Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

20 timer siden, jukkapalme skrev:

Lurer jeg også på. Ser så dumt ut! Hva blir det neste? Trutmunn på alle bilder? Hun har jo så søtt smil, så skjønner ikke vitsen med den teite gapingen.

Ser ingen gaping jeg. Ser at hun smiler med tennene, men det synes jeg er pent. Er det på snapchat dere ser dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Ser ingen gaping jeg. Ser at hun smiler med tennene, men det synes jeg er pent. Er det på snapchat dere ser dette?

Jeg har ikke snap. Har sett det på bloggen. Her f.eks gaper hun: https://www.wenchelarsen.no/2020/04/ukesvlogg-se-min-uke-video/ Jeg syns også hun smiler pent på de bildene hun smiler med tennene med lukket munn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jukkapalme skrev:

Jeg har ikke snap. Har sett det på bloggen. Her f.eks gaper hun: https://www.wenchelarsen.no/2020/04/ukesvlogg-se-min-uke-video/ Jeg syns også hun smiler pent på de bildene hun smiler med tennene med lukket munn. 

Det ble litt for mye. Det er det samme InstaHeidi gjør og slike smil skremmer meg. Synes de ser så aggressive ut.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet egentlig? At hun gape smiler på bilder nå? At hun har store ansikts bilder? At hun har en kjedelig blogg?? Gjør det virkelig noe??  
Nå synes jeg det som  skrives her går over ei grense. 
At det reageres på Mestringsklubben og om hun i der hele tatt bør ta på seg et slikt ansvar, om hun følger lover og regler, om hun omtaler barna sine- for all del, kjør på. Det hun gjør der er kritikkverdig. 
Men ellers?? Jeg liker ikke retningen tråden tar. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det snakk om kontekst og et helhetlig inntrykk. Ørten selfies uten filter er fotsatt bare selfies. Jeg som mottaker av et budskap er ikke interessert i avsenders selvportrett med mindre de uttrykker noe. En følelse, opplevelse, stemning...et budskap. Her er bildene, (og i andre blogger) stort sett identiske, og uttrykker ingenting jeg kan lese.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cessa74 skrev:

Bare for å presisere; Jeg skriver INGENTING om utseende etc på WL. Jeg skriver at størrelsen på BILDENE er altfor store. Uavhengig av om det er bilde av henne eller noe annet -hun må lære seg å redigere størrelsen på bildene -da dette er typisk amatørblogger å ha overdimensjonerte bilder. Videre er det MIN oppfatning at bloggen er utrolig kjedelig, gjentagende og intetsigende tekster som er veldig like i innhold over lang tid. Alt dette er saklig kritikk som overhode IKKE går på bloggeren som person, hennes utseende eller hva hun står for osv. Hvilken grense mener du er brutt her?? Seriøst?? Enhver offentlig blogg må tåle saklig kritikk på innhold og oppsett. Hvis det er å gå over grensen, altså da....

Og på generelt grunnlag: Jeg er drittlei av at disse influencerene overhode ikke takler saklig kritikk og spørsmål. Da er det bare å blokkere, slette og stenge kommentarfeltet. Som er bare barnslig og utrolig uprofesjonelt -og sier meg MYE om at denne personen ikke har styrken og evnen til å være i bransjen.

Og det blir problematisk når en evnt sponsor/annonsør ser på influencerens blogg/IG konto og bare ser hjerter og positive innspill. Da gir influenceren et fullstendig feil inntrykk av å bare være godt likt. Når samme influencer da reklamerer for noe og annonsøren får bakoversveis av illsinte forbrukere som ikke vil bruke de lenger siden de sponser vedkommende influencer -da vil jeg påstå influenceren har solgt inn sitt merke på en uærlig måte. Og annonsøren har for lang tid fremover fått en boikott fra bevisste forbrukere. Det er faktisk ikke greit -og flere som valgte å sponse/ha annonse via WL sin kjære mentor AnneBrith gikk på en skikkelig smell der. Istedenfor å få økt salg ble de boikottet og mottok mange sinte henvendelser om at forbrukere var forbanna fordi firma sponset en slik type influencer som bedrev skittent spill, eksponerte barn etc. Om AB ikke hadde slettet og blokkert alt og alle, så ville i hvertfall annonsørene hatt en fair mulighet til å vurdere om de ville bruke henne eller ikke..

Nå tviler jeg sterkt på at noen vurderer å bruke WL i noen form for annonse/samarbeid da bloggen som nevnt er både amatørmessig, kjedelig og hun har altfor få lesere/følgere -men prinsippet blir uansett det samme. Har man offentlig blogg og i tillegg forsøker å tjene penger via klubber eller reklame -så får man i hvertfall være ærlig, åpen og klare å stå i situasjoner hvor saklig kritikk og spørsmål skal besvares -ikke slettes..

Nr 1: Jeg sier fra når jeg føler tråden går fra saklig kritikk til at FLERE hiver seg på og skriver det JEG føler går over en grense fra saklig kritikk til håning. Thats it. 

Nr 2: Veldig bra skrevet, er helt enig  

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Zenhouse skrev:

Hva er problemet egentlig? At hun gape smiler på bilder nå? At hun har store ansikts bilder? At hun har en kjedelig blogg?? Gjør det virkelig noe??  
Nå synes jeg det som  skrives her går over ei grense. 
At det reageres på Mestringsklubben og om hun i der hele tatt bør ta på seg et slikt ansvar, om hun følger lover og regler, om hun omtaler barna sine- for all del, kjør på. Det hun gjør der er kritikkverdig. 
Men ellers?? Jeg liker ikke retningen tråden tar. 

Jeg har kommentert størrelsen på bildene hennes, men ikke mer enn at jeg syns det blir litt "voldsomt". Det gjør noe med leseropplevelsen og førsteinntrykket på bloggen rett og slett. 

At bloggen er repetetiv syns jeg vel også er "innafor" å mene om en offentlig blogg når den faktisk er det, iallefall når hun så åpenlyst og og åpenbart ønsker å slå igjennom. Da må det være greit å si hva som fungerer og ikke. Hun vil jo ha lesere? Gapesmilet har jeg ikke kommentert, men jeg har vel skrevet at hun har hatt "bloggerkaffekopp" osv, og at det ikke virker særlig naturlig for henne, men mer som å etterligne noe hun tror er "toppbloggersk". Ingenting av det jeg selv har skrevet iallefall har jeg følt er over en grense, det har aldri vært - eller vært ment som latterliggjøring. 

Jeg har likt henne best når hun bare er helt naturlig, og det jeg oppfattet som "seg selv" jeg. Det må være lov å tilbakemelde det til en som ønsker å ha blogg som jobb (for jeg vet hun leser her) 

Mestringsklubben er jeg kritisk til, så der er vi enige. 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste nettopp på bloggen hennes at noe har skjedd, hun har måttet slippe det hun har i hendene og reist. Tærer på fysisk og psykisk. Hvordan skal hun sjonglere Mestringsklubben med dette, og hvorfor har hun skrudd opp prisen? Virker som dette skjedde ganske samtidig. Jeg forstår ikke logikken. Det er jo ting som dette her folk advarte henne om. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan jo ting skje plutselig og overraskende for de fleste av oss. Jeg frykter jo at hun overdriver fælt for å engasjere lesere, men dersom det er reelt så er det noe som alle opplever fra tid til annen og da må man omprioritere.

Når det gjelder prisen så måtte den opp for å være lovlig. Hun kan ikke kjøre introduksjonspris i evigheter da det ikke er lovlig, og introduksjonspris og normal pris kan ikke være den samme. Så noe måtte hun gjøre og det var det var lurt av henne å ta grep, og ikke gå mer opp i pris enn enn det hun gjorde da det etter min mening allerede er for høy pris.

Ser nå og det at antall medlemmer nå er gått ned fra 3 til 2. Imponerende og solid heiagjeng... men den siste deltakeren får jo nå 100% av tid og oppmerksomheten hennes så hvor galt kan det gå...?

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurer på hva som har skjedd. Virker som det er noe tragisk og voldsomt. Kanskje må hun ta pause fra all jobbing? På insta story var hun veldig lei seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MonaMaria20 skrev:

Ja, lurer på hva som har skjedd. Virker som det er noe tragisk og voldsomt. Kanskje må hun ta pause fra all jobbing? På insta story var hun veldig lei seg. 

Jeg ønsker ikke å være med og spekulere på hva som har skjedd, for det er akkurat det hun vil at vi skal. For å øke interessen og trafikken hos henne. Men, jeg kan garantere deg at hun overdramatiserer og melker situasjonen for alt det er verdt. Hun er kynisk som få. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Finlay
1 time siden, this_is_she skrev:

Skumleste nettopp på bloggen hennes at noe har skjedd, hun har måttet slippe det hun har i hendene og reist. Tærer på fysisk og psykisk. Hvordan skal hun sjonglere Mestringsklubben med dette, og hvorfor har hun skrudd opp prisen? Virker som dette skjedde ganske samtidig. Jeg forstår ikke logikken. Det er jo ting som dette her folk advarte henne om. 

Men hva er vitsen med dette? Har hun tenkt å fortelle hva det gjelder, eventuelt når? Hva er poenget med å vasse rundt grøten med tårevått ansikt og skjelvende stemme, mens hun forteller at hun går gjennom noe fryktelig? For så muligens å avslutte om et par dager med at hun kom seg styrket gjennom "dette".

Jeg synes faktisk ikke synd på henne, det er fullstendig latterlig!😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muuuulig.. Hvorfor føler hun det som en plikt å "gi livstegn", og hvem er det som venter på det? 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker merkelig å skrive så mye rundt noe du ikke orker å fortelle om...Da kan man vel bare skrive at noe har skjedd, jeg trenger å bearbeide dette noen dager, jeg får god støtte og hjelp og vil oppdatere igjen når jeg har det bedre...I stedet for å skrive innlegg på innlegg om noe hun ikke egentlig vil dele...

For meg blir det bare tydeligere og tydeligere at ved siden av manglende kompetanse ifht til å hjelpe andre, har hun mer enn nok med seg selv. Det er gjenkjennelige faser, og i mine øyne tyder alt på at hun er på et sted hvor hun ikke burde ta betalt for å hjelpe andre...

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva som har skjedd, men håper selvfølgelig det ikke er noe alvorlig. Håper hun bare overdramatiserer og melker situasjonen for alt det er verdt for å øke interessen rundt seg selv. Jeg syns det er trist for hennes del at hun føler hun må gi livstegn på sosiale medier hele tiden, jeg hadde ihvertfall blitt fryktelig stressa av det. Hun burde innse at sosiale medier er en hobby og ikke en jobb og det er kjempefint og viktig å ha en hobby man trives med. Men noen influencer blir hun neppe. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...