Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

1 time siden, n_97 skrev:

Jeg fikk inntrykk av at det var AB personlig som skulle følge opp deltakerne i programmet. Med forbehold om at jeg ikke har fått innsyn i kontraktene. Med rundt 100 deltakere lar det seg ikke gjøre. 

Jeg synes det høres helt overkommelig ut egentlig, hvis man har det som eneste jobb. En telefonsamtale med den enkelte hver 14. dag i 6 mnd? Og li tillegg lese endel i blogger/ på IG?

Folk som jobber på universiteter og høyskoler retter og veileder glatt et like stort antall førsteårsstudenter uten problemer på kortere tid. Og da krever stoffet til og med litt mer anstrengelse, for å si det diplomatisk.

Endret av Aricia
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disclaimer: jeg har ingen kjennskap til ABIP og hvordan firmaet er organisert. Dette er kun et tanke-eksperiment. 

Hvis AB har 100 kunder, og skal gi hver en av dem oppfølging hver 14 dag med en telefonsamtale på ca 30 minutter, i tillegg til rundt 30 minutter forberedelser til samtalen. Altså 1 times arbeid totalt pr deltaker. "telleren" nullstilles hver 14 dag. Om hun jobber 8 timer om dagen rekker hun 8 kunder pr dag. Om hun jobber 7 dager i uken rekker hun 56 kunder på en uke. Da går regnestykket opp, men det forutsetter at hun jobber heltids med firmaet mesteparten av tiden. Hun har såklart et liv utenfor jobben (vennligst ingen diskusjon om privatpersonen AB) som også tar opp tid. og muligens andre prosjekter på gang? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, n_97 skrev:

Disclaimer: jeg har ingen kjennskap til ABIP og hvordan firmaet er organisert. Dette er kun et tanke-eksperiment. 

Hvis AB har 100 kunder, og skal gi hver en av dem oppfølging hver 14 dag med en telefonsamtale på ca 30 minutter, i tillegg til rundt 30 minutter forberedelser til samtalen. Altså 1 times arbeid totalt pr deltaker. "telleren" nullstilles hver 14 dag. Om hun jobber 8 timer om dagen rekker hun 8 kunder pr dag. Om hun jobber 7 dager i uken rekker hun 56 kunder på en uke. Da går regnestykket opp, men det forutsetter at hun jobber heltids med firmaet mesteparten av tiden. Hun har såklart et liv utenfor jobben (vennligst ingen diskusjon om privatpersonen AB) som også tar opp tid. og muligens andre prosjekter på gang? 

Jeg tenker poenget her ikke er å få regnestykket kursdeltakere/tid til å gå opp, men hvordan i alle verden noen som helst tror de skal kunne hjelpe 10 - eller 100 - mennesker til å bli den neste store influenceren i Norge. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn ABish over WL i kveldens innlegg hvor hun hyller vennskap.

#snakksårævvadihøre

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det blitt gjort som først forespeilet, med et prøveprosjekt kunne de fått det til. Det tar tid å starte opp noe sånt, og hun hadde ingen forutsetninger for å vite hvor lang tid dette ville ta da hun først startet. Det stinker av dette, og virker som et "Get rich quick"-opplegg fra Anne Brith sin side. Dersom de 10 første ble tatt som et prøveprosjekt, ville de sannsynligvis ikke tjent noe penger, men de ville bygget seg et grunnlag for så å kunne ta inn flere etter hvor mye kapasitet man har tilgjengelig. Å ta inn 100+ kunder og "ta det som det kommer" er så korttenkt at jeg ikke har ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke lese bloggen til Wenche noe mer, av diverse grunner. At den er totalt uinteressant og full av svada er hovedgrunnen. 
 

Men så driver den der «Kikken» å kommenterer de rareste ting hver dag, og jeg klarer ikke holde meg unna 😂

Endret av fotballjenta
Tok bort egen spekulasjon
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig oppfølging hadde funket fint hvis det var 10 deltakere som først lovet. Det hadde også vært mulig med flere hvis noen av de andre ansatte gjorde grunnarbeidet og AB bare tok seg av motivasjonspraten. 

Når det er sagt: de andre ansatte i programmet må også ha visst at kurset ikke holdt hva det opprinnelig lovet, og de var åpenbart delaktige i det. Hvis de ikke har fått lønn er det leit, og da bør de kunne gå på AB- ansatte har rett til lønn. 

Jeg har ikke lest artikkelen i RB men ser at det flere steder er henvist til betaling direkte til AB privat? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Litt sånn ABish over WL i kveldens innlegg hvor hun hyller vennskap.

#snakksårævvadihøre

Rart av henne etter at hun snudde ryggen til Mette fordi hun hadde en annen opplevelse av kurset.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fotballjenta skrev:

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke lese bloggen til Wenche noe mer, av diverse grunner. At den er totalt uinteressant og full av svada er hovedgrunnen. 
 

Men så driver den der «Kikken» å kommenterer de rareste ting hver dag, og jeg klarer ikke holde meg unna 😂

Ja, hvem i all verden er da dette? Snodige kommentarer.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, pokijh skrev:

Hadde det blitt gjort som først forespeilet, med et prøveprosjekt kunne de fått det til. Det tar tid å starte opp noe sånt, og hun hadde ingen forutsetninger for å vite hvor lang tid dette ville ta da hun først startet. Det stinker av dette, og virker som et "Get rich quick"-opplegg fra Anne Brith sin side. Dersom de 10 første ble tatt som et prøveprosjekt, ville de sannsynligvis ikke tjent noe penger, men de ville bygget seg et grunnlag for så å kunne ta inn flere etter hvor mye kapasitet man har tilgjengelig. Å ta inn 100+ kunder og "ta det som det kommer" er så korttenkt at jeg ikke har ord..

 

13 minutter siden, pop up bruker skrev:

Personlig oppfølging hadde funket fint hvis det var 10 deltakere som først lovet. Det hadde også vært mulig med flere hvis noen av de andre ansatte gjorde grunnarbeidet og AB bare tok seg av motivasjonspraten. 

Når det er sagt: de andre ansatte i programmet må også ha visst at kurset ikke holdt hva det opprinnelig lovet, og de var åpenbart delaktige i det. Hvis de ikke har fått lønn er det leit, og da bør de kunne gå på AB- ansatte har rett til lønn. 

Jeg har ikke lest artikkelen i RB men ser at det flere steder er henvist til betaling direkte til AB privat? 

Det er klart dette kunne ha gått opp tidsmessig, men det handler jo ikke bare om prioritering av tid:

1. Hvordan skal det være plass til 10 stk som den neste store influenseren i Norge? 

2. Hva i alle verden har AB å lære bort innen denne bransjen som er egnet til å gi suksess? 

3. Har dere sett nivået på bloggerne som ble med i abip..? 

Dette var dødfødt før det startet. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Litt sånn ABish over WL i kveldens innlegg hvor hun hyller vennskap.

#snakksårævvadihøre

Hjelpe meg. Jeg klarer ikke ta henne seriøst lenger. Faen, så dobbeltmoralsk hun er! 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, fotballjenta skrev:

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke lese bloggen til Wenche noe mer, av diverse grunner. At den er totalt uinteressant og full av svada er hovedgrunnen. 
 

Men så driver den der «Kikken» å kommenterer de rareste ting hver dag, og jeg klarer ikke holde meg unna 😂

 

21 minutter siden, Alvario skrev:

Ja, hvem i all verden er da dette? Snodige kommentarer.

Ja, denne Kikken er et festlig innslag med sine svada-fabuleringer 😜

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, fotballjenta skrev:

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke lese bloggen til Wenche noe mer, av diverse grunner. At den er totalt uinteressant og full av svada er hovedgrunnen. 
 

Men så driver den der «Kikken» å kommenterer de rareste ting hver dag, og jeg klarer ikke holde meg unna 😂

Samme problem her, haha :hoho:  Og for noen snodige kommentarer, jeg blir nesten flau 😂 Lurer på hvem denne «Kikken» er. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, fotballjenta skrev:

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke lese bloggen til Wenche noe mer, av diverse grunner. At den er totalt uinteressant og full av svada er hovedgrunnen. 
 

Men så driver den der «Kikken» å kommenterer de rareste ting hver dag, og jeg klarer ikke holde meg unna 😂

I know 😂 Jeg kommenterte at hun burde hatt egen blogg 😂👏🏻

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Honey Dew skrev:

Rart av henne etter at hun snudde ryggen til Mette fordi hun hadde en annen opplevelse av 

 Virker som WL tenker når MA  ikke  har samme mening som meg vedr. kurset kutter jeg hele vennskapet. Umodent av ei på over førti. Et godt vennskap har rom for at en kan ha forskjellig mening om enkelte ting.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Oppland skrev:

 Virker som WL tenker når MA  ikke  har samme mening som meg vedr. kurset kutter jeg hele vennskapet. Umodent av ei på over førti. Et godt vennskap har rom for at en kan ha forskjellig mening om enkelte ting.

Sikkert ikke noe tap for Mette, selvom jeg skjønner det er sårt når noen kutter deg ut. Jeg hadde en venninne som Wenche selv, hun dolket meg i ryggen pga en lignende person som AB.. Merkelig hvor blinde enkelte mennesker er. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At WL kuttet all kontakt med MA bare fordi hun hadde et annet synspunkt på ABIP sier vel ganske mye om henne som person. Er nok drømmen om berømmelse og å være i den kule gjengen som frister for mye. Mot til å si sin egen mening og støtte venner selvom de ser forskjellig på ting , har hun tydligvis ikke. Hun burde jo absolutt vite hvordan det er å bli fryst ut. Jeg personlig orker ikke lese hennes blogg mer. Hun skal jo bli en stor influencer/påvirker. En påvirker skal jo løfte deg opp,være inspirerende og spre glede og positivitet. Jeg blir bare mer deprimert av hele bloggen. Det er mange som har det vondt og sliter i hverdagen men for meg høres det ut som ingen har det så ille som henne. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rossici skrev:

At WL kuttet all kontakt med MA bare fordi hun hadde et annet synspunkt på ABIP sier vel ganske mye om henne som person. Er nok drømmen om berømmelse og å være i den kule gjengen som frister for mye. Mot til å si sin egen mening og støtte venner selvom de ser forskjellig på ting , har hun tydligvis ikke. Hun burde jo absolutt vite hvordan det er å bli fryst ut. Jeg personlig orker ikke lese hennes blogg mer. Hun skal jo bli en stor influencer/påvirker. En påvirker skal jo løfte deg opp,være inspirerende og spre glede og positivitet. Jeg blir bare mer deprimert av hele bloggen. Det er mange som har det vondt og sliter i hverdagen men for meg høres det ut som ingen har det så ille som henne. 

Jeg stilte henne spørsmål om dette og fikk et ganske surt svar tilbake. Det var mellom henne og Mette og hun vil ikke skrive om det. Hun er nok såpass påvirket av Anne Brith at hun følger hennes fotspor. Først et provoserende innlegg, så nekte å gå i diskusjon. Nå håper hun sikkert at bloggen hennes blir diskutert på KG (hvilket den blir). Hennes våte drøm er sikkert egen tråd på KG, slik det en gang var for Anne Brith.

Jeg vurderte å anbefale at vi ikke ga henne tilfredsstillelsen av flere klikk og diskusjon på KG. Men jeg gidder ikke. Det er mulig hun følger Anne Briths oppskrift, men hun har det ikke i seg å provosere så mye at hun holder interessen oppe over tid. Gå gjerne inn på bloggen hennes, gi henne et klikk og merk dere hva slags person hun er. Det er lett å la seg lure av det søte ytret.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...