Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Zenhouse skrev:

Siden du siterte meg- føler jeg at du sier at JEG har «total mangel på tanke bak gaven». Og det var ikke hyggelig. Dette hører vel mer hjemme under «forbruk og økonomi» nå, men jeg tar nå den her likevel. Jeg har stram økonomi men unner meg Goodiebox siden jeg får mulighet til å prøve produkter jeg aldri ellers hadde hatt råd til. Det finnes forresten en byttegruppe på fb slik at en kan bytte til seg flere av favoritten feks. Jeg gir ikke vekk i hytt og pine, legger faktisk vekt på om mottaker hadde hatt bruk for/likt gaven. Så du hadde ikke fått av meg, vær trygg på det 😊

Selvfølgelig uåpnet. Som kalendergaver er de også supre. Igjen- vinn/vinn. 

Ja, jeg ser at det kunne tolkes slik, det var ikke min intensjon. Det å kjøpe gaver er en kunst, og gitt byttebonanzaen etter jul, en kunst ikke alle behersker. 

Influencere pusher reklame for slike abonnementer og jeg synes det er problematisk fra et miljøperspektiv. Du skriver jo også at det ikke er alt som faller i smak, og du løser det ved å gi det bort. Abonnementer av denne typen er jo konstruert for å få deg inn i en bindende avtale uten at det er basert på behov du har i utgangspunktet, noe som jo stemmer i ditt tilfelle også. Jeg oppfattet ditt innlegg som et glødende forsvar for å abonnere på noe som i mitt hode er både miljømessig og forbruksmessig tullete. Fint at det funker for deg, selv om du jo bekreftet at det er en blanding av gull og gråstein. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

kahaki skrev (På 11.6.2019 den 21.31):

Hele bloggbransjen er shady.

Jepp. Utfordringen er i stor grad at skillet mellom bedrift og privatperson er visket ut. Ingen profesjonell bedrift eller ansatt ville reagert med å beskylde kritikere for å være "nettroll" eller true med politianmeldelser fordi en kunde var misfornøyd med et produkt. Problemet er at influencere drar inn så mye av privatlivet og blir dødens fornærmet av kritikk fordi de tar det som et personlig angrep, og ikke en konstruktiv tilbakemelding på den jobben de gjør. Derfor slipper de også unna mye snusk, fordi de kan gjemme seg bak at andre er slemme som "hater deres person". Det er rett og slett uprofesjonelt å reagere slik mange influencere gjør. Jeg har opplevd å få irettesettelse på jobb, og da har jeg selvsagt tatt det til meg og beklaget meg, ikke lagt meg ned grinende i fosterstilling under dekk at "kollegaen min hater meg og hele verden er imot meg"…  Det skulle tatt seg ut om Telenor, f.eks., la seg ned for å grine og true med anmeldelse fordi en kunde klagde på at en telefon ikke stod til forventningene. De hadde mistet all seriøsitet. Men fordi influencere ikke bare er bedrift, men i stor grad markedsfører bedriften i lys av egen person, så kommer de unna med å spille offerrollen.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 29.11.2019 den 11.13):

Så suksesshistorien til ABIP MA antyder at hun i/etter Februar skal "reveal all" - og at det hun skal fortelle sannhetene om ikke er positivt ? Akkurat det vet jeg ikke om jeg hadde gjort eller turt da, mtp på hvor raskt AB anmelder folk (var det ikke 17 stk i forbindelse med boken?) 

Husker jeg tenkte da dette kurset startet at jeg håpet ingen av deltagerne havnet i en konflikt med kurslederen, for det virker både skummelt og skremmende å ha feider med henne. Tror jeg ville holdt avslutningen av samarbeidet så konfliktfritt og utenfor offentligheten som mulig hvis jeg var MA. 

Ikke bra at AB bruker anmeldelser som pressmiddel for å stilne kritikk, men selv ville jeg ikke latt meg skremme. Jeg er ikke redd for politiet og hadde gjerne tatt en prat med dem hvis AB hadde anmeldt meg for å yte kritikk til bedriften. Jeg hadde ikke hatt noe å skjule, og hadde tenkt at hun uansett ikke hadde kommet noe vei med den anmeldelsen. Det er ikke straffbart å være kritisk til en bedrift. :) 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...