Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Isild skrev:

Tenker dette er en veldig viktig tilbakemelding - som hun burde ta med seg. 

Enig👍 Men problemet er at hun ikke tar imot kommentarer fra leserne. Hun leser ikke her har hun vært tydelig på. Så litt usikker på om hun har noen som veileder henne. Blogg, YouTube og alt det er helt greit at hun driver med. Men jeg er skeptisk til mestringsklubben. Hun trenger jo mye hjelp selv så blir rart at hun skal ta betalt fra andre for å få den støtten hun trenger. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er trist, jeg. Nå mener  jeg ikke dette på en nedlatende eller stygg måte, overhodet. På ei side, så er det noe i meg som syns det er problematisk å nesten diskutere ihjel en mestringsklubb som etter alle solemerker verken har troverdighet eller makt på feltet på den måten at den blir en helsetrussel. Samtidig, så mener jeg at WL kunne hatt mye å komme med, i riktig form og fora, og uten å kommersialisere det. For eksempel etter å ha blitt funnet egna, og gjennomgått en form for likepersonopplæring gjennom en frivillig organisasjon som jobber med likepersonarbeid innen psykisk helse. 

Folk med sykdomserfaring, brukererfaring eller lignende, har så absolutt nyttig kompetanse, og kan inngå som ressurs på lik linje med andre kompetente om man ser disse som del av en helhet. Hvem vet bedre hvor skoen trykker, enn de som har erfart? På hvilken måte er ikke erfaringsoverføring kjempeviktig for følelsen av å tilhøre et fellesskap som syk, eller å fremme  mestring? Men her kommer dilemmaet. Som likeperson må man ha et avklart og bearbeida forhold til egen problematikk, man må ha rolleklarhet, man må vite hva man skal og ikke skal være, og man bør helst representere et større system enn seg selv, og oftest er det en form for forankret organisasjonsarbeid involvert. Å gyve løs på oppgaven med en kommersiell agenda, og uten opplæring (som jeg har fått med meg) og uten å vite hva man skal gjøre om det oppstår etiske dilemmaer, eller uten et apparat i ryggen, det er ikke klokt. 

I tillegg er erfaringskonsulenter innen f.eks. psykisk helse og rus, virkelig i vinden for tida, av blant annet lignende grunner som at likepersoner anses som viktige og med unik kompetanse.  Jeg fikk opp denne artikkelen på FB en dag, som jeg mener bør være til ettertanke for alle som baserer seg på å dele av egne erfaringer. Og dette er en formell erfaringskonsulent med god opplæring, som likevel angrer på deler av det hun har vært med på. Jeg håper det er noen som gir WL slike råd, og at hun reflekterer over erfaringer som denne. "Angrer på at hun har delt sin erfaring fra scenen".

Det går altså fint an å anerkjenne at kompetanse som erfaringer fra et felt, er kjempeviktig, og at hun kunne hatt masse å komme med i riktig form og situasjon, og likevel finne hundre dypt problematiske ting med det hun begir seg ut på. 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WL har tydelig fortalt at hun ikke er en fag person. Om noen trenger det så blir dem anbefalt å søke proff hjelp. Mestringsklubben er bare en heia gjeng mentalitet pluss oppgaver som skrives ned. Nesten litt sånn venninne klubb som ikke burde ha kostet noe. Så noen hadde anbefalt henne å gi noe gratis i begynnelsen, for å samle flere folk, men tror neppe hun tar til seg det. Hun har klokke tro på konseptet sitt. Det faller nok i grus ettervært. Hvem vil betale så mye for å bli medlem i en klubb? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nadiahagen skrev:

tror neppe hun tar til seg det

Hun tar vel ikke til seg noen verdens ting, for det er nok noe hun har lært av sin store heltinne og mentor ABD, som heller ikke tar til seg noe og har overdimensjonert tro på seg selv og sitt til at noen kan få de til å endre seg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Vel, tre måneder inn i starten er det fortsatt bare 2 medlemmer.

https://www.facebook.com/groups/500085520894384/

Tror vi trygt kan legge denne ballen død.

Instagram har fortsatt under 1000 følgere, hun selv følger over 300. 

https://socialblade.com/instagram/user/wenchelarsen.no

 

-----

Mette Ask har drøyt 2000 følgere på Instagram: https://socialblade.com/instagram/user/metteask.blogg.no

 

---

Hvordan står det til med de andre deltakerne? 

ABIP 3.0 har bare 6 medlemmer: https://www.facebook.com/groups/443798973037278/

 

EDIT: Hvordan GIKK det for de andre deltakerne? Programmet er vel lagt ned nå.

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 8.08, tranedatter skrev:

Vel, tre måneder inn i starten er det fortsatt bare 2 medlemmer.

https://www.facebook.com/groups/500085520894384/

Tror vi trygt kan legge denne ballen død.

Instagram har fortsatt under 1000 følgere, hun selv følger over 300. 

https://socialblade.com/instagram/user/wenchelarsen.no

 

-----

Mette Ask har drøyt 2000 følgere på Instagram: https://socialblade.com/instagram/user/metteask.blogg.no

 

---

Hvordan står det til med de andre deltakerne? 

ABIP 3.0 har bare 6 medlemmer: https://www.facebook.com/groups/443798973037278/

 

EDIT: Hvordan GIKK det for de andre deltakerne? Programmet er vel lagt ned nå.

De eneste deltagerne jeg husker er Mette Ask, Wenche Larsen og Ida Amalie Undhjem (hun som skrev endel innlegg om ABIP etter Mette) 

Andre deltagere har vært nevnt her nå og da, men husker ikke navnet på de nå. Det at ingen av de har gjort seg bemerket på noen som helst måte sier alt om  at ingen av de ble "Norges nye store influencer som lever av sin passion" akkurat.

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Centimeteren skrev:

Wenche reklamerer fortsatt for klubben.

Hun har ennå ikke skjønt noen verdens ting ennå nei, for har ingen latt seg lure til å betale for noe sånt nå så vil de aldri la seg lure heller, og takk for det

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ganske frekk i svarene sine, med en gang hun får litt kritikk. Så at det var en som hadde  lagt igjen en kommentar på YouTube om at hun ikke trenger å si homofilt par, at det holder å si at de er et par. Og da var hun ganske så spiss i svaret sitt. Hun er nok ikke så from som hun gjerne vil gi inntrykk av. 

Endret av Lunabelle
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lunabelle skrev:

Hun er ganske frekk i svarene sine, med en gang hun får litt kritikk. Så at det var en som hadde  lagt igjen en kommentar på YouTube om at hun ikke trenger å si homofilt par, at det holder å si at de er et par. Og da var hun ganske så spiss i svaret sitt. Hun er nok ikke så from som hun gjerne vil gi inntrykk av. 

Jeg leste den kommentaren og svaret hennes. Jeg syntes ikke hun var spiss i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Om hun fortsatt påstår det finns en influencerprogram med ABD, så er hun ikke slu, bare mindre smart. I mangelen av bedre utrykk som ikke er diskriminerende mot en gruppe mennesker med mentale utfordringer.

Svenskene sier "har inte alla hästar hemma".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmelise skrev:

Jeg leste den kommentaren og svaret hennes. Jeg syntes ikke hun var spiss i det hele tatt.

Kanskje hun har endret det da. For det er en del timer siden jeg leste det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Deltapiken
3 timer siden, slipset skrev:

Sier A, men ikke B - igjen. Hvorfor legge ut i det hele tatt, lurer jeg på. 

Fordi da er hun sikker på at noen vil sjekke på nytt hva hun skriver om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, slipset skrev:

Sier A, men ikke B - igjen. Hvorfor legge ut i det hele tatt, lurer jeg på. 

Hun har deltat på ABIP-kurs. Dette er Influencer 101, vol. Hønngammal.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens clickbait var min første tanke at hun skal forlate mann og barn og funnet seg en beundrer på Tidemanns cafe, men tipper jeg tar feil. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.5.2020 den 19.44, fotballjenta skrev:

Det er det som er så sabla rart med WL. På en side så virker hun kjempeoppegående, godhjertet og reflektert. 

Men så har hun den andre siden der hun blokkerer en god venninne fordi denne venninnen sa ifra om svindel, hun blokkerer følgere på SoMe fordi de kommer med saklig kritikk (og kaller det hat selvfølgelig), og sperrer av kommentarfelt av samme grunn. 

I tillegg virker hun helt virkelighetsfjern hva gjelder bloggen hennes. Hun forberedte familien på rikdom og kjendisstatus, og kaller seg selv influenser og blogger av yrke. 
 

Også til sist denne iveren etter å tjene penger, og beveger seg inn i en gråsone. Tar penger for å opprette en heiagjeng uten å egentlig forklare hva dette går ut på. Lager «tilbud» på denne gruppen uten å fortelle hva den egentlige prisen er, samt at hun sier moms er inkludert, mens firmaet hennes ikke står oppført som momspliktig (om jeg forstod det riktig). 
Ogsååå at hun tigger penger på fb-grupper som er laget for artister som mistet inntekten sin pga korona. Så vidt jeg vet har ikke hun mistet sine NAV-penger pga korona. 
 

Nei, jeg klør meg i hodet av denne dama. 

Jeg synes idèen hennes om Mestringskluben er fin, men hun burde jo fått med noen som er utdannet i det feltet. Det er så lett å trå feil når du skal hjelpe folk som sliter og ikke innehar kompetansen selv.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Jeg synes idèen hennes om Mestringskluben er fin, men hun burde jo fått med noen som er utdannet i det feltet. Det er så lett å trå feil når du skal hjelpe folk som sliter og ikke innehar kompetansen selv.

 

Så lenge hun ikke har den kompetansen som trengs, altså at hun har en profesjon myntet mot de som sliter på en eller annen måte og trenger hjelp til å mestre hva det nå enn måtte være, så er hun ikke egnet til å lede en slik klubb......hun kan absolutt ha en stemme i så måte, til å fortelle om sine erfaringer og slikt, men det er en person med bakgrunn fra slikt arbeid som burde drive en slik klubb og dermed også fått betalt i henhold til den jobben som blir gjort, og ikke at WL skal ta seg betalt for noe tåkegreier

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og der ser det ut til at WL har gjort noen grep. Hun har blant annet flyttet bloggen tilbake igjen til blogg.no platformen, og åpnet kommentarfeltet igjen. Kanskje hun har innsett noe i forbindelse med ABIP?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nomore82 skrev:

Og der ser det ut til at WL har gjort noen grep. Hun har blant annet flyttet bloggen tilbake igjen til blogg.no platformen, og åpnet kommentarfeltet igjen. Kanskje hun har innsett noe i forbindelse med ABIP?

Ser hun har 331 lesere i dag, og de er ikke nødvendigvis unike. Kommer det automatisk reklame når man er på plattformen blogg.no? Hun har reklame nå som hun ikke hadde tidligere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...