Gå til innhold

Våknet opp av å bli runket av daten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Thyra skrev:

Selv om man ønsker sex med vedkommende, betyr ikke det nødvendigvis at man er bekvem med at den andre tar seg til rette mens man sover. Selv om ts og daten hadde hatt sex allerede, hadde det fortsatt ikke vært greit at daten runket han mens han sov. Ihvertfall ikke om de ikke kjente hverandre veldig godt og visste at det var greit. At første seksuelle kontakt mellom to personer skal skje mens den ene sover, er ikke greit i det hele tatt. 

Veldig enig. Kunne ikke funnet på å gjøre dette med den nye kjæresten min! Selv om sex er en stor og hyppig greie for oss. Er jeg kåt og han sover, får jeg heller vekke han og begynne å kysse for å se om jeg kan gjøre han klar. Det har han gjort med meg og det er greit. Ville ikke vært greit om jeg våknet med hånda hans mellom beina. Da skal man ha snakket om det først og fått samtykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, waco skrev:

Jeg er enig i det. 

Sikkert derfor jeg ikke legger meg i samme seng som fremmede jeg ikke aner intensjonen til.

For om man gjør det, har man bare seg selv å takke? Sikkert dunt av dem, men mange stoler faktisk på mennesker de blir kjent med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2019 den 21.41, Tibbie skrev:

Å politianmelde og krisemaksimere dette er et hån mot de som faktisk blir voldtatt.

Når man voldtar, så er man egoistisk. Man gjør det for egen nytelse, og er ikke veldig opptatt av hvordan det oppleves for den andre. Tviler på at hun gjorde det fordi det føles så godt i hånda hennes.

Men vær så god. Han kan anmelde det. Ingenting kommer til å skje, for dette er bare tull å involvere staten i. Dette var en misforståelse, og det virker på TS som at hun sluttet da han stoppet henne.

Han her inne som sier at han våknet av at søstra til eksen ridde han, han kan klage på voldtekt med god grunn. Hun hadde ingen grunn til å misforstå, siden de ikke datet eller lå halvnake sammen.

Største tullet jeg har lest her inne, du burde skamme deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f. jeg er glad jeg er kvinne. Victim-blamingen jeg kan forvente å møte på kan ikke måle seg med dette her. Jeg skjønner veldig godt hvorfor så få menn snakker høyt når deres grenser blir tråkket på. Ikke rart menn sliter så mye psykisk når deres opplevelser skal bagatelliseres.

Jeg håper TS ikke er av de mannfolka som lar seg tie. Skal vi få til en endring, så trenger vi at flere menn som erfarer dette sier ifra så sterkt de kan om at det ikke er greit. Og en plass å begynne er å gå strake veien til politiet. 

Anonymkode: f13d1...ed9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi er tydligvis ett troll for han svarer ikke lenger i tråden.

Anonymkode: b99bd...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hi er tydligvis ett troll for han svarer ikke lenger i tråden.

Anonymkode: b99bd...ef9

Tror heller TS har bedre ting å gjøre enn å henge på KG.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden er et eksemplarisk eksempel på hvorfor en Jury ikke fungerer, og hvorfor ordningen ble avskaffet. Helt horribelt at dere tidligere kunne bli innkalt i slike saker, og sitte som dømmende kraft. 

Ts ER blitt utsatt for et overgrep. Uavhengig av deres personlige erfaringer og preferanser. Ts har gitt klar beskjed om at han IKKE ønsker seksuelle tilnærmelser fra overgriperen. Ts har fortalt tydelig at han ønsker å bli kjent FØR seksuelle tilnærmelser. At de lå i samme seng er overhodet ikke et klarsignal til seksuelle tilnærmelser. At Ts i tillegg sov er helt klart skjerpende omstendigheter. Ingen av dere skal pålegge noen hva de skal føle og ikke føle i en slik sak. Om Ts føler at dette er et overtramp, så ER det et overtramp - for han. Hva dine personlige preferanser og erfaringer er, er revnende likegyldig i denne saken. 

Jeg tror den verste kommentaren jeg leste her var den om at overgriper ikke gjorde dette for å være slem..herregud..seriøst?? Det vil bli et fint forsvar for alle fremtidige overgripere «Men hallo, jeg stappet ikke pikken i deg for å være slem! Jeg ville deg jo bare godt». 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Thyra skrev:

For om man gjør det, har man bare seg selv å takke? Sikkert dunt av dem, men mange stoler faktisk på mennesker de blir kjent med. 

Det er sikkert forskjell på dem som havner i situasjoner de ikke liker og de som ikke havner i situasjoner de ikke liker, - eller hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera skrev:

Denne tråden er et eksemplarisk eksempel på hvorfor en Jury ikke fungerer, og hvorfor ordningen ble avskaffet. Helt horribelt at dere tidligere kunne bli innkalt i slike saker, og sitte som dømmende kraft. 

Ts ER blitt utsatt for et overgrep. Uavhengig av deres personlige erfaringer og preferanser. Ts har gitt klar beskjed om at han IKKE ønsker seksuelle tilnærmelser fra overgriperen. Ts har fortalt tydelig at han ønsker å bli kjent FØR seksuelle tilnærmelser. At de lå i samme seng er overhodet ikke et klarsignal til seksuelle tilnærmelser. At Ts i tillegg sov er helt klart skjerpende omstendigheter. Ingen av dere skal pålegge noen hva de skal føle og ikke føle i en slik sak. Om Ts føler at dette er et overtramp, så ER det et overtramp - for han. Hva dine personlige preferanser og erfaringer er, er revnende likegyldig i denne saken. 

Jeg tror den verste kommentaren jeg leste her var den om at overgriper ikke gjorde dette for å være slem..herregud..seriøst?? Det vil bli et fint forsvar for alle fremtidige overgripere «Men hallo, jeg stappet ikke pikken i deg for å være slem! Jeg ville deg jo bare godt». 

 

Ville du lagt deg i senga til et fremmed menneske hvis du var helt overbevist om at du aldri ville noe som helst med mennesket?

I såfall, kan du fortelle litt om motivasjonen til å gjøre det der? Er det fordi du er fri og uskyldig det er greit? Og siden du er uskyldig og andre skyldige så er det helt greit? Litt sånn du tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, waco skrev:

Det er sikkert forskjell på dem som havner i situasjoner de ikke liker og de som ikke havner i situasjoner de ikke liker, - eller hva tenker du?

Hva mener du? Alle kan vel havne i en situasjon de ikke liker. 

7 minutter siden, waco skrev:

Ville du lagt deg i senga til et fremmed menneske hvis du var helt overbevist om at du aldri ville noe som helst med mennesket?

I såfall, kan du fortelle litt om motivasjonen til å gjøre det der? Er det fordi du er fri og uskyldig det er greit? Og siden du er uskyldig og andre skyldige så er det helt greit? Litt sånn du tenker?

Denne var ikke til meg, men jeg svarer likevel. Ja, om det var naturlig ut i fra situasjonen og jeg stolte på vedkommende. Dessuten var det jo ikke snakk om å aldri ville noe som helst, men om å ville vente med sex. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera skrev:

Denne tråden er et eksemplarisk eksempel på hvorfor en Jury ikke fungerer, og hvorfor ordningen ble avskaffet. Helt horribelt at dere tidligere kunne bli innkalt i slike saker, og sitte som dømmende kraft. 

Ts ER blitt utsatt for et overgrep. Uavhengig av deres personlige erfaringer og preferanser. Ts har gitt klar beskjed om at han IKKE ønsker seksuelle tilnærmelser fra overgriperen. Ts har fortalt tydelig at han ønsker å bli kjent FØR seksuelle tilnærmelser. At de lå i samme seng er overhodet ikke et klarsignal til seksuelle tilnærmelser. At Ts i tillegg sov er helt klart skjerpende omstendigheter. Ingen av dere skal pålegge noen hva de skal føle og ikke føle i en slik sak. Om Ts føler at dette er et overtramp, så ER det et overtramp - for han. Hva dine personlige preferanser og erfaringer er, er revnende likegyldig i denne saken. 

Jeg tror den verste kommentaren jeg leste her var den om at overgriper ikke gjorde dette for å være slem..herregud..seriøst?? Det vil bli et fint forsvar for alle fremtidige overgripere «Men hallo, jeg stappet ikke pikken i deg for å være slem! Jeg ville deg jo bare godt». 

 

Ta med seg daten hjem for å sove i samme seng er en invitasjon til litt av hvert.. 
Kanskje hun burde sovet på sofaen?? Eller la være å invitere daten til å sove i senga ens om en tydelig er aseksuell og fører henne bak lyset? 

Nei, intet overgrep har skjedd, ingen man ikke kunne forvente ihvertfall. 

Anonymkode: 21256...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med seg daten hjem for å sove i samme seng er en invitasjon til litt av hvert.. 
Kanskje hun burde sovet på sofaen?? Eller la være å invitere daten til å sove i senga ens om en tydelig er aseksuell og fører henne bak lyset? 

Nei, intet overgrep har skjedd, ingen man ikke kunne forvente ihvertfall. 

Anonymkode: 21256...f7c

Det er ikke snakk om å være aseksuell eller føre noen bak lyset. Ts har sagt fra om at han ønsker å vente litt. Da får daten enten respektere det, eller droppe videre kontakt om hun ikke kan leve med det. 

Skjønner at mange kan få forventninger når de skal sove sammen. Det er lov å komme med tilnærnelser, men da når den andre parten er våken og i stand til å samtykje eller protestere. 

Ingen overgrep som man ikke kunne firvente?!? Ærlig talt! Bør man forvebte at folk tar seg til rette når man sover om man sover i samme seng som noeen? Det daten til ts gjorde hadde ikke vært greit om de allerede hadde hatt sex heller. Om noe annet ikke er avtalt, vent med sex til den andre er våken. Hvor vanskelig kan det være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom TS ikke bør anmelde for å bli runka, bør ingen kvinner anmelde for å bli fingret. Mange rare meninger her.

Selvfølgelig skal han anmelde. Så, blir hun enten dømt nå eller siden. Da er hun i systemet. 

Anonymkode: ee15d...393

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er også vanskelig.

Utfordringen er at hun trolig prøvde å være snill og la han våkne opp til noe deilig. 999 av 1000 gutter ville elsket om daten gjorde noe slikt. 

Strengt talt er jeg enig i at de samme grenser går for gutter som for jenter. Jeg tror imidlertid dette hadde latt seg løse best med en voksen prat om hvorfor TS vil vente og at hvis forholdet skal ha noen framtid må det respekteres. Jeg tror ikke anmeldelse fører noe godt med seg.

Endret av isw
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, waco skrev:

Ville du lagt deg i senga til et fremmed menneske hvis du var helt overbevist om at du aldri ville noe som helst med mennesket?

I såfall, kan du fortelle litt om motivasjonen til å gjøre det der? Er det fordi du er fri og uskyldig det er greit? Og siden du er uskyldig og andre skyldige så er det helt greit? Litt sånn du tenker?

Hæ? 

Du tenker at dersom det ligger noen andre i sengen, så er det fritt frem, uavhengig av om personen har gitt klarsignal til sex? Du tenker at dette er helt uproblematisk tankegang? Merkelig opplegg..til og med hunden min skjønner at nei er nei.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgrep bør anmeldes. Selv om overgrep i denne sjangeren mest sannsynlig vil bli henlagt. Man får hvert fall gjort politiet oppmerksom på personen og personen selv får en oppvekker om hvordan man bør og ikke bør oppføre seg. Og ut fra hvordan det skrives i hi, så kan dette oppfattes som overgrep. Uansett kjønn.

Samtidig er det en del mangelfulle opplysninger her. Hvor gamle er de? Delte de seng? Påkledd/avkledd? Holdt de rundt hverandre da de sovnet?

Jeg har delt seng med flere kamerater, men de har vært kamerater hvor det ikke har vært noen som helst form for seksuell spenning mellom oss. Og aldri har jeg opplevd så mye som et bein som har sparket bort i mitt i løpet av natta. Begge parter har vært bevisste på dette.

Jeg har også venninner som har valgt å ikke ha sex før ekteskapet. Disse har vært bevisste på at de ikke skal dele seng med kjæresten. De har reist på turer sammen, overnattet hos hverandre osv, men vært bevisste på at det å dele seng, kan føre til ting de ikke ønsker. Nettopp fordi det er litt spenning og følelser mellom dem og sine kjærester.

Jeg har en mann som lider av sexsomnia, og jeg våkner både titt og ofte av beføling, fingring og ønske om penetrering. Og siden både han og jeg kjenner til dette, opplever jeg ikke hans fingring som overgrep, på samme måte som han ikke føler det som et overgrep om jeg fullfører det han har startet i søvne. Han kan til og med ha sex uten at han husker det. Og han var ikke klar over denne lidelsen før han traff meg. 

Derfor stilte jeg de spørsmålene jeg stilte i forhold til innlegget. Er de gamle nok til å vite at en mann gjerne våkner med morrabrød eller kan ha ereksjon flere ganger i løpet av ei natt, uten at det betyr at han er klar for sex? Har de kost og holdt rundt hverandre før de sovnet og i søvne? Påkledd/avkledd? Sov de i hver sin seng, hvorpå hun kom opp til ham på morrakvisten?

Alvorlighetsgraden av overgrepet har mye å si i forhold til rammene rundt. Og for meg, gjelder dette både for menn og kvinner. Jeg har en formening om at et kvinne skal kunne gå naken hvor enn hun er, uten at hun inviterer til voldtekt, men hvor lurt det er å gå slik alle steder, er en annen ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jo bare kvinner som kan oppleve overgrep, slik er samfunnet lagt opp.

Kvinnen er et offer uansett, kuer norske menn. Er det rart norske menn ikke vil inn i forhold.

Anonymkode: fd9b1...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta med seg daten hjem for å sove i samme seng er en invitasjon til litt av hvert.. 
Kanskje hun burde sovet på sofaen?? Eller la være å invitere daten til å sove i senga ens om en tydelig er aseksuell og fører henne bak lyset? 

Nei, intet overgrep har skjedd, ingen man ikke kunne forvente ihvertfall. 

Anonymkode: 21256...f7c

Feil.

I følge din argumentasjon står alle fritt til å voldta - så lenge personen ble med deg frivillig hjem. 

Jeg går ut fra at dette er nøyaktig det samme du ville sagt til din datter/sønn? «Var du med han hjem? Skjønner, ja, da har du jo samtykket til at alle kompisene hans også fikk pule deg, det der kan ikke kalles gjengvoldtekt, du var frivillig med, og visste at det var dette han ville da du ble med han hjem». 

Igjen, herregud jeg er glad for at Jury-ordningen er avskaffet!!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare kvinner som kan oppleve overgrep, slik er samfunnet lagt opp.

Kvinnen er et offer uansett, kuer norske menn. Er det rart norske menn ikke vil inn i forhold.

Anonymkode: fd9b1...d78

Norske Rednecks sendes vel i kveld, vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, isw skrev:

Norske Rednecks sendes vel i kveld, vil jeg tro. 

Så du følger med på det? Lykke til 🙂 

Anonymkode: fd9b1...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...