Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

På 31.3.2020 den 9.48, Lunabelle skrev:

WL har jo meldt seg på et nytt kurs/medlemsportal, hos Kommuniser_bedre. Dvs. SoMe-klubben. Hun Guri som driver den SoMe-klubben omtaler seg selv som en "Sosiale medier-strateg" og prater veldig varmt om at hun tjener 30 000,- pr måned på sin medlemsportal og oppfordrer andre til å starte sin egen. Det er litt sånn pyramideaktig. WL har gått rett i fella og meldt seg på den portalen og har nå startet opp sin egen, helt etter Guris oppskrift. Veldig shady business hele opplegget og jeg håper virkelig ikke at folk lar seg lure.

Syns det er ekstra ille når hun er så kynisk og utspekulert at hun henvender seg til de svakeste i samfunnet. De ensomme, med psykiske problemer og andre utfordringer. Hun har ingen faglige forutsetninger for å starte opp dette og det er veldig mye som skurrer her. Hun tar betalt for at medlemmene skal heie på hverandre og for å være en venn. Skammelig! 

Jeg skjønte ikke referansen til "pyramide-aktig" med en medlemsportal? Dessuten er vel alle bedrifter bygget som pyramide med en på topp, mellomledere og de på gølvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havnet inne på snapchatten som heter Hverdagschat nå.

Der var det og reklame for en del kanaler. Noen ville og bli vippset 200 kr for tilgang til en annen fb gruppe. Er dyrt å følge bloggere ser jeg. 299 der, 200 der....

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Felis skrev:

Herrefred, nå ga jeg henne et klikk igjen og undrer meg stadig mer på hva hun har å tilby andre.

Hun er skikkelig spent på hvordan dagen utvikler deg, hun skal gjøre husarbeid og ha hverdagschat. Heldigvis ringte ikke vekkerklokka før 08.00!. Hun babler videre om å lære seg struktur, mange brikker skal på plass og hun har mye jobbing foran seg. Er ikke dette ting som burde vært på plass FØR hun lanserte klubben sin? Eller snakker hun om husarbeidet?

Kommentarfeltet er fremdeles skrudd av, så hvis hun ikke leser her turer hun frem uten noen form for korrigering. Hun virker å være høyt oppe selv, så denne Mestringsklubben gir nok dagene hennes innhold og mening. Jeg unner henne det, for all del, men hun kan jo ikke ta betalt av andre for å styrke sitt eget ego!?

Og mens vi er inne på korrigering. Hvis det er riktig som @Jammf skriver at hun fremdeles er under ABIP, så burde også WL kreve pengene tilbake! Anne Brith har uttalt at hun er veldig streng når det kommer til merking av reklame. Da burde hun presisert for elevene at det ikke holder å skrive "Reklame". De må jo skrive hva det er reklame FOR! I dette tilfellet Mestringsklubben.

 

Mulig WL ikke er bevisst på det, men det fremstår som om Mestringsklubben egentlig er selvhjelp rettet mot henne selv. Man starter i alle fall ikke i feil ende når ingenting er på plass og samtidig tar betalt for et uferdig produkt uten at det fremstår som luguber drift, uansett om WL er i beste mening eller ei.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
7 timer siden, Littlewoman skrev:

Jeg skjønte ikke referansen til "pyramide-aktig" med en medlemsportal? Dessuten er vel alle bedrifter bygget som pyramide med en på topp, mellomledere og de på gølvet. 

Det er ikke det pyramidespill er. Pyramide henspiller til selskap som baserer seg på at en på toppen selger inn konsept til noen andre, som selger inn til enda flere under seg. 

Ikke det samme som hierarki på en arbeidsplass. WL er jo sin egen, ikke ABD sin underordnede i et firma. Men ABD selger inn en tjeneste og formiddler hennes konsept til andre (ABIP) og deltagerne betaler grovt for dette, og deltakerne (WL) i sin tur skaper nytt selskap i samme ånde (positivitet folkens!) som selges til andre deltakere igjen.

 

Pyramidespill, som for øvrig er ulovlig: https://no.wikipedia.org/wiki/Pyramidespill

"Mens de fleste pyramidespill tidligere dreiet seg om ren pengeflytting, er de fleste konsepter i dag kamuflert bak omsetning av produkter eller tjenester, men fordi hovedfokuset fortsatt er på å verve stadig nye deltakere er pyramideeffekten til stede i samme grad. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vil du bli den neste store influenceren?" har nå blitt til "Vil du bli den neste Anne Brith?" 

Trist hele greia. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, NumberSix skrev:

"Vil du bli den neste store influenceren?" har nå blitt til "Vil du bli den neste Anne Brith?" 

Trist hele greia. 

Sånn som hun har oppført seg den senere tid??? Nei- jeg vil ikke bli den neste Anne Brith...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet er jo ganske målbart: Hvor mange kommer til å melde seg inn, til tross for trakasseringen / sjikanen og alt det stygge og vonde som fikk lov til å stå i kommentarfeltet to døgn eller noe sånt? (Alle adjektiv hentet fra dagens blogginnlegg.) Hvis prosjektet strander - er det fordi noen få var skeptiske nok til å komme med spørsmål og advarsler?  

Jeg synes kommentarene var ganske saklige. Enten det er på nett eller i RL kan man forvente et minimum av informasjon og profesjonalitet når ting koster penger. Det burde være en viktig del av (sitat) "alt det vi skal lære i livet".  

Endret av baldrian
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trakassering og sjikane, faktisk :rolleyes: Hun burde lese seg opp på hva de ordene betyr. Det var ingenting stygt i det kommentarfeltet. Tåler hun ikke konstruktiv kritikk er kanskje ikke influenserbransjen og ønsket om å være en offentlig person noe for henne. Jeg blir bare mer og mer oppgitt. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

46 minutter siden, jukkapalme skrev:

Trakassering og sjikane, faktisk :rolleyes: Hun burde lese seg opp på hva de ordene betyr. Det var ingenting stygt i det kommentarfeltet. Tåler hun ikke konstruktiv kritikk er kanskje ikke influenserbransjen og ønsket om å være en offentlig person noe for henne. Jeg blir bare mer og mer oppgitt. 

Lurer på hvordan hun kommer til å takle og løse eventuell misnøye, kritiske spørsmål og negativitet innad i gruppen  jeg. Det skjedde jo til og med i ABIP. Det skjer på alle kurs! Og det må håndteres profesjonellt når det er betalende kunder. Slett, blokkèr, og innlegg om "haters" og "troll" er ikke måten å svare på da. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt... 299 skal være tilbudspris. Men på Insta skriver hun at pga tilgang til mer innhold etterhvert, vil prisen stige til mellom 329-349. Men det betyr jo at prisen på 299 kan jo ikke kalles tilbud da?? 
Da skulle man jo hatt tilgang til nøyaktig drt samme nå, som når prisen stiger. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, nomore82 skrev:

Nytt blogginnlegg fra WL i dag.

Hun har tatt kontrollen i eget liv. Ved å stoppe kommentarfeltet. Og da fikk hun kontrollen tilbake. Og det var visstnok veldig deilig.

Og dette på bakgrunn av en melding på Instagram.

Jeg og Wenche tenker visst helt ulikt. Jeg føler meg mest i kontroll når jeg har satt meg skikkelig inn i saker, slik at jeg har gode svar å komme med hvis noen skulle kritisere. Wenche dropper kunnskap og gode svar, og går rett til blokkering. 

Dette med å avfeie all kritikk som hat, eller trakassering og sjikane som Wenche kaller det, blokkere alt som ikke er heiarop og hjerter og generelt omgi seg kun med ja-mennesker er en farlig vei å gå. Anne Brith gjorde det samme i flere år, og det eskalerte den siste tiden. Til slutt følte hun seg hevet over loven (og kutyme og anstendighet) og det førte til hennes fall. Hvordan hadde det vært hvis blokkeringstriggeren ikke satt så løst, og hun virkelig leste det som sto? Kanskje hatt noen jordnære voksenpersoner i livet som hjalp henne å sortere kritikk fra usakligheter og stygge kommentarer? Hva om hun lot være å innta bloggerfosterstilling hele tiden, men gikk i dialog? Kanskje til og med tok litt selvkritikk? Hun hadde et godt utgangspunkt, og så kastet hun alt bort fordi egoet ble så oppblåst at hun mistet all bakkekontakt.

Wenche burde tatt lærdom av dette, i stedet følger hun i Anne Briths fotspor. Jeg er sikker på at hun forteller seg selv at dette er det rette, og jeg er sikker på at hun kun lytter til de menneskene rundt henne som er enige. Jeg håper for hennes skyld at hun ikke kasserer alle venner som er kritiske. Thank you, next! er en dårlig strategi, for når fallet kommer blir man veldig alene. Og et fall er det dømt til å bli, når man skal kreve penger for en tjeneste man på ingen måte har forutsetninger for å levere.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist utvikling dette.

Jeg hadde litt sansen for henne tidlig i ABIP-opplegget, hun virket som en blid og god dame - om enn noe naiv (blant annet rød løper-drømmen og å forberede familien på hennes kommende kjendisstatus). 
Men nå får jeg dessverre mer og mer avsmak for henne, jo mer jeg leser om dette kurset og planleggingen av det, og håndteringen (eller den manglende sådan) av spørsmålene hun får.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenhouse skrev:

Jeg forstår ikke helt... 299 skal være tilbudspris. Men på Insta skriver hun at pga tilgang til mer innhold etterhvert, vil prisen stige til mellom 329-349. Men det betyr jo at prisen på 299 kan jo ikke kalles tilbud da?? 
Da skulle man jo hatt tilgang til nøyaktig drt samme nå, som når prisen stiger. 

Denne var jo litt... spesiell, haha! Jaja lykke til med den taktikken Wenche

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...