Jump to content
Guest Samme

Anne Brith Davidsen

Recommended Posts

Fortsetter under...

Isild
På 26.8.2020 den 15.53, Pust skrev:

Interessant, sånn i ettertid, å lese hva som ble skrevet i magazinet/bloggen for et knapt år siden. https://www.annebrith.no/post/det-var-en-gang

Dette var interessant lesning nå ja. Hun gjentar også der at hun har 500 000 følgere på sine plattformer, mens det reelle tallet nok antagelig er de ca 11 000 hun har på Instagram. 

Ting som bygger på løgner og illusjoner har en tendens til å rase ganske grundig sammen. Det mest fascinerende for min del fortsatt er at hun som driver Power Ladies- podcasten, Kleiven, media, "Bestis" m fler var imponert over forretningskvinnen AB. Det har jo aldri blitt noe ut av noe som helst - annet enn fancy firmanavn på papiret. 

CecilieX
På 26.8.2020 den 15.53, Pust skrev:

Interessant, sånn i ettertid, å lese hva som ble skrevet i magazinet/bloggen for et knapt år siden. https://www.annebrith.no/post/det-var-en-gang

Merk at hun poengterer at det viktigste er å jobbe med salg. Å få inn penger. Det er jo det som var grunnen til ABIP sin undergang. Hun solgte kurs og tok seg betalt, men uten å ha fokusert på hvordan hun skulle levere varene. 

Godt råd der altså.  

Pust
Posted (edited)
1 time siden, CecilieX skrev:

Merk at hun poengterer at det viktigste er å jobbe med salg. Å få inn penger. Det er jo det som var grunnen til ABIP sin undergang. Hun solgte kurs og tok seg betalt, men uten å ha fokusert på hvordan hun skulle levere varene. 

Godt råd der altså.  

Jeg har aldri hørt noen andre ha et slikt syn på det å være gründer, at det viktigste er å lage AS. Hun nevnte aldri et ord om markedsundersøkelser, produksjon, hvordan informere publikum om det man selger, hvordan finne fram til gode investorer, hvordan videreutvikle produktet ... altså aldri et pip om det som er det viktigste i gründerverden. Man må jo ha noe å selge, ellers blir det dårlig butikk. Og for å ha noe å selge, må man jobbe. Masse. Skulle man hørt på Anne Brith hadde det vært nok å lage AS og så kommer resten av seg selv mens man sitter hos manikyristen/frisøren. Skulle ønske det var så enkelt, gitt.

Edited by Pust
rettet feil

Finlay
Posted (edited)

Det som er positivt er at AB har ryddet begge Instagram-kontoene sine for bilder av barna.

Annebrith.no framstår nå som en konto med kun bakebilder i lekre pastellfarger. De mørke bildene av "Kvinner som hater kvinner" er også borte. Så alt i alt - ganske behagelig for øyet.

På den "private" kontoen annebrithdavidsen er det ett eneste bilde, og det er av katten oppe i et tre. Med teksten -The best view comes after the hardest climb!

Edited by Finlay

Annonse

Aidensfield
Posted (edited)
2 timer siden, Finlay skrev:

Det som er positivt er at AB har ryddet begge Instagram-kontoene sine for bilder av barna.

Annebrith.no framstår nå som en konto med kun bakebilder i lekre pastellfarger. De mørke bildene av "Kvinner som hater kvinner" er borte. Så alt i alt ganske behagelig for øyet.

På den "private" kontoen annebrithdavidsen er det ett eneste bilde, og det er av katten oppe i et tre. Med teksten -The best view comes after the hardest climb!

Er bra hun ikke eksponerer barna mer og har slettet alt fra SoMe.. 

Edited by Aidensfield

Sol Rampelyset

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin.

nomore82

Utvidet frist for å levere inn regnskap for 2019 var satt til 31 august 2020.  Så vidt jeg kan se har ingen av selskapene til AB levert inn regnskapet enda. Noe som i praksis betyr at hun risikerer større gebyrer og til slutt tvangsoppløsning.

Men kanskje det er det siste der som er planen? Perfekt å skylde på andre og samtidig slippe å legge frem regnskapene for 2019....

Felis
1 time siden, nomore82 skrev:

Utvidet frist for å levere inn regnskap for 2019 var satt til 31 august 2020.  Så vidt jeg kan se har ingen av selskapene til AB levert inn regnskapet enda. Noe som i praksis betyr at hun risikerer større gebyrer og til slutt tvangsoppløsning.

Men kanskje det er det siste der som er planen? Perfekt å skylde på andre og samtidig slippe å legge frem regnskapene for 2019....

Det er 30/9, så hun har 13 dager igjen. Jeg er dønn sikker på at hun leverer i tide.

Christiane_W
13 minutter siden, Felis skrev:

Det er 30/9, så hun har 13 dager igjen. Jeg er dønn sikker på at hun leverer i tide.

Jeg også. De gebyrene kan bli på nesten 61.000 per firma og om firmaene ikke betaler risikerer hun å hefte for det personlig som styrets leder/daglig leder. At AB er så dum at hun pådrar seg over 180K i forsinkelsesgebyrer Statens Innkrevingssentral står for innkrevingen av tror jeg faktisk ikke. Hun har tross alt hatt dem som kreditor før, da hun hadde høy skattegjeld for et par år siden og vet hva det innebærer. De er ikke nådige.

Edited by Christiane_W

nomore82
2 timer siden, Felis skrev:

Beklager. Leste feil. Og det etter at jeg tidligere i tråden også skrev ut september. Huff.

Men jeg er ikke like overbevist om at hun sender inn regnskapet. Selv om konsekvensen er stor. AB har ikke akkurat vist så mye konsekvensforatåelse så langt.

Annonse

Felis
4 timer siden, nomore82 skrev:

Beklager. Leste feil. Og det etter at jeg tidligere i tråden også skrev ut september. Huff.

Men jeg er ikke like overbevist om at hun sender inn regnskapet. Selv om konsekvensen er stor. AB har ikke akkurat vist så mye konsekvensforatåelse så langt.

Det var en spøk....

Jeg lurer på hvordan det går med han regnskapsføreren som skulle hjelpe henne med konkursen til ABIP? Han må jobbe særdeles sakte.

Skrottefar
3 minutter siden, Felis skrev:

Jeg lurer på hvordan det går med han regnskapsføreren som skulle hjelpe henne med konkursen til ABIP? Han må jobbe særdeles sakte.

Kanskje han må bære vesken hennes når hun farter rundt og er gaming-mom & -manager/investor, rekker ikke å styre med regnskap da 🤣

Edited by Skrottefar

Felis

Jeg tipper ett av følgende scenarioer har skjedd.

1 Hun har røket uklar med regnskapsføreren og nå klarer ikke å begjære konkurs alene.

2 Hun har ikke betalt regnskapsføreren og nå klarer hun ikke å begjære konkurs alene.

3 Regnskapsføreren eksisterte kun i Anne Briths hode og konkursen var bare enda et av luftslottene hennes. 

Jeg tror konkurs er uunngåelig for alle de gjenlevende firmaene hennes. Hun har hatt enorme utgifter og ingen inntjening. Anne Brith AS drev for kreditors regning allerede i 2018. Men det kan se ut som hun sitter stille i båten og overlater den prosessen til noen andre, i trygg forvissing om at hun personlig er fullstendig trygg bak AS-et. Det blir spennende å se om alle er enige i det, for teoretisk sett kan hun jo stilles ansvarlig. Jeg håper på sett og vis at hun kommer unna med det, for jeg vil tro familien har det trangt nok økonomisk som det er. I en ideell verden skulle kursdeltakerne og kreditorene fått pengene sine tilbake, men det er vel lite sannsynlig.

Skrottefar
3 minutter siden, Felis skrev:

teoretisk sett kan hun jo stilles ansvarlig

Hvis hun noen gang skal lære så burde hun virkelig stilles ansvarlig, rett og slett, det håper jeg, og selv om det selvfølgelig går utover familien så er ikke det noen unnskyldning for at hun ikke blir stilt til ansvar

nomore82
1 time siden, Felis skrev:

Det var en spøk....

😂