Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
52 minutter siden, Felis skrev:

Kleiven hadde også Anne Brith som gjest i podcasten sin. Innholdet kan oppsummeres slik: Anne Brith er en moderne Mor Teresa, med eventyrlig suksess i alt hun foretar seg. Han publiserte episoden omtrent samtidig som hun ble avslørt. På spørsmål om han ikke syntes dette kom i konflikt med rollen som svindeyljeger, svarte han følgende: 

Jeg er ikke engasjert som Svindeljeger når det gjelder podcasten. Det er en feel-good sak på linje med en rekke andre. Ikke er Anne Brith straffe-dømt for noe så vidt jeg vet, ikke tatt ut av andre engasjementer som TV2´s Bloggerne etc heller. Så lenge ikke rettssystemet, Politiet eller andre ikke tar affære så ser ikke jeg grunn til å slette en sak som ble gjort lenge før jul. Alle mennesker som lever i Norge skal dømmes av rettssystemet, og ikke av meg eller deg. Det er rett og slett slik en velfungerende land virker. Vi kan ikke hive oss på enhver rykteflom før det er bekreftet av de som tross alt har som jobb å etterforske eller dømme folk. Derfor valgte også produsenten å slippe denne saken nå.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=515375565755353&id=150026988956881&comment_id=517741458852097

Alle skjønner hvorfor "produsenten valgte å slippe episoden" akkurat da. Med mediesirkuset rundt svindelsaken ville navnet hennes dra lyttere. Likevel er det ganske flaut å lese svaret hans. Rykteflom...😂

Hvis dere ikke ønsker å høre episoden, har jeg skrevet recap her: https://kgfelis.com/2020/02/09/tjuvstart-med-kleiven-og-anne-brith/

At Hr. Kleiven ikke ser den absolutte dobbeltmoral i det han uttaler er jo bare helt vanvittig flaut. Han som svindeljeger handler såmenn helt utenfor det omtalte rettssystemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, CecilieX skrev:

At Hr. Kleiven ikke ser den absolutte dobbeltmoral i det han uttaler er jo bare helt vanvittig flaut. Han som svindeljeger handler såmenn helt utenfor det omtalte rettssystemet. 

Jammen... han hadde jo ikke svindeljeger-hatten sin akkurat den dagen, han var bare en sulten mann på favorittbistroen sin. At han kan ha den podcasten FORDI han har slått seg opp som svindeljeger ofrer han ikke en tanke. Og som du sier, som svindeljeger er det jo utenfor rettssystemet han opererer. Han konfronterer mennesker som på forskjellige vis snor seg unna rettssystemet. Og det var vel akkurat der Anne Brith befant seg når "produsenten" bestemte seg for å kringkaste episoden. Er Kleiven dum, eller ble han blindet av Anne Briths høylytte sjarm?

Det hadde vært veldig interessant å spørre han igjen, nå som rettssystemet faktisk har funnet henne skyldig!

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 15.09, Birdo skrev:

Hadde du lurt på det om det var noen andre enn AB som tenkte å ha dette? Eller mener du at de som har barn aldri kan ha fest hjemme?🤔 Mye man kan ta henne på altså, men dette blir litt for dumt. 

Skal man ha masse fremmede hjem til seg så bør ikke barna være der spør du meg...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, moncabang skrev:

Skal man ha masse fremmede hjem til seg så bør ikke barna være der spør du meg...

Og det har jeg vel ikke sagt heller😊 Bare at selv om man har barn så kan man ha fest hjemme, det er bare å ordne barnevakt til barna et annet sted🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 23.37, FotbaIlflua skrev:

https://www.yrjaoftedahl.com/podcast/tag/anne+brith+Davidsen

Jeg anbefaler alle å høre denne podcasten. ABD serverer mengder av løgner, og intervjuer svelger alt rått. I retrospekt er det skremmende å høre hvilken sannhet som er gjeldene for ABD, og at hun får lov til å lufte fantasiverdenen sin offentlig ved å framstille seg selv som et offer for de slemme mobberne på Kvinneguiden. Jeg er rystet!

Nm i liksom

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar til og sitat av slettet innhold er fjernet. Sol, admin.

Selskapene og forretningene hennes derimot ser jeg ingen grunn til at media ikke kan følge opp videre. Men jeg tror ikke de kommer til å gjøre det - det er av svært begrenset interesse for almennheten. 

Det jeg selv lurer på er hvorfor "Magazinet" og "Blogghuset" også forsvant. Begge disse ideène hadde potensiale til å kunne bli til noe. Og blogghuset var de jo mange om ( en helt "gjeng" i ledelsen der husker jeg) 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
4 timer siden, Isild skrev:

Selskapene og forretningene hennes derimot ser jeg ingen grunn til at media ikke kan følge opp videre. Men jeg tror ikke de kommer til å gjøre det - det er av svært begrenset interesse for almennheten. 

Det jeg selv lurer på er hvorfor "Magazinet" og "Blogghuset" også forsvant. Begge disse ideène hadde potensiale til å kunne bli til noe. Og blogghuset var de jo mange om ( en helt "gjeng" i ledelsen der husker jeg) 

Mitt inntrykk av Magazinet var at det skulle være et samarbeidsprosjekt, men etterhvert bidro jo ABD ikke. Likevel fortsatte de andre skribentene å levere innhold uke etter uke, og det på en side som bar ABD sitt navn. Alle forstår at man ikke gidder det over tid, så min antagelse er at de fullførte kontrakten og så trakk seg ut. Igjen er det et prosjekt det ABD ikke leverer over tid. Det er en gjenganger. Hun skal ha for å ha gode ideer, men alt faller sammen når det gjelder stamina og gjennomføringsevne. Og å ikke havne på kant med folk i prosessen. 

Ironien i et av hennes ordtak er slående. Elevator og stairs og alt det der....

Et av mine favorittutttrykk er forøvrig at de du tråkker på på vei opp, er de du møter på vei ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, minister-mio skrev:

Nm i liksom

Men det er jo i ettertid også det mest passende og beskrivende ordet for hele "imperiet" hennes. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte for første gang podcasten med Kleiven (@Felis sin recap var bedre) Først og fremst veldig dårlig lydkvalitet, og litt malplasserte og lite engasjerte "forstår" fra Kleiven gjennom første 10 minuttene. 

Han stiller et relevant spørsmål da. "Hvorfor får du mer hat enn andre influencere"? - "Fordi jeg viser livet med barna". Der burde han gått litt mer inn i materien av det hatet AB hevder å ha vært utsatt for. Faktisk så mye at det ble bok om det, hacke-hjelp fra `etisk hacker` Mia Landsem, hundrevis av mail til forumledelsen på KG, og 17 anmeldelser til politiet ( kanskje til og med flere) - hun sier vel også at hun ble utsatt for et "komplott" av politiet og skatteetaten. 

Videre takker hun i podcasten "hatersene" for at hun er der hun er i dag. Hvor var egentlig det? Mange ideer på tegnebrettet, ingen resultater å vise til fortsatt, og en begynnende misnøye hos de 100 middelmådige bloggerne som hadde kjøpt skinnet før bjørnen var skutt ? 

Jeg hadde litt sans for Kleiven før, men her fremsto han bare uforberedt og rotete egentlig. AB gjorde igrunn en bedre figur. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, CecilieX skrev:

Mitt inntrykk av Magazinet var at det skulle være et samarbeidsprosjekt, men etterhvert bidro jo ABD ikke. Likevel fortsatte de andre skribentene å levere innhold uke etter uke, og det på en side som bar ABD sitt navn. Alle forstår at man ikke gidder det over tid, så min antagelse er at de fullførte kontrakten og så trakk seg ut. Igjen er det et prosjekt det ABD ikke leverer over tid. Det er en gjenganger. Hun skal ha for å ha gode ideer, men alt faller sammen når det gjelder stamina og gjennomføringsevne. Og å ikke havne på kant med folk i prosessen. 

Ironien i et av hennes ordtak er slående. Elevator og stairs og alt det der....

Et av mine favorittutttrykk er forøvrig at de du tråkker på på vei opp, er de du møter på vei ned.

Hun viser igjen at hun helst vil gjøre minst mulig selv, men tjene mest mulig. At bare andre bidro til Magazinet viser også det. Men hvem gidder å jobbe for knapper og glansbilder for en diva? 
Hun har nok møtte mange av dem på vei ned, ja...

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Isild skrev:

Kan virke som om hun ønsket seg rett til høy champagneføring og å nyte å være suksessfull. Hun hopper på en måte over all den harde jobben som ligger mellom en god idè og et godt resultat. Hun feiret resultatene før det forelå noen. 

Og det er rart fra ei dame som har som mantra at man ikke kan ta heisen til suksess, man må ta trappene. Hadde ABIP holdt seg til å følge opp de første 10 som først lovet (det ble lovet deltagerne) - og vist til fornøyde kunder, resultater og et produkt som da ville ha fått noen referanser - så kunne det hele vært noe å knytte opp mot bloggmanager-selskapet de etablerte osv.

Men når de da setter seg ned og driver oppsøkende salg mot små "nobodys" i bloggverdenen for å dra inn flest mulig kursavgifter, så lurer jeg på hva i huleste. Det er jo oppskriften på å destruere eget produkt før det i hele tatt har noe å vise til.

Nei, er vel ikke noe mer å si om dette. Det er bare trist. Mange ideèr var veldig gode, og med litt hardt og ærlig arbeid noen år kunne det blitt til noe tror jeg. 

Akkurat slik er det nok buisnessen til AB kan beskrives! 
Men jeg lurer så veldig på hva hun mener når hun forteller hun har 18-timers arbeidsdager. Føler hun selv at det virkelig var det? Hva gjorde hun egentlig i de 18 timene? Er oppriktig nysgjerrig på hennes egen oppfattelse av hard jobbing. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zenhouse skrev:

Akkurat slik er det nok buisnessen til AB kan beskrives! 
Men jeg lurer så veldig på hva hun mener når hun forteller hun har 18-timers arbeidsdager. Føler hun selv at det virkelig var det? Hva gjorde hun egentlig i de 18 timene? Er oppriktig nysgjerrig på hennes egen oppfattelse av hard jobbing. 

Ja, det ville vært interessant å høre hva en slik 18-timers dag gikk ut på. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hva som var planen med all filmingen som foregikk en periode? Det ble spelulert i at hun skulle få sitt eget bakeprogram, men -kremt- den ballen kan vi vel legge død pr.d.d. Skulle likt å vite om alt det bare var et sånt Gunilla Persson - opplegg, hvor hun selv leier inn folk og står for både regi og utgifter selv... eller om det faktisk var noe realitet i det overhodet. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjedde filmingen? Etter Bloggerne? Var hun med i det Lilli Bendriss-programmet, tro? Mener det var en del rundt det, iallfall. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...