Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Isild skrev:

Mange vil nok vente "i spenning" på hva hun har å fortelle ja, så hvis det er litt clickbait fra hennes side, så er det nok en effektiv sådan.. 

Hvorfor i all verden kan ikke Mette Ask fortelle nå? 

Det oser jo clickbait og sympatihøsting. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Hvorfor i all verden kan ikke Mette Ask fortelle nå? 

Det oser jo clickbait og sympatihøsting. 

Hun har vel en "oppsigelsestid" med Blogghuset antar jeg. 

Men ja, enig i at de små hintene om at hun skal fortelle "noe" når hun er ute av samarbeidet lukter clickbait. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 10.23, Jonas Bie skrev:

Ja,hva tenker TV2 på?

Sikkert så enkelt som at blant disse småkjedelige deltakerne i Bloggerne trengs det et crazy element, en løs kanon, til underholdning for seere som ellers ville gått lei.

En voksen dame som kan friste voksne seere.

En som leverer rikelige mengder opptak hun filmer selv (husker hun skrev mens hun blogget, at ingen leverte inn mer film til programmet enn det hun gjorde).

En annen "fordel" er at hun ikke eier filter, så produksjonen kan antakelig velte seg i timer med bannskap, party og nakne lår. Hvis man skal kunne se noe positivt i dette, så er det at barna ikke skal være med denne gangen, det er jobben som mentor det skal fokuseres på.

Så kan man bare håpe at TV2 er sitt ansvar bevisst, og har i bakhodet at dette mennesket har familie, selv om AB selv er uten filter. De MÅ ikke nødvendigvis ta med alt deltakerne leverer.

Håper de tok lærdom av en viss scene med Anna R og mannen.

Jeg tipper hun er hanket inn som tv2 sin egen Gunilla Persson. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det bare jeg som syns det er veldig ironisk at en snapkonto som heter “influenserne“ bare har masse random, ukjente folk med? Hadde det vært en parodikonto hadde den nok vært kjempemorsom! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, slipset skrev:

Er det bare jeg som syns det er veldig ironisk at en snapkonto som heter “influenserne“ bare har masse random, ukjente folk med? Hadde det vært en parodikonto hadde den nok vært kjempemorsom! 

Du får fortsette å følge med, kanskje blir en stjerne født 😉 Og da kan du si at du oppdaget henne før alle andre, du var den eneste som så på da hun vandret bortover veien og pratet om noe du ikke oppfattet (fordi du duppet av midt i monologen). Du kan bruke det for alt det er verdt hvis du skal bli talentspeider, for eksempel. Sett det på cv'n!

(Jeg aner ikke om det bare er @slipset som ser, altså, det kan fort være noen til. Jeg ga opp etter en dag med ei jente som sjanglet utover ei brygge mens alt hun sa forsvant i vinden, så jeg er ingen ekspert)

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, slipset said:

Er det bare jeg som syns det er veldig ironisk at en snapkonto som heter “influenserne“ bare har masse random, ukjente folk med? Hadde det vært en parodikonto hadde den nok vært kjempemorsom! 

Ja nei, det... Avfulgte kjapt, da dette var dørgende kjedelige greier. Hverdagspjatt. Helt uten ineressante tema, vinklinger eller annen apell. Hva de skulle "influense" meg eller noen andre med er en gåte.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker hun datterens juleball for å få følgere på IG. Eier virkelig ikke skam. Heldigvis har ikke jeg eller noen jeg kjenner behov for å se mer av datterens kjole. Superfin var den, altså. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
3 timer siden, Regine. skrev:

Hvilke bloggere er fortsatt med på dette?

Eneste jeg vet om er WL. Å med 900 følgere på Instagram så har hun jo ikke fått det hun ble lovet

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Regine. skrev:

Hvilke bloggere er fortsatt med på dette?

Rakablakk er vel med med ca 2500 følgere. Men vet ikke hvor mange hun hadde før AB. Jeg oppdaget rakablakk via andre økonomi-instagrammer, ikke AB. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Pernille Tofte (husetpaalandet.no) fortsatt er med. Hun følges ihvertfall fortsatt av AB.

PT har 537 følgere på IG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men AB og dette programmet må jo si hvorfor ikke disse bloggerene øker med det antallet som de har blitt lovt når de betalte for det? Ble de ikke lovtet1000 ekstra følgere på SoMe i måneden? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aidensfield skrev:

Men AB og dette programmet må jo si hvorfor ikke disse bloggerene øker med det antallet som de har blitt lovt når de betalte for det? Ble de ikke lovtet1000 ekstra følgere på SoMe i måneden? 

1000 nye følgere i UKEN. Så justerte hun det til måneden, og det siste jeg så på Snap var at man skulle bli flinkere på sosiale medier, det er jo ikke akkurat målbart. På IG lover hun fremdeles at deltakerne skal få verktøyene de trenger for å gjøre drømmene sine til virkelighet.

Jeg aner ikke hvem som er med på programmet, men skal vi tro hva Anne Brith selv sier på podcasten, så er det 30 "godt voksne" damer. Kontoen influencerprogram på IG følger 60, så kanskje det er noen fler? Ingen har fått det de har blitt lovet, det er sikkert.

Endret av Felis
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alle deltagerne her må jo ha grublet på om det er mulig å leve av "Din passion", som blogger, influenser eller deromkring. Du har vurdert et rådyrt kurs som lover å hjelpe deg med akkurat dette. Kursholder hevder å stå bak mange vellykkede virksomheter. Kursholder viser til millionintekter og suksess på mange fronter. Kursholder hevder å ha oppnådd sine mål og realisert sine drømmer. Kurset vil legge beslag på mye penger og tid. Vil du ikke da:

1) Google kursholders virksomheter, og vurdere disses suksess. Ligger offentlig tilgjengelig på nett.

2) Undersøke grundig rundt kursholders bakgrunn og økonomi. Omtaler og vurderinger på nett. Skattelister, seeiendom.no som har offentlige opplysninger om eiendommer.

3) Ser kursholderen fortsatt troverdig ut, og kurset som en god idé å investere i?

Kjør på!

Eller revurder!

Bare lurer. Bare anbefaler.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Felis skrev:

Jeg legger ut resymeene igjen, i forkortet utgave. Jeg gjør som Anne Brith gjør med regningene sine, velger de mest prekære først. Mine egne kommentarer (altså mitt åndsverk, ikke Anne Briths) er endret litt i tråd med utviklingen som er skjedd.

Episode 13 av podcasten heter "Hvordan bli kjendis”, og her vet jeg at Anne Brith sitter med nøkkelen. Det er jo bare å hevde at man er det, en av Norges største TV-personligheter, har hundrevis av artikler osv. Fake it til you make it. @Cessa74 hadde en glimrende oppsummering av Anne Briths kjendisstatus noen sider tilbake for de som vil konferere litt med virkeligheten.

Isabel går rett på sak og lurer på om noen av lytterne har googlet Anne Brith. Det hadde vært mer interessant og visst om noen på ABIP hadde googlet henne, men jeg tipper at de ikke har gjort det. Til potensielle nye kunder vil jeg anbefale å ta en titt på Jodel, i tillegg til å Google, for Anne Brith har kjendisstatus også der. Hun er nok bare for beskjeden til å nevne det selv.

I følge Isabel er det som kommer opp masse artikler om Anne Brith, alle TV-seriene hennes , bøkene hennes (flertall, faktisk). 
Det er ikke mange voksne influencere, sier Isabel, og det er Anne Brith enig i. Det er bare noen få og Anne Brith føler at  - E har tadd rollen som The Mother. 
Men Anne Brith føler seg ikke som en kjendis, det har hun aldri gjort, men stadig fler andre kaller henne det.
Når Anne Brith er sammen med barndomsvennene fra Mosjøen så føler hun seg som den morsomme og gærne, som setter stemningen i gjengen og finner på sprell. Alle som følger Anne Brith på SoMe fikk se den morsomme og gærne Anne Brith i fri utfoldelse på tidenes 2. Juledagsfest i Mosjøen denne jula. Det var veldig hyggelig å se henne med de gamle vennene hennes!

Anne Brith forteller livshistorien sin, heldigvis tar hun kortversjonen: A4-liv, bygde hus, hadde au-pair, jobbet som salgssjef i en hotellkjede. Og så gikk hun konkurs 3 ganger, men det sier hun ingenting om.
Anne Brith blir stadig kontaktet av unge jenter som ønsker å bli kjendis, men hvis ditt eneste mål i livet er å bli kjendis ringer det varsellamper i hodet på Anne Brith. Hvis du gjør noe i livet som du er dritgod på så blir du kjendis, sier hun (hva var det hun var god på igjen?)

Det beste valget Anne Brith har tatt i hele sitt liv var å ta med ungene og flytte fra Mosjøen. Da hun kom til Sørumsand, som hun definerer som Oslo-området, så begynte hun å blogge. Hun hadde det veldig, veldig jævlig.
Men så flyktet hun inn i bakingen og hun fikk en virtuell fantasiverden (?) og det ble redningen. Anne Brith bryter sammen i gråt. 
Fremdeles gråtende hevder hun at hun ikke har snakket om dette veldig ofte. Her må jeg skyte inn at Jo Anne Brith, dette har du snakket veldig mye om, man trenger ikke å ty til podcasten for å referere til denne delen av livet ditt, så dette avsnittet rammes ikke av åndsverksloven.

Anne Brith blir blid igjen når hun prater om bakingen. Alle har en baggasje og Anne Brith sin koffert var ikke pakket med solkrem og bikini! Nei, hva skal man med solkrem når man ønsker å være så brun som Anne Brith?
Hun fikk tips om å starte en blogg for å dele bildene sine og da gjorde hun det. Jeg føler at jeg må skyte inn at hun var, og er dritgod på bakebilder, så det var et godt tips!

Den første bloggen het villaperlesukker.bloggspot.com. Isabel lurer på om hun ikke het annebrith til å starte med og jeg lurer på hvordan bellaen kan lure på dette, de er jo som søstre. Kanskje hun burde google bestevenninna si?
Anne Brith forklarer hvordan hun kom på navnet Villa Perlesukker, og jeg legger merke til at det avviker veldig fra versjonen som regjerer på Din Baby, hvor flere brukere kom med forslag og Anne Brith valgte dette. Det har hun glemt. Det var min ide, sier hun.
Etter 2-3 måneder tok VG og Dagbladet kontakt. Hun ble spurt om å være med i en stor.... (vi får aldri vite hva)
VG var veldig på, sier Anne Brith og det digget hun for det var årsaken til at hun ble så stor.

Anne Brith skjønte at hun kunne leve av bloggen og fikk tilbud om å være med i Hele Norge Baker. Det var Anne Briths første TV-serie. Det var helt tilbake i 2013 og da var Anne Brith ganske ung (38 år).
Hele Norge Baker var springbrettet til Anne Brith, men hun så ikke på programmet som en konkurranse for hun har jo en bachelor i markedsføring med merkevarebygging som spesialfelt, så hun så på konkurransen som bræææænding. Dette er blank løgn, se på dette klippet fra Hele Norge Baker
Anne Brith skjønte at hun var kjendis da hun skule betale i Narvesen og mannen mak kassa skrek av sine lungers kraft: ANNE BRITH! MESTERBAKER!
Folk ropte visst på gata også.
Anne Brith ble fremstilt negativt av TV3, så etterhvert ble hun mislikt (se klippet over)
Hun ringte TV3 og sa at hun måtte til psykolog fordi de fremstilte henne så negativt.
Men etter ALLE de TV-programmene hun har vært med på så skjønner hun nå at dette er for å skape en story, til og med i Bloggerne gjør de det. (Så hun er ikke så fyttipyton som hun fremstiller seg, det er produksjonen som fremstiller henne sånn? Akkurat... )

Men etter litt tid glemmer folk hvor gal hun er og da står neste TV-program for tur.
Anne Brith synes det er veldig gøy å lage TV
TV2 og Salto er kun opptatt av å lage bra TV og de klipper sånn at Anne Brith er seg selv. De er ikke opptatt av å henge ut noen. Så hun er faktisk så fyttipyton, da...?

Isabel lurer på om Anne Brith har gjort noen strategiske valg for å komme dit hun er i dag.
Anne Brith mener hun kunne vært mer strategisk for hun klarer ikke å holde munn hvis hun synes noe er urettferdig.
Hun har støttet mange bloggere i shitstormer og det har ikke vært det beste for merkevaren Annebrith. Dette har folk advart henne mot, men Anne Brith klarer ikke å la noen ligge nede, selv om det går ut over henne. Jeg har fulgt Anne Brith ganske lenge, men dette har jeg aldri sett tegn til. Tenk at jeg har gått glipp av det!
Anne Brith er impulsiv og da har hun noen ganger tråkket feil. Man kan ikke være i denne bransjen i 10 år uten å tråkke feil. At hun gjør feil er grunnen til at hun har mange følgere, men etterpå sier hun sorry og så går hun videre. Det er en styrke, mener Anne Brith.

Anne Brith var en av de første som kom inn i UI. Det mest strategiske valget hun har gjort var å gå fra UI til Blogg.no. Og det var smart for da fikk hun en garantilønn og var ikke avhengig av klikk. Da gikk økonomien opp et hakk og Anne Brith tjente sin første million.
Det er bra å være i Nettavisen og da løftes du opp og frem. Dette, sammen med Bloggerne, skapte Anne Brith og hun har helt glemt hvor forferdelig det var for henne at Nettavisen tvang henne til click baits, slik hun skrev i boken.
Anne Brith mener hun har utviklet seg og derfor droppet hun Nettavisen og valgte å stå på egne ben. Og det førte til at de startet Blogghuset.
Så kjører hun en studie i ”humble bragging” når hun legger ut om hvordan hun aldri har higet eller mast om berømmelse, hun blir nedringt, særlig av Egmont-eide TV2.

Anne Brith forteller hvordan hun skiller seg ut. Hun lager smashing kaker, for hvis man skal bli kjendis må man ha et talent ut over å være pen og ha silikon. Hun kaller det "passion". Realitydeltakere har ingenting de er gode på og er ikke interessante, og jeg lurer på om det streifet Isabel og Anne Brith at den største profilen i Blogghuset er realitydeltaker…? Isabelle Eriksen har muligens ikke "passion" men hun er definitivt passionate, det holder kanskje?
Dagens influensene er for like, sier Anne Brith og ingen har x-faktor. Men det søker Anne Brith etter i influencer-programmet. Så drar hun frem et eksempel fra Influencerprogrammet, men siden jeg aldri har hørt om dama, verken før eller siden, så henviser jeg dere til podcasten dersom dere vil høre mer om henne. 

Isabel lurer på hvilke råd Anne Brith gir deltakerne i ABIP, og det lurer jeg også på. Veldig!
Hvis noen kommer til Anne Brith og sier at de har lyst til å bli kjent, så ringer visst ikke alarmklokkene så høyt like vel, for da lager Anne Brith et moodboard.
Hva liker du, spør Anne Brith og da kan de svare: Jeg elsker hesten min, for eksempel, eller ditt eller ditt... (hva med datt?)
Da finner Anne Brith ut hva som gjør at de skiller seg ut, du må ha en ”passion”!
- Du må ha noe som er annerledes da, og vi har noen som for eksempel skriv om .... om.... om........ smatt.... Økonomi! (godt hun kom på i hvert fall en ting elevene driver med!). 
Ja hva skal du hete, spør Anne Brith, og deltakeren sier Finansfrue ... finans .... finans.... Og da sier Anne Brith at det er kjedelig! Heldigvis kommer deltakeren på at hun kan hete Rakablakk og det synes Anne Brith fenger. Rakablakk skriver om hvordan hun skal komme seg ut av gjeld, og det sluker Anne Brith rått. Sier hun...

Anne Brith: - Det er så spennandes med folk som tørr å vær annerledes, da, For du kan være PEN og snakk om LIVET og blablabla,... du kan snakk om at du har kjørt bil i dag og at du har vært nær og du har vært der...
Men Anne Brith har lyst til å se det som skiller deg ut fra alle andre (her er det veldig vanskelig å ikke sette inn en latteremojie, vi snakker tross alt dronninga av kjøre bil, prate om livet og dokumentere alle steder man han hvert i løpet av dagen).
Anne Brith er kjempegod på å finne ting som andre er god på og bygge dem enda sterkere.

I redsel for å røpe hele pensumet i kurset hennes dropper jeg noen av de neste punktene, men det ett syntes jeg var ganske fint, noe vi alle kan ta med oss selv om vi ikke vil leve av vår ”passion”: Man må svare på meldinger man får på sosiale medier!
Og så er det bare å vente på at kursdeltakerne skal få sine første kommentarer, det ser dessverre ut til å gå tregt med engasjementet.
Anne Brith mener at det som skiller henne ut er at hun kan finne på å ringe opp en person som sender opp en fin melding. Enda mer spesielt er det vel at hun ringer opp og truer de som ikke sender så fine meldinger, for eksempel velbegrunnet kritikk.

Det er selvfølgelig masse haters der ute, men dem driter Anne Brith i (right...)
Isabel mener hun "sjenner" Anne Brith fordi de snakker sammen hver dag, og hun synes det er veldig mange som misforstår Anne Brith. det er fordi de ikke skjønner hva hun har vært igjennom. Jeg tenker at Dronninga Av Markedsføring kanskje ikke er så god på brææænding, siden hun stadig blir misforstått.
Anne Brith har vært på den mest kontrastfylte reisen Isabel noen gang har hørt om (har hun bodd under en stein?) for hun har ikke alltid tjent masse penger, bodd bra og hatt fin bil. Dette har hun jobbet beinhardt for og det er en vanvittig inspirasjon for Isabel. Jeg kan nesten høre Anne Brith suge til seg skrytet.
Anne Brith skryter veldig lite av hvor mye hun hjelper andre, sier Isabel (hun har bodd under en stein!!!)

i 2020 skal Anne Brith realisere Det Gule Huset hvor hun skal hjelpe kvinner som har det økonomisk vanskelig, men dette snakker hun ikke om, for hun trenger ikke å bygge merkevaren sin noe sterkere (jeg lurer på om hun kanskje fulgte med på kritikken rundt CBE og Omvendt Julenisse og prøvde å unngå samme fella?).  Jeg minner om at denne episoden ble spilt inn før hun kjøpte papirrull på bokhandleren, og skrev fremtidsbrev til seg selv. Nå har vi hørt ganske mye om Det Gule Huse alle sammen, det gjenstår bare å få prosjektet opp og stå. Det skjer når Anne Brith har penger å donere til prosjektet, i følge brevet. Med millionlønn og forventet inntjening på 10 mill i Alene hennes, så regner jeg med at åpning er rett rundt hjørnet!
Anne Brith er så trygg på seg selv at hun ikke trenger å skryte, sier hun. Right...

Hvis hun skal gi et tips til nye influencere, også de gamle nye på 40-50 år.... atte, atte... Ikke noe tips.
Nye influencere er så utålmodige, til og med de med 1000 følgere på Instagram ber om samarbeid og da tenker Anne Brith at hun ga SÅ MYE de første 5 årene.
- Du gir og gir og gir og gir og gir og gir og gir og gir og gir.... og gir... og gir og gir og gir... og så får du LITT tilbake. ... og så gir du og gir du og gir du og gir du og så får du litt tilbake igjen og plutselig en dag får du kanskje like mye tilbake igjen som du gir. Med denne tiraden tror jeg ordet "gir" ble brukt mer enn "liksom" i en episode, for første gang!
Anne Brith hadde ledd seg i hjel hvis en følger med bare 500 følgere på IG hadde bedt om et samarbeid. Kem tru du at du e, liksom!

Hvor mange følgere har deltakerne på ABIP igjen...?

Anne Brith avslutter med : There is no elevator to success, you have to take the stairs.

Bøyer meg i støvet :roser:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kurset er altså mer et "nybegynnerkurs" i blogging enn et "Bli toppblogger og millionær med 1000 nye følgere i uka (mnd) - program" 

(ref Mette Ask sin kommentar i blogginnlegget: https://metteask.blogg.no/penger-fodsel-permisjon-litt-intime-detaljer.html#kommentarer

Får håpe det blir presisert noe mer at det er et "start up"-opplegg når det nå skal startes opp nye kurs (på salg) Husker WL forberedte familien på hvordan livet ville bli den dagen hun ble bloggkjendis osv. Når virker hun uansett fornøyd med kurset da, og det er bra. Men i begynnelsen virket det som hun tok det litt for gitt at kurset skulle gjøre henne kjent. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...