Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

WL blogget nylig om at hun føler seg "presset inn i et hjørne". At verken tid eller krefter strekker til, og at prosjektene hennes må komme i "annen rekke" i denne perioden. Jeg skjønner veldig godt at hjemmeskole er veldig krevende for de aller fleste, bare så det er sagt, men hun lanserte jo Mestringsklubben en stund etter at skolene stengte - tydelig ufullstendig. Og hun har jo som kjent en del utfordringer fra før av. Stusser da spesielt over tidspunktet av lanseringen, når hun godt visste at det kom til å bli overveldende for henne fremover. Nå er det jo kun to medlemmer, men de bør jo få det de betaler for/har blitt lovet (selv om hun aldri burde tatt betalt for dette i utgangspunktet). Hun oppfordrer fortsatt flere til å melde seg på.

I den nyeste youtube-videoen hennes nevner hun at det har vært stille i ABIP den siste tiden, på grunn av sykdom og diverse (regner da med at hun snakker om AB). Det var jo ..overraskende.🤦‍♀️ Vet ikke hvor mye hun har igjen av ABIP, men hun kan umulig ha fått god oppfølging den siste tiden, ihvertfall - noe hun har betalt for. Kanskje det blir forlenget? Who knows..

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, tranedatter skrev:

Var vel ikke så mange som så for seg at dette skulle bli fullført. ;) 

Neida, det er sant det. 🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://idaamalieunjem.blogg.no/anne-brith-influenser-program-oppdatering.html

Jeg håper Ida Amalie og de andre iallefall sørger for å få sakene inn for forliksrådet for å få en dom der, slik at foreldelsesfristen på kravet blir 10 år (ikke bare 3) Jeg ser vel ikke helt for meg at AB uten videre kan hoste opp penger til å betale tilbake en haug med kursavgifter. Lån til "over pipa", "fet bil" osv står nok for ganske høye månedlige utgifter, og det er vel også allerede noen som har sørget for sikkerhet for sine krav (advokat Staff) - de stiller foran kursdeltagerne i køen (men aller først i køen står banken - hvis det skulle gå helt ille. Det får vi håpe at det ikke gjør) 

Det er vel ikke så gode inntektstider for influencere generellt nå. 

Jeg tviler sterkt på at de noengang får igjen noen penger. I beste fall så blir det vel en dividendeutbetaling hvis det ender med en avvikling av ABIP. Og den dividenden blir nok ikke mange kronene.  Tror jeg bare hadde lagt det hele bak meg som en lærepenge jeg. Lærepengen burde være å ikke betale masse penger for ting som høres for godt ut til å være sant. "Norges nye toppblogger" hørtes sikkert fristende ut, men hvor realistisk var det EGENTLIG? Litt research burde være en selvfølge før man kjøper noe (kurs eller andre ting) . 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oransjesjel skrev:

Har lest litt - og - tenkt litt i forhold til WL sin blogg.. Den mangler noe, jeg vil kanskje kalle den litt «tannløs.» Hvis man vil berøre noen, noe jeg regner med at hun vil i og med at psykisk helse er en av hennes hjertesaker, så må hun - mener jeg - gi mer av seg selv. Det er en ærlig sak å ikke dele alt, men da burde man ikke gå ut med den type blogg. Som skal handle om psykiske utfordringer. Sånn jeg ser det blir det bare sveiping av overflata - ala - når jeg er trist er det fint å gå tur, eller, jeg har søvnproblemer og skal bytte medisin. Det engasjerer meg ikke, det er selvfølgeligheter og kjedelig - har du lest etpar innlegg så har du lest alle, lissom. Det er masse «sånn er det,» og ingen «hvorfor.» Og hvis jeg skal kjenne meg igjen, blir engasjert, føle at jeg får noe for meg og mitt liv, så må jeg «se» mennesket, tankene og følelsene. Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare meg forståelig. Og dette er heller ikke ment som kritikk, bare en tanke om hva jeg savner for at jeg skal ville være med inn i hennes verden. (Som jeg jo tror er tanken hennes bak bloggen.) Hun bommer litt rett og slett - sånn jeg ser det. Og - til en blogg som skal handle om psykisk helse - kjære vene, få opp kommentarfeltet, en sånn blogg uten respons/diskusjoner/tanker fra lesere... Meningsløst. 

Mange har forsøkt å gi henne konstruktive råd og tips gjennom dette kursåret, men hun er ikke særlig mottagelig - alt blir oppfattet som "haters" (det er også grunnen til at hun stengte kommentarfeltet. Innspillene ift hvordan hun markedsførte klubben, og påpek om mangler ift vilkår osv ble oppfattet som negativitet og nettroll og slikt vil hun ikke ha i livet sitt osv) 

Innleggene går på repeat, og det har hun også fått innspill på. Men hun har klokketro på sin egen greie, og svarer med å skrive innlegg om det også. Ingen skal få ødelegge hennes dag nemlig. 

Dette forblir nok dermed nok en "dagbok på nett". Og den ønsker jeg henne lykke til med,  jeg ser at hun får veldig mye ut av å holde på med alle kanalene sine. Det gir innhold i dagen og "mye å drive med". 

Men, totalt uinteressant å følge og å lese om for et større publikum. 

 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Oransjesjel skrev:

Har lest litt - og - tenkt litt i forhold til WL sin blogg.. Den mangler noe, jeg vil kanskje kalle den litt «tannløs.» Hvis man vil berøre noen, noe jeg regner med at hun vil i og med at psykisk helse er en av hennes hjertesaker, så må hun - mener jeg - gi mer av seg selv. Det er en ærlig sak å ikke dele alt, men da burde man ikke gå ut med den type blogg. Som skal handle om psykiske utfordringer. Sånn jeg ser det blir det bare sveiping av overflata - ala - når jeg er trist er det fint å gå tur, eller, jeg har søvnproblemer og skal bytte medisin. Det engasjerer meg ikke, det er selvfølgeligheter og kjedelig - har du lest etpar innlegg så har du lest alle, lissom. Det er masse «sånn er det,» og ingen «hvorfor.» Og hvis jeg skal kjenne meg igjen, blir engasjert, føle at jeg får noe for meg og mitt liv, så må jeg «se» mennesket, tankene og følelsene. Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare meg forståelig. Og dette er heller ikke ment som kritikk, bare en tanke om hva jeg savner for at jeg skal ville være med inn i hennes verden. (Som jeg jo tror er tanken hennes bak bloggen.) Hun bommer litt rett og slett - sånn jeg ser det. Og - til en blogg som skal handle om psykisk helse - kjære vene, få opp kommentarfeltet, en sånn blogg uten respons/diskusjoner/tanker fra lesere... Meningsløst. 

Jeg forstår veldig godt hva du mener og er helt enig! For noen sider siden var det noen som skrev at det hun skriver minner om slike kloke ord som står på skap, vegger og er på bilder, typ ‘Smil til livet og det smiler til deg’. Fine ord, men utrolig overfladisk og alle som har vært borte i depresjoner og andre psykiske sykdommer, vet jo at det tar lang tid før man kommer dit (noen kanskje aldri), med hard jobbing og ikke minst dyp selvransakning før en kan bruke slike strategier og det virker! 
Som du sier det blir for ‘lett’ og i hvertfall ikke nok til å ta på seg ansvaret å hjelpe andre mot betaling! 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Oransjesjel skrev:

Har lest litt - og - tenkt litt i forhold til WL sin blogg.. Den mangler noe, jeg vil kanskje kalle den litt «tannløs.» Hvis man vil berøre noen, noe jeg regner med at hun vil i og med at psykisk helse er en av hennes hjertesaker, så må hun - mener jeg - gi mer av seg selv. Det er en ærlig sak å ikke dele alt, men da burde man ikke gå ut med den type blogg. Som skal handle om psykiske utfordringer. Sånn jeg ser det blir det bare sveiping av overflata - ala - når jeg er trist er det fint å gå tur, eller, jeg har søvnproblemer og skal bytte medisin. Det engasjerer meg ikke, det er selvfølgeligheter og kjedelig - har du lest etpar innlegg så har du lest alle, lissom. Det er masse «sånn er det,» og ingen «hvorfor.» Og hvis jeg skal kjenne meg igjen, blir engasjert, føle at jeg får noe for meg og mitt liv, så må jeg «se» mennesket, tankene og følelsene. Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare meg forståelig. Og dette er heller ikke ment som kritikk, bare en tanke om hva jeg savner for at jeg skal ville være med inn i hennes verden. (Som jeg jo tror er tanken hennes bak bloggen.) Hun bommer litt rett og slett - sånn jeg ser det. Og - til en blogg som skal handle om psykisk helse - kjære vene, få opp kommentarfeltet, en sånn blogg uten respons/diskusjoner/tanker fra lesere... Meningsløst. 

Jeg forstår godt hva du mener. 

Da jeg leste bloggen hennes for første gang var det en blogg som jeg syntes var kjedelig å lese. Jeg synes det er interessant å lese om psykologi fordi jeg jobber med ungdommer innenfor psykiatrien. Skal hun våge å nå ut til et publikum må hun våge å gi mer av seg selv. Ikke bare bla, bla, bla og overfladisk. Hun holder igjen samtidig som hun vil at leserne skal se henne. 

Jeg tror hun har tapt på at hun er blendet av Anne-Brith sin glorie, og jeg tror WL har ødelagt for selv siden hun virker panisk i det hun holder på med. WL kommer til å slite seg ut, for det virker som om hun har mistet lesere etter at hun ikke vil ta til fornuft. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Christiane_W skrev:

Jeg tror også at kursdeltakerne kan se langt etter pengene sine, det er sannsynligvis lite å hente både i firmaet og hos AB personlig.

At folk hopper på ting som for mange virker for godt til å være sant er jo ikke unikt for denne saken. Det er jo f.eks. mange mennesker som har hoppet på diverse multi-level-marketing schemes opp gjennom årene i håp om å tjene seg rike.  Markedsføringen for disse firmaene lover gjerne ting som lettjente penger og karrieremuligheter i et spennende internasjonalt konsern eller lignende. Og det finnes nok av naive, lettlurte folk som lar seg lokke uten å gjøre research før de signerer.  

Helsekontrollen på TV2 så nylig på MLM selskapet noen av It Works! sine produkter: https://sumo.tv2.no/programmer/fakta/helsekontrollen/sesong-8/helsekontrollen-8-episode-4-1552117.html?showPlayer=true&chapterId=1072145  I følge legen Kaveh Rashidi har ingen av produktene de fokuserte på innhold som kan gi de lovede resultatene.

Jeg har inntrykk av at de som hoppet på ABIP har mye til felles med de som hopper på MLM.  Det er gjerne litt naive folk som står utenfor arbeidslivet av en eller annen grunn og som savner å være en del av "flokken" på en arbeidsplass. Alternativt står de i et typisk sliteryrke og drømmer om noe bedre. Løfter om både fellesskap, personlig utvikling og høye inntekter er så fristende at det lille de måtte ha av kritisk sans forsvinner.

Såvidt jeg har fått med meg, så korriger meg om jeg tar feil, har ikke noen av de som klager klaget på at de ikke har blitt Norges nye toppblogger. De har klaget på at de ble lovet at de var en av få utvalgte, men opplevde at antallet kursdeltakere ble mangedoblet og at oppfølgingen ble deretter. De har klaget på at de ble lovet jevnlige samtaler med AB, som ble redusert til at de hadde mulighet til å ringe henne når hun hadde telefontid og at når de omsider fikk AB i tale så visste hun ikke hvem de var og det var lite eller ingen veiledning å få. De har også klaget på at kurset var ustrukturert, at det var rot med betaling, manglende formaliteter som angrerettskjema +++.

Joda, de burde googlet og gjort research før de meldte seg på, men mitt inntrykk er at ABIP bevisst har gått etter mennesker som kanskje mangler den kritiske sansen. Folk som har slitt med diverse ting over tid, kanskje de står utenfor arbeidslivet, felles er at de drømmer om at ting skal bli bedre. For dem har kanskje henvendelsen fra ABIP vært "mirakelet" de har drømt om.  Den aggressive salgsmetoden som har hatt budskap som f.eks. at mange vil ha plass, men akkurat du er en heldig utvalgt så signer nå om du vil sikre plassen er effektiv på denne typen mennesker, mange er redde for å miste sjansen de endelig føler de har fått. Dette synes jeg det ser ut som ABIP har utnyttet i både innsalg og markedsføring og det gjør meg forbanna.

Du har nok helt rett i det. Jeg gjetter nesten på at ABIP har tatt for seg blogglisten på blogg.no og "ringt rundt". Av de jeg har sett av kursdeltagere så langt (med unntak av Mette Ask) så har det vært felles for de at de har helseutfordringer og er utenfor arbeidslivet ja. For noen av de er det nok et stort kompliment å bli "utvalgt" til å følges opp personlig av en toppblogger som har "oppdaget" akkurat henne/han. 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ABIP eget org.nr?

I så tilfellet skal vel penger betales inn til en bedriftsregistrert konto? 

Syntes ABIP-innbetalingene i tidslinje falt påfallende nærme huslån og behov for egenkapital.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Isild said:

Du har nok helt rett i det. Jeg gjetter nesten på at ABIP har tatt for seg blogglisten på blogg.no og "ringt rundt". Av de jeg har sett av kursdeltagere så langt (med unntak av Mette Ask) så har det vært felles for de at de har helseutfordringer og er utenfor arbeidslivet ja. For noen av de er det nok et stort kompliment å bli "utvalgt" til å følges opp personlig av en toppblogger som har "oppdaget" akkurat henne/han. 

 

Noen lenket til et innlegg av Dolla Alexandra (riktig stavet?) som skrev at hun ble kontaktet av AB angående deltakelse i programmet, men ønsket ikke å delta. Sikkert flere som ble kontaktet angående å delta men at de har takket nei, og ikke blogget om det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, n_97 skrev:

Noen lenket til et innlegg av Dolla Alexandra (riktig stavet?) som skrev at hun ble kontaktet av AB angående deltakelse i programmet, men ønsket ikke å delta. Sikkert flere som ble kontaktet angående å delta men at de har takket nei, og ikke blogget om det. 

Her er innlegget til Dolla Alexandra: https://queendthatsme.blogg.no/influencer-kontrakt.html

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Christiane_W skrev:

Her er innlegget til Dolla Alexandra: https://queendthatsme.blogg.no/influencer-kontrakt.html

De som står frem med historiene sine er tøffe, og jeg synes det er fint at de åpner øynene til andre slik at de ikke går i samme felle med slike ugjennomtenkte kurs. 

Hvorfor åpner ikke slike som WL øynene sine for hvordan hun har blitt lurt av ABD? Jeg forstår det ikke. Er hun redd ABD på noen måte? Det går bare ikke an å være så blind at hun ikke innser realiteten. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, nomore82 skrev:

Dette er ren spekulasjon, men jeg tror det går mer på at om hun skal innrømme for seg selv at ABD faktisk har lurt henne, så faller samtidig illusjonen om en "kjent" støttespiller bort, samtidig med all glamouren knyttet til kurset, møtene, teambuildingene etc. Og det er vanskelig å innrømme.

Jeg trekker paralleller til de som blir lurt av pyramidespill og ikke minst kjærlighet i utlandet. Det er store varsellamper som lyser, blinker og til og med til tider lager alarmlyd. Men man er så smigret over å være DEN ENE at man overser de små tegnene. Og til slutt er man så dypt i det at det krever enormt mye for å rive seg løs, innrømme at en er blitt lurt og innrømme både til familie og venner at det ikke var slik man sa det var.

Lett å se likhetstrekk med bloggpostene til WL når hun ble kontaktet. "Jeg føler meg så utrolig heldig", "unik mulighet", "ble helt satt ut", "ringe et menneske som man kun har sett på tv", "betyr mye for karrieren min", "triks og tips fra en ringrev i bransjen". Det er ikke måte på hvor starstruck hun var. Og så var hun bare på jakt etter pengene..

Tror også det betød veldig mye for henne å få "pris" i Tromsø for den hardest arbeidende deltageren eller hva det var. Prisen var signert hatbok. At denne "prisen" ikke betyr noe i noen som helst sammenheng virker å være helt sekundært. 

Ser heller ikke bort i fra at AB har gitt WL litt ekstra oppmerksomhet nettopp for at hun skal snakke varmt om kurset og "velge henne" når stormene blåste opp. WL er en av få av deltagerne som tidvis har blitt omtalt her inne blandt annet. De andre deltagerne er helt anonyme. Jeg aner iallefalll ikke hvem noen av de er.

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#denfølelsen når det går opp for seg at man har vært en nyttig nisse. Det må være vondt og vanskelig å være WL som har blitt en brikke i AB sitt spill, og det kan ikke være verken enkelt eller godt verken å innse eller innrømme. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...