Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

@Revenge o'Cavatina og @Oh!, dere har så rett!

Jeg tror alle som jobber med mennesker frivillig eller i fast jobb, vet at når mennesker åpner seg kommer det masse frem; rus, vold, selvmordstanker, personlighetsforstyrrelser, barn som lider/omsorgssvikt osv osv. Da kan man jo ikke snu ryggen til eller gjemme seg bak en dårlig uke eller dårlig måned... Vi som har nettverk rundt oss vil stå sammen, og ha støtte i ledere og andre når vi må gå videre med ting... Og tom da kan det være tøft nok! Hvordan skal WL gjøre dette? Hun har ikke bare et moralsk ansvar, men et ANSVAR når dette er betalende medlemmer... 

Som sagt jeg tror ikke hun er i nærheten av å forstå hva hun setter i gang, eller hvilket ansvar hun har her! Og hun tar skremmende lett på de spørsmål og den kritikken hun får! Får håpe for alles del at hun tar til fornuft her! 

I de (10) årene ca jeg har fulgt med på influencere (i større og mindre grad) så har det med jevne mellomrom dukket opp det som har blitt kalt for 40+ bloggere som ønsker å hjelpe andre (bli rike bloggere)- gjennom egne erfaringer. Det går igjen at dette er hjemmeværende og uføre med helseplager, og utfordringer. Ønsket om å hjelpe andre (være noe(n), ha betydning, ha en rolle, bruke erfaringene sine osv.. ) sitter nok i oss alle. Helt i orden og helt naturlig. 

Men! Som du sier og som er veldig viktig her, er at WL skal ta betalt for å drifte en "klubb" hvor mennesker med mestringsutfordringer skal møtes (må gå ut i fra at det er målgruppen i og med at videoene skal omhandle personlig vekst, psykisk helse og fysisk aktivitet, og ikke minst heter det hele mestringsklubben) Når hun tar betalt så tar hun på seg et ansvar. De som melder seg inn forventer nok noe, og jeg er sterkt i tvil om hvor "jevn" WL selv er i formen til å orke det dette kan bli. Hun har vist på egen blogg at hun har mange nedturer, blir sliten og får angstanfall. 

Problemet er ikke mestringsklubb, det kan helt sikkert være fint. Problemet er at hun skal ta betalt av folk. Det forplikter på en helt annen måte enn å dele videoer på en gratis blogg. 

Og uten å virke for pirkete. Jeg selv trener mye. Jeg vet hvor utrolig viktig det er å trene RIKTIG når man har helseplager (som jeg mistenker at flere av de som melder seg på dette har)  Jeg er veldig usikker på hva WL skal bidra med når det kommer til å lede andre innen fysisk aktivitet. Det er supert at hun selv trener litt hjemme og går tur -   alle vet at frisk luft, dagslys og mosjon er supert for psyken. Men er det dette hun skal si i hver video, eller skal hun lage treningsplaner osv som andre skal bruke? Da håper jeg i tilfelle hun vet hva hun driver med. 

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, jukkapalme skrev:

Tuller du? Har hun virkelig gjort det? Og det «mestringskurset» da, lurer på om hun får noen deltakere. 

Så henne på 21-nyhetene på tv2 dag da de scrolla gjennom ei sånn Facebook-gruppe x)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så veldig, veldig skummelt at «hvemsomhelst» kan opprette slike grupper/klubber! Så lenge man betaler til en person for å være med, så har - sånn jeg ser det - den personen et voldsomt ansvar. (Helt anderledes enn om man er en gjeng mennesker som velger å være med i en gruppe og dele erfaringer, sorger og gleder.) Vi snakker om det som i aller høyeste grad kan være en dødelig sykdom.. Det har mange av oss opplevd, dessverre - nesten 700 mennesker tar livet sitt hvert eneste år i Norge. Og det er betenkelig at ofte er slike «klubber» der en er leder, rettet inn mot mennesker som har det

psykisk vanskelig i livene sine. På den ene eller andre måten. Til alle som vurderer å bli med her: sjekk i kommunen din - det finnes mange kommuner som har feks en frisklivsentral, en frivillighetsentral og lignende tilbud. For det første er det gratis, for det andre så er det godt for de fleste av oss å være fysisk i kontakt med andre. De fleste kommuner har mange gode tilbud til de som ikke er endel av det ordinære arbeidslivet. Og vil du være endel av en støttegruppe på nett, så velg noe som ikke koster noe, med mindre det er en psykiater eller en psykolog som står i spissen for det. Noen som vet hva de driver med. (Men sjekk skikkelig først!) At WL skal lede en gruppe med mennesker med ulike utfordringer ser jeg på som uansvarlig. Styr unna! (Ja, så sterkt vil jeg si det.) 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser av den siste kommentaren hos WL er det en som skriver at når man melder seg på så må man godkjenne vilkårene, men vilkårene er ikke der! Hun kaller det useriøst! WL svarer at det nå er ordnet...

Dette kan jo ikke gå bra...Hun burde virkelig tenke seg godt om... Man kan ikke ta så enkelt på dette... Det er hennes elskede mentor, AB, et godt bevis på...

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Centimeteren skrev:

 

Endret av Lunabelle
Fordi sitert innlegg ble slettet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lunabelle said:

Hva mener du? Er du i feil tråd?

En tørr spøk som havnet i feil tråd. Slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til deg WL - jeg er veldig for, og heier entusiastisk på at folk skal følge drømmene sine! Tro meg på det! Men, de fleste av oss må sette lista på rette sted - og noenganger må man tilogmed innse at man legger lista for høyt - og da særlig hvis det direkte kan skade andre mennesker. Ikke fordi du er en dårlig person eller noe, men fordi du ikke har kunnskapen til, eller den psykiske helsen til å håndtere dette. Det er ingen skam - i det hele tatt. Det er å ha selvinnsikt og klokhet til å skjønne sine egne begrensninger. Jeg tviler på at du kan håndtere mennesker som betaler seg inn i gruppa, og skal veiledes innen de feltene du er opptatt av og i aller høyeste grad lever i. La bloggen være som den er - og la dem som får styrke til dagene sine få lese det gratis. Du har sikkert mange drømmer - men drømmer om å «redde noen» ut av feks en depresjon - hva om du - i mangel på utdannelse - råder noen feil? Ville du kunne noengang tilgi deg selv det? Det tror ikke jeg. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Jeg trodde at WL bare var litt starstrucked, kjente seg inkludert i en sammenheng og fått nytt "liv" av hele ABIP.  Men ellers en fornuftig dame med faktisk litt vett.

Men nå begynner jeg tvile. Be om innmelding (og betaling?) før hjemmeside, portal, avtal og villkår, er på plass!? Og i tillegg en noe ullen og uklar strategi på hva personen faktisk skal FÅ av pengene! Dette høres hjemme i "selling snake oil" segmentet! Ren lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler man 299 for å få tilgang til en Facebook gruppe? Eller er det en gruppe på denne portalsiden?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MoKath skrev:

Betaler man 299 for å få tilgang til en Facebook gruppe? Eller er det en gruppe på denne portalsiden?

Dette står på siden hva du får for kr 299:

Skjermbilde.PNG.b8f994b503fdf93a50db65c970807521.PNG

Så slik jeg tolker det så blir mye her levert via intern facebook gruppe, og jeg ser ingen grunn til at temaene ikke kan gjøre det samme. Positivt fokus i hverdagen tipper jeg stort sett er hjerte emojis frem og tilbake. Så hva en betaler for er et veldig godt spørsmål.

I tillegg så stiller jeg fortsatt spørsmål rundt prisingen hun presenterer. Den er i strid med markedsføringsloven og vi er nå på dag 3 hvor "tilbudet" ligger ute. Hun leser jo åpenbart her inne og så nå må hun ta tak.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg ser av den siste kommentaren hos WL er det en som skriver at når man melder seg på så må man godkjenne vilkårene, men vilkårene er ikke der! Hun kaller det useriøst! WL svarer at det nå er ordnet...

Dette kan jo ikke gå bra...Hun burde virkelig tenke seg godt om... Man kan ikke ta så enkelt på dette... Det er hennes elskede mentor, AB, et godt bevis på...

Det som og er litt fasinerende her er at vilkårene hun plutselig la til er stusselige. Det er ikke mye til vilkår:
- "Betaling av medlemskap skjer automatisk hver måned. Ved utmelding, må beskjed gis til administrator før månedsskiftet. Ellers ikke bindingstid."
- "Administrator kan ved upassende oppførsel , gi medlem advarsel / avslutte medlemskap."

Samtidig så ligger fortsatt denne på siden: https://mestringsklubben.mykajabi.com/pages/terms

Dette er og vilkår. Er det andre vilkår som gjelder, og når? Siden er jo totalt uferdig.

Gjennomføringsevnen her er imponerende. Imponerende skuffende.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror hun skal slite med å ha ansvar for en slik gruppe. Hun virker å ha nok med seg selv. 

"Positivt fokus i hverdagen" høres veldig bra ut. Men hvordan skal hun håndtere de som kanskje har det/får det alvorlig vanskelig i gruppa/klubben? for det vil skje. Mennesker med problemer, sykdommer, utfordringer har det ikke bare positivt, det er naivt å tro.  

Det å ta seg betalt for en tjeneste betinger. Lage gruppe hvor mennesker kan utveksle erfaringer er fint, men å ta seg betalt gjør at det kan bli forventninger WL ikke har noen kompetanse eller kapasitet til å ta. 

Håper de som vurderer å bli med i klubben hennes iallefall også sjekker ut "Friskliv og mestring" i kommunen sin. De aller fleste kommuner har gode tilbud tilknyttet ulikt fagpersonell (etter behov som dukker opp underveis) 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

För WL räcker det tydligen vid att ”intensjonen bak” är god. Om det är lagligt eller olagligt spelar ingen roll- det är ju väl menad, så då måste det va OK. Alla som inte gillar henne (läs; Alla som ger kritik) ska inte få trycka ner henne, för hon menar så himla väl... Det är en total avsaknad hos henne vid förmågan att förstå VAD hon blir kritiserad för. 

Säger som min gamla, norska chef brukade säga; ”Hun kan alt, hun vet alt, men hun forstår ingenting!» 

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser at hun gjemmer seg bak at det er frivillig å være med. Så hvis alle som påpeker kritikkverdige forhold bare lar være å melde seg på, så er det helt uproblematisk! Eller? 

Det er veldig mange ting her i livet som man går inn i helt frivillig. Noen ting betaler man til og med penger for. Men når man får noe annet enn hva man ble forespeilet, varen ikke var som forventet, eller tilbyder ikke makter å gjennomføre, så kan man ikke lenger gjemme seg bar "det var frivillig".

ABIP et et klassisk eksempel på dette. Anne Brith tvang ingen til å betale for å være med på kurset. De som meldte seg på gjorde det av egen vilje, på tross av at et lite googlesøk ville gitt et hint om hva de hadde i vente. Kan Anne Brith da gjemme seg bak "det var frivillig"?. Nei, i følge Forbrukertilsynet. Det hjelper ikke at det er så himla innlysende at det er svindel at man ikke vet om man skal le eller grine av at noen beit på. Når noe er for godt til å være sant, så er det ofte det, uttalte representanten fra Forbrukertilsynet. Men det fristiller ikke bedriften for ansvar. Det er ikke slik at man har rett til å ta penger av noen bare fordi de er dumme. Selv naive mennesker har et rettsvern.

WL burde tenke litt over dette. Hun må være konkret på hva hun tilbyr, være i stand til å oppfylle lovnadene og gjennomføre, slik at hun ikke havner i samme smørja som heltinnen sin. For er det noe man har lært av ABIP, så kan naive mennesker glimte til og bli riktig så skarpe når de skjønner at de har blitt utnyttet.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun stengt kommentarfeltet helt. Vet ikke helt om jeg syns det er den riktige måten å møte kritikk på, men det tyder ihvertfall på at hun ikke ønsker å står i stormen og svare på spørsmål og kritikk. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lunabelle skrev:

Nå har hun stengt kommentarfeltet helt. Vet ikke helt om jeg syns det er den riktige måten å møte kritikk på, men det tyder ihvertfall på at hun ikke ønsker å står i stormen og svare på spørsmål og kritikk. 

Med tanke må kundesegmentet hun henvender seg til, bør hun absolutt være i stand til å stå i stormer! Eller ser hun for seg at mennesker som sliter med forskjellige ting alltid er blide og imøtekommende?

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 15.39, Twinkle~ skrev:

Jeg vet ikke engang hva jeg skal si. Det er bare helt sjukt hvordan AB holder på. Wenche Larsen virker så søt, men helt lurt trill rundt av AB som skal tjene penger på naive småbloggere.

 

Kvalmt🤷🏻‍♀️

Dette skrev TS for snart ett år siden. Må si det har vært en matnyttig læringskurve, for nå tyder det på at  WL selv er i ferd med å ta en AB...🤷‍♀️

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...