Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Cessa74 skrev:

Mange gode innlegg her - jeg er av samme oppfatning -å ta betalt for å ha en "klubb" full av folk med psykiske utfordringer i større/mindre grad er i beste fall basert på stor uvitenhet og en fullstendig feilvurdering av hva hun kan og skal ta ansvar for. Dette er så til de grader feil. Og -det finnes mange nettsider, FB-grupper, andre influencere etc som gjør ting i samme modus og som IKKE er en betalingstjeneste. Jeg tenker det er horribelt nok at hun oppretter denne "klubben" -men at hun i tillegg skal ta betalt for det er jo kriminelt!..

Og en annen ting; Tenker NAV kanskje burde revurdere om hun er berettiget å være ufør når hun på bloggen opplagt viser tidvis en ganske stor arbeidsevne spør du meg..

Alle kan jo tjene ekstra så nav vil vel Ikke foreta seg noe så lenge hun bare melder inn disse ekstra penger hun tjener. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Aidensfield skrev:

Alle kan jo tjene ekstra så nav vil vel Ikke foreta seg noe så lenge hun bare melder inn disse ekstra penger hun tjener. 

Det er riktig. Hun kan tjene rundt en halv G uten at det berører trygden tror jeg, og over det så vil det trekkes fra. Hun er nok ikke arbeidsfør (as in vanlig lønnet arbeid/stabil arbeidskraft)  selv om hun blogger litt og nå prøver seg med denne klubben. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert så mye på denne mestringsklubben om det hadde vært om frisk luft, trim og slike ting men dette med og skal hjelpe folk  med psykiske problemer er helt feil.  Er det virkelig så lett og bare tro man kan hjelpe andre fordi man selv sliter? Å i tillegg ta godt betalt for det

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen eksempler på akkurat det - noen som sliter får det bedre selv en tid, og får lyst til å bli en typ "coach" for andre. Det jeg desverre har sett like mange eksempler på er at de selv ofte får tilbakefall, får dårlige perioder, får psykiske knekker.. og fysiske  - og blir inakitive og isolerte igjen selv osv. Også faller hele "jeg skal gi min kunnskap videre til andre"  sammen og blir bare glemt. 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kommentarfeltet nå ble for ubehagelig så har hun litt å se frem til i portalen sin er jeg redd.. Kanskje ikke helt rustet for det hun har satt igang likevel?

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feigt å slå av kommentarfeltet syns jeg. Ingen av kommentarene jeg leste i innlegget om mestringsklubben var stygge heller, kun konstruktiv kritikk og det må hun regne med når hun skal «hjelpe» andre kun basert på egne erfaringer OG attpåtil ta betalt for det! Tydelig hvem hun har gått på kurs hos, ihvertfall... 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Oh! skrev:

Kommer mentor til å gå ut med støttende meldinger tro? 

Hverken mentor eller hun lederen av SoMe-klubben har gratulert henne med lanseringen eller ønsket henne lykke til i noen av hennes kanaler, så vidt jeg har sett. Og det er jo litt merkelig. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunabelle skrev:

Hverken mentor eller hun lederen av SoMe-klubben har gratulert henne med lanseringen eller ønsket henne lykke til i noen av hennes kanaler, så vidt jeg har sett. Og det er jo litt merkelig. 

Joda - hun får masse støtte og heia rop leder av  some klubben og  andre som er med der... i den gruppa.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
4 timer siden, Felis skrev:

Med tanke må kundesegmentet hun henvender seg til, bør hun absolutt være i stand til å stå i stormer! Eller ser hun for seg at mennesker som sliter med forskjellige ting alltid er blide og imøtekommende?

Hallo! En (av få) intensjoner med medlemskapet er jo positivitet! Ergo skal alt negativt bort. God amerikansk Positivity Spirit der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har lest Mestringsklubbens "Terms Of Use", forresten? La fort merke til at under "Terms Of Use" så står det flere plasser følgende;  [INSERT FORMAL COMPANY NAME – i.e. include Inc. or LLC] o.l. Er det ikke meningen at firmanavnet etc. skal fylles inn her? Det kan virke som at WL har satt inn en fiks, ferdig vilkårtekst uten å ha tilpasset dette til hennes formål. For meg virket dette ihvertfall litt rart og lettvint, og at det kanskje har gått litt vel kjapt i svingene her. Teksten er også veldig tung å lese, ihvertfall etter min mening, og burde virkelig ha vært på norsk.

https://mestringsklubben.mykajabi.com/pages/terms

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lillypad87 skrev:

Er det noen som har lest Mestringsklubbens "Terms Of Use", forresten? La fort merke til at under "Terms Of Use" så står det flere plasser følgende;  [INSERT FORMAL COMPANY NAME – i.e. include Inc. or LLC] o.l. Er det ikke meningen at firmanavnet etc. skal fylles inn her? Det kan virke som at WL har satt inn en fiks, ferdig vilkårtekst uten å ha tilpasset dette til hennes formål. For meg virket dette ihvertfall litt rart og lettvint, og at det kanskje har gått litt vel kjapt i svingene her. Teksten er også veldig tung å lese, ihvertfall etter min mening, og burde virkelig ha vært på norsk.

https://mestringsklubben.mykajabi.com/pages/terms

Ja jeg har kommentert den en eller to ganger :)

Det er åpenbart bare en mal som kom med når hun registrerte seg på platformen. Mentoren hennes i dette prosjektet har gjort samme slappe arbeid. Sannsynligvis tenker de at dette ikke har noen betydning og at det er greit. Samtidig lyser det igjennom at de ikke bryr seg helt liksom.

Her er siden til mentoren som hun har gått på kurs hos: https://www.kommuniserbedre.no/

Samme løsning. Samme uredigerte terms mal.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker hva skal man med en utdannelse innen psykisk helse da om alle skal lage seg en mestringsklubb? Nei sorry jeg håper ingen faller for dette. Er mamma til et psykisk sykt barn og det skremmer meg at hvemsomhelst skal kunne ta seg betalt på nett for å "motivere" . Her går vi for de med utdannelse og kompetanse på dette feltet. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes utviklingen her nå er trist for WL sin del. Måten hun nå reagerer på og ikke minst omtaler kritikken og innspillene hun får viser en virkelighetsoppfatning som er ulik mange andre sin. Joda enkelte krasse kommentarer kommer det, men hadde hun hatt et snev av evne til å ta til seg denne kritikken og innspillene som kommer så hadde hun kanskje og forstått det? Forstått at det stort sett ikke er henne som person det er snakk om. Forstått at det ofte er for å hjelpe henne. Forstått at enkelte måter hun gjør ting eller legger ting frem på ikke er greit.

Men i stede for så ser det ut til at alt prelle av. Er ikke kommentaren utelukkende positiv så er den utelukkende negativ. Og hun er jo tydelig på at hun ikke vil ha negativt fokus. Så da ignorerer hun jo alt det. Det er en skummel virkelighetoppfattelse.

Og nå skal hun da altså drive å hjelpe andre. Og ta betalt for det. For å utelukkende gi positive tilbakemeldinger og løfte hverandre opp. Merk, hverandre. WL skal ta betalt, men alle skal bidra til at alle har et positivt fokus. Det er en fantastisk fin forretningsplan det.

Hva kan gå galt, liksom? Vel, mye.

Det triste er at hun kommer ikke til å forstå sin del av det når ting går galt. Det er alle haterne sin skyld. De onde brukerne på KG. De som sprer rundt seg med kun negative kommentarer. Ikke hennes skyld.

Men nå er de negative kommentarene borte fra bloggen hennes i det minste. Det og det er jo en fantastisk mestringsteknikk.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser nesten ingen blogger, så jeg visste ingenting om WL fra før, men nå ble jeg nysgjerrig nok til å gå inn - jeg har riktignok bare lest de nyeste innleggene og noen tilfeldige fra i fjor. Det er jo en veldig høy prosent svada / klisjeer og meg, meg, meg? Hva er poenget med bilder av sitt eget ansikt i megastørrelse på nesten alle innleggene?  

Jeg har vært med på "Sykle til jobben"-aksjonen de årene arbeidsplassen min har deltatt. Ikke pga. konkurransen i seg selv, men fordi jeg alltid sykler til jobben om sommeren. De siste gangene ble deltakerne tilbudt en haug med automatgenererte SMSer til seg selv - typisk sånne amerikanskinspirerte "you can do this"-meldinger. Som jeg selvfølgelig takket nei til. Jeg skal bare på jobb, ikke være med i noen colareklame. Jeg får liknende assosiasjoner når jeg leser de setningene om drømmer og hjertet og styrke som gjentas og gjentas. 

Som mange andre har påpekt, den klubb-hjemmesiden er ikke ferdig i det hele tatt. Muligens bortsett fra betalingsdelen. Det er direkte komisk å teste menyen: "Mestring" går til en nettbutikk-mal, "Psykisk helse" til "About us"- malen og "Fysisk aktivitet" til "Terms of use"-malen, begge de to sistnevnte er uten tilpasninger. Det er bare "Personlig vekst" som går via innlogging, og det ser ikke ut til at innloggingen har noen registreringsdel. Beklager, dette er overhodet ikke lanseringsklart... 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ettersom hun, i følge seg selv, fortsatt er med i Abip, burde vel hennes opphøyde ledestjerne derfra gi henne ett vennlig råd eller to hva omkostningen av villedende markedsføring i praksis betyr.

Men jeg kan god gi det jeg (helt gratis): 

Krevende juridiske runder, negativ omtale i pressen, ubehagelige spørsmål stilles fra noen som ikke kan blokkeres og til sist, mulig krav fra Forbrukertilsynet om tilbakebetaling av innbetalte beløp ettersom kvaliteten i produktet ikke svarte til de forventningene som ble skapt i markedsføringen. 

Your welcome 😊

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...