Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

Den siden på FB "Digitale Scenen" har mistet mange medlemmer pga "karaokeartister" som WL -  som misforsto hele konseptet. 

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, fotballjenta skrev:

Det er det som er så sabla rart med WL. På en side så virker hun kjempeoppegående, godhjertet og reflektert. 

Men så har hun den andre siden der hun blokkerer en god venninne fordi denne venninnen sa ifra om svindel, hun blokkerer følgere på SoMe fordi de kommer med saklig kritikk (og kaller det hat selvfølgelig), og sperrer av kommentarfelt av samme grunn. 

I tillegg virker hun helt virkelighetsfjern hva gjelder bloggen hennes. Hun forberedte familien på rikdom og kjendisstatus, og kaller seg selv influenser og blogger av yrke. 
 

Også til sist denne iveren etter å tjene penger, og beveger seg inn i en gråsone. Tar penger for å opprette en heiagjeng uten å egentlig forklare hva dette går ut på. Lager «tilbud» på denne gruppen uten å fortelle hva den egentlige prisen er, samt at hun sier moms er inkludert, mens firmaet hennes ikke står oppført som momspliktig (om jeg forstod det riktig). 
Ogsååå at hun tigger penger på fb-grupper som er laget for artister som mistet inntekten sin pga korona. Så vidt jeg vet har ikke hun mistet sine NAV-penger pga korona. 
 

Nei, jeg klør meg i hodet av denne dama. 

Jeg er helt enig med deg, vingler selv her! Det virker som det er masse godt i henne, jeg heier virkelig på å sette psykisk sykdom på kartet og jeg tror oppriktig på at hun ønsker å støtte andre, men hun mistet meg mye når hun begynte med denne mestringsklubben. Det hun hittil har vist på bloggen er kun overfladiske floskler som «du er god nok og hei på deg selv» og det tar man bare ikke betalt for å fortelle andre.
Det er veldig vanskelig å forstå hva hun egentlig ønsker, for hvis hun ønsker det hun sier, må hun nødvendigvis grave dypere enn å scratche på overflaten, men det ønsker hun tydeligvis ikke! Det er utrolig forvirrende og det gjør det dessverre vanskelig å ta henne på alvor faktisk. Trist, men sant. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 18.36, fotballjenta skrev:

Det var koselig! Og enig i at det var bra hun adopterte en voksen katt! Nå ble jeg litt glad i WL igjen 😬 

Men jeg har litt pirk haha. Hva er greia med å skrive «just»? «Er just blitt ett år». 

Just er dialekt. Brukes også både på svensk og dansk, så ser ingen grunn til å kritisere henne på det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oransjesjel skrev:

Men hun driver mestringsklubben eller? Er det noen med der? Som sagt, jeg synes hun skal fortsette med bloggingen, det er tydelig at det gir henne mye. Men det å ta 300 kroner for å være medlem i hennes «klubb,» det er ikke bra. Realitetsorienteringen hennes er ikke helt på stell, føler jeg. 

Jeg vet om en som var med der, og det er en facebook side der hun har en video om forskjellige temaer 1 gang i måneden. Ellers i gruppen så legger ut ut ordtak om livet. På hjemmesiden får man et passord for så følge med henne lager en slags plan der man skriver feks 5 ting som er bra med seg selv.. osv osv.. så 5 ting som kan bli bedre, og øve på å bli bedre, altså mestre. Det at hun ikke får medlemmer er at hun er ukjent, og det koster veldig mye å melde seg inn uten å vite eksakt hva det er. Hun burde begynt med noe gratis, så kanskje hadde det kommet flere. Dessverre tror jeg ikke hun får inn medlemmer i den klubben. Jeg syntes hun skal holde seg til bloggen, å kose seg med den. Det er for tidlig å begynne å ta betalt uten å komme med spesik hva folk får. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Det at hun ikke får medlemmer er at hun er ukjent, og det koster veldig mye å melde seg inn uten å vite eksakt hva det er

Pluss det faktum at hun ikke er i posisjon til å skjønne hva hun begir seg ut på, for det å skulle drive en slik "klubb", og ta seg betalt for, hvor hun skal gi råd og tips om hvordan mestre ditten og datten tilsier at hun også både bør og må ha en eller annen form for kvalifikasjon slik at hun vet hvordan hun skal forholde seg dersom, om så skulle skje, at en deltager faktisk trenger mer hjelp enn hva WL fatter....veldig risky det å forsøke å selge et produkt opp mot mennesker som sliter med psyken

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Skrottefar said:

Pluss det faktum at hun ikke er i posisjon til å skjønne hva hun begir seg ut på, for det å skulle drive en slik "klubb", og ta seg betalt for, hvor hun skal gi råd og tips om hvordan mestre ditten og datten tilsier at hun også både bør og må ha en eller annen form for kvalifikasjon slik at hun vet hvordan hun skal forholde seg dersom, om så skulle skje, at en deltager faktisk trenger mer hjelp enn hva WL fatter....veldig risky det å forsøke å selge et produkt opp mot mennesker som sliter med psyken

Signerer denne. Internett er et lavterskel-tilbud, noen der ute er svært syke og kan hoppe på et slikt tilbud fordi de handler ut fra vrangforestillinger. Ikke at de er farlige på den måten at de vil troppe opp på døra di med en øks, men man må være fagperson for å vite hvordan de skal håndteres og veiledes. Man kan risikere å bli nedspammet med upassende henvendelser om man gir dem for mye og feil type oppmerksomhet. 

Jeg jobbet en gang i en brukerforening for en somatisk sykdom og vi hadde et par tunge psykiatri-tilfeller som stadig vekk kontaktet oss i alle kanaler med symptomer i full blomstring. Vi hadde fagfolk på huset, så vi fikk litt veiledning på hvordan vi skulle gå frem. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, n_97 skrev:

man må være fagperson for å vite hvordan de skal håndteres og veiledes.

Og det er nettopp det WL IKKE er, nemlig en fagperson, og skal man ta seg betalt for noe så bør man også være kvalifisert til det, og det har nok neppe WL tenkt på, men heldigvis, kan man si, så er det knapt nok noen som har latt seg lure til å tro at WL kan være en reddende engel med kompetanse og faglig bakgrunn, så vi får håpe det fortsetter slik :)

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om klubben ikke ble noen suksess uansett, og da sier jeg heldigvis. Dette kan hun tilby gratis og se hvordan utvikler seg først - ikke minst for å se om hun selv takler oppgaven. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det fungerer i Mestringsklubben der med de to.

"Du betaler meg 329 pr måned og så heier jeg på deg... go! go! GO!!"....

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nomore82 skrev:

Lurer på hvordan det fungerer i Mestringsklubben der med de to.

"Du betaler meg 329 pr måned og så heier jeg på deg... go! go! GO!!"....

:ler: For alt vi vet så er det kanskje slik det er. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2020 den 1.22, Skrottefar skrev:

Og det er nettopp det WL IKKE er, nemlig en fagperson, og skal man ta seg betalt for noe så bør man også være kvalifisert til det, og det har nok neppe WL tenkt på, men heldigvis, kan man si, så er det knapt nok noen som har latt seg lure til å tro at WL kan være en reddende engel med kompetanse og faglig bakgrunn, så vi får håpe det fortsetter slik :)

 

Så enig! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 19.25, jukkapalme skrev:

Hehe, samme her. Ble skikkelig rørt, faktisk, for hjemløse katter er min største hjertesak og jeg har selv katter fra dyrebeskyttelsen 😻 «Just» tror jeg er dialekt. Har hørt det på nordlandsk også, mine besteforeldre brukte det, så er sikkert et ord som finnes i flere dialekter. Svenskene sier vel også just tror jeg? 

"Just" er helt vanlig å si på sørlandet ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Gud for en start på dagen.  Forsove seg og alt blir ødelagt...det har nok ikke skjedd andre før. Og vri og vrenge på øyne og ansikt i frustrasjon.  Sorry du høster ikke sympati fra meg og ikke blir jeg fast leser igjen heller.  Får mer enn nok av dosen bare ved å se på story 1 gang pr uke..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjedelig å forsove seg og det blir kaos, hver sin gang det der. Hun burde kanskje lest høyt for seg selv en quote eller to fra interne..., jeg mener Mestringsklubben, så kunne hun taklet det bedre. 

Enda godt alt blir bedre når man smører tjukt på med sminke da iallfall.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette blitt en WL tråd ?

Kanskje det er på tide å opprette en egen tråd for henne ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Infinity skrev:

Har dette blitt en WL tråd ?

Kanskje det er på tide å opprette en egen tråd for henne ?

Akkurat det synes jeg blir litt feil. En egen tråd er tradisjonelt for å kommentere en blogger/influencer. Det WL bedriver er en dagbok. Ikke ønsker hun å vite hva folk synes heller, da hadde vel kommentarfeltet vært skrudd på. Så det å "beære" henne med en egen tråd der hun sitter å suller og skriver dagboka si i referatform blir feil for meg. 

Men for all del...

Endret av Jammf
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Jammf skrev:

Akkurat det synes jeg blir litt feil. En egen tråd er tradisjonelt for å kommentere en blogger/influencer. Det WL bedriver er en dagbok. Ikke ønsker hun å vite hva folk synes heller, da hadde vel kommentarfeltet vært skrudd på. Så det å "beære" henne med en egen tråd der hun sitter å suller og skriver dagboka si i referatform blir feil for meg. 

Men for all del...

Enig. Hun hadde faktisk en egen tråd en stund, men den døde ut. Og det er vel naturlig å snakke mest om henne her da hun er eneste av deltakerene vi husker (bortsett fra Mette Ask, men hun meldte seg jo ut av ABIP). Sannheten er vel at WL aldri blir noe annet enn en ABIP-deltaker. Hun er jo egentlig bare et veldig travelt null. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, fotballjenta skrev:

Enig. Hun hadde faktisk en egen tråd en stund, men den døde ut. Og det er vel naturlig å snakke mest om henne her da hun er eneste av deltakerene vi husker (bortsett fra Mette Ask, men hun meldte seg jo ut av ABIP). Sannheten er vel at WL aldri blir noe annet enn en ABIP-deltaker. Hun er jo egentlig bare et veldig travelt null. 

Hun har ikke mye å tilby en blogg verden hvertfall..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fotballjenta skrev:

Enig. Hun hadde faktisk en egen tråd en stund, men den døde ut. Og det er vel naturlig å snakke mest om henne her da hun er eneste av deltakerene vi husker (bortsett fra Mette Ask, men hun meldte seg jo ut av ABIP). Sannheten er vel at WL aldri blir noe annet enn en ABIP-deltaker. Hun er jo egentlig bare et veldig travelt null. 

Helt riktig. WL er/var deltager og dette er dermed rett tråd. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...