Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 minutter siden, Felis skrev:

For ikke å snakke om da hun solgte ut deler av firmaet sitt og søkte "Gründer i småbarn". Det er jo helt morbid!

Kan du fortelle mer? Har ikke fått med meg og forstår ikke helt hva det betyr. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Oline12 skrev:

Kan du fortelle mer? Har ikke fått med meg og forstår ikke helt hva det betyr. 

Nei, det er ikke så lett å forstå helt hva det betyr, det høres som sagt veldig ekkelt ut! 

Hun søkte gründere, kvinnelige sådan, som ville kjøpe seg inn i bedriften hennes. Så ramset hun opp noen eksempler på hva hun var på jakt etter. Det kunne for eksempel være grunder i mat, kunder i helse, grunder i skjønnhet osv. Og til slutt grunder i småbarn. Det beviser jo at Barnekonvensjonen og barns rett til privatliv har gått henne rett over hodet. Hun griner over trusler mot barna, sitter på podcasten til Kleiven og griner litt til fordi hun ikke tør å dele barnas suksesser fordi folk er så slemme. Men så oppfordrer hun altså folk til å utlevere barn, slik at hun kan tjene penger på dem. Kynisme i sin reneste form.

Synd hun ikke søkte grunder i psykiske sykdommer, for der har hun mange kandidater å velge på! Men de har vel ikke råd, jeg innbiller meg at prisen var ganske stiv. Hun fikk tross alt kjøpt seg hus

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var slik det hørtes ut som ja. Grøss. Men det er dessverre et stort marked for det på Instagram. Småbarnsmødre som deler sin "ekte" hverdag mens de viser frem barna i sponsa klær på det sponsa barnerommet. I Norge er Sara Emilie en av de største som tjener penger på å bruke barna skamløst i reklame. Jeg kan forstå at AB får dollartegn i øynene når hun ikke har et problem med å bruke barn for å tjene penger. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Felis skrev:

Nei, det er ikke så lett å forstå helt hva det betyr, det høres som sagt veldig ekkelt ut! 

Hun søkte gründere, kvinnelige sådan, som ville kjøpe seg inn i bedriften hennes. Så ramset hun opp noen eksempler på hva hun var på jakt etter. Det kunne for eksempel være grunder i mat, kunder i helse, grunder i skjønnhet osv. Og til slutt grunder i småbarn. Det beviser jo at Barnekonvensjonen og barns rett til privatliv har gått henne rett over hodet. Hun griner over trusler mot barna, sitter på podcasten til Kleiven og griner litt til fordi hun ikke tør å dele barnas suksesser fordi folk er så slemme. Men så oppfordrer hun altså folk til å utlevere barn, slik at hun kan tjene penger på dem. Kynisme i sin reneste form.

Synd hun ikke søkte grunder i psykiske sykdommer, for der har hun mange kandidater å velge på! Men de har vel ikke råd, jeg innbiller meg at prisen var ganske stiv. Hun fikk tross alt kjøpt seg hus

Det beviser vel strengt tatt ingenting? Hvis vi legger Anne Brith til sider og ser på konseptet til Magasinet så skal det så vidt jeg har skjønt våre redaksjonelt innhold, ikke privat. Kan fint ha en spaltist med fokus på barn og familie uten at man utleverer barn. Se på f.eks Bladet foreldre & barn? Jeg regner med hun mente at hun søkte redaktører med fokus på foreldrerollen, barns utvikling, oppdragelse, osv ikke at hun søkte etter redaktør med små barn som var villig til å utlevere egne (eller andres) barn? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gisse skrev:

Det beviser vel strengt tatt ingenting? Hvis vi legger Anne Brith til sider og ser på konseptet til Magasinet så skal det så vidt jeg har skjønt våre redaksjonelt innhold, ikke privat. Kan fint ha en spaltist med fokus på barn og familie uten at man utleverer barn. Se på f.eks Bladet foreldre & barn? Jeg regner med hun mente at hun søkte redaktører med fokus på foreldrerollen, barns utvikling, oppdragelse, osv ikke at hun søkte etter redaktør med små barn som var villig til å utlevere egne (eller andres) barn? 

Jeg skjønner ikke hvordan du tolket det dit? Anne Brith har selv bygget karrieren sin på å utlevere barna sine (ispedd litt uthenging og ondsinnet sladder). Ingen sted er det nevnt at dette skal være faktabasert, og for å være ærlig vil det komme i konflikt med Anne Briths eget syn på barns rettigheter. En debatt rundt temaet barn kan vi sannsynligvis se langt etter, for alle som ikke er enige med Anne Briths syn på saken vil ikke få kommentarer publisert, og sannsynligvis vil de blokkeres på alle kanaler. Sammenligningen med et magasin som kommer ut 10 ganger i året er helt søkt, bloggerne på Magazinet leverer mange innlegg i uken. Heldigvis ser det ikke ut som hun fikk tak i noen og det er fremdeles bare Anne Brith som utleverer barna sine. Og hun sliter såpass med arbeidslysten at hun ikke skriver så mange innlegg.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gisse skrev:

Det beviser vel strengt tatt ingenting? Hvis vi legger Anne Brith til sider og ser på konseptet til Magasinet så skal det så vidt jeg har skjønt våre redaksjonelt innhold, ikke privat. Kan fint ha en spaltist med fokus på barn og familie uten at man utleverer barn. Se på f.eks Bladet foreldre & barn? Jeg regner med hun mente at hun søkte redaktører med fokus på foreldrerollen, barns utvikling, oppdragelse, osv ikke at hun søkte etter redaktør med små barn som var villig til å utlevere egne (eller andres) barn? 

Uansett ville jeg ikke stolt på intensjonene (eller evnen til etisk vurdering) til en magasineier som i mange år har eksponert egne barn og tilbakevist enhver form for kritikk av dette.
Det ligger et ferskt eksempel på dette på Instagram.

Endret av Pust
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om..det ikke fantes noen Kvinneguden.. tenk om det ikke fantes noen opposisjon mot noe som helst. Tenk om..

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Lurer på om det vil komme noen uttalelser fra disse som har jobbet for ab, de som har holdt kurs og de som har ringt rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nina1975 skrev:

Lurer på om det vil komme noen uttalelser fra disse som har jobbet for ab, de som har holdt kurs og de som har ringt rundt. 

Det tviler jeg veldig sterk på, for hvordan skal de forklare sin egen rolle i dette? Det er jo de, ikke Anne Brith selv, som har ringt opp vilkårlige småbloggere og skrytt av talentet deres. Det er de som har lovet at de har potensial til å bli "den neste store". Det er de som har sagt at det er begrenset med plasser, du må melde deg på NÅ!

Det er mulig at Anne Brith tok den avgjørelsen alene, men disse menneskene MÅ ha visst, da de tastet telefonnummeret til Toril med kattene, Wenche Larsen og hun Raugstad som trollet her inne i går (?) at disse menneskene kommer ingen vei. Likevel har de ansatte, blant annet venninnen til Mette, ringt rundt og lovet ting som er umulig og påstått ting som ikke er sant! Anne Brith har stått for markedsføringen og solt seg i glansen over å være suksessfull businesswosan, men disse menneskene har gjort drittjobben for henne. Så de er nok rådet til å holde kjeft.

Endret av Felis
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver MA på bloggen sin at WL har kuttet henne ut etter at hun gikk ut og kritiserte ABIP. Jeg hadde inntrykk av WL som en med et stort hjerte, men må visst revurdere. 

Var inne på profilen til en av de andre deltakerne og vedkommende bruker babyen sin MYE i reklame. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Felis skrev:

Det tviler jeg veldig sterk på, for hvordan skal de forklare sin egen rolle i dette? Det er jo de, ikke Anne Brith selv, som har ringt opp vilkårlige småbloggere og skrytt av talentet deres. Det er de som har lovet at de har potensial til å bli "den neste store". Det er de som har sagt at det er begrenset med plasser, du må melde deg på NÅ!

Det er mulig at Anne Brith tok den avgjørelsen alene, men disse menneskene MÅ ha visst, da de tastet telefonnummeret til Toril med kattene, Wenche Larsen og hun Raugstad som trollet her inne i går (?) at disse menneskene kommer ingen vei. Likevel har de ansatte, blant annet venninnen til Mette, ringt rundt og lovet ting som er umulig og påstått ting som ikke er sant! Anne Brith har stått for markedsføringen og solt seg i glansen over å være suksessfull businesswosan, men disse menneskene har gjort drittjobben for henne. Så de er nok rådet til å holde kjeft.

En annen ting er også at AB har sagt at ingen har tatt ut lønn. Så det er fullt mulig at denne "tjenesten" med at personer har ringt rundt og skaffet seg kursdeltakere har vært en leid tjeneste og ikke vært ansatte. Barndomsvenninnen som MA snakker om kan godt ha vært en "konsulent" som det så pent kalles.

Dermed vil AB slippe en god del medutgifter med å ha ansatte.

For hvis de har vært ansatt og det er ikke tatt ut lønn.. så bør vel Arbeidstilsynet varsles?

Endret av Emmelise
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Emmelise skrev:

En annen ting er også at AB har sagt at ingen har tatt ut lønn. Så det er fullt mulig at denne "tjenesten" med at personer har ringt rundt og skaffet seg kursdeltakere har vært en leid tjeneste og ikke vært ansatte. Barndomsvenninnen som MA snakker om kan godt ha vært en "konsulent" som det så pent kalles.

Dermed vil AB slippe en god del medutgifter med å ha ansatte.

For hvis de har vært ansatt og det er ikke tatt ut lønn.. så bør vel Arbeidstilsynet varsles?

Om det er hyret inn eksterne selgere vet jeg ingenting om. Men Anne Brith har operert med tre ansatte i ABIP. Venninnen til Mette og Anne Briths assistent (hun som utgir seg for å være Anne Brith selv på SoMe)  er samme person. Hun er en av de ansatte. Som forøvrig Mette sa gjorde en god jobb, men selv om hun har vært den som fulgte opp mest har hun likevel vært aktivt del i uetisk forretningsdrift.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk inntrykk av at det var AB personlig som skulle følge opp deltakerne i programmet. Med forbehold om at jeg ikke har fått innsyn i kontraktene. Med rundt 100 deltakere lar det seg ikke gjøre. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Felis skrev:

Om det er hyret inn eksterne selgere vet jeg ingenting om. Men Anne Brith har operert med tre ansatte i ABIP. Venninnen til Mette og Anne Briths assistent (hun som utgir seg for å være Anne Brith selv på SoMe)  er samme person. Hun er en av de ansatte. Som forøvrig Mette sa gjorde en god jobb, men selv om hun har vært den som fulgte opp mest har hun likevel vært aktivt del i uetisk forretningsdrift.

Denne venninne bør nok ta sin del av ansvaret, selvom MA vegrer seg for å si noe dårlig om henne. Men det er ikke mulig å være assistenten til sjefen, og mer eller mindre utføre hennes oppgaver uten å vite at noe muffens foregår. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, n_97 skrev:

Jeg fikk inntrykk av at det var AB personlig som skulle følge opp deltakerne i programmet. Med forbehold om at jeg ikke har fått innsyn i kontraktene. Med rundt 100 deltakere lar det seg ikke gjøre. 

Hun hadde nok rukket en kort telefonsamtale hver 14. dag, men det er helt utopisk at hun skulle kommet med noe konkret. Det tar mye tid å følge en person på SoMe så tett at man kan danne seg en mening om forbedringer og mål. Hun sier hun har jobbet 18-timer i døgnet, og katta som har blitt kost på i 6 av dem er sikkert fornøyd. 

Jeg vet ikke om Anne Brith ikke gadd, eller om oppgavene vokste henne over hodet, men det ser ut til at hun ga opp den oppfølgingen ganske fort. Anne Brith og medarbeiderne hennes må jo ha sett veldig tidlig i programmet at arbeidsoppgaven ble for stor! Likevel fortsatte rekrutteringen til de hadde over 100 betalende kunder.

Det er som en restaurant skulle fortsette å ta imot bestillinger lenge etter at ovnen hadde gått i stykker og kokken hadde gått hjem. Og så nekte å betale tilbake når kundene krevde det, fordi "vi har tatt en titt på klagen og den er avvist" Som Anne Brith sa til den ene deltakeren...

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...