Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt merkelig at media ikke følger opp den varslede konkursen. Det var jo de som meddelte det. Etter ganske massiv dekning fra media av ABIP- saken forut for at AB "går for konkurs" er det litt merkelig at de ikke har fulgt opp videre. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/gar-for-konkurs-etter-kurs-kritikk/72427638

Men det hele er vel litt sånn "yesterdays news", og ikke akkurat veldig interessant for allmennheten. Nå som vi vet at det ikke blir nye kurs, så angår vel den videre oppryddingen egentlig kun de involverte (deltagerne, forretningsforbindelser og ikke minst AB selv)  Alle har forstått at det ikke gikk så bra, og det er vel noe med å vise hensyn til privatpersonene i dette også. 

Jeg ønsker fortsatt virkelig ikke at det skal gå skikkelig dårlig for AB, men jeg ønsker også veldig sterkt at det er slutt på å ta den forb** "heisen" nå. 

"There is no elevator to success, you have to take the stairs" (en quote AB selv var veldig fan av) 

Endret av Isild
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Isild skrev:

Jeg ønsker fortsatt virkelig ikke at det skal gå skikkelig dårlig for AB, men jeg ønsker også veldig sterkt at det er slutt på å ta den forb** "heisen" nå. 

"There is no elevator to success, you have to take the stairs" (en quote AB selv var veldig fan av) 

Jeg håper dette kan være den endelige lærepengen for AB, og om det er fælt for henne, ja, I couldn't care less, men det er utrolig synd at det går utover barna om så er tilfelle, for det fortjener de ikke, for de kan jo ikke noe for at mora ikke er helt i vater på business-området, men de vil allikevel være en skadelidende part i det dessverre

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skrottefar skrev:

Jeg håper dette kan være den endelige lærepengen for AB, og om det er fælt for henne, ja, I couldn't care less, men det er utrolig synd at det går utover barna om så er tilfelle, for det fortjener de ikke, for de kan jo ikke noe for at mora ikke er helt i vater på business-området, men de vil allikevel være en skadelidende part i det dessverre

Hun kaller seg «leder og investor» for en gruppe gamere, på Twitter. Hun holder kjent stil på kontoen, selv om det nå foregår på haltende engelsk.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pust skrev:

Hun kaller seg «leder og investor» for en gruppe gamere, på Twitter. Hun holder kjent stil på kontoen, selv om det nå foregår på haltende engelsk.

Investor? Hva investerer hun med? Jeg regner med at det ikke er penger...

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Pust skrev:

Hun kaller seg «leder og investor» for en gruppe gamere, på Twitter. Hun holder kjent stil på kontoen, selv om det nå foregår på haltende engelsk.

Gamingmiljøene kan jeg ingenting om, og Twitter har jeg ikke (heldigvis) - Men er det stort sett ungdom som holder på med dette? (om du eller andre vet?) Er det ungdom hun er "leder" for? 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Isild skrev:

Gamingmiljøene kan jeg ingenting om, og Twitter har jeg ikke (heldigvis) - Men er det stort sett ungdom som holder på med dette? (om du eller andre vet?) Er det ungdom hun er "leder" for? 

 

Det er vel en gjeng gamere som sønnen spiller sammen med etter hva jeg har skjønt, og de er vel av slaget ungdom ja :)

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått meg Instagram.,

Jeg finner to instagramkontoer med hennes navn. Den ene kontoen har 11,8 K følgere, og hun følger 11. 1 innlegg. den andre har 61,4K følgere og hun følger 97, men der er det 2013 innlegg. Men på begge kontoene der bildene normalt vises så står det «ingen innlegg ennå». Betyr det at jeg er blokkert? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Finlay skrev:

Tanken på å tjene til livets opphold på normal måte, med en normal jobb, må virke direkte frastøtende på AB

Dersom en arbeidsgiver googler AB så vil nok heller ikke hun virke særlig attraktiv å ansette, for hadde jeg vært arbeidsgiver så hadde jeg funnet hennes bakgrunn og historie som et negativt aspekt

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.yrjaoftedahl.com/podcast/tag/anne+brith+Davidsen

Jeg anbefaler alle å høre denne podcasten. ABD serverer mengder av løgner, og intervjuer svelger alt rått. I retrospekt er det skremmende å høre hvilken sannhet som er gjeldene for ABD, og at hun får lov til å lufte fantasiverdenen sin offentlig ved å framstille seg selv som et offer for de slemme mobberne på Kvinneguiden. Jeg er rystet!

Endret av FotbaIlflua
Skriveleif
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, FotbaIlflua skrev:

https://www.yrjaoftedahl.com/podcast/tag/anne+brith+Davidsen

Jeg anbefaler alle å høre denne podcasten. ABD serverer mengder av løgner, og intervjuer svelger alt rått. I retrospekt er det skremmende å høre hvilken sannhet som er gjeldene for ABD, og at hun får lov til å lufte fantasiverdenen sin offentlig ved å framstille seg selv som et offer for de slemme mobberne på Kvinneguiden. Jeg er rystet!

Skremmende å høre på...

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, FotbaIlflua skrev:

https://www.yrjaoftedahl.com/podcast/tag/anne+brith+Davidsen

Jeg anbefaler alle å høre denne podcasten. ABD serverer mengder av løgner, og intervjuer svelger alt rått. I retrospekt er det skremmende å høre hvilken sannhet som er gjeldene for ABD, og at hun får lov til å lufte fantasiverdenen sin offentlig ved å framstille seg selv som et offer for de slemme mobberne på Kvinneguiden. Jeg er rystet!

Har hørt den. Helt tragisk... sier veldig mye om henne og hvorfor ting og relasjoner går som de går.

Dama er jo ikke god.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, FotbaIlflua skrev:

https://www.yrjaoftedahl.com/podcast/tag/anne+brith+Davidsen

Jeg anbefaler alle å høre denne podcasten. ABD serverer mengder av løgner, og intervjuer svelger alt rått. I retrospekt er det skremmende å høre hvilken sannhet som er gjeldene for ABD, og at hun får lov til å lufte fantasiverdenen sin offentlig ved å framstille seg selv som et offer for de slemme mobberne på Kvinneguiden. Jeg er rystet!

Jeg hadde ihvertfall vært ganske så flau etter alt som har kommet frem i ettertid, hvis jeg hadde vært Yrja Oftedahl. Hadde vurdert å slette episoden, tror jeg. For så naiv og lettlurt hadde jeg ikke hatt noe ønske om å fremstå. Dette er pinlig. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, FotbaIlflua skrev:

https://www.yrjaoftedahl.com/podcast/tag/anne+brith+Davidsen

Jeg anbefaler alle å høre denne podcasten. ABD serverer mengder av løgner, og intervjuer svelger alt rått. I retrospekt er det skremmende å høre hvilken sannhet som er gjeldene for ABD, og at hun får lov til å lufte fantasiverdenen sin offentlig ved å framstille seg selv som et offer for de slemme mobberne på Kvinneguiden. Jeg er rystet!

For noe vanvittig kakling, det klarte jeg bare ikke å høre på 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Finlay
1 time siden, Stargaze skrev:

Har hørt den. Helt tragisk... sier veldig mye om henne og hvorfor ting og relasjoner går som de går.

Dama er jo ikke god.

Enig. Husker jeg hørte den da den kom. Ganske så avslørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunabelle skrev:

Jeg hadde ihvertfall vært ganske så flau etter alt som har kommet frem i ettertid, hvis jeg hadde vært Yrja Oftedahl. Hadde vurdert å slette episoden, tror jeg. For så naiv og lettlurt hadde jeg ikke hatt noe ønske om å fremstå. Dette er pinlig. 

Enig. Dette greide jeg knapt å høre på i fem minutter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt navnet Yrja Oftedahl før, men klarer ikke å plassere henne. Er det kun denne Power Ladies -podcasten hun er kjent for? 

Vel, da avslørte iallefall Yrja O at hun ikke gjør særlig mye research til podcasten sin. Hvis hun virkelig er imponert over og inspirert av en haug med konkurser, selskaper med liten eller ingen drift, negative resultater, dårlig salg  - og avvikling så kan hun ikke særlig mye om hva som er å være suksessrik forretningskvinne. 

Det er ikke antall selskaper man klarer å igangsette som sier noe om suksess, det er resultatene. Det burde man da vite når man har en podcast om forretningskvinner. 

Veldig merkelig å høre på. Hun virker jo helt frelst. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleiven hadde også Anne Brith som gjest i podcasten sin. Innholdet kan oppsummeres slik: Anne Brith er en moderne Mor Teresa, med eventyrlig suksess i alt hun foretar seg. Han publiserte episoden omtrent samtidig som hun ble avslørt. På spørsmål om han ikke syntes dette kom i konflikt med rollen som svindeyljeger, svarte han følgende: 

Jeg er ikke engasjert som Svindeljeger når det gjelder podcasten. Det er en feel-good sak på linje med en rekke andre. Ikke er Anne Brith straffe-dømt for noe så vidt jeg vet, ikke tatt ut av andre engasjementer som TV2´s Bloggerne etc heller. Så lenge ikke rettssystemet, Politiet eller andre ikke tar affære så ser ikke jeg grunn til å slette en sak som ble gjort lenge før jul. Alle mennesker som lever i Norge skal dømmes av rettssystemet, og ikke av meg eller deg. Det er rett og slett slik en velfungerende land virker. Vi kan ikke hive oss på enhver rykteflom før det er bekreftet av de som tross alt har som jobb å etterforske eller dømme folk. Derfor valgte også produsenten å slippe denne saken nå.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=515375565755353&id=150026988956881&comment_id=517741458852097

Alle skjønner hvorfor "produsenten valgte å slippe episoden" akkurat da. Med mediesirkuset rundt svindelsaken ville navnet hennes dra lyttere. Likevel er det ganske flaut å lese svaret hans. Rykteflom...😂

Hvis dere ikke ønsker å høre episoden, har jeg skrevet recap her: https://kgfelis.com/2020/02/09/tjuvstart-med-kleiven-og-anne-brith/

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...