Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

Enig med dere over! Hun sitter jo på en potensiell gullgruve 😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Lunabelle skrev:

WL drikker jo ikke engang kaffe! Hun har PepsiMax oppi koppen. Det har hun fortalt flere ganger. Og da blir det jo enda mer komisk 😂😂

Du kødder?! :hoho: :hoho: :hoho: Noe så teit! Men glass er vel ikke like influenser -aktig som kopp, må vite og hun er jo en vaskeekte influenser, ihvertfall i egne øyne :fnise: 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2020 den 16.45, fotballjenta skrev:

Det siste døgnet har jeg tenkt en del på WL igjen. #permittert. 
 

Jeg skulle faktisk skikkelig ønske at jeg fortsatt klarte å se på WL som en søt og oppegående (dog litt naiv) dame med ting å melde. For det gjorde jeg for et år siden. 
 

Men alt jeg ser nå er en grådig dame som gjør alt hun kan for å bli kjendis. At hun forberedte familien sin på rikdom og rød løper var jo noe jeg fniste litt av da, men det burde heller vært et rødt flagg. Selv etter alt som har kommet ut angående ABIP og sin hellige mentor så «står hun støtt i stormen» med henne. Selvom AB har svindlet alle sammen - OGSÅ HENNE! For WL er ikke i nærheten av å være der hun for et år siden ble forespeilet å være nå. 

Hun fikk tidlig en stjerne i boka mi for å ta et standpunkt mot å utlevere barna sine. Men jeg er nå grådig sikker på at dette var barna og mannens standpunkt. De er nemlig store nok til å si nei. Allikevel har vi jo sett henne eksponere de ved tekster om feks «vrang» minstemann og «streng» husbond. Det er ikke bare bilder og navn som er eksponering. 
 

Tekstene hennes er bare overflatepjatt. De har ingen substans overhode, det er kun fine ord og ordtak som man finner om man googler «feel good quotes». Hun har rett og slett ingenting å komme med. Det er helt tomt. At hun har sperret av kommentarfelt pga vanskelige spørsmål samt blokker folk på snap og IG for det samme er irriterende, og gjør at folk får ENDA mindre grunn til å følge henne. 
 

Også er det dette med penger da. Tar betalt for å lede en heiagjeng. Sist jeg sjekka var det to medlemmer i Fb-gruppen, og det er nærliggende å tro at WL selv er en av dem. I tillegg har hun tigget på diverse FB-grupper som ble til for å hjelpe artister i koronakrise. Om det er én ting hun har fått med seg fra ABIP-kurset så er det skamløs inntjening av penger. 
 

Hun står på stedet hvil. Jeg gir henne med vilje aldri klikk på bloggen hennes lenger. Jeg følger henne ikke på IG, og hun har blokket meg på snapchat etter jeg stilte et fair spørsmål om ABIP. Skal ærlig innrømme at jeg sjekker IG-profilen hennes innimellom, men der er det det samme som alltid. Aldri noe nytt. Dørgende kjedelig! Og hun får færre likes enn faren min som har 100 følgere og kun poster uskarpe bilder av FUGLER!! Og hun kaller seg influenser!! #karrierekvinne! #sjef! Jeg blir dårlig. Hvordan går det an å ha så lite selvinnsikt, når hun går rundt 24/7 å gransker seg selv? 

Grunder også. Må ikke glemmes!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvalitet trumfer kvantitet er åpenbart ikke et prinsipp WL lever etter. Hun går for kvantitet. Ser ut til at hun legger ut minst tre blogginnlegg daglig, selv om hun  ikke har noe å blogge om.:murvegg:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 11.42, jukkapalme skrev:

Du kødder?! :hoho: :hoho: :hoho: Noe så teit! Men glass er vel ikke like influenser -aktig som kopp, må vite og hun er jo en vaskeekte influenser, ihvertfall i egne øyne :fnise: 

youtube.com/watch?v=FLufOVdmWds

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 11.42, jukkapalme skrev:

Du kødder?! :hoho: :hoho: :hoho: Noe så teit! Men glass er vel ikke like influenser -aktig som kopp, må vite og hun er jo en vaskeekte influenser, ihvertfall i egne øyne :fnise: 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå pløyde jeg gjennom noen av de siste innleggene på bloggen til WL. Ikke noe nytt, det samme igjen og igjen. Hun er  den mest stillestående bloggeren jeg har lest opp gjennom årene. Hun kan da ikke ha mange lesere igjen. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WL kan jo legge til #tåkefystinne, for makan til tåkeprat har jeg aldri sett. Masse store ord uten mening, om og om igjen. Hva får hun egentlig ut av dette? Minner meg om da vi var barn, å lekte kontordamer. Skrev masse bokstaver på pc/skrivemaskin, uten noe innhold. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Nå må dere ikke glemme at WL fikk prisen for den mest hardtarbeidende under ABIP kurset. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk for noen som snakker og skriver som en kjøleskapsmagnet er jo at målet defineres, men dessverre ikke hvordan målet skal nås. Diskrepans mellom mål og metode er ikke noe psykiatrien verdsetter i særlig grad, så  må nesten bare håpe at Mestringsklubben , som mest sannsynlig opererer med kjøleskapsprat ,inkluderer  veiledning på hvordan nå målet skal nås😅

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Felis skrev:

Hvilket får meg til å lure på om planen hele tiden var å loppe folk for penger uten å gi noe tilbake? Ikke bare Anne Brith, men også de andre involverte i kurset. Hvis man tar utgangspunkt i at de hadde over 100 deltakere, hvor alle unntatt de 10 første betalte 14 500, så snakker vi 1,4 mill. Ingen har tatt ut lønn og leverandørene har ikke fått betalt, så hvor tok pengene veien? Anne Brith har riktignok hatt et enormt forbruk, men kan det være slik at disse kursavgiften har dryppet på de andre involverte også? Personlig hadde jeg ikke giddet å jobbe gratis, mens sjefen tømte firmakassen...

Dette. Hva i all verden gikk pengene til? Det ene opplegget hvor deltakerne møttes og skulle ha en form for workshop måtte jo deltagerne også betale selv - både reise og opphold. Samt ekstra kr. 1000,- for uspesifiserte utgifter - inn på ABs privatkonto. Skulle vært moro å sett regnskapet. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Felis skrev:

Nå skal jeg være litt hard her, men hvis man ikke har jobb og ikke har masse penger, så har man sjeldent noe å skrive om. Særlig ikke tre innlegg om dagen. Det skjer jo ingen ting i livet, det sørger helse og inntekt for. Hvis man med slike forutsetninger likevel skal kunne levere noe leseverdig, så bør man helst være brennende engasjert i noe OG ha en tydelig stemme. Wenche mangler begge deler, hun har et kjedelig liv og et kjedelig språk. Og med de forutsetningene kan jeg ikke skjønne at denne bloggen har noen fremtid.

Dette går jo igjen hos de fleste på ABIP. Det er lite struktur, enda mindre innhold og et språk som er mer søvndyssende enn molekylærbiologi-boka mi. Det er en grunn til at jeg strøyk, foråsidetsånn... Ida Amalie Unhjem klarer blant annet det kunststykket å blande ABIP innlegg, som faktisk skaper engasjement, med vakter i garnbutikken, halvkvedede viser om vanskelig jobb og ferien sin.  Hun er sikkert en hyggelig dame, og jeg har i bakhodet at hun ikke fikk den hjelpen hun var lovet av Anne Brith (da hadde dette sikkert vært delt opp i ulike innlegg), men hva var det som fanget interessen til Anne Brith i utgangspunktet?

Det er veldig tydelig at Anne Brith og hennes medarbeidere ikke gjorde jobben sin fra dag én. De kan ikke ha sjekket en eneste av de bloggene som fikk tilbud, for det er åpenbart at de ikke bare mangler det som skal til for å bli toppblogger, men til og med må være kjedelig for familie og venner.

Hvilket får meg til å lure på om planen hele tiden var å loppe folk for penger uten å gi noe tilbake? Ikke bare Anne Brith, men også de andre involverte i kurset. Hvis man tar utgangspunkt i at de hadde over 100 deltakere, hvor alle unntatt de 10 første betalte 14 500, så snakker vi 1,4 mill. Ingen har tatt ut lønn og leverandørene har ikke fått betalt, så hvor tok pengene veien? Anne Brith har riktignok hatt et enormt forbruk, men kan det være slik at disse kursavgiften har dryppet på de andre involverte også? Personlig hadde jeg ikke giddet å jobbe gratis, mens sjefen tømte firmakassen...

Det meste av pengene gikk vel til å dekke opp for tidligere ubetalt skatt på ca. kr. 600 000,- + at noe gikk vel til innskudd til Huset på Sørumsand. Det gikk vel med noen hundre tusen til til å opprette nye AS + innskudd til leasingselskapet på den "fete" Volvoen..... Da er vel alle pengene brukt opp, og hun har ikke betalt skatt, underleverandører osv. AB må vel ha skjønt at dette "eventyret" kom til å få en trist slutt?

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Navigasjon skrev:

Det meste av pengene gikk vel til å dekke opp for tidligere ubetalt skatt på ca. kr. 600 000,- + at noe gikk vel til innskudd til Huset på Sørumsand. Det gikk vel med noen hundre tusen til til å opprette nye AS + innskudd til leasingselskapet på den "fete" Volvoen..... Da er vel alle pengene brukt opp, og hun har ikke betalt skatt, underleverandører osv. AB må vel ha skjønt at dette "eventyret" kom til å få en trist slutt?

Jeg tror hun var ganske sikker på å bli en kjent, velstående og suksessrik "bloggmamma" og forfatter jeg faktisk. Jeg (som jeg har nevnt før i tråden) tror også at andre kan ha vært med på å gi henne troen på egne talenter og sannheter (media, advokater, forlag, "bestis") 

Hun virker å kun ønske seg resultatet, hun har liksom ikke noe forhold til den jobben som må til for å nå resultatet. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2020 den 1.53, Christiane_W skrev:

At kvalitet trumfer kvantitet er åpenbart ikke et prinsipp WL lever etter. Hun går for kvantitet. Ser ut til at hun legger ut minst tre blogginnlegg daglig, selv om hun  ikke har noe å blogge om.:murvegg:

Var ikke det et «krav» fra AB på influncerkurset??

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Fruktninja skrev:

Var ikke det et «krav» fra AB på influncerkurset??

Jo, det var vel det? Synes å huske at Mette Ask skrev noe om det også, at de i alle fall ble sterkt oppfordret til det om ikke annet.

Hun skal ha for innsatsen - men det er jo litt bortkastet når det meste går på tomgang.
Og fortsatt har hun under 1000 følgere på Instagram...   

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korriger meg gjerne, men sa ikke CBE en gang i tiden at hun hadde et mål om å skrive tre innlegg per dag, eller noe sånt? Hun slo jo igjennom, og de ville sikkert prøve å kopiere oppskriften hennes, men det er jo ikke bare antall innlegg som gjør at hun ble kjent. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Jeg tror hun var ganske sikker på å bli en kjent, velstående og suksessrik "bloggmamma" og forfatter jeg faktisk. Jeg (som jeg har nevnt før i tråden) tror også at andre kan ha vært med på å gi henne troen på egne talenter og sannheter (media, advokater, forlag, "bestis") 

Hun virker å kun ønske seg resultatet, hun har liksom ikke noe forhold til den jobben som må til for å nå resultatet. 

Det tror jeg er helt riktig. Vi hørte jo i ettertid hvor populært bloggkurset ble, og hvor umulig det ble for stakkars AB å følge opp deltagerne som lovet - mens vi samtidig hadde fått presentert uttallige snap med trutmunn og katt på sofaen, fnising og fyll på byen, spraytan og negledesign. Der var mye tid til jobbing som bare ble vaset bort på tull der.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Jeg tror hun var ganske sikker på å bli en kjent, velstående og suksessrik "bloggmamma" og forfatter jeg faktisk. Jeg (som jeg har nevnt før i tråden) tror også at andre kan ha vært med på å gi henne troen på egne talenter og sannheter (media, advokater, forlag, "bestis") 

Hun virker å kun ønske seg resultatet, hun har liksom ikke noe forhold til den jobben som må til for å nå resultatet. 

Det er kostelig at Anne Brith selv sliter ut ordtaket "there is no elevator to success, you have to take the stairs"

2 timer siden, Navigasjon skrev:

Det meste av pengene gikk vel til å dekke opp for tidligere ubetalt skatt på ca. kr. 600 000,- + at noe gikk vel til innskudd til Huset på Sørumsand. Det gikk vel med noen hundre tusen til til å opprette nye AS + innskudd til leasingselskapet på den "fete" Volvoen..... Da er vel alle pengene brukt opp, og hun har ikke betalt skatt, underleverandører osv. AB må vel ha skjønt at dette "eventyret" kom til å få en trist slutt?

Hun ble dømt i skattesaken allerede i januar. Huset kom lenge før ABIP ble stiftet (ved hjelp av foreldrene), bilen like så. Hun hadde kanskje en del deltakere allerede da (skjønner ikke hvordan hun førte det i regnskapet), men det er fremdeles et faktum at andre var involvert. Denne assistenten som var venninnen til Mette Ask har stort sett stått for salgene, ser det ut til. Det er også hun som har svart på mailer og fulgt opp deltakerne og hatt workshop i Tromsø. Jeg kan bare ta utgangspunkt i meg selv, men hvis jeg gjorde mesteparten av jobben hadde jeg gått ut i streik hvis sjefen brukte hver krone på hus, fet bil og champagne. Og hun visste nok at Anne Brith dro inn 30 000 ekstra på Tromsøturen. NOEN må jo ha spurt seg hvor pengene tok veien? Hvor mye koster det å lukke øynene?

Og hvor har den berømmelige regnskapsføreren vært oppe i alt dette? Hvordan kan et firma som drar inn 1,4 mill og ikke har noen utgifter klare å gå konk på noen måneder? Har han virkelig ikke reagert, eller har han forsøkt å si ifra og blitt stemplet som feit, misunnelig kjerring som hater kvinner med suksess? Jeg har selv regnskapsfører, og hadde jeg drevet business på samme måte hadde hun filleristet meg.

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...