Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Lady T skrev:

Aner ikke! Er det en han?

Antar det utav navnet Kikken, men det kan være at det bare er jeg som synes det er maskulint. Kjente en eldre mann i gamle dager, som ble kalt for dette :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Er så enig med deg! Man gjør seg utrolig sårbar når man åpner seg slik hun gjør. Når hun nå også involverer seg og engasjerer seg med AB på en så naiv måte som hun gjør, mer enn aner man at dette ikke er bra. Håper virkelig at folk holder seg for gode til å more seg på hennes bekostning, de valgene hun har tatt i det siste koster mer enn nok uten at man behøver å være med på å gjøre det verre! 

Jeg håper ikke WL får en stor nedtur når kurset  for hennes del er ferdig jeg. Det har jeg tenkt litt på. Det siste innlegget jeg leste på IG hos henne var dette med kakebakingen. Der skriver hun i kommentarfeltet "FOR en fin gjeng vi er". Jeg mistenker at det for WL har vært betydningsfullt å være med i et fellesskap rundt kurset.  Hun kaller de andre deltagerne for kollegaer også. Min erfaring med "gjenger" som oppstår i forbindelse med et kurs eller andre prosjekter er at de ofte oppløses når kurset/prosjektet er ferdig  - også går alle hvert til sitt, og tilbake til sine "vanlige liv og nettverk" etterpå. Det er helt vanlig.

Hvis ABIP består og går igang med nye grupper, så er det nok begrenset hvor mye kontakt AB kommer til å holde med gamle deltagere. 

Endret av Isild
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Felis skrev:

Nå er det så mange mennesker som står frem og forteller at de har blitt kontaktet uten å sende søknad, så jeg velger å tro på disse menneskene.

Men uansett, det er åpenbart svært mange av de som har blitt med på kurset som ikke toppblogger eller den neste store influenceren. Da må man kunne forvente at kursholder er ærlig og sier at "sorry, men du har ikke det som skal til". Jeg vet ikke hvor mange podcaster jeg har hørt Anne Brith hevde at hun vet hva som skal til. Hun spotter talent med én gang, og hun avviser de som ikke har det. Så enten har hun ikke den kunnskapen hun skryter av, eller så utnytter hun disse menneskene kynisk. Eventuelt en kombinasjon.

Etter alt som har kommet frem i media, så tror jeg det er innafor å si (uten at det er spekulasjon) at man tror at det kanskje ble litt fristende for kursledelsen når de så at det var muligheter for "snabba cash" . Ingen tvil om at de dro inn ellevillt med kursavgifter på å selge dette opplegget til "alle som lot seg overtale". At de trodde at alle de 100 hadde talent til å bli "den neste store influenceren" og potensiale til å tjene penger på bloggingen sin er bare tull. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, fotballjenta skrev:

https://youtu.be/GQZxMG1i0AM

Dette her var triste greier. Lurer på om WL ser gjennom sine gamle videoer innimellom og husker hva AB sa til henne i begynnelsen. 

Det tviler jeg på. Hun er så starstrucked av den dama at ingenting hun gjør er galt i hennes øyne. Veldig trist. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Blubird skrev:

Det tviler jeg på. Hun er så starstrucked av den dama at ingenting hun gjør er galt i hennes øyne. Veldig trist. 

Ja tror du har rett. Det som er bra med dette er at det ligger så mye beviser rundt på forskjellige blogger om hva AB har lovet folk uten å holde det. Tror det blir enkelt for Forbrukerrådet å avgi en dom i denne saken. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
42 minutter siden, fotballjenta skrev:

https://youtu.be/GQZxMG1i0AM

Dette her var triste greier. Lurer på om WL ser gjennom sine gamle videoer innimellom og husker hva AB sa til henne i begynnelsen. 

Det er litt ekkelt å se akkurat hvor godt 1/10 salgstrikset fungerte. Euforisk glede over å være plukket ut av over 200 stk gir selvfølgelig en tro på at du har noe de andre ikke har. Man føler seg som utvalgt og en vinner. 

Med fasit i hånd ble det ikke akkurat slik. 

Det som er skjebnens ironi for AB er at nettopp det som for henne genererte de store pengene er det som gjør at hun nå blir gransket. Denne saken hadde ikke blitt så stor og fått så stor mediedekning om det ikke handlet om et stort antall misfornøyde deltakere og store beløp. I det øyeblikket dette ble big business, så stilles det helt andre krav og alvorlighetsgraden øker. 

Endret av CecilieX
Ryddet språk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fotballjenta skrev:

https://youtu.be/GQZxMG1i0AM

Dette her var triste greier. Lurer på om WL ser gjennom sine gamle videoer innimellom og husker hva AB sa til henne i begynnelsen. 

Oi... Dette var ille!! ABD har virkelig rundlurt WL 😔 Håper noen lagrer denne videoen, for den blir nok slettet snart... 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fotballjenta skrev:

https://youtu.be/GQZxMG1i0AM

Dette her var triste greier. Lurer på om WL ser gjennom sine gamle videoer innimellom og husker hva AB sa til henne i begynnelsen. 

Huff :( fikk helt vondt inni meg og enda verre er det at hun fortsatt ikke skjønner at hun har blitt svindlet. Fy faen, altså. AB eier ikke skrupler eller samvittighet! 

  • Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marioposa skrev:

Oi... Dette var ille!! ABD har virkelig rundlurt WL 😔 Håper noen lagrer denne videoen, for den blir nok slettet snart... 

Vet ikke hvordan man lagrer videoer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare telefon. Pcen min er «felles» med samboer, og jeg tror ikke han blir så glad om jeg lagrer videoer av «influensere» på den 😂 Så jeg får ikke gjort det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, fotballjenta skrev:

https://youtu.be/GQZxMG1i0AM

Dette her var triste greier. Lurer på om WL ser gjennom sine gamle videoer innimellom og husker hva AB sa til henne i begynnelsen. 

Jeg gikk inn og så på halvparten, da klarte jeg ikke mer. WL trodde jo på alt AB sa/skreiv på mail til henne. Det er nok en stor del av de som har deltatt som har gått i samme fella som WL. Trodd på all skryt,  smisking og overtalelse for så å betale i tusenvis av kroner til noe som viser seg å være stort sett bare svindel. Er det noen av deltakerne som undersøkte litt rundt AB før de meldte seg på denne galskapen. Hadde de gjort det måtte det ha ringt noen varselsbjeller.

Endret av Oppland
La til et ord
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oppland skrev:

Jeg gikk inn og så på halvparten, da klarte jeg ikke mer. WL trodde jo på alt AB sa/skreiv på mail til henne. Det er nok en stor del av de som har deltatt som har gått i samme fella som WL. Trodd på all skryt,  smisking og overtalelse for så å betale i tusenvis av kroner til noe som viser seg å være stort sett bare svindel. Er det noen av deltakerne som undersøkte litt rundt AB før de meldte seg på denne galskapen. Hadde de gjort det måtte det ha ringt noen varselsbjeller.

Jeg ser i kommentarfeltet på den yt-videoen at det er flere som advarer henne mot AB. Men hun har jo sagt selv at hun ville gjøre opp sin egen mening. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

WL var veldig glad og stolt i den videoen. Hørtes ut som det var stort for henne å bli valgt ut som en av 10 blandt 200. Litt pussig at hun er like glad og stolt fortsatt, når hun og alle nå vet at det senere ble drevet oppsøkende salgsvirksomhet for å få med ytterligere 90 deltagere. 

Jeg hadde ikke vært fornøyd med det (for det endte jo med å bli et helt annet konsept) -  men det er jo fint at hun selv er fornøyd. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fotballjenta skrev:

https://youtu.be/GQZxMG1i0AM

Dette her var triste greier. Lurer på om WL ser gjennom sine gamle videoer innimellom og husker hva AB sa til henne i begynnelsen. 

Det er første gang jeg hører WL prate, hun virker utrolig koselig og likandes.

Men så trist å høre den gleden og de forventningene når man vet hvordan dette er og har blitt! Håper virkelig at hun har noen rundt seg som forstår hva som skjer, og at de får henne til å innse at hun er ikke har fått det hun har betalt for. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et inntrykk av WL som "litt enkel", men etter å ha sett litt på videoene hennes, så er jeg litt i stuss. Jeg har hatt inntrykk av at hun har "bare" vært hjemme og sånn, men det er jo bare noen år siden hun ble sykmeldt og det ble søkt ufør. Og hun har adoptert barn, og det må man jo være ressurssterk for å gjøre? 

Hun virker utrolig koslig og jordnær, så synes det er trist hvis hun er blitt utnyttet og smeller i bakken pga dette.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...