Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, nomore82 skrev:

Og så skulle jeg ønsket at jeg IKKE kikket videre på siden til Mestringsklubben. Den er jo ikke ferdig!!

Linken "Velkommen" nederst går til en tom about us uten innhold(https://mestringsklubben.mykajabi.com/pages/about-us).
Linken "Retningslinjer" nederst går til en uredigert mal på engelsk(https://mestringsklubben.mykajabi.com/pages/terms).
Linken "Mestring" øverst på siden går til en tom side(https://mestringsklubben.mykajabi.com/store).
Linken "Personlig vekst" øverst på siden går til en pålogging(https://mestringsklubben.mykajabi.com/login).
Linken "Psykisk helse" går til samme tomme about us som over.
Linken "Fysisk aktivitet" går til samme terms of use mal som over.

Linkene til sosiale medier nederst på siden går og til leverandøren av løsningen, og ikke til WL selv.

Dette er et uferdig produkt. Og det lyser det på lang vei av. Beklager, men dette er ikke godt nok om en har tenkt å ta kr 299,- pr måned for det, og en eller annen uviss sum noen uker frem i tid.

I tillegg stusser jeg fælt på terms of use vilkårene. Men det får en komme tilbake til en annen gang... kanskje noen andre har lyst å lese igjennom de? :)

Dette blir jo bare verre og verre. Jeg har heller ikke klart å la dette gå. Blir forferdelig provosert av måten hun prøver å utnytte andre på.. Jeg får nok ikke kommentere mer ser det ut for. Hun ble nok litt lei av meg i kommentarfeltet sitt i går. Men dette burde hun også blitt konfrontert med!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Isild skrev:

Jeg tok en rask titt på kommentarene under det siste blogginnlegget. Må si jeg ble overrasket når det faktisk står at hun ikke gjennomfører ting hun allerede har startet i løpet av dette året på influencerkurs. Youtube, Podcast, 20-treninger pr mnd og noe som het "Happybody" (tror jeg det var) 

Mange ideer, mye "lansering" og igangsettelse -  også ender det med manglende gjennomføring før det hele blir "lagt vekk". 

Er det forresten noen som vet noe om de foredragene hun viser til? Hun kaller seg foredragsholder. Reiser hun rundt og holder foredrag?

De gangene hun har dukket opp på Digitalscenen fremstiller hun det som hun "til vanlig" spiller på en kafë i byen - er det en fast spillejobb hun har? Jeg vet jo at hun har hatt noen kvelder med spilling ute, men visste ikke at det var fast. 

Jeg bare stiller noen spørsmål ut i lufta her. Hun svarer så halvkvasst i kommentarfeltet sitt, så der har det ikke noen hensikt å spørre om noe. 

Utrolig hvor mye inntrykket av noen kan endre seg (mitt inntrykk av henne)

 

 

Tror hun har spillt på den cafeen 2 ganger før viruset stoppet alt

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Isild skrev:

Jeg tok en rask titt på kommentarene under det siste blogginnlegget. Må si jeg ble overrasket når det faktisk står at hun ikke gjennomfører ting hun allerede har startet i løpet av dette året på influencerkurs. Youtube, Podcast, 20-treninger pr mnd og noe som het "Happybody" (tror jeg det var) 

Mange ideer, mye "lansering" og igangsettelse -  også ender det med manglende gjennomføring før det hele blir "lagt vekk". 

Er det forresten noen som vet noe om de foredragene hun viser til? Hun kaller seg foredragsholder. Reiser hun rundt og holder foredrag?

De gangene hun har dukket opp på Digitalscenen fremstiller hun det som hun "til vanlig" spiller på en kafë i byen - er det en fast spillejobb hun har? Jeg vet jo at hun har hatt noen kvelder med spilling ute, men visste ikke at det var fast. 

Jeg bare stiller noen spørsmål ut i lufta her. Hun svarer så halvkvasst i kommentarfeltet sitt, så der har det ikke noen hensikt å spørre om noe. 

Utrolig hvor mye inntrykket av noen kan endre seg (mitt inntrykk av henne)

 

 

Tja... De foredragene vet jeg ikke så mye om. Hun påstår at hun får gode tilbakemeldinger, men jeg har aldri sett annonsert noe sted og heller aldri hørt om noen som har vært på et. Og på spørsmål om firmaet og mva, så svarer hun at det lille som har vært av inntekter har kommet fra div spillejobber. 

Når det gjelder den spillejobben hun har "til vanlig" så har det kun vært to ganger. To timer på lørdager. Den første var som en test, den andre var nok som et oppdrag, men etter det ble alt avlyst uten at jeg vet hvorfor (før korona). Og nå om dagen er det vel ikke aktuelt. 

Ja, hun er ofte veldig kvass i kommentarfeltet og er god på hersketeknikker. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, this_is_she skrev:

Jeg tror dette her bare er begynnelsen på underlige og tvilsomme prosjekter bloggere, "influencere" osv kommer til å sette i gang med etterhvert nå i lys av denne epidemisituasjonen vi står i. Felles for de alle vil ganske lett gjennomskubart være: jeg er blakk og trenger penger. 

Jeg frykter du har rett. Og enda viktigere blir det å følge med og kreve at en holder seg på matta og gjør ting skikkelig. For samtidig som det er ekstra mange influensere og bloggere som nå sliter så er det og ekstra mange sårbare blant følgere og lesere.

Som WL sikkert er godt klar over siden hun hadde et eget blogginnlegg om dette var rett tid å komme med Mestringsklubben. Noe hun konkluderte med at det var, til kun kr 299,- pr måned...

https://www.wenchelarsen.no/2020/03/riktig-tidspunkt/

Og som hun skriver - å drive en medlemsportal er ikke gratis.

Facebook gruppe? Gratis.
Lage videoer selv? Gratis.
Legge ut videoer på facebook, YouTube og egen blogg? Gratis.
Ta betalt for medlemsskap? Koster penger.

Så det som kanskje koster mest penger her, er løsningen en må ha for å ta betalt for medlemsskapene som hun trenger for å betale for løsningen hun trenger for å ta betalt. Ironisk.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, nomore82 skrev:

Jeg frykter du har rett. Og enda viktigere blir det å følge med og kreve at en holder seg på matta og gjør ting skikkelig. For samtidig som det er ekstra mange influensere og bloggere som nå sliter så er det og ekstra mange sårbare blant følgere og lesere.

Som WL sikkert er godt klar over siden hun hadde et eget blogginnlegg om dette var rett tid å komme med Mestringsklubben. Noe hun konkluderte med at det var, til kun kr 299,- pr måned...

https://www.wenchelarsen.no/2020/03/riktig-tidspunkt/

Og som hun skriver - å drive en medlemsportal er ikke gratis.

Facebook gruppe? Gratis.
Lage videoer selv? Gratis.
Legge ut videoer på facebook, YouTube og egen blogg? Gratis.
Ta betalt for medlemsskap? Koster penger.

Så det som kanskje koster mest penger her, er løsningen en må ha for å ta betalt for medlemsskapene som hun trenger for å betale for løsningen hun trenger for å ta betalt. Ironisk.

Så det hun egentlig sier er at hun vil ikke blogge gratis lenger. For jeg forstår ikke helt hva hun skal dele i klubben som hun ikke allerede deler på bloggen sin gratis. De fleste innleggene på bloggen handler om å ta vare på seg selv, være god mot seg selv, åpenhet om egen helse og begrensninger, mestring, stå i seg selv, stå på, aldri gi seg, tro på seg selv.

Og som du nevner Youtube og FB er gratis. Så da er det tiden hun bruker på å blogge hun vil ha betalt for fremover da. 

Snedig. 

 

Endret av Isild
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Og til å ha så lavt engasjement fra leserene sine så synes jeg det er litt mye å forvente at en ønsker å betale kr 299 pr måned for å lese det.

Det som engasjerer leserene er jo når hun omtaler ABIP. Og nå sannsynligvis denne medlemsportalen..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mangler ikke på motet, det skal hun ha.

Så spørs det da om kompetansen og ferdighetene står i forhold til ambisjonene. Litt usikker på det faktisk, ettersom hun hun glatt avviser de fleste betenkeligheter og forsøker generelt å holde ryggen fri når innspillene blir konkrete og kanskje litt krevende. 

Det som skurrer mest i mine øyne er prinsippet om betaling for det å være likemann/erfaringskonsulent. Har gjennom mitt virke benyttet meg av erfaringskonsulenter, og da har det fungert slik  at de har kommet og fortalt sin historie som et supplement til det som tidligere har vært tema på konferansen/kurset/seminaret. Og grunnen til at de får fortelle sin unike historie er at de har et viktig budskap og ofte er den eneste som kan fortelle hvordan akkurat deres historie har vært. Og her kommer det: dette er en historie kun EN person eier og ofte har den svært begrenset overførbar verdi til neste person med sin unike historie. Alle mennesker har ulike variabler som gjør at samme opplevelse kan gi forskjellig reaksjon. Og i så måte har erfaringskonsulenten en viktig, om enn svært begrenset verdi sett ut fra et perspektiv til fagpersoner som er utdannet og kompetente til å bistå ALLE som er i behov av bistand. 

Spørsmålet blir da- når vet en erfaringskonsulent (med kun sin historie som referanse), hvor grensene går for hva den glade heia-gjeng på FB kan bidra med, og når vedkommende bør henvises det profesjonelle hjelpeapparatet? Det kreves kunnskap for å forvalte kunnskap. Mener Wenche at hun uten kunnskap skal forvalte henvisningskompetanse for både tyngre og lettere psykiske lidelser? Når er riktig tidspunkt for å be personen ta kontakt med...hvilke kriterier, når er symptomtrykket høyt, når er en person på tur inn i en ny fase av sykdom, når går det å være litt lei seg over i depresjon, når er person åpner om overgrep og vold- hvor mener Wenche vedkommende da bør henvende seg? Lista er vel utømmelig. 

Hjelpeapparatet, både det kommunale og alle de frivillige og ideelle organisasjonene gir allerede slike tilbud GRATIS, så hva hun skal ha betalt for stiller jeg meg svært undrende til.

Herlighet- for et ansvar hun tar på seg!

 

  • Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Justlooking skrev:

Dessuten har jo hun sin faste uføretrygd i motsetning til de profesjonelle.

Men jeg håper jo at hun melder fra til nav om denne inntekten...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg blir ikke klok på WL. Hun skifter mellom å fremstå som genuin oppegående og på den andre relativt virkelighetsfjern. Jeg har tenkt at hun bør beskyttes på et vis, ut fra det hun deler av sin egen sårbarhet. 

Men nå tråkker hun over grensa, nå går businessen hennes ut over noen og da er det legitimt å kritisere det. 

Mestringsklubben er problematisk på så mange vis, og det er spesielt problematisk når det er penger involvert. Spørsmålet blir da hva slags utbytte den enkelte får. Den som tar seg betalt må ha noen form for kompetanse. Og det har ikke WL. Hvis det er meningen at medlemmene selv skal bidra med å hjelpe hverandre er det jo et spørsmål om hvorfor det er WL som blir betalt. WL er ikke i en posisjon til å hjelpe noen, hun er jo ærlig på at hun ikke har resepten på å skape endring i eget liv.

Hun har tidligere frontet en enorm naivitet i forhold til egen karriere, og fremstått som fullstendig virkelighetsfjern. Jeg tror egentlig at hun fortsatt er det, og at det ikke ligger kynisme bak, men uavhengig av det så er dette absolutt ikke greit, fordi hun nå prøver å utnytte andre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver i ett svar på bloggen at alt er med mva... Men burde ikke firma da være i mva registeret? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aidensfield skrev:

Hun skriver i ett svar på bloggen at alt er med mva... Men burde ikke firma da være i mva registeret? 

Jo. Dersom hun opplyser om at prisen er inkludert mva så betyr det at prisen faktisk og skal inkluderer mva(som hun har betalt inn). Til privatpersoner så skal alltid prisen oppgis med mva dersom hun er mva registrert og henvender seg til både bedrifter og privatpersoner.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mycket från mig nu, ber om ursäkt. 
Hon uppger ett introduktionspris på NOK 299,-. Vad är det normala/fasta priset? Det är olagligt att använda sig utav rea/erbjuda pris utan att visa orginal-priset. 

Det är precis det här jag menar med att hon inte fattar innebörden av vad hon ställer i stand med nu! Säger inte att hon gör olagliga saker med flit, men lika fullt så ÄR DET OLAGLIGT! 
 

@felis Kom fram ❤️ 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Mycket från mig nu, ber om ursäkt. 
Hon uppger ett introduktionspris på NOK 299,-. Vad är det normala/fasta priset? Det är olagligt att använda sig utav rea/erbjuda pris utan att visa orginal-priset. 

Det är precis det här jag menar med att hon inte fattar innebörden av vad hon ställer i stand med nu! Säger inte att hon gör olagliga saker med flit, men lika fullt så ÄR DET OLAGLIGT! 
 

@felis Kom fram ❤️ 

Jeg spurte om pris etter lanseringstilbud går ut. Den var foreløpig ikke satt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Mycket från mig nu, ber om ursäkt. 
Hon uppger ett introduktionspris på NOK 299,-. Vad är det normala/fasta priset? Det är olagligt att använda sig utav rea/erbjuda pris utan att visa orginal-priset. 

Det är precis det här jag menar med att hon inte fattar innebörden av vad hon ställer i stand med nu! Säger inte att hon gör olagliga saker med flit, men lika fullt så ÄR DET OLAGLIGT! 
 

@felis Kom fram ❤️ 

Hun har fått spørsmålet om hva prisen vil bli etter 5.april, men svaret var at hun ikke har bestemt seg ennå. Men hun antydet mellom 329,- og 399,-

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lunabelle skrev:

Hun har fått spørsmålet om hva prisen vil bli etter 5.april, men svaret var at hun ikke har bestemt seg ennå. Men hun antydet mellom 329,- og 399,-

Ett ”gissa-på-att-kanske-pris” räcker inte! Jag vet at du vet, Lunabell, och min kommentar är inte riktat till dig :)  
 

Wenche, vi vet att du läser här; Snälla du, gör om, gör rätt. Det krävs så mycket mer än du visar förmågan att förstå. Det är inte på lossas det här. Du vill bli juridisk ansvarig för dina fel. Det kan komma att kosta dig så ofattbart mycket, och inte bara i form av pengar. Det är inte bara att starta bolag för att du ”vill motivera” och sen bryta med lagen. Intentionen kan vara så god som bara det, men det hjälper inte. Du blir ledsen över råd du får- hur ledsen blir du om du blir anmäld för olaglig marknadsföring? 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Aidensfield skrev:

Hun skriver i ett svar på bloggen at alt er med mva... Men burde ikke firma da være i mva registeret? 

Jo, og det er det foreløpig ikke. Hun skrev også at firmaet er nyregistrert, men det er jo faktisk nesten et år siden det ble registrert.

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=822777732

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun nevnte vel og på Instagram at flere allerede hadde meldt seg på.

Trist.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da bare lureri, laget kun for å lokke penger av naive folk med personlige problemer de søker hjelp for. Jeg kjenner jeg blir ganske forbannet over at bondefangerne dukker opp i kjølvannet av ABIP! Det viktigste de har lært på det kurset må være: Drit i empati og medmenneskelighet, kjør på. 😠

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, nomore82 skrev:

Hun nevnte vel og på Instagram at flere allerede hadde meldt seg på.

Trist.

Ja, hon sager det. Men hur vet vi om det är sanningen? Om jag skulle prenumerera på medlemskap i en grupp, ville jag veta på förhand hur många andra som prenumerant på gruppen. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...