Gå til innhold

Våknet opp av å bli runket av daten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Thyra skrev:

Og skriftlig samtykke hver gang man skal ha sex, er det ingen som mener man skal ha. Slutt og tull. 

Jeg ba ikke om din mening, jeg siterte TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, HarryDotter skrev:

Det du ikke forstår er at slike opplevelser er individuelle. Veldig mange menn ville opplevd en slik greie som et slags erotisk drømmescenario. Gitt at det var en dame de syntes var fin og at de selv hadde en viss kontroll over hvor de var og hvem hun var. Menn fungerer helt annerledes enn dere kvinner på slikt.

Etter min mening er det forskjellig alvorlighetsgrad på disse situasjonene man kan havne i. Fingring og runking, er ikke voldtekt etter mitt skjønn, men et seksuellt overgrep. MEN alle kvinner og menn kan oppleve slike ting veldig forskjellig. At TS reagerer på sin måte er jo selvsagt helt riktig...for ham. Om han ønsker å anmelde får han min støtte på om det er så vondt han føler det. Noen kan finne en situasjon pirrende og spennende, mens en annen kan få traumer. Det finnes ingen fasit og alle bør håndteres med respekt, uansett hva personen velger å gjøre. Men å skjelle ut de som kanskje ville likt en slik situasjon bare fordi samfunnet forteller oss at vi skal få dype traumer av dem, syntes jeg blir helt feil.

 

 

Det ér dumt! Det vil jeg si uansett. Om det er kvinne eller mann. Jo man bør kunne kreve av et voksent menneske at man skal kunne overnatte i samme seng uten at det fører til sex. Men har man datet flere ganger og begge er tydelig tiltrukket av hverandre så er det fort at noe slikt kan skje. Bør man fremme verdens største fristelser rett opp i fjeset på personer rundt seg?! Det blir litt som å sette en tallerken med biff, vin og tilbehør, foran en person som ikke har spist og drukket på 2 døgn og kreve at vedkomne bare får lukte på! Ja det burde jo la seg gjøre, men det er ikke enkelt! Sexdriften er på 3.plass over de sterkeste behovene hos menneske. Når skal voksne personer forstå at de må ta seg i vare for å minimere farer i slike situasjoner? Og NEI jeg sier IKKE at dette er TS sin skyld. Men en smule uklokt å legge seg i sengen med en dame man vet er kåt på ham og tro at ikke noe kan komme til å skje. Hvor godt kjenner han henne?

Det er ikke snakk om å skjelle ut noen for å kanskje ha likt en sånn situasjon. Men for at de ikke respekterer at andre ikke liker en sånn situasjon. Mange av innleggene har vært av typen "Slutt å syt, jeg ville blitt glad, ts er heldig". Det er ikke ok. 

Når to som ligger i samme seng er tiltrukket av hverandre, kan det føre til sex. Om begge vil. Vent med tilnærmelser til den andre er våken, og respekter et "nei". Da er ikke dette noe problem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, museslikker69 skrev:

Jeg ba ikke om din mening, jeg siterte TS

Man har da lov til å svare på innlegg hvor debattanter siterer andre enn en selv. Og ts skrev heller ingenting om skriftlig samtykke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Syns du skal anmelde det uansett, tenk hvor mange det er som ikke anmelder pga. at det «sikkert blir henlagt». Har gjort det samme selv som ung, ikke anmeldt en voldtekt, og angrer på det idag, for slike ting skjer hele tiden og det må komme frem i lyset. Husker det var så fokus på at vi måtte være forsiktige med å gå alene hjem fra fester igjennom parker o.l. pga. innvandrere som kunne overfalle deg og voldta deg, men sannheten var jo at det var større fare for å bli voldtatt på festen av noen du kjente enn på vei hjem, men det ble jo ikke anmeldt. Det ble for mye stress. 

Dette vet jo di fleste nå. Problemet nå for tiden er jo at kvinner tror di kan gjøre og si hva som helst til menn fordi det er jo slik at menn har jo alltid lyst uansett, men det er jo ikke slik og det har jeg sett eksempler på ofte, at kvinner gjør menn ukomfortable og går over grensen deres.

Vi må sette fokus på og lære opp barn ifra tidlig alder å respektere andre mennesker sine grenser. Ikke minst vise menn at det er greit å si ifra om di blir utsatt for overgrep ifra en kvinne.

Det er ikke greit å ta på andre uten lov, uansett kjønn!

Anonymkode: eaa96...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært oppi flere lignende situasjoner, men har ikke følt meg krenket. Jeg har ikke vært noe redd i situasjonen og hvis jeg har bedt de stoppe så har de stoppet selv om det kanskje et par ganger ble mye mas om sex. 

Så jeg er også av det synet at jeg ikke ville anmeldt. Syns kanskje det blir å krisemaksimere situasjonen veldig. En ting var hvis hun ikke stoppet når du ba henne gjøre det. Jeg tenker at dette er en situasjon som er mulig å løse ved å snakke med henne om det. Men jeg ser at vi er to leire her som mener vidt forskjellig. Hvorfor det er sånn er jo egentlig litt interessant. 

Anonymkode: e5856...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er tull. Fjerde date og overnatting? Og du ser på det som overgrep? Lykke til i kjærlighetslivet sier jeg bare😅

Anonymkode: 31e42...ec4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Syns du skal anmelde det uansett, tenk hvor mange det er som ikke anmelder pga. at det «sikkert blir henlagt». Har gjort det samme selv som ung, ikke anmeldt en voldtekt, og angrer på det idag, for slike ting skjer hele tiden og det må komme frem i lyset. Husker det var så fokus på at vi måtte være forsiktige med å gå alene hjem fra fester igjennom parker o.l. pga. innvandrere som kunne overfalle deg og voldta deg, men sannheten var jo at det var større fare for å bli voldtatt på festen av noen du kjente enn på vei hjem, men det ble jo ikke anmeldt. Det ble for mye stress. 

Dette vet jo di fleste nå. Problemet nå for tiden er jo at kvinner tror di kan gjøre og si hva som helst til menn fordi det er jo slik at menn har jo alltid lyst uansett, men det er jo ikke slik og det har jeg sett eksempler på ofte, at kvinner gjør menn ukomfortable og går over grensen deres.

Vi må sette fokus på og lære opp barn ifra tidlig alder å respektere andre mennesker sine grenser. Ikke minst vise menn at det er greit å si ifra om di blir utsatt for overgrep ifra en kvinne.

Det er ikke greit å ta på andre uten lov, uansett kjønn!

Anonymkode: eaa96...e7f

De fleste tilfeller anmeldes ikke pga skam. Det er handler ikke om at "det ble for mye stress". Det er stor påkjenning å være utsatt for voldtekt. 

Nei, det tror jeg virkelig ikke på. Et fåtall tror kanskje det, men majoriteten skjønner jo såpass. Nå er det jo også slik at menn ofte er fysisk overlegne kvinner slik at ikke kvinner er en like stor trussel som menn kan være. 

 

Anonymkode: e5856...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å invitere noen til SENGEN ja.. Ikke å invitere de hjem til en..
Får la være å invitere henne til senga da!! Jeg ville tatt det som en endring av mening fra tidligere beskjed.. 

Angående merket tekst: 
Nei. Men da regner jeg med at du heller ikke inviterer meg til senga di, men at jeg tar sofaen eller gjesterom. 
SLUTT Å BLAND DET JEG SKRIVER MED DET DU TROR! Dette handler ikke om å INVITERE MED NOEN HJEM.. 

DEt handler om å invitere dem til senga!! Gå for faen ikke til sengs med noen du ikke vil ha sex med!! Da deler man ikke seng med dem om man ikke ønsker  sex med dem.

Runking er dessuten ikke sex.. Ei heller voldtekt. 

 

Anonymkode: 21256...f7c

Jeg har delt seng med mannlige venner på reise. Heldigvis har de en annen oppfatning enn deg om dette og lot meg sove i fred hele natta. Man kan veldig fint dele seng med motsatt kjønn uten å ønske seg sex. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 0.14, AnonymBruker skrev:

En kamerat opplevde det samme, bare at kvinnen som utførte handlingen ikke var en potensiell partner, samt at han allerede var i et forhold. Han sov hos en kompis, og våknet av at en fremmed kvinne hadde penisen hans i munnen, og fingret ham i anus. Det var flere i rommet, men tydeligvis falt det ingen inn å stanse kvinnen.

Han søkte råd hos en annen venn først, og ble fortalt at han overdreiv, at det var jo bare litt harmløs suging - ingen menn takker vel nei til slikt!

Han klarte derimot ikke å slippe følelsen av psykisk og fysisk krenkelse, og hvorfor skulle han det, bare fordi han er mann?!

Han bestemte seg så for å søke hjelp hos meg, jeg er kjærestens hans sin nærmeste venninne. Først hjalp jeg ham å si det til kjæresten, og sammen allierte de to seg med et vitne til hendelsen, og politianmeldte så denne kvinnen. Pga. manglende bevis ble dessverre saken henlagt, selv om de hadde vitner(!), men det hjalp ham å komme videre. 

Håper det går bra med deg, ts.

Anonymkode: 14924...49a

Dette var definitivt et grovt seksuell overgrep !  Jeg blir så sint når jeg leser om slike kvinner/menn som er så frekke og slemme at de med vilje skader andres intimgrenser og integritet og påfører dem traumer. Hva om denne kvinnen hadde hatt sykdommer og smittet ham med feks herpes ? At politiet henla denne anmeldensen enda det var vitner til overgrepet er en skam. Rettsystemet vi har når det gjelder seksuelle overgrep og vold er bare begredelig.

Anonymkode: 0e70f...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 4.12, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame, ble dopet ned på en fest og våknet opp av at en fyr hadde dratt av meg strømpe bukse og skjørt, men jeg hadde ob i pga mensen så han gadd ikke. (Det var forklaringen til kompisen som så på at han gjorde dette) 

Jeg ble fly forbanna ja, men jeg gadd seriøst ikke å anmelde, hadde ikke noe bevis på en dritt uansett annet enn muligens spor etter det han dopet meg ned på i blodet. Men uansett så hadde det blitt henlagt.

Dette brydde meg faktisk ikke en dritt, har ikke ødlagt meg psykisk. Tenker bare på hvor stakkarslig og patetisk og desperat den ekle fyren må være. Er han det er synd på og ikke meg.

Har ikke påvirket meg på noe som helst måte og jeg skjønner ikke hvordan det kan påvirke folk så fryktelig. Bare mine ærlige og sikkert grusome mening i følge mange. 

Anonymkode: b5b4a...5c5

Eventuelt de andre han kommer til å dope ned og voldta hvis ingen anmelder og får satt en stopper for dritten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Denne blir anonym, for her får jeg juling, men so be it. 

Jeg er kvinne og synes dette blir for hysterisk. 

For meg er voldtekt noe som skjer mot min vilje. Når jeg sover normal søvn så våkner jeg om noen fingrer meg, og om jeg da sier "nei takk" og det ikke blir respektert så anmelder jeg før jeg er ute av døra, men om jeg sier "nei takk" og den andre svarer "unnskyld, da trekker jeg meg" så ser jeg ikke på det som en voldtekt.  Spesielt om jeg er romantisk involvert med den det gjelder og har valgt å legge meg til å sove i samme seng som ham. 

Og før dere skriker, loven er også noe usikker her. Det ser vi på alle anmeldelser som har blitt henlagt opp gjennom tidene.

Loven er ikke "usikker" i det hele tatt. Det er ulovlig å ha sex med noen som ikke samtykker. Problemet er at det er veldig vanskelig å bevise at dette har skjedd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Det står hvorfor. 

Men du skal få et  eksempel, en av Norges mest notoriske voldtektsmenn ble først anmeldt av en kvinne, saken ble henlagt, så ble han anmeldt igjen. Også denne saken ble henlagt. Men når han ble anmeldt for tredje gang kunne ikke politiet gjøre annet enn å se tilbake på de to første sakene også. Denne mannen sitter nå i forvaring, dømt for 10 eller flere voldtekter. De to første kvinnene har endelig også blitt trodd. 

Derfor skal man anmelde. 

Overgrep er overgrep, kjønn har ingen betydning. Samme gjelder forøvrig vold, vold er vold. 

De av dere som ikke erkjenner dette bør gå dypt inn i dere selv. 

Anonymkode: 66874...0f4

Denne notoriske voldtektsmannen du snakker om utøvde blant annet grov vold og brukte rå makt mot mange kvinner.

Kvinnen TS snakker om runket ham.

Skikkelig sammenlignbart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
9 timer siden, Thyra skrev:

Det er ikke snakk om å skjelle ut noen for å kanskje ha likt en sånn situasjon. Men for at de ikke respekterer at andre ikke liker en sånn situasjon. Mange av innleggene har vært av typen "Slutt å syt, jeg ville blitt glad, ts er heldig". Det er ikke ok. 

Når to som ligger i samme seng er tiltrukket av hverandre, kan det føre til sex. Om begge vil. Vent med tilnærmelser til den andre er våken, og respekter et "nei". Da er ikke dette noe problem. 

Men det er jo ganske tåpelig å legge seg i samme seng som dama man er på date med om man på død og liv ikke vil ha sex! Da sier man en ting og gjør noe, som for veldig mange, er et initsiativ til klåing/sex. Om man håper på sex, så skjønner jeg det jo, men om man har "sterke personlige grunner" til å ikke ha sex så ikke hopp til sengs med dama da! Nå må folk begynne å tenke. Prøve å se litt frem og gjøre sitt for å unngå slike kleine situasjoner.

 

Jada jada jada begge skal gi samtykke. Men er virkelig sex blitt en transaksjon hvor man fysisk må spørre: vil du ha sex med meg? Ok. Jeg vil ha sex med deg også. Da er vi enige! Skal vi finne oss et ledig rom? Det å finne flørten med noen og kjenne den seksuelle kjemien hvor man merker at begge har lyst på hverandre....hvor har det blitt av? Den verden hvor begge forstår at dersom jeg hinter og viser meg frem slik og slik, så vet man at det kan ende i sex?? Sex er et hårfint samspill som innebærer mye signaler. Men folk blir tydeligvis dummere og dummere jo mere opplyst verden blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange i denne tråden som synes overgrep er greit... Om TS opplevde det som traumatisk så er det sykt å latterliggjøre ham. Å få ham til å føle mer på skammen hjelper ingen. Har dere hørt om sympati?

Anonymkode: 4c927...337

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HarryDotter skrev:

Men det er jo ganske tåpelig å legge seg i samme seng som dama man er på date med om man på død og liv ikke vil ha sex! Da sier man en ting og gjør noe, som for veldig mange, er et initsiativ til klåing/sex. Om man håper på sex, så skjønner jeg det jo, men om man har "sterke personlige grunner" til å ikke ha sex så ikke hopp til sengs med dama da! Nå må folk begynne å tenke. Prøve å se litt frem og gjøre sitt for å unngå slike kleine situasjoner.

 

Jada jada jada begge skal gi samtykke. Men er virkelig sex blitt en transaksjon hvor man fysisk må spørre: vil du ha sex med meg? Ok. Jeg vil ha sex med deg også. Da er vi enige! Skal vi finne oss et ledig rom? Det å finne flørten med noen og kjenne den seksuelle kjemien hvor man merker at begge har lyst på hverandre....hvor har det blitt av? Den verden hvor begge forstår at dersom jeg hinter og viser meg frem slik og slik, så vet man at det kan ende i sex?? Sex er et hårfint samspill som innebærer mye signaler. Men folk blir tydeligvis dummere og dummere jo mere opplyst verden blir.

Er det så vanskelig å vente til den andre parten er våken?!? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Thyra skrev:

Det er ikke kun samleie som er sex. 

Og skriftlig samtykke hver gang man skal ha sex, er det ingen som mener man skal ha. Slutt og tull. 

😂😂😂😂

Jo, sex er samleie. Runking/suging er IKKE "å ha sex" .. Ikke engang med vill fantasi er det sex.. Det er en seksuell handling, ja, men sex er det ikke. 

Anonymkode: 21256...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Thyra skrev:

Er det så vanskelig å vente til den andre parten er våken?!? 

Du har allerede godtatt det når du legger deg i senga med daten din.. Litt forskjell på venn/venninne og en man har vært på flere dates med.. 

SKal man spørre om lov å kysse en man dater hver gang også?? 
Slutt å skrive som at dette var en helt fremmed person som lå i senga hans, det var det ikke.. Det var noen som hadde vært på flere dates.. 

Anonymkode: 21256...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har allerede godtatt det når du legger deg i senga med daten din.. Litt forskjell på venn/venninne og en man har vært på flere dates med.. 

SKal man spørre om lov å kysse en man dater hver gang også?? 
Slutt å skrive som at dette var en helt fremmed person som lå i senga hans, det var det ikke.. Det var noen som hadde vært på flere dates.. 

Anonymkode: 21256...f7c

Selv om de allerede hadde hatt sex, er det ikke nødvendigvis greit å utføre noe seksuelt på den andre mens vedkommende sover. Så nei, å legge seg i samme seng som noen er ikke det samme som å godta sex (seksuelle handlinger) når man sover. 

Det kan godt hende at daten var i god tro. Men folk må jobbe med holdningene sine om de automatisk antar at det er greit å ta seg til rette med noen som sover. Om man ikke vet 100 %at det er greit, risikerer man at det blir tatt ille opp. Uavhengig av kjønn, og uavhengig av om de har hatt sex før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂

Jo, sex er samleie. Runking/suging er IKKE "å ha sex" .. Ikke engang med vill fantasi er det sex.. Det er en seksuell handling, ja, men sex er det ikke. 

Anonymkode: 21256...f7c

Med den logikken kan jo ikke lesbiske kvinner ha sex med hverandre heller. Siden de ikke kan ha samleie. Og en transmann som ikke ha penis kan ikke ha sex med en kvinne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thyra skrev:

Selv om de allerede hadde hatt sex, er det ikke nødvendigvis greit å utføre noe seksuelt på den andre mens vedkommende sover. Så nei, å legge seg i samme seng som noen er ikke det samme som å godta sex (seksuelle handlinger) når man sover. 

Det kan godt hende at daten var i god tro. Men folk må jobbe med holdningene sine om de automatisk antar at det er greit å ta seg til rette med noen som sover. Om man ikke vet 100 %at det er greit, risikerer man at det blir tatt ille opp. Uavhengig av kjønn, og uavhengig av om de har hatt sex før. 

Da synes jeg en skal reise hjem til en selv om en ikke tåler å bli tatt på av en man knuller på... Herregud.. 
Sex og seksuelle handlinger er ikke det samme. 

Jeg hadde antatt at det var greit å ta på en jeg datet når man hadde kommet så langt at man faktisk sov i sengene til hverandre.. 

Anonymkode: 21256...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...