Minimeg1234 Skrevet 17. januar #60881 Skrevet 17. januar skeiv-ostepop skrev (4 timer siden): Så hun reklamerte ikke for skjærefjølene på Instagram? Reklamerte hun på Instagram? 2 2
Angel75 Skrevet 17. januar #60882 Skrevet 17. januar Orly skrev (2 timer siden): Hva er tull mener du,? Fint om du forklarer drt Dette er tull! Problemet er at følgjarane ikkje er interesserte i sanning, berre i personen. 1 4
skeiv-ostepop Skrevet 17. januar #60883 Skrevet 17. januar Minimeg1234 skrev (12 minutter siden): Reklamerte hun på Instagram? Gjør hun ikke det innimellom? 1 1
Minimeg1234 Skrevet 17. januar #60884 Skrevet 17. januar skeiv-ostepop skrev (6 minutter siden): Gjør hun ikke det innimellom? Jeg vet ikke. Følger henne ikke der men er nysjerrig på om hun reklamerte for fjølene på Instagram. 4
Gjest oss-to Skrevet 17. januar #60885 Skrevet 17. januar (endret) Wanda_2025 skrev (8 timer siden): Når det gjelder parasosiale relasjoner og influenser markedsføring, så er det selve grunnpilaren i markedsføringen. Det gjelder ikke noe få influensere, det gjelder alle «selge ut mitt og barna mine sitt privatliv» influensere inkludert Sara Emilie. Uten disse relasjonene er influenseren verdt null for annonsører, det er selve grunnlaget for følgerbasen som igjen skal kjøpe de varene og tjenesten influenseren selger på de sosiale medier flatene sine. https://www.nrk.no/trondelag/parasosiale-relasjoner_-influensere-kan-bety-mer-for-deg-enn-kolleger-og-medelever-1.16916422 https://klassekampen.no/artikkel/2025-11-25/det-er-du-som-kaster-bort-livet/Qu7U Brudd på regler om opphavsrett er fjernet. Sol, admin. Flotte artikklar☝️, meget🎯. Beit meg merke i dette frå klassekampen sin artikkel . " Det viktigste er å framstå autentisk. Influenserindustrien er basert på en innsikt om at vi stoler mer på mennesker enn på selskaper og institusjoner. " Endret 17. januar av oss-to
Donnap Skrevet 17. januar #60886 Skrevet 17. januar (endret) skeiv-ostepop skrev (5 timer siden): Så hun reklamerte ikke for skjærefjølene på Instagram? Bra sikker på at hun gjorde det, mener å huske det. Da hun skulle svare på dette med titanfjølene på spørsmål fra tv2 den gangen, så henviste hun dem til beklagelse og forklaring på egen snapchat... Hørtes kjent ut. Hun dummer seg ut, bruker saken til å tjene penger på at folk og media må klikke seg inn på, og gå igjennom snappen hennes for å få forklaringen. Ganske kynisk og utspekulert spør du meg. Endret 17. januar av Donnap 2 2 6
skeiv-ostepop Skrevet 17. januar #60887 Skrevet 17. januar Minimeg1234 skrev (28 minutter siden): Jeg vet ikke. Følger henne ikke der men er nysjerrig på om hun reklamerte for fjølene på Instagram. Litt av poenget mitt er at det er litt rart at vedkommende jeg siterte tydeligvis mente at det er greit at Sara Emilie kun publiserte en beklagelse på Snapchat siden det er der hun publiserer ting. Men jeg synes det blir veldig selektivt og skylapper for å unngå at Sara Emilie skal kritiseres. 4 6
Wanda_2025 Skrevet 17. januar #60888 Skrevet 17. januar oss-to skrev (32 minutter siden): Flotte artikklar☝️, meget🎯. Beit meg merke i dette frå klassekampen sin artikkel . " Det viktigste er å framstå autentisk. Influenserindustrien er basert på en innsikt om at vi stoler mer på mennesker enn på selskaper og institusjoner. " Det er parasosiale relasjoner i et nøtteskall. 1 6
Anemoi Skrevet 18. januar #60889 Skrevet 18. januar (endret) skeiv-ostepop skrev (8 timer siden): Så hun reklamerte ikke for skjærefjølene på Instagram? Jeg mener bestemt å huske at hun reklamerte på alle sine kanaler (snap, insta, FB) om disse skjærefjølene. Etter den store fadesen slettet hun selvfølgelig alle sine anbefalinger. Endret 18. januar av Anemoi 1 4
GulleGull Skrevet 18. januar #60890 Skrevet 18. januar (endret) Minimeg1234 skrev (9 timer siden): Jeg vet ikke. Følger henne ikke der men er nysjerrig på om hun reklamerte for fjølene på Instagram. AI sier så i hvertfall, men hvorvidt det stemmer 100% vet jeg ikke. «Sara Emilie Tandberg reklamerte for titan skjærebrett primært på sin Instagram-konto (@Saraaemiliee)» Endret 18. januar av GulleGull 1 8
Frk nysgjerrig Skrevet 18. januar #60891 Skrevet 18. januar Spurte min datter (18år) om hun kunne søke opp og se på hennes profil. Hun så gjennom det som lå ute da og lurte på hvorfor i alle dager noen orker å bruke tid på dette …. Og hva slags klesmerke hun snakker om … 5 4
Undrende123 Skrevet 18. januar #60892 Skrevet 18. januar Frk nysgjerrig skrev (4 minutter siden): Spurte min datter (18år) om hun kunne søke opp og se på hennes profil. Hun så gjennom det som lå ute da og lurte på hvorfor i alle dager noen orker å bruke tid på dette …. Og hva slags klesmerke hun snakker om … Sara sin målgruppe er nok kvinner 30+, gravide og småbarnsmødre - ikke jenter på 18. De følger vanligvis influensere på sin egen alder, forståelig nok. 4 2
Stargaze Skrevet 18. januar #60893 Skrevet 18. januar Undrende123 skrev (19 minutter siden): Sara sin målgruppe er nok kvinner 30+, gravide og småbarnsmødre - ikke jenter på 18. De følger vanligvis influensere på sin egen alder, forståelig nok. Tror det er mer 40+ som ikke har så mye annet enn SE som «lyser opp» livet. Vanlige folk med travle jobber, fritidsaktiviteter, verv etc bruker nok ikke den lille fritiden sin på noe så meningsløst. Da vil man heller bruke tiden på noe som i hvert fall gir litt verdi. Ikke tull og tøys. 11 1
Undrende123 Skrevet 18. januar #60894 Skrevet 18. januar (endret) Stargaze skrev (12 minutter siden): Tror det er mer 40+ som ikke har så mye annet enn SE som «lyser opp» livet. Vanlige folk med travle jobber, fritidsaktiviteter, verv etc bruker nok ikke den lille fritiden sin på noe så meningsløst Dette var da fryktelig nedlatende, og fordomsfullt. Vi er nok mange følgere som har det travelt både på jobb og hjemmebane, men som likevel har tid til å kikke innom snap (og SoMe generelt) titt og ofte, spesielt på kveldstid når man uansett må være hjemme og passe på sovende barn. Man kan fint gjøre meningsylte aktiviteter OG ha tid til "hjernedød" scrolling på tiktok, snap og insta. Snakker for en venn 😉 PS. Jeg betviler ikke at det finnes ensomme mennesker der ute, som finner selskap i å følge influensere. Det er jo i så fall utelukkende positivt. Endret 18. januar av Undrende123 5
skeiv-ostepop Skrevet 18. januar #60895 Skrevet 18. januar Undrende123 skrev (8 minutter siden): Dette var da fryktelig nedlatende, og fordomsfullt. Vi er nok mange følgere som har det travelt både på jobb og hjemmebane, men som likevel har tid til å kikke innom snap (og SoMe generelt) titt og ofte, spesielt på kveldstid når man uansett må være hjemme og passe på sovende barn. Man kan fint gjøre meningsylte aktiviteter OG ha tid til "hjernedød" scrolling på tiktok, snap og insta. Snakker for en venn 😉 PS. Jeg betviler ikke at det finnes ensomme mennesker der ute, som finner selskap i å følge influensere. Det er jo i så fall utelukkende positivt. For å få med seg det meste av det Sara Emilie legger ut så skal en bruke en god del tid av dagen på det. 9
Angel75 Skrevet 18. januar #60896 Skrevet 18. januar skeiv-ostepop skrev (10 timer siden): Litt av poenget mitt er at det er litt rart at vedkommende jeg siterte tydeligvis mente at det er greit at Sara Emilie kun publiserte en beklagelse på Snapchat siden det er der hun publiserer ting. Men jeg synes det blir veldig selektivt og skylapper for å unngå at Sara Emilie skal kritiseres. Skrev jeg at det var greit? Du må slutte å legge meninger til andre som ikke eksisterer. Jeg husker ikke hvor hun reklamerte for disse, men jeg er ganske sikker på at når dette kom opp første gang så beklaget hun kun på snap. Og ut i fra det så kan jeg tenke meg at det er derfor hun kun tar det på snap nå også. Selektivt av meg og at jeg har skylapper på? 🤣🤣 Begir meg ikke ut på brukerdebatt! 5
Undrende123 Skrevet 18. januar #60897 Skrevet 18. januar skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): For å få med seg det meste av det Sara Emilie legger ut så skal en bruke en god del tid av dagen på det. Sara legger da ikke ut spesielt mange minuttene i løpet av en dag. Jeg har større problemer med å forstå hvordan folk rekker å få med seg alt Isabel Raad legger ut - for der snakker vi virkelig mye. Men det blir en annen sak. 1 4
Dupers Skrevet 18. januar #60898 Skrevet 18. januar Donnap skrev (12 timer siden): Kan det være at hun mener heksejakten er fra Sandtorv og videoen fra Henrik troy? Isåfall vil iallfall jeg si at Sandtorv var utrolig grei som ikke oppsummerte etter at hun løy for både tv2 og følgere om hva hun svarte han. Synes den fra Henrik Troy måtte hun tåle etter hun løy. Her var det hun som løy, og som valgte å ikke undersøke om hun hadde gjort det, og som valgte å dele "unnskyldningen" kun på snap istedenfor offentlig. Henrik troy er jo bare satire. Han er vel ikke kjent nok til å være en del av medienorge enda heller? Uansett, om hun tar hans poster så ille burde hun se til Stine Skoli, som ser hvor tullete det hun legger ut egentlig er, når HT gjør narr av henne. 7 1
elskersommer Skrevet 18. januar #60899 Skrevet 18. januar Dupers skrev (9 minutter siden): Henrik troy er jo bare satire. Han er vel ikke kjent nok til å være en del av medienorge enda heller? Uansett, om hun tar hans poster så ille burde hun se til Stine Skoli, som ser hvor tullete det hun legger ut egentlig er, når HT gjør narr av henne. Såpass kjent er han så han er nominert til pris på Vixen.. men han skal ikke møte på prisutdelingen 👏👏 4 1
Dupers Skrevet 18. januar #60900 Skrevet 18. januar elskersommer skrev (10 minutter siden): Såpass kjent er han så han er nominert til pris på Vixen.. men han skal ikke møte på prisutdelingen 👏👏 Ganske mange av de vixen-nominerte jeg ikke ser på som så veldig store i medienorge. 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå