Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Oppland skrev:

Hun har et utall ganger skrevet at hun må ha rutiner på alt for å ha en grei dag. Så mulig hun   vekke tenårings sønnene hvis ikke er dagen hennes ødelagt. Jeg kjenner henne ikke, men ut fra det jeg har lest på bloggen må alt ha rutiner. Dette henger  nok sammen med psyken hennes at hun må ha det på den måten.

Så det er ikke rart det meste er slitsomt og tapper henne for energi.  Må jo være veldig vansklig å ha det slik..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel det Wenche glemmer å formidle.

Hvis det er en del av hennes måte å håndtere hverdagen på pga hennes psyke så hadde alle som leser bloggen hennes vært mer tjent med at hun går litt mer i dybden på _hvorfor_ hun opplever det som forferdelig å forsove seg. Mangel på oversikt, kontroll. Rutiner som kastes ut i kaos og hvordan det oppleves for en som henne selv.

Men hun gjør ikke det. Forsovingen krisemaksimeres uten at man egentlig forstår hvorfor. "Forsove seg er noe vi alle har gjort" tenker man for seg selv og klikker seg videre til noen andre som ikke beskriver en filleting som armageddon.

Skriv om hvorfor det er vanskelig for deg, Wenche! Ikke bare skriv at det er vanskelig.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full respekt for at WL har nok med å mestre en hverdag hjemme. Det er slik hun fremstiller det når hun deler med oss at hun må sette ned tempoet, blir stresset av forsovelse osv. Helt naturlig begge deler, men da hører man som oftest om det ift tidsklemme pga jobb osv. Altså en faktisk JOBB.

Det er jo  en grunn til at hun er ufør, det er ikke noe som velges, det er noe man blir etter årevis med utprøving og utredning. Det er rett og slett vurdert til at det ikke er noen restarbeidsevne. Dagliglivet og helseutfordringene er mer enn nok. Jeg syns hun er veldig god på å "gå på" og å "ikke gi seg", men å kalle det for karriere å dele dette på en liten blogg - det blir litt rart for meg.

Jeg forstår derimot godt behovet for å bidra med noe, og hennes ønske om å bli en anerkjent influencer som skal dele erfaringer og brukererfaringer er ganske obvious. Jeg heier på ønsket om det, men fikk en kvalm følelse da hun skulle ta betalt. Hun tar nok det jeg sier nå som et kompliment,  - men hun er på mange måter ganske lik på mentoren sin. Tar på seg roller hun overhodet ikke hverken har eller mestrer. Tenker først og fremst på penger og anerkjennelse, og sekundært på hva man kan finne på for å få folk til å betale dem. 

Ellers syns jeg syns det blir direkte misvisende å bruke hashtags som #Karrierekvinne, #yrkeskvinne, #avdelingsleder, #kvinneligleder osv. 

Hvorfor gjør hun det mon tro? Er det fordi hun tenker at innleggene hennes passer for yrkesaktive damer og kvinnelige ledere? Er det fordi hun tenker at hennes blogg-hobby gjør henne til karrierekvinne. Eller kanskje de har lært på kurset at de skal kline til med en haug irrelevante hashtags for å få oppmerksomhet. 

Litt rart er det iallefall. 

Hun skriver med jevne mellomrom at hun søren ikke er dum, og det er hun nok ikke. Men noe av det hun leverer i kanalene sine fremstår ganske virkelighetsfjernt.  Henger ikke på greip liksom. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
8 timer siden, Emmelise skrev:

Det er vel det Wenche glemmer å formidle.

Hvis det er en del av hennes måte å håndtere hverdagen på pga hennes psyke så hadde alle som leser bloggen hennes vært mer tjent med at hun går litt mer i dybden på _hvorfor_ hun opplever det som forferdelig å forsove seg. Mangel på oversikt, kontroll. Rutiner som kastes ut i kaos og hvordan det oppleves for en som henne selv.

Men hun gjør ikke det. Forsovingen krisemaksimeres uten at man egentlig forstår hvorfor. "Forsove seg er noe vi alle har gjort" tenker man for seg selv og klikker seg videre til noen andre som ikke beskriver en filleting som armageddon.

Skriv om hvorfor det er vanskelig for deg, Wenche! Ikke bare skriv at det er vanskelig.

Det er jo nettopp dette som liksom er agendaen til bloggen, å prate åpent om psykisk sykdom. Da blir det jo veldig merkelig å IKKE snakke om hvorfor en sånn bagatell for de fleste av oss, oppleves så sterkt.

a) hun har glemt hvorfor hun blogger - fokuset er blitt på "å bli kjendis no matter what"

b) hun har ikke selvinnsikt og kunnskap nok om egen sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2020 den 9.51, Centimeteren skrev:

Å kalle andre mennesker ''et null'' er tragisk. Skjerp deg!

Mobbingen i denne tråden må ta slutt.

Jeg er enig og jeg skammer meg. Hun er selvfølgelig ikke et null som menneske. Men som influenser er hun ikke akkurat en «vinner», men hvis vi tenker oss godt om - hvem er vel det? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, tranedatter skrev:

Det er jo nettopp dette som liksom er agendaen til bloggen, å prate åpent om psykisk sykdom. Da blir det jo veldig merkelig å IKKE snakke om hvorfor en sånn bagatell for de fleste av oss, oppleves så sterkt.

a) hun har glemt hvorfor hun blogger - fokuset er blitt på "å bli kjendis no matter what"

b) hun har ikke selvinnsikt og kunnskap nok om egen sykdom

Men har hun egentlig noen gang skrevet med HVA hun sliter med? Etter hva jeg har fått med meg er det mye tekst om AT hun sliter med mental helse og at det er det hun vil fokusere på, men hun har vel aldri delt hva det er hun egentlig sliter med. Jeg mener ikke at det er noe hun skal dele med oss uten at hun vil det, men det blir jo vanskeligere å forstå hva hun mener uten den innsikten. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal tro om det går litt trått med Mestringsklubben? Det var jo for disse eksklusivt, betalende medlemmene veien til bedre psykisk helse skulle avdekkes, bit for bit. 

Det veltes i hobbypsykologi i stor skala med gode råd for sine lesere. For det har vært effektivt og virkningsfullt for henne. Fint det, men hva vet en legperson hva som hjelper for mennesker som sliter i større eller mindre grad. Kan være det er mer komplekst enn å finne sitt verktøy, kan hende at hele verktøykassen må tas i bruk i perioder.

Fremfor å komme med konkrete anbefalinger bør WL heller si: "hvis du føler du trenger å snakke med noen eller har du ubearbeidet problematikk f.eks vold eller overgrep: Ta kontakt med hjelpeapparatet slik at du får et opplegg tilpasset deg og dine behov. Ikke "stup" inn i problemene uten en langsiktig og overordnet plan med bistand av profesjonelle". 

Hva skal man tro om denne personen, som nok i beste mening, legger ut råd og tips om hvordan løse det som kan være alvorlige psykiske lidelser? Å ha, i følge henne selv, erfaring fra livets skole, er ikke fremmende for andre menneskers psykiske helse. Det kan tvert i mot være hemmende ettersom hennes råd og tips ikke er ervervet på universelt grunnlag men basert på personlige erfaringer og dermed behøver hennes formel ikke være anvendbar for ett annet individ med psykiske lidelser.

Kjenner jeg blir frustrert og irritert... (kanskje fordi jeg er fagperson selv og vet hvor skadelig det kan være med alle disse som skal både rådgi og coatche  i hytt og pine!)

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jammf skrev:

Skal tro om det går litt trått med Mestringsklubben? Det var jo for disse eksklusivt, betalende medlemmene veien til bedre psykisk helse skulle avdekkes, bit for bit. 

Det veltes i hobbypsykologi i stor skala med gode råd for sine lesere. For det har vært effektivt og virkningsfullt for henne. Fint det, men hva vet en legperson hva som hjelper for mennesker som sliter i større eller mindre grad. Kan være det er mer komplekst enn å finne sitt verktøy, kan hende at hele verktøykassen må tas i bruk i perioder.

Fremfor å komme med konkrete anbefalinger bør WL heller si: "hvis du føler du trenger å snakke med noen eller har du ubearbeidet problematikk f.eks vold eller overgrep: Ta kontakt med hjelpeapparatet slik at du får et opplegg tilpasset deg og dine behov. Ikke "stup" inn i problemene uten en langsiktig og overordnet plan med bistand av profesjonelle". 

Hva skal man tro om denne personen, som nok i beste mening, legger ut råd og tips om hvordan løse det som kan være alvorlige psykiske lidelser? Å ha, i følge henne selv, erfaring fra livets skole, er ikke fremmende for andre menneskers psykiske helse. Det kan tvert i mot være hemmende ettersom hennes råd og tips ikke er ervervet på universelt grunnlag men basert på personlige erfaringer og dermed behøver hennes formel ikke være anvendbar for ett annet individ med psykiske lidelser.

Kjenner jeg blir frustrert og irritert... (kanskje fordi jeg er fagperson selv og vet hvor skadelig det kan være med alle disse som skal både rådgi og coatche  i hytt og pine!)

Så enig!

Er fagperson selv- og ho kan gjøre stor skade!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, tranedatter skrev:

Det er jo nettopp dette som liksom er agendaen til bloggen, å prate åpent om psykisk sykdom. Da blir det jo veldig merkelig å IKKE snakke om hvorfor en sånn bagatell for de fleste av oss, oppleves så sterkt.

a) hun har glemt hvorfor hun blogger - fokuset er blitt på "å bli kjendis no matter what"

b) hun har ikke selvinnsikt og kunnskap nok om egen sykdom

Enig. Det kunne være lærerikt (oppriktig ment fra meg) å lese hvorfor en slik bagatell oppleves så voldsomt. Men mulig det ville være ødeleggende for imagebyggingen å gå i dybden på symptomer osv. Det virker som hun fortsatt er målrettet i å forsøke å skape en illusjon av å være hardtarbeidende karrierekvinne. 

Jeg tror du kan har rett i punkt b) Det jeg selv tidligere har kommentert som at "hun er ikke dum, det bare henger ikke på greip". Det som kan virke som mangel på selvinnsikt er kanskje rett og slett mangel på innsikt i egen sykdom - og endel av et sykdomsbilde.

(Moderator må gjerne slette dette. Det er ikke forsøk på å spekulere i symptomer, det er et forsøk på å forstå. Bloggeren deler selv relativt åpent om sin helse) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke lage en egen tråd hvis dere på død og liv må diskutere damen. Selv om hun har vært med i Abip, så er ikke bloggingen som diskuteres nå relevant i denne tråden.

Dere kan ikke påstå at dere ikke vil lage en egen tråd fordi hun ikke er kjent nok, for så å diskutere henne aktivt i denne.

Nå blir det jo vanskelig å finne relevante Abip innlegg .

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
22 minutter siden, Infinity skrev:

Kan dere ikke lage en egen tråd hvis dere på død og liv må diskutere damen. Selv om hun har vært med i Abip, så er ikke bloggingen som diskuteres nå relevant i denne tråden.

Dere kan ikke påstå at dere ikke vil lage en egen tråd fordi hun ikke er kjent nok, for så å diskutere henne aktivt i denne.

Nå blir det jo vanskelig å finne relevante Abip innlegg .

ABIP er vel lagt ned.... dvs de tar i allefall ikke imot flere nye.

 

Lurer på om de som allerede har betalt store summer får hjelp og støtte? Eller er det bare lagt død på alle fronter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tranedatter skrev:

ABIP er vel lagt ned.... dvs de tar i allefall ikke imot flere nye.

 

Lurer på om de som allerede har betalt store summer får hjelp og støtte? Eller er det bare lagt død på alle fronter?

Abip er ikke avsluttet før enten deltakerne får pengene sine igjen eller det kommer en konkurs...

Forstår ikke helt hva du mente ... mener du at tråden bør skifte navn siden du mener at saken er avsluttet, eller at den kan brukes til å diskutere andre ting ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ryddig og greit å ha denne tråden så lenge ABIP-ere fortsatt er aktive. Siden WL er den mest aktive, er det naturlig at folk diskuterer denne bloggeren mest. Det er absolutt interessant å følge med på hva som skjer i forhold til deltakere og en eventuell konkurs.

Endret av Villroses hage
nok en tyrkleif
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Infinity skrev:

Kan dere ikke lage en egen tråd hvis dere på død og liv må diskutere damen. Selv om hun har vært med i Abip, så er ikke bloggingen som diskuteres nå relevant i denne tråden.

Dere kan ikke påstå at dere ikke vil lage en egen tråd fordi hun ikke er kjent nok, for så å diskutere henne aktivt i denne.

Nå blir det jo vanskelig å finne relevante Abip innlegg .

Synes generelt det er merkelig at en så amatørmessig, kjedelig og repeterende blogg i det hele tatt diskuteres.. Hun har ikke en gang 1000 følgere på insta og ellers generelt lite oppslutning. Ser Wenche selv deler blogginnleggene sine i over 30 ulike FB grupper og kjører på med 3 innlegg hver dag og emneknagger langt utenfor hva hun faktisk driver med -men INGENTING skjer av videre utvikling eller nye følgere. Heller ikke fullgått ABIP kurs har hjulpet. Fint for WL at hun har funnet en mening og drivkraft med sin hobby/dagbok-blogg -men å anse henne som en influencer/påvirker er vel å dra det ganske langt.

Denne tråden hadde vel til hensikt å generelt diskutere ABIP og deltagere -og har endt med en ren diskusjon rundt WL sin blogg. Som tydeligvis skaper engasjement på daglig nivå her inne på KG (som for meg er helt uforståelig -har ikke sett en blogg med så lite variasjon/innhold -føler jeg ser inn i en privat dagbok som ikke er ment for offentligheten..) -så enig i at hun således bør diskuteres i egen tråd.. For de som utrolig nok lar seg engasjere av dette..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
19 timer siden, Infinity skrev:

Abip er ikke avsluttet før enten deltakerne får pengene sine igjen eller det kommer en konkurs...

Forstår ikke helt hva du mente ... mener du at tråden bør skifte navn siden du mener at saken er avsluttet, eller at den kan brukes til å diskutere andre ting ?

Jo programmet ABIP kan jo fint legges død av ABD. Hun kan jo velge å ikke gjøre noe. "sitte stille i båten" er jo hennes favoritt.

Hva du mener med del to forstår ikke jeg heller.... :P Skriver ingenting om denne tråden jo. Skriver om programmet til ABD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.6.2020 den 18.31, fotballjenta skrev:

Enig. Hun hadde faktisk en egen tråd en stund, men den døde ut. Og det er vel naturlig å snakke mest om henne her da hun er eneste av deltakerene vi husker (bortsett fra Mette Ask, men hun meldte seg jo ut av ABIP). Sannheten er vel at WL aldri blir noe annet enn en ABIP-deltaker. Hun er jo egentlig bare et veldig travelt null. 

Skjerp deg! Du kaller ikke noen ett null. Der går du for langt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2020 den 20.45, fotballjenta skrev:

Jeg er enig og jeg skammer meg. Hun er selvfølgelig ikke et null som menneske. Men som influenser er hun ikke akkurat en «vinner», men hvis vi tenker oss godt om - hvem er vel det? 

 

16 timer siden, Heartgirl skrev:

Skjerp deg! Du kaller ikke noen ett null. Der går du for langt. 

Jeg har allerede sagt unnskyld. Jeg mente som sagt ikke at hun er et null som menneske. Formulerte meg galt. Mente at hun er ekstremt travel som «influenser», men produserer egentlig ingenting. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv psykisk syk, og jeg må innrømme at jeg ble tung i hodet av å lese bloggen og youtube-videoene hennes. Jeg ble dratt ned og måtte slutte å følge. Sier ikke at det er sånn for alle, men sånn ble det for meg og jeg synes ikke noe om at hun gjør karriere ut av å skulle "coache" andre som har psykiske problemer. Gratis eller ikke gratis, det kan bli farlig okke som. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lucy calling skrev:

Jeg er selv psykisk syk, og jeg må innrømme at jeg ble tung i hodet av å lese bloggen og youtube-videoene hennes. Jeg ble dratt ned og måtte slutte å følge. Sier ikke at det er sånn for alle, men sånn ble det for meg og jeg synes ikke noe om at hun gjør karriere ut av å skulle "coache" andre som har psykiske problemer. Gratis eller ikke gratis, det kan bli farlig okke som. 

Tenker dette er en veldig viktig tilbakemelding - som hun burde ta med seg. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...