Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina
48 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Så man betaler 14500kr for at ABD ordner Ellos lenker som man kan fikse selv? 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MA har lagt ut på snap at hun skal komme med et innlegg på bloggen om hennes opplevelse av deltagelsen på ABIP, på godt og vondt. Spennende! Håper at hennes erfaringer med kurset og blogghuset kan få de som vurderer kurset, til å styre unna. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettfralevra

Kommet hjem fra en lengre reise og ser debatten rundt AB har tatt helt av!

Måtte sette meg ned å lese meg litt opp (prøve å holde meg våken pga jetlag), for her ser det ut som at det er en dame som er i ferd med å bli totalt avslørt. Det skremmende er at hun klarer å målbinde og stoppe sin egen lenke her inne på Kvinneguiden.

Foreslår at dere som er aktive her inne boikotter KG og fortsetter på Jodel, for no trur æ virkelig det kommer et jordskjelv🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Ask er nå frigitt av AB sin kontrakt. Hun holder nu på å foreberede en blogg om det. Kan ta noen dager skriver hun på snapp

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Mette Ask er nå frigitt av AB sin kontrakt. Hun holder nu på å foreberede en blogg om det. Kan ta noen dager skriver hun på snapp

Obs så ikke at det allerede var skrevet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mano89 skrev:

MA har lagt ut på snap at hun skal komme med et innlegg på bloggen om hennes opplevelse av deltagelsen på ABIP, på godt og vondt. Spennende! Håper at hennes erfaringer med kurset og blogghuset kan få de som vurderer kurset, til å styre unna. 

Jeg synes svaret til Mette var fint og balansert! Hvis hun ikke har verre ting å komme med, så skjønner jeg ikke hvorfor hun måtte vente til februar for å skrive om kurset. Noe sier meg at kursholder er redd for at hun skulle si noe helt annet.

Slik jeg tolker svaret hennes er jo faktisk kurset nyttig for noen, men ikke den målgruppen hun henvender seg til. Hvis Anne Brith for eksempel reklamerte med at hun hadde mange år i bransjen og hadde god kunnskap om å opprette blogg og ville dele disse kunnskapene i et kurs for nybegynnere, så hadde alt vært i skjønneste orden. Det hadde ikke vært noe å ta henne på. Men det spørs om den målgruppen er villige til å betale 14 500 kr, når det er masse gratis informasjon der ute. Men etter 10 år i bransjen har ABDavidsen enda ikke skjønt at det lønner seg å holde seg til sannheten. Hun lurer fremdeles på hvor kritikken (eller hatet, som hun kaller det) kommer ifra.

Synd Mette synes det var ugreit å bli sitert i @FruJohansen blogginnlegg, uten å bli informert på forhånd, men samtidig ser det ut til å være et spark bar for å lette på sløret. Hun sier at hun har blitt kontaktet av kursdeltakere og folk som vurderer kurset og føler seg forpliktet til å dele sine opplevelser på godt og vondt. Tommel opp for det, hun ser ut til å ta sin rolle som influenser på alvor i denne saken.

Endret av Felis
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Felis said:

Jeg synes svaret til Mette var fint og balansert! Hvis hun ikke har verre ting å komme med, så skjønner jeg ikke hvorfor hun måtte vente til februar for å skrive om kurset. Noe sier meg at kursholder er redd for at hun skulle si noe helt annet.

Slik jeg tolker svaret hennes er jo faktisk kurset nyttig for noen, men ikke den målgruppen hun henvender seg til. Hvis Anne Brith for eksempel reklamerte med at hun hadde mange år i bransjen og hadde god kunnskap om å opprette blogg og ville dele disse kunnskapene i et kurs for nybegynnere, så hadde alt vært i skjønneste orden. Det hadde ikke vært noe å ta henne på. Men det spørs om den målgruppen er villige til å betale 14 500 kr, når det er masse gratis informasjon der ute. Men etter 10 år i bransjen har ABDavidsen enda ikke skjønt at det lønner seg å holde seg til sannheten. Hun lurer fremdeles på hvor kritikken (eller hatet, som hun kaller det) kommer ifra.

Synd Mette synes det var ugreit å bli sitert i @FruJohansen blogginnlegg, uten å bli informert på forhånd, men samtidig ser det ut til å være et spark bar for å lette på sløret. Hun sier at hun har blitt kontaktet av kursdeltakere og folk som vurderer kurset og føler seg forpliktet til å dele sine opplevelser på godt og vondt. Tommel opp for det,

 

hun ser ut til å ta sin rolle som influenser på alvor i denne saken.

Akkurat dette gjenstår jo å se da. Hun har hatt mange muligheten til å vise det, men har vel egentlig "floppet" hver gang.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Influenseren skrev:

Akkurat dette gjenstår jo å se da. Hun har hatt mange muligheten til å vise det, men har vel egentlig "floppet" hver gang.

"....I denne saken"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke Mette Ask og skal ikke uttale meg om metodene hennes. Jeg aner ikke om clickbaits og symbiose med Kvinneguiden var noe hun kunne fra før, eller om det er noe hun lærte i ABIP. Men hver gang det stormer rundt Anne Brith, så gir jeg henne et klikk. Det gjør jeg også med noen få andre fra kurset også. Jeg vil tro innlegget til Mette i går fikk en del ekstra klikk en vanlig, på grunn av kommentaren, og jeg tør nesten vedde min førstefødt på at innlegget om ABIP kommer høyr opp på listen over hennes mest leste hittil i karrieren.

Det er ironisk at det er på denne måten deltakelsen i kurset gir utbytte, ikke kunnskapen de tar med seg, og i hvert fall ikke promotering fra kursholder selv. Hun sier hun har bortimot 100 elever, men selv influencerkontoen hennes følger kun 60 kontoer. Og jeg vet ikke om alle er med i ABIP en gang. Det er sløvt, særlig med tanke på de første deltakerne som ble lovet 1000 nye følgere i UKA. Wenche Larsen, som vant prisen for hardest jobbende ABIPer er i ferd med å nå målet om 1000 følgere 40 uker senere.

Etter kontroverser rundt kurset og kursholder selv, går jeg altså inn på kontoene og ser etter reaksjoner. Da så jeg en gang WL skrive at hun var fornøyd med kurset og at hun nå så på det hele som selvrealisering. Det var hjerteskjærende etter å ha lest om drømmene hennes om å bli influenser og modell. Hun forberedte til og med familien på kjendistilværelsen. Hun har ikke fått hva hun ble lovet og hva hun betalte for, men hun er i det minste fornøyd selv. Jeg mistenker at alle ikke er det.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Felis said:

Jeg følger ikke Mette Ask og skal ikke uttale meg om metodene hennes. Jeg aner ikke om clickbaits og symbiose med Kvinneguiden var noe hun kunne fra før, eller om det er noe hun lærte i ABIP. Men hver gang det stormer rundt Anne Brith, så gir jeg henne et klikk. Det gjør jeg også med noen få andre fra kurset også. Jeg vil tro innlegget til Mette i går fikk en del ekstra klikk en vanlig, på grunn av kommentaren, og jeg tør nesten vedde min førstefødt på at innlegget om ABIP kommer høyr opp på listen over hennes mest leste hittil i karrieren.

Det er ironisk at det er på denne måten deltakelsen i kurset gir utbytte, ikke kunnskapen de tar med seg, og i hvert fall ikke promotering fra kursholder selv. Hun sier hun har bortimot 100 elever, men selv influencerkontoen hennes følger kun 60 kontoer. Og jeg vet ikke om alle er med i ABIP en gang. Det er sløvt, særlig med tanke på de første deltakerne som ble lovet 1000 nye følgere i UKA. Wenche Larsen, som vant prisen for hardest jobbende ABIPer er i ferd med å nå målet om 1000 følgere 40 uker senere.

Etter kontroverser rundt kurset og kursholder selv, går jeg altså inn på kontoene og ser etter reaksjoner. Da så jeg en gang WL skrive at hun var fornøyd med kurset og at hun nå så på det hele som selvrealisering. Det var hjerteskjærende etter å ha lest om drømmene hennes om å bli influenser og modell. Hun forberedte til og med familien på kjendistilværelsen. Hun har ikke fått hva hun ble lovet og hva hun betalte for, men hun er i det minste fornøyd selv. Jeg mistenker at alle ikke er det.

Hva hadde skjedd tror du om hun skrev at hun overhodet ikkje var fornøyd?
Vet ikkje hvor lurt det er å være misfornøyd med noe du har kjøpt av AB, hadde hun klaget hadde hun garantert blitt overkjørt med alt hun BURDE ha gjort, men ikkje gjorde, og til syvende og siste hadde det sitte en søndeknust WL tilbake med masse skyldfølelse for å ha ødelagt sin egen suksess...*puster ut, det der ble en lang setning gitt* 🤣

Det beste er å bare avslutte alt som har med AB å gjøre. Stol på seg sjøl og ikkje la seg styre, i allefall ikkje av AB! Derfor er eg spent på hva Mette kan komme til å si? Hun ble vitterlig advart herfra til månen om å IKKJE skrive noe kontrakt med AB. At Mette i det hele ikkje verken hadde lest eller sett noe av AB før dette kurset er for meg en gåte...Ikkje at eg tror på det....men men

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.1.2020 den 16.29, Felis skrev:

Etter kontroverser rundt kurset og kursholder selv, går jeg altså inn på kontoene og ser etter reaksjoner. Da så jeg en gang WL skrive at hun var fornøyd med kurset og at hun nå så på det hele som selvrealisering. Det var hjerteskjærende etter å ha lest om drømmene hennes om å bli influenser og modell. Hun forberedte til og med familien på kjendistilværelsen. Hun har ikke fått hva hun ble lovet og hva hun betalte for, men hun er i det minste fornøyd selv. Jeg mistenker at alle ikke er det.

Noe har da WL igjen for å ha deltatt på kurset. Hun har blitt dreven på clickbaits. 

«Han har reist!» (Mannen er tilbake på jobb igjen etter ferien...)

Er litt stusselig når man må gjøre det slik i håp om at noen skal gidde å lese bloggen. 

Endret av Illusen
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten om Mette Ask, er vel Rakablakk den abip’eren med mest mest «suksess» hittil( såvidt jeg vet), med ca 2500 følgere på Instagram. Det var en konto som handlet om sparing og mål om gjeldsfrihet. Men  nå gir hun seg med den grunnet «manglende motivasjon» og har laget seg en ny profil, med mer livstils innhold( mammarollen)   Hele 75 følgere til nå der, men vet ikke om hun fremdeles følger oppskriften til AB  

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Zenhouse skrev:

Foruten om Mette Ask, er vel Rakablakk den abip’eren med mest mest «suksess» hittil( såvidt jeg vet), med ca 2500 følgere på Instagram. Det var en konto som handlet om sparing og mål om gjeldsfrihet. Men  nå gir hun seg med den grunnet «manglende motivasjon» og har laget seg en ny profil, med mer livstils innhold( mammarollen)   Hele 75 følgere til nå der, men vet ikke om hun fremdeles følger oppskriften til AB  

 

Finnes det en oversikt over hvem som var med på kurset?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Lady T skrev:

Finnes det en oversikt over hvem som var med på kurset?

Tror ikke det finnes noen oversikt (annet enn for de som er med på kurset sikkert) - men det har vært nevnt en og annen i denne tråden gjennom månedene kurset har pågått. Jeg husker ikke hva noen av de heter nå - bortsett fra MA og WL. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et flott kurs. Vet ikke hvem noen av de er, men. De har virkelig fått valuta for pengene må jeg si. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Isild skrev:

Tror ikke det finnes noen oversikt (annet enn for de som er med på kurset sikkert) - men det har vært nevnt en og annen i denne tråden gjennom månedene kurset har pågått. Jeg husker ikke hva noen av de heter nå - bortsett fra MA og WL. 

De er det eneste jeg har fått med meg også 😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lady T skrev:

Finnes det en oversikt over hvem som var med på kurset?

De hadde jo en felles snap til å begynne med, men fler og fler falt fra der - samt at nye som ikke var tilknyttet kurset ble lagt til etterhvert (mener jeg det ble sagt på en q&a der en gang) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...