Gå til innhold

Våknet opp av å bli runket av daten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, waco skrev:

Ville du lagt deg i senga til et fremmed menneske hvis du var helt overbevist om at du aldri ville noe som helst med mennesket?

I såfall, kan du fortelle litt om motivasjonen til å gjøre det der? Er det fordi du er fri og uskyldig det er greit? Og siden du er uskyldig og andre skyldige så er det helt greit? Litt sånn du tenker?

Herreminsann.. Du kan umulig ha hatt så mye interaksjon med det andre kjønn uten at sex har vært en del av det. 

Anonymkode: 66874...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Vera skrev:

Feil.

I følge din argumentasjon står alle fritt til å voldta - så lenge personen ble med deg frivillig hjem. 

Jeg går ut fra at dette er nøyaktig det samme du ville sagt til din datter/sønn? «Var du med han hjem? Skjønner, ja, da har du jo samtykket til at alle kompisene hans også fikk pule deg, det der kan ikke kalles gjengvoldtekt, du var frivillig med, og visste at det var dette han ville da du ble med han hjem». 

Igjen, herregud jeg er glad for at Jury-ordningen er avskaffet!!

 

Tullball, lær deg å lese.. 
Jeg skrev ikke det du påstår.. 

Her er hva jeg skrev: "Ta med seg daten hjem for å sove i samme seng er en invitasjon til litt av hvert.. 
Her er hva du påstår jeg skrev: "så lenge personen ble med deg frivillig hjem. " 

Du ser at det ikke er det samme, ikke sant? 

Resten av det du skriver er derfor helt totalt irrelevant.. 
Og ja, en kvinne som f.eks står og gnir seg inntil en mann ute på byen inviterer til seksuelle ting. 

Anonymkode: 21256...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tullball, lær deg å lese.. 
Jeg skrev ikke det du påstår.. 

Her er hva jeg skrev: "Ta med seg daten hjem for å sove i samme seng er en invitasjon til litt av hvert.. 
Her er hva du påstår jeg skrev: "så lenge personen ble med deg frivillig hjem. " 

Du ser at det ikke er det samme, ikke sant? 

Resten av det du skriver er derfor helt totalt irrelevant.. 
Og ja, en kvinne som f.eks står og gnir seg inntil en mann ute på byen inviterer til seksuelle ting. 

Anonymkode: 21256...f7c

Du skriver at det er en invitasjon til litt av hvert - på tross av at Ts i sitt HI skriver at han har vært tydelig ifht sex - han ønsker IKKE sex. Allikevel tolker du det som en invitasjon 🤔 Hvordan får du dette til å bli logisk lurer jeg på? Hva skal man si eller gjøre for å bli trodd av en som deg? Hvis jeg sier nei til sex med deg, og attpåtil forklarer deg at sex for meg hører til et forhold og er ikke noe jeg ønsker på nåværende tidspunkt, men allikevel blir med deg hjem, fordi jeg stoler på deg, så mener du altså at jeg samtidig har invitert til sex - på tross av at jeg har understreket at jeg ikke ønsker å ha sex med deg. Logisk??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera skrev:

Du skriver at det er en invitasjon til litt av hvert - på tross av at Ts i sitt HI skriver at han har vært tydelig ifht sex - han ønsker IKKE sex. Allikevel tolker du det som en invitasjon 🤔 Hvordan får du dette til å bli logisk lurer jeg på? Hva skal man si eller gjøre for å bli trodd av en som deg? Hvis jeg sier nei til sex med deg, og attpåtil forklarer deg at sex for meg hører til et forhold og er ikke noe jeg ønsker på nåværende tidspunkt, men allikevel blir med deg hjem, fordi jeg stoler på deg, så mener du altså at jeg samtidig har invitert til sex - på tross av at jeg har understreket at jeg ikke ønsker å ha sex med deg. Logisk??

Å invitere noen til SENGEN ja.. Ikke å invitere de hjem til en..
Får la være å invitere henne til senga da!! Jeg ville tatt det som en endring av mening fra tidligere beskjed.. 

Angående merket tekst: 
Nei. Men da regner jeg med at du heller ikke inviterer meg til senga di, men at jeg tar sofaen eller gjesterom. 
SLUTT Å BLAND DET JEG SKRIVER MED DET DU TROR! Dette handler ikke om å INVITERE MED NOEN HJEM.. 

DEt handler om å invitere dem til senga!! Gå for faen ikke til sengs med noen du ikke vil ha sex med!! Da deler man ikke seng med dem om man ikke ønsker  sex med dem.

Runking er dessuten ikke sex.. Ei heller voldtekt. 

 

Anonymkode: 21256...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å invitere noen til SENGEN ja.. Ikke å invitere de hjem til en..
Får la være å invitere henne til senga da!! Jeg ville tatt det som en endring av mening fra tidligere beskjed.. 

Angående merket tekst: 
Nei. Men da regner jeg med at du heller ikke inviterer meg til senga di, men at jeg tar sofaen eller gjesterom. 
SLUTT Å BLAND DET JEG SKRIVER MED DET DU TROR! Dette handler ikke om å INVITERE MED NOEN HJEM.. 

DEt handler om å invitere dem til senga!! Gå for faen ikke til sengs med noen du ikke vil ha sex med!! Da deler man ikke seng med dem om man ikke ønsker  sex med dem.

Runking er dessuten ikke sex.. Ei heller voldtekt. 

 

Anonymkode: 21256...f7c

Jeg er flau på dine vegne. 

Hilsen mann 

Anonymkode: 66874...0f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er flau på dine vegne. 

Hilsen mann 

Anonymkode: 66874...0f4

Og jeg på dine. Hilsen en annen mann.
Ikke inviter meg til senga om du ikke tenker by på deg selv. 

Anonymkode: 21256...f7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å invitere noen til SENGEN ja.. Ikke å invitere de hjem til en..
Får la være å invitere henne til senga da!! Jeg ville tatt det som en endring av mening fra tidligere beskjed.. 

Angående merket tekst: 
Nei. Men da regner jeg med at du heller ikke inviterer meg til senga di, men at jeg tar sofaen eller gjesterom. 
SLUTT Å BLAND DET JEG SKRIVER MED DET DU TROR! Dette handler ikke om å INVITERE MED NOEN HJEM.. 

DEt handler om å invitere dem til senga!! Gå for faen ikke til sengs med noen du ikke vil ha sex med!! Da deler man ikke seng med dem om man ikke ønsker  sex med dem.

Runking er dessuten ikke sex.. Ei heller voldtekt. 

 

Anonymkode: 21256...f7c

Herregud, gjør du deg vanskelig med vilje?? 

DET ER 100% FRIVILLIG Å HA SEX!! Om jeg så er med deg OPPI SENGA, står jeg fortsatt helt fritt til å takke nei til sex, ombestemme meg eller whatever! Det er MIN kropp, og jeg bestemmer over den. Enten jeg er i senga di, på gata eller i mitt eget hjem. Ønsker jeg ikke å ha sex med deg, og sier i fra at jeg ikke vil ha sex med deg, spiller det ingen rolle hva du tenker og tror, for jeg har sagt NEI. Hvorfor er dette så vanskelig å skjønne?? Det har ingenting med saken å gjøre at vi befinner oss i samme seng - et nei er et nei, uansett hvordan du vrir og vender på det. Aksepter det, så slipper du å havne i gråsonen. 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva du betegner runking som? 

Om man blir ufrivillig runket så er man blitt utsatt for et seksuelt overgrep. Dette trodde jeg var barnelærdom?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hi er tydligvis ett troll for han svarer ikke lenger i tråden.

Anonymkode: b99bd...ef9

Det er en kvinne!

Anonymkode: a681c...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera skrev:

Herregud, gjør du deg vanskelig med vilje?? 

DET ER 100% FRIVILLIG Å HA SEX!! Om jeg så er med deg OPPI SENGA, står jeg fortsatt helt fritt til å takke nei til sex, ombestemme meg eller whatever! Det er MIN kropp, og jeg bestemmer over den. Enten jeg er i senga di, på gata eller i mitt eget hjem. Ønsker jeg ikke å ha sex med deg, og sier i fra at jeg ikke vil ha sex med deg, spiller det ingen rolle hva du tenker og tror, for jeg har sagt NEI. Hvorfor er dette så vanskelig å skjønne?? Det har ingenting med saken å gjøre at vi befinner oss i samme seng - et nei er et nei, uansett hvordan du vrir og vender på det. Aksepter det, så slipper du å havne i gråsonen. 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva du betegner runking som? 

Om man blir ufrivillig runket så er man blitt utsatt for et seksuelt overgrep. Dette trodde jeg var barnelærdom?

Nu må jeg blande mig igjen! Man har lov til og prøve på hinanden, uden at det kaldes voldtægt! Vi har alle gjort det for og vise at vi er interessert i hinanden,specielt hvis vi ligger i samme seng. 90% af os her inde har voldtaget, hvis dette ses som voldtægt og en dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Goodolddays skrev:

Nu må jeg blande mig igjen! Man har lov til og prøve på hinanden, uden at det kaldes voldtægt! Vi har alle gjort det for og vise at vi er interessert i hinanden,specielt hvis vi ligger i samme seng. 90% af os her inde har voldtaget, hvis dette ses som voldtægt og en dom.

Jeg mener vel at grensene er litt strengere hvis den andre sover. Men for egen del (som mann som faktisk har blitt misbrukt ved en anledning) ville jeg neppe laget noe stort nummer ut av dette. Jeg hadde nok bare sagt fra at jeg ikke hadde lyst og forventet at det ble respektert. 

Jeg tror ikke det var vondt ment, i motsetning til de som faktisk tilrøver seg sex.

Endret av isw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Goodolddays skrev:

Nu må jeg blande mig igjen! Man har lov til og prøve på hinanden, uden at det kaldes voldtægt! Vi har alle gjort det for og vise at vi er interessert i hinanden,specielt hvis vi ligger i samme seng. 90% af os her inde har voldtaget, hvis dette ses som voldtægt og en dom.

Selvfølgelig kan man prøve seg! Det er ikke det denne saken handler om. Denne saken handler om en som tydelig har sagt ifra om at han IKKE ønsker seksuelle tilnærmelser, hvorpå jenta tar seg til rette allikevel, mens han sover. Det er et overgrep. Det finnes ikke snev av gråsone. Han har gitt tydelig beskjed i forkant at han ikke ønsker sex. Hadde han vært våken derimot, og hun hadde prøvd seg, er det en helt annen sak! Hun har utnyttet han i en sårbar posisjon - fordi han sov, og ikke var i stand til å samtykke. Han hadde på forhånd sagt at han ikke ville ha sex. Jeg skjønner ikke hvor mange ganger jeg må gjenta meg selv 😂

Hvis du og jeg var i samme seng, du prøvde deg, jeg sa tydelig NEI, ville du fortsatt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera skrev:

Selvfølgelig kan man prøve seg! Det er ikke det denne saken handler om. Denne saken handler om en som tydelig har sagt ifra om at han IKKE ønsker seksuelle tilnærmelser, hvorpå jenta tar seg til rette allikevel, mens han sover. Det er et overgrep. Det finnes ikke snev av gråsone. Han har gitt tydelig beskjed i forkant at han ikke ønsker sex. Hadde han vært våken derimot, og hun hadde prøvd seg, er det en helt annen sak! Hun har utnyttet han i en sårbar posisjon - fordi han sov, og ikke var i stand til å samtykke. Han hadde på forhånd sagt at han ikke ville ha sex. Jeg skjønner ikke hvor mange ganger jeg må gjenta meg selv 😂

Hvis du og jeg var i samme seng, du prøvde deg, jeg sa tydelig NEI, ville du fortsatt? 

Står det noen plass i innlegget/tråden om hvordan hun reagerte da han våknet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Vera skrev:

Selvfølgelig kan man prøve seg! Det er ikke det denne saken handler om. Denne saken handler om en som tydelig har sagt ifra om at han IKKE ønsker seksuelle tilnærmelser, hvorpå jenta tar seg til rette allikevel, mens han sover. Det er et overgrep. Det finnes ikke snev av gråsone. Han har gitt tydelig beskjed i forkant at han ikke ønsker sex. Hadde han vært våken derimot, og hun hadde prøvd seg, er det en helt annen sak! Hun har utnyttet han i en sårbar posisjon - fordi han sov, og ikke var i stand til å samtykke. Han hadde på forhånd sagt at han ikke ville ha sex. Jeg skjønner ikke hvor mange ganger jeg må gjenta meg selv 😂

Hvis du og jeg var i samme seng, du prøvde deg, jeg sa tydelig NEI, ville du fortsatt? 

Nei! Men det er mer at det bliver kaldt et voldtægt, som jeg ikke er enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Goodolddays skrev:

Nei! Men det er mer at det bliver kaldt et voldtægt, som jeg ikke er enig i.

Jeg har kalt det et seksuelt overgrep. 

Seksuelt overgrep:

Seksuelle overgrep omfatter voldtektpedofile handlinger, incestblotting, beføling av person som ikke samtykker, og trusler av seksuell art. 

Seksuelle overgrep er forbudt ved lov og straffbart. Straffelovens kapittel 19, omtaler dette som seksualforbrytelser: seksuell omgang, seksuelle handlinger samt seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd. (https://no.m.wikipedia.org/wiki/Seksuelt_overgrep

Dersom jeg sov i samme seng som deg, og på forhånd, før vi sovnet, fortalte jeg deg at jeg ikke ønsket av vi hadde sex, eller gjorde seksuelle tilnærmelser mot hverandre, før vi var i et forhold; ville du ha fingret meg mens jeg sov? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Vera skrev:

Denne tråden er et eksemplarisk eksempel på hvorfor en Jury ikke fungerer, og hvorfor ordningen ble avskaffet. Helt horribelt at dere tidligere kunne bli innkalt i slike saker, og sitte som dømmende kraft. 

Ts ER blitt utsatt for et overgrep. Uavhengig av deres personlige erfaringer og preferanser. Ts har gitt klar beskjed om at han IKKE ønsker seksuelle tilnærmelser fra overgriperen. Ts har fortalt tydelig at han ønsker å bli kjent FØR seksuelle tilnærmelser. At de lå i samme seng er overhodet ikke et klarsignal til seksuelle tilnærmelser. At Ts i tillegg sov er helt klart skjerpende omstendigheter. Ingen av dere skal pålegge noen hva de skal føle og ikke føle i en slik sak. Om Ts føler at dette er et overtramp, så ER det et overtramp - for han. Hva dine personlige preferanser og erfaringer er, er revnende likegyldig i denne saken

Jeg tror den verste kommentaren jeg leste her var den om at overgriper ikke gjorde dette for å være slem..herregud..seriøst?? Det vil bli et fint forsvar for alle fremtidige overgripere «Men hallo, jeg stappet ikke pikken i deg for å være slem! Jeg ville deg jo bare godt». 

 

Jeg er enig i denne. 

Tror mange her reagerer på at ordet "voldtekt" blir brukt. 

Overgrep-ja. 

Voldtekt - nei. 

Som kvinne som har blitt voldtatt. Altså holdt fast, truet, slått og fysisk tvunget gjennom et samleie, så blir det nesten nedverdigende å kalle beføling for voldtekt. Jeg har også våknet av at en mann har befølt meg mellom beina, men når jeg sa nei så stoppet han og da var det, i mine øyne, ikke en voldtekt. 

Anonymkode: 4ff24...d75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vera skrev:

Jeg har kalt det et seksuelt overgrep. 

Seksuelt overgrep:

Seksuelle overgrep omfatter voldtektpedofile handlinger, incestblotting, beføling av person som ikke samtykker, og trusler av seksuell art. 

Seksuelle overgrep er forbudt ved lov og straffbart. Straffelovens kapittel 19, omtaler dette som seksualforbrytelser: seksuell omgang, seksuelle handlinger samt seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd. (https://no.m.wikipedia.org/wiki/Seksuelt_overgrep

Dersom jeg sov i samme seng som deg, og på forhånd, før vi sovnet, fortalte jeg deg at jeg ikke ønsket av vi hadde sex, eller gjorde seksuelle tilnærmelser mot hverandre, før vi var i et forhold; ville du ha fingret meg mens jeg sov? 

 

Tror jeg ikke! Men søg lidt mer på hvad voldtægt er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i denne. 

Tror mange her reagerer på at ordet "voldtekt" blir brukt. 

Overgrep-ja. 

Voldtekt - nei. 

Som kvinne som har blitt voldtatt. Altså holdt fast, truet, slått og fysisk tvunget gjennom et samleie, så blir det nesten nedverdigende å kalle beføling for voldtekt. Jeg har også våknet av at en mann har befølt meg mellom beina, men når jeg sa nei så stoppet han og da var det, i mine øyne, ikke en voldtekt. 

Anonymkode: 4ff24...d75

Jeg tror at hvis man skal få bort gråsonene rundt overgrep og voldtekt, må folk innse at sex og seksuelle tilnærmelser skal samtykkes. Det finnes ikke et snev av gråsoner i denne saken - Ts har fortalt hvor han står ifht sex, han er ute av stand til å samtykke..og blir uønsket befølt. Det er et seksuelt overgrep. 

Det er så sinnsykt mange gråsoner som blir skapt av synsere..feks i denne tråden. Når noen kommenterer «Herregud, det der er jo ikke et overgrep, det gjør jo jeg og samboer hele tiden», da blir jeg litt sånn..BLÆH!! At noen ikke ser forskjellen på de to scenarioene er skremmende. Jeg syns også det er skremmende å se hvordan overgrep blir latterliggjort når det gjelder menn som er offer. 

Vondt å høre om opplevelsen din ❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener to ting:

1. Det hun gjorde er ikke greit og ikke lovlig. 

2. 3 års fengsel er for strengt i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...