Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Felis skrev:

Jeg tok feil, hun har faktisk levert regnskap for Anne-Brith AS! Dessverre er jeg ikke like overrasket over tallene, underskudd på hele 314 000 (79 000 i 2018). Dette til tross for at inntektene økte betraktelig. Nå har hun drevet for kreditors regning to år på rad og trenden er nedadgående, så jeg er spent på hvor lenge hun får holde på.

Det er viktig å merke seg at bak dette underskuddet sitter det kreditorer som ikke får pengene sine. Mennesker som deg og meg som kanskje sliter selv, fordi pengene gikk opp i sjampis og løshår. Jeg lurer på hvor mange mennesker som har mistet pengene som følge av Anne Briths klokketro på egne ferdigheter som beinhard business woman gjennom årene? Og så lurer jeg på om Yrja Oftedahl (Power Ladies) og Kjell Ola Kleiven er flaue over å ha promotert denne svindleren.

En annen pussig ting er at hun har fjernet alle innlegg på IG. Alle tegn på reklameinntekter er slettet.

https://proff.no/selskap/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/

 

Lønnsomhet på -258,7% ja.....det var jo imponerende 🤣

Men jeg ser at de 2 andre selskapene hennes ikke har kommet med noe regnskap, så totalt sett så har vel skuta sunket for lengst og All Hope is Gone 😛

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Felis skrev:

Jeg tok feil, hun har faktisk levert regnskap for Anne-Brith AS! Dessverre er jeg ikke like overrasket over tallene, underskudd på hele 314 000 (79 000 i 2018). Dette til tross for at inntektene økte betraktelig. Nå har hun drevet for kreditors regning to år på rad og trenden er nedadgående, så jeg er spent på hvor lenge hun får holde på.

Det er viktig å merke seg at bak dette underskuddet sitter det kreditorer som ikke får pengene sine. Mennesker som deg og meg som kanskje sliter selv, fordi pengene gikk opp i sjampis og løshår. Jeg lurer på hvor mange mennesker som har mistet pengene som følge av Anne Briths klokketro på egne ferdigheter som beinhard business woman gjennom årene? Og så lurer jeg på om Yrja Oftedahl (Power Ladies) og Kjell Ola Kleiven er flaue over å ha promotert denne svindleren.

En annen pussig ting er at hun har fjernet alle innlegg på IG. Alle tegn på reklameinntekter er slettet.

https://proff.no/selskap/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/

 

Dette selskapet er det flere mennesker på eiersiden, tenker umiddelbart at de kan ha hatt en nøkkelrolle for at regnskapet er levert. Selskapene hun er eneeier på, er foretatt ikke levert regnskap for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Felis skrev:

Jeg tok feil, hun har faktisk levert regnskap for Anne-Brith AS! Dessverre er jeg ikke like overrasket over tallene, underskudd på hele 314 000 (79 000 i 2018). Dette til tross for at inntektene økte betraktelig. Nå har hun drevet for kreditors regning to år på rad og trenden er nedadgående, så jeg er spent på hvor lenge hun får holde på.

Det er viktig å merke seg at bak dette underskuddet sitter det kreditorer som ikke får pengene sine. Mennesker som deg og meg som kanskje sliter selv, fordi pengene gikk opp i sjampis og løshår. Jeg lurer på hvor mange mennesker som har mistet pengene som følge av Anne Briths klokketro på egne ferdigheter som beinhard business woman gjennom årene? Og så lurer jeg på om Yrja Oftedahl (Power Ladies) og Kjell Ola Kleiven er flaue over å ha promotert denne svindleren.

En annen pussig ting er at hun har fjernet alle innlegg på IG. Alle tegn på reklameinntekter er slettet.

https://proff.no/selskap/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/

 

Mulig jeg spør dumt, men hvordan får man til slik underskudd med den inntekten? Tar man ut mer lønn enn firmaet har råd til med tanke på andre regninger?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Felis said:

Det er ansatt minst to mennesker, Anne Brith og assistenten hennes, likevel er lønnskostnadene på beskjedne 660 000. Selskapet har 949 000 på "andre driftskostnader". Jeg lurer på om fet bil, løshår, ballonger, champagne osv går herunder.

Det er kun 1 ansatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Ast said:

Mulig jeg spør dumt, men hvordan får man til slik underskudd med den inntekten? Tar man ut mer lønn enn firmaet har råd til med tanke på andre regninger?

Ja, hadde hun tatt ut halvparten i lønn ville det gått i null. Ellers utgjør andre driftskostnader 2/3 av inntektene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er regnskapet til Influencer Program AS levert, omsetningen landet på smått utrolige 20 tusen kr.

Hvilket selskap er det da som har mottatt innbetalinger fra over 100 kursdeltakere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart så har hun altså prøvd å lure media med å skyve Influencer Program AS fremfor seg i forbindelse med kursene, mens det nå er ganske så åpenbart at det ikke var dette selskapet som tok i mot betalingene for kursene. Og konkursen hun varslet ble det jo heller ikke noe av.

Snakk om å bli tatt med buksene nede.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lavande skrev:

De grafene var jammen mer imponerende enn tallene skulle tilsi - sånn går det når tallene er så små, en smule misvisende det der  😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Boang skrev:

Da er regnskapet til Influencer Program AS levert, omsetningen landet på smått utrolige 20 tusen kr.

Hvilket selskap er det da som har mottatt innbetalinger fra over 100 kursdeltakere? 

Ja, det er det store spørsmålet både skatteetaten og kursdeltagerne burde lurer på ..,,

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at siste kapittel ikke er skrevet hva angår AB sine selskaper, uten tvil er pengene fra deltakerne ikke funnet veien gjennom riktig kanal(les, Aksjeselskapet) og således er unndratt skatt, og mva er tydeligvis også funnet veien direkte i lommen til AB. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Justlooking skrev:

Ja, det er det store spørsmålet både skatteetaten og kursdeltagerne burde lurer på ..,,

Men Skatteetaten "lurer" vel ikke på disse pengene om ingen har gjort dem oppmerksom på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kritt skrev:

Men Skatteetaten "lurer" vel ikke på disse pengene om ingen har gjort dem oppmerksom på dem.

Sånn i utgangspunktet ikke, men ser for meg at de har fått noen tips på ho. Det er mange mennesker hun har svindlet, og mange av disse antar jeg ønsker at selskapene hun driver skal bli gjenstand for kontroll.

En av AB sin største kreditor som jobber i Skatteetaten.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Boang skrev:

Sånn i utgangspunktet ikke, men ser for meg at de har fått noen tips på ho. Det er mange mennesker hun har svindlet, og mange av disse antar jeg ønsker at selskapene hun driver skal bli gjenstand for kontroll.

En av AB sin største kreditor som jobber i Skatteetaten.   

Men agerer Skatteetaten på tips? Trodde de måtte ha noe mer håndfast enn det; dom eller pålegg av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Kritt skrev:

Men agerer Skatteetaten på tips? Trodde de måtte ha noe mer håndfast enn det; dom eller pålegg av noe slag.

Det er fullt mulig tipse Skatteetaten, det er også mulig levere tips anonymt gjennom nettsiden til Skatteetaten. 
Tror ofte de er helt avhengig av tips fra publikum, på linje med Nav ifm med svindel av velferdsordninger for å oppdage svindel. 

Når det gjelder noe håndfast, vet vi i alle fall med sikkerhet at omsetningen skal være høyere enn 20tusen kr, da kursavgiften var på 10 tusen kr  pr pers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Boang skrev:

Det er fullt mulig tipse Skatteetaten, det er også mulig levere tips anonymt gjennom nettsiden til Skatteetaten. 
Tror ofte de er helt avhengig av tips fra publikum, på linje med Nav ifm med svindel av velferdsordninger for å oppdage svindel. 

Når det gjelder noe håndfast, vet vi i alle fall med sikkerhet at omsetningen skal være høyere enn 20tusen kr, da kursavgiften var på 10 tusen kr  pr pers. 

Aha, ok, takk, man lærer noe hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kritt skrev:

Men Skatteetaten "lurer" vel ikke på disse pengene om ingen har gjort dem oppmerksom på dem.

Det har stått såpass mye om disse kursene i mange oppslag i avisene, at de bør ha fått med seg at 20 tusen må være for lite i omsetning. Også når hun planla å slå firmaet konkurs på grunn av kravene fra deltagerne ...

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sender vel inn en selvangivelse hun som alle andre. Regner ikke med at hun er nullskatteyter, så noe må hun jo ha ført opp som inntekt og skatt. 

Det har jo vært diskutert i tråden tidligere at kursdeltagerne burde sjekke hvem de egentlig har gjort avtale med. Det får jo ikke vært Influencerprogram på de alle sammen, for selskapet Influencerprogram ble jo etablert etter at de første "kullene" betalte. Har deltagere bare overført til en oppgitt konto uten noe fakturagrunnlag som gjenspeiler en klar avtale og en kontrakt med et av selskapene - vel, så har de vært rimelig sløve de også. (Sier ikke at det har skjedd, men jeg lurer jo litt. Mye rot over hele linja her har jeg inntrykk av) Det er ikke ulovlig å "gi bort" penger her i landet, for da vil det nesten fremstå som om de har gjort det. Hvis jeg melder meg på et så langvarig kurs så forskuddsbetaler jeg ikke kursavgiften til noens private konto. Jeg vil ha bilag og noe som dokumenterer hva jeg skal få for pengene - signert sådan. 

 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...