Gå til innhold

Hva skjer med modereringen?


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Er vi tilbake ti tilstandene da svenskene ryddet tråder etter sleikestaurregelen nå? 

Tråden til ABD ryddes stadig for injurier - uten at det som har stått der som blir moderert bort, er i nærheten av å være injurier.

 

Samtidig så spekuleres det på injurierende vis i tråden om Helene Drage - men der kalles det kun spekulasjoner. i ryddemedlingene. Hva er grunnen til denne forskjellsbehandlingen? Det som sto i Drage-tråden var VIRKELIG injuriene - og det var ren spekulasjon - som ikke er dokumentert. 

Det som har stått om ABD, er sant - og dokumentert. Det er ikke hyggelige for AB f at folk vet, men det er sant - og offentlige opplysninger. Og det er per definisjon IKKE injurier - likevel legges det stadig igjen meldnger om at tråden er ryddet for injurier der. 

Det er jo KG som får skikkelig dårlig rykte når noen leser ryddemedligene og ser at det drives med injurier her inne. Selv om det faktisk altså  ikke er sant. Man MÅ ikke rydde med samme begrunnelsen som gis av den som rapporterer. Og det er som sagt å skite skikkelig i eget reir å hevde at det har vært injurier på trykk i forumet, når det faktisk ikke er sant. 

HVorfor?

Endret av pøbelsara
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Versaler er som skriking, slitsomt.

Pr nå er det 22438554 innlegg på KG. På Rampelys: 333274. Altså 1,48 %. Likevel krever dette forumet to moderatorer alene. 

Har det på noe som helst tidspunkt slått brukerne på Rampelys at dere er krevende? Synes moderatorene gjør en kjempejobb. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sandberg skrev:

Versaler er som skriking, slitsomt.

Pr nå er det 22438554 innlegg på KG. På Rampelys: 333274. Altså 1,48 %. Likevel krever dette forumet to moderatorer alene. 

Har det på noe som helst tidspunkt slått brukerne på Rampelys at dere er krevende? Synes moderatorene gjør en kjempejobb. 

Hva har dette med saken å gjøre?

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart helt ulik moderering i Dragetråden, VP-tråden og AB-tråden. At offentlig info er injurier i AB-tråden mens ville rykter er spekulasjon i de to andre trådene, må man antakelig være KG-ansatt for å forstå. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hva har dette med saken å gjøre?

Det har alt med saken å gjøre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at jeg synes modereringen i tråden om Anne Brith er helt grei, men jeg stusser på begrunnelsen. Injurie er et sterkt ord, men ofte ser jeg denne ryddemeldiågen uten at jeg kan se at et eneste innlegg er fjernet. Jeg har god hukommelse, men får ikke dobbeltsjekket hva som er fjernet (fordi jeg har mistet passordet mitt). Likevel tenker jeg at jeg ville merket meg innlegg som inneholdt injurierende påstander? Det er som sagt ganske alvorlig. Kan det være at begrepet "injurie" er brukt feil, eller at betydningen av ordet har gått noen hus forbi?

Eller er det slik at Egmont modererer på bestilling av Anne Brith, og bare slenger på det ordet hun hevdet i sin begrunnelse?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Sandberg skrev:

Versaler er som skriking, slitsomt.

Ts har hold shirt nede litt for lenge ved et uhell, det er åpenbart. Unødvendig av deg å late som om du tror hun mente å skrive hele ordet i versaler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
27 minutter siden, Sandberg skrev:

Versaler er som skriking, slitsomt.

Pr nå er det 22438554 innlegg på KG. På Rampelys: 333274. Altså 1,48 %. Likevel krever dette forumet to moderatorer alene. 

Har det på noe som helst tidspunkt slått brukerne på Rampelys at dere er krevende? Synes moderatorene gjør en kjempejobb. 

Når en blogger sender 150 trusselbrev til KG og det er bare en, hvordan tror du det er for moderatorene å moderere hvis flere holder på slik ?Det er på grunn av slike det genereres mye arbeid. Når denne bloggeren ikke klarer å holde seg til sannheten så løser man det ved å true Egmont. Classy 🙄

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både tråden om Anne-Brith, Villa Paprika og Helene Drage er ryddet for injurier og vi har tidligere opplyst om hvordan vi håndhever reglen om injurier. Vi har notert at det er noen som er uenige, men beslutningen består. 

Viser til Måne sitt svar her ang ryddemeldingen i Helene Drage-tråden.

Vi rydder ikke på bestilling av noen bloggere.

Jeg har ryddet Anne-Brith tråden i dag ett innlegg som brøt regelen om injure og noen direkte svar til det innlegget. 

Sol, admin.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Sandberg skrev:

Hvem har sendt 150 trusselbrev til KG? Og hva har det med modereringen her å gjøre?

ABD har i sin bok ;"Kvinner som hater kvinner eller noe sånt" skrevet at hun har sendt 150 mail til Egmont pga hva som har blitt skrevet her inne. Hun har kontaktet sjefer og truet med rettslige skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Sol Rampelyset skrev:

Både tråden om Anne-Brith, Villa Paprika og Helene Drage er ryddet for injurier og vi har tidligere opplyst om hvordan vi håndhever reglen om injurier. Vi har notert at det er noen som er uenige, men beslutningen består. 

Viser til Måne sitt svar her ang ryddemeldingen i Helene Drage-tråden.

Vi rydder ikke på bestilling av noen bloggere.

Jeg har ryddet Anne-Brith tråden i dag ett innlegg som brøt regelen om injure og noen direkte svar til det innlegget. 

Sol, admin.

Når dere sender advarsel eller suspenderer, snakker dere med moderatorene utenfor rampelys da? Før dere tar avgjørelsen?

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Sandberg skrev:

Hvem har sendt 150 trusselbrev til KG? Og hva har det med modereringen her å gjøre?

Anne Brith har skrevet i boka si at hun i en kortere periode sendte 150 mailer til forumledelseno om hvordan hun ville ha tråden moderert. Da hun ikke fikk viljen sin, anmeldte hun moderator og forumleder til politiet.

@Sol Rampelyset takk for svar. Som sagt ser jeg ikke noe galt i selve modereringen, jeg synes den generelt er bra. Jeg tviler ikke på at dere har fjernet noe, men jeg har ikke merket meg noen innlegg hvor jeg har tenkt at "oi, dette var drøyt, det må være injurierende!". Så jeg skjønner ikke helt hvor grensen går.

Endret av Felis
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sol Rampelyset skrev:

Både tråden om Anne-Brith, Villa Paprika og Helene Drage er ryddet for injurier og vi har tidligere opplyst om hvordan vi håndhever reglen om injurier. Vi har notert at det er noen som er uenige, men beslutningen består. 

Viser til Måne sitt svar her ang ryddemeldingen i Helene Drage-tråden.

Vi rydder ikke på bestilling av noen bloggere.

Jeg har ryddet Anne-Brith tråden i dag ett innlegg som brøt regelen om injure og noen direkte svar til det innlegget. 

Sol, admin.

Men injurier er et juridisk begrep - og det du har ryddet i AB-tråden er ikke i nærheten av å være injurier, en gang. Kan dere ikke spørre en jurist? Vil dere virkelig at det skal se ut som om det forekommer lovbrudd i formuer når det faktisk  gjøre det?

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Når dere sender advarsel eller suspenderer, snakker dere med moderatorene utenfor rampelys da? Før dere tar avgjørelsen?

Rampelyset er en adskilt del av forumet. De andre moderatorne/admins har ingenting med Rampelyset å gjøre. 

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Men injurier er et juridisk begrep - og det du har ryddet i AB-tråden er ikke i nærheten av å være injurier, en gang. Kan dere ikke spørre en jurist? Vil dere virkelig at det skal se ut som om det forekommer lovbrudd i formuer når det faktisk  gjøre det?

Som sagt flere ganger tidligere, det er slik vi rydder etter denne regelen. Måne har lagt ut en utfyllende tekst om det her hvor hun kommer med eksempler. 

Sol, admin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Sol Rampelyset skrev:

Rampelyset er en adskilt del av forumet. De andre moderatorne/admins har ingenting med Rampelyset å gjøre. 

Som sagt flere ganger tidligere, det er slik vi rydder etter denne regelen. Måne har lagt ut en utfyllende tekst om det her hvor hun kommer med eksempler. 

Sol, admin.

Den er grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sol Rampelyset skrev:

Både tråden om Anne-Brith, Villa Paprika og Helene Drage er ryddet for injurier og vi har tidligere opplyst om hvordan vi håndhever reglen om injurier. Vi har notert at det er noen som er uenige, men beslutningen består. 

Viser til Måne sitt svar her ang ryddemeldingen i Helene Drage-tråden.

Vi rydder ikke på bestilling av noen bloggere.

Jeg har ryddet Anne-Brith tråden i dag ett innlegg som brøt regelen om injure og noen direkte svar til det innlegget. 

Sol, admin.

Du aner ikke hva injurier er.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sol Rampelyset skrev:

Rampelyset er en adskilt del av forumet. De andre moderatorne/admins har ingenting med Rampelyset å gjøre. 

Som sagt flere ganger tidligere, det er slik vi rydder etter denne regelen. Måne har lagt ut en utfyllende tekst om det her hvor hun kommer med eksempler. 

Sol, admin.

Jeg har lest den - og er enig i den vurderingen dere gjør der - og jeg er enig i at slike ting ikke behøver å stå i forumet, fordi det er lite hyggelig for AB og trist for familien hennes også. . Men det er ikke injurier. Jeg lurer på hvorfor dere insisterer på å kalle det injurier? Som sagt, så er injurier et juridisk begrep. Det  er ikke injurier hvis det er sant. Da er det bare belastende opplysninger man ikke ønsker å ha publisert.

Endret av pøbelsara
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånt blir det problemer av, når bloggere og influencere bruker privatlivet sitt til å støtte opp om virksomheten, men det er forbudt å diskutere det her så lenge de selv ikke klart og tydelig legger ut sannheten, noe de selvsagt ikke gjør i og med at de selv flytter de grensene for å gagne seg selv. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...