Anemoi Skrevet 18. januar #60941 Skrevet 18. januar Donnap skrev (5 minutter siden): Husker godt i den tiden jeg fulgte henne at vi følgerne var veldig bekymret for henne flere ganger når hun styrte på som bare det, hun så bare mer og mer sliten ut. Og med tanke på hennes erfaring med ME, skulle man tro hun hadde lært seg å ta det med ro når det buttet imot, men nei. Mange bekymrede følgere som skrev til henne, og hun delte mange meldinger og forklarte i masse snapper. Og akkurat da så jeg faktisk ikke at det kun var for å skape engasjement og tjene penger, jeg var så inni "venninnefølelsen" med henne at jeg var blind for det. Det jeg husker er hvor irritert jeg ble for at hun ikke tok tak og gjorde noe med det, istedenfor å bare kjøre på, akkurat som hun gjør nå. Og ikke minst at hun ba om råd fra følgerene, men ikke hørte på dem. Høres det velkjent ut? Ja, det er akkurat slik hun har holdt på i flere år. Og ja, hun tok seg fri 1 dag fra snap, men hvis man er skikkelig sliten så er ikke 1 dag nok. Hun burde logge av lenge. Spot on, @Donnap! 🎯 Veldig bra at noen har langsiktige blikk, også bakover. 7 1
Harnoejegvilsi Skrevet 18. januar #60942 Skrevet 18. januar GulleGull skrev (17 minutter siden): 186.0 nå i skrivende stund. På en halv time😳 Jeg hadde skjelva i buksa. Men tror følgere er lei av løgner, overdrivelser og visning av finger. De er lei av å unne folk en usunn rikdom, de flasher, med begrunnelse om at disse influencerne har jobba så hardt. Avfølg er sannelig på tide. 7 7
elskersommer Skrevet 18. januar #60943 Skrevet 18. januar Donnap skrev (6 minutter siden): Husker godt i den tiden jeg fulgte henne at vi følgerne var veldig bekymret for henne flere ganger når hun styrte på som bare det, hun så bare mer og mer sliten ut. Og med tanke på hennes erfaring med ME, skulle man tro hun hadde lært seg å ta det med ro når det buttet imot, men nei. Mange bekymrede følgere som skrev til henne, og hun delte mange meldinger og forklarte i masse snapper. Og akkurat da så jeg faktisk ikke at det kun var for å skape engasjement og tjene penger, jeg var så inni "venninnefølelsen" med henne at jeg var blind for det. Det jeg husker er hvor irritert jeg ble for at hun ikke tok tak og gjorde noe med det, istedenfor å bare kjøre på, akkurat som hun gjør nå. Og ikke minst at hun ba om råd fra følgerene, men ikke hørte på dem. Høres det velkjent ut? Ja, det er akkurat slik hun har holdt på i flere år. Og ja, hun tok seg fri 1 dag fra snap, men hvis man er skikkelig sliten så er ikke 1 dag nok. Hun burde logge av lenge. Jeg blir sikkert ikke populær når jeg sier dette men jeg klarer ikke å synes synd på henne🙈 Hun vil ikke ha hjelp hjemme,hun vil ikke ha hjelp på jobb. Hun skal være den vimsete Sara som skal styre en bedrift som omsetter for 150 millioner fra kjøkkenbenken. Å når hun nekter og ta i mot hjelp,ha vaske/ryddehjelp så blir det slik. Men det mor skylder på er nettaviser og oss håpløse mennesker som er på KG 18 1 3
Kaffeskål! Skrevet 18. januar #60944 Skrevet 18. januar Synes heller ikke synd på henne. Er nok en baktanke med dette også 9 1 2
tausen Skrevet 18. januar #60945 Skrevet 18. januar Nå spilles det på utbrenthet.....håper nok å få følgere tilbake på den måten.. 6 1 6
skeiv-ostepop Skrevet 18. januar #60946 Skrevet 18. januar Jeg er faktisk litt imponert over at hun har klart å «ta pause» over to dager. Enten er hun genuint utbrent - og da er ikke to dager nok. Eller så er det et forsøk på nytt innhold og nytt engasjement og hun tar en risiko på at det hun taper disse to dagene lønner seg i det lange løpet med flere følgere eller nytt innhold. Jeg heller mest mot sistnevnte. 7 1 6
Wanda_2025 Skrevet 18. januar #60947 Skrevet 18. januar (endret) Kan man bli for utbrent til å si unnskyld? Spør for en venn. Endret 18. januar av Wanda_2025 2 1 9
skeiv-ostepop Skrevet 18. januar #60948 Skrevet 18. januar Wanda_2025 skrev (13 minutter siden): Kan man bli for utbrent til å si unnskyld? Spør for en venn. Jeg skjønner hvor spørsmålet kommer fra, og at det er litt satt på spissen 😅 Men for å være litt alvorlig kan utbrenthet gi ganske så alvorlig og langvarige, til og med livslange, kroniske sykdommer og til og med autoimmune sykdommer. Og veien dit kan se veldig forskjellig ut for ulike folk men en rød tråd er ofte at sliter med å finne glede eller motivasjon i ting som gjorde det før, og oppgaver som må gjøres blir utsatt i det uendelige selv om det hadde tatt kort tid og lite energi bare å gjøre det i første omgang. Sånn som en enkel unnskyldning. Sara Emilie som har den erfaringen med ME som hun påstår å ha hatt, burde i større grad klart å se disse tegnene tidlig selv, og tatt de på alvor. Ikke sikkert at hun klarer å gjøre noe med det men om hun er så «selvbevisst» som hun later som hun er nå burde hun ta tegnene på alvor. Men det gjør hun ikke. Så jeg tror det bare er oppdiktet enten for å sanke sympati eller skape ei ny målgruppe. Eller begge. 10 1
0da Skrevet 18. januar #60949 Skrevet 18. januar Utbrent, men ansiktet full i sminke. Kjøper det ikke. 7 14
Marisana Skrevet 18. januar #60950 Skrevet 18. januar (endret) Jeg tenker at det kommer veldig beleilig, denne utmattelsen. Det er lett å skylde på at det har vært full rulle og lange dager i mange år, men det er noe merkelig at smellen kommer bare noen få dager etter at hun er blitt tatt i løgn. Blir ikke bedre av at Mor Tandberg selv kaller det en heksejakt, det datteren hennes er utsatt for. Når det er sagt, så synes jeg helt klart SE burde gjøre det til en vane å ta seg en fridag. Hun burde legge inn minst en dag i uka med fri, hvor hun legger telefon og sosiale medier helt bort - for det tror jeg både hun og familien hennes har veldig godt av. De færreste av oss har jobb 24/7 uten hvile - alle trenger fri i blant. Problemet med å leve av å være influenser, er at den ene dagen du legger inn fri, ikke bare er en dag de taper penger på, men de mister kanskje også følgere og får dårligere oppslutning og engasjement. Men kanskje er det en pris det er verdt å betale, hvis det betyr at du ikke kjører kroppen din helt ned i kjelleren også enda litt til? SE er ikke bare en influenser, hun er også mamma - den viktigste jobben hun har. Så å legge inn minst en dag i uka med fri hvor hun kun kan fokusere på å være mamma og kjæreste, tror jeg er gull verdt for alle parter. Endret 18. januar av Marisana 2 16
Donnap Skrevet 18. januar #60951 Skrevet 18. januar Marisana skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at det kommer veldig beleilig, denne utmattelsen. Det er lett å skylde på at det har vært full rulle og lange dager i mange år, men det er noe merkelig at smellen kommer bare noen få dager etter at hun er blitt tatt i løgn. Blir ikke bedre av at Mor Tandberg selv kaller det en heksejakt, det datteren hennes er utsatt for. Når det er sagt, så synes jeg helt klart SE burde gjøre det til en vane å ta seg en fridag. Hun burde legge inn minst en dag i uka med fri, hvor hun legger telefon og sosiale medier helt bort - for det tror jeg både hun og familien hennes har veldig godt av. De færreste av oss har jobb 24/7 uten hvile - alle trenger fri i blant. Problemet med å leve av å være influenser, er at den ene dagen du legger inn fri, ikke bare er en dag de taper penger på, men de mister kanskje også følgere og får dårligere oppslutning og engasjement. Men kanskje er det en pris det er verdt å betale, hvis det betyr at du ikke kjører kroppen din helt ned i kjelleren også enda litt til? SE er ikke bare en influenser, hun er også mamma - den viktigste jobben hun har. Så å legge inn minst en dag i uka med fri hvor hun kun kan fokusere på å være mamma og kjæreste, tror jeg er gull verdt for alle parter. 🎯 Ja den utbrenthet snakkingen kom etter intervjuet var lagt ut og Sandtorv begynte å stille spørsmål ved beløpet størrelse. Minst 1 dag i uken fri burde være en selvfølge med så små barn, de trenger henne avlogget fra sosiale medier innimellom 9 1
Wanda_2025 Skrevet 18. januar #60952 Skrevet 18. januar skeiv-ostepop skrev (24 minutter siden): Jeg skjønner hvor spørsmålet kommer fra, og at det er litt satt på spissen 😅 Men for å være litt alvorlig kan utbrenthet gi ganske så alvorlig og langvarige, til og med livslange, kroniske sykdommer og til og med autoimmune sykdommer. Og veien dit kan se veldig forskjellig ut for ulike folk men en rød tråd er ofte at sliter med å finne glede eller motivasjon i ting som gjorde det før, og oppgaver som må gjøres blir utsatt i det uendelige selv om det hadde tatt kort tid og lite energi bare å gjøre det i første omgang. Sånn som en enkel unnskyldning. Sara Emilie som har den erfaringen med ME som hun påstår å ha hatt, burde i større grad klart å se disse tegnene tidlig selv, og tatt de på alvor. Ikke sikkert at hun klarer å gjøre noe med det men om hun er så «selvbevisst» som hun later som hun er nå burde hun ta tegnene på alvor. Men det gjør hun ikke. Så jeg tror det bare er oppdiktet enten for å sanke sympati eller skape ei ny målgruppe. Eller begge. Ser hva du mener i forhold til det med utbrenthet og symptomer, men det er vel bare 14 dager siden det var full jubalong i Bergen med alkohol i monitor og godt humør, med buksa på knærne når Sara Emilie viste frem nok en Careless kjole på folkelig vis. Kunne kostet på seg en forklaring og unnskyldning til Sandtorv før hun møtte veggen helt denne helgen. 5 5
elskersommer Skrevet 18. januar #60953 Skrevet 18. januar skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Jeg er faktisk litt imponert over at hun har klart å «ta pause» over to dager. Enten er hun genuint utbrent - og da er ikke to dager nok. Eller så er det et forsøk på nytt innhold og nytt engasjement og hun tar en risiko på at det hun taper disse to dagene lønner seg i det lange løpet med flere følgere eller nytt innhold. Jeg heller mest mot sistnevnte. Ikke helt fri. Hun har postet i dag 3 4
Anemoi Skrevet 18. januar #60954 Skrevet 18. januar (endret) Da har jeg hørt gjennom et laaangt ikke-tekstet snapinnlegg som SE la ut i ettermiddag. Hun har som vanlig manus. SE bruker mye tid på å repetere det som har skjedd siden 2021. Ja, det har jo skjedd mye - men det meste er helt selvvalgt, og kanskje med for lite tanke på konsekvensene… Samtidig prøver hun å overbevise følgerne om at slitenheten nå ikke har noe som helst å gjøre med den siste tiden (=vippsgate). Hun er tvetydig, hun både avviser og hinter om utbrenthet: «Jeg følger på ingen måte at jeg har møtt noen vegg, ikke i det hele tatt, enda.» Hvis hun tar tak, sier hun dette vil være forbigående. Samtidig sier hun og det er så nær å komme dit nå (til den berømte veggen). SE bruker ordene utmattet, og at både hun og V er tomme for energi etter en jul med lite søvn og sykdom (V). Hun er opptatt av å bli lønnet av CL, her er det en levestandard og inntjening som tydeligvis skal holdes ved like. Endret 18. januar av Anemoi 12 1 4
Sharp75! Skrevet 18. januar #60955 Skrevet 18. januar Dette er en tråd om Sara Emilie. Her er tråden til Herr og Fru Tandberg 🙂 2 2
Donnap Skrevet 18. januar #60956 Skrevet 18. januar (endret) Anemoi skrev (14 minutter siden): Da har jeg hørt gjennom et laaangt ikke-tekstet snapinnlegg som SE la ut i ettermiddag. Hun har som vanlig manus. SE bruker mye tid på å repetere det som har skjedd siden 2021. Ja, det har skjedd mye - men det meste er helt selvvalgt, og kanskje med for lite tanke på konsekvensene… Samtidig prøver hun å overbevise følgerne om at slitenheten nå ikke har noe som helst å gjøre med den siste tiden (=vippsgate). Hun er tvetydig, hun både avviser og hinter om utbrenthet: «Jeg følger på ingen måte at jeg har møtt noen vegg, ikke i det hele tatt, enda.» Hvis hun tar tak, sier hun dette vil være forbigående. Samtidig sier hun og det er så nær å komme dit nå (til den berømte veggen). SE bruker ordene utmattet, og at både hun og V er tomme for energi etter en jul med lite søvn og sykdom (V). Hun er opptatt av å bli lønnet av CL, her er det en levestandard og inntjening som tydeligvis skal holdes ved like. 🎯 Ja der kom det vi visste kom til å komme. En lang samtale med følgerne sine om utmattethet/slitenhet/utbrenthet. Skulle tro vi var synske. Neida, vi har bare fulgt henne lenge og vet hva som kommer for å skape engasjement, prøve å få folk nysgjerrig og begynne å følge. Regner med hun snart poster alle heiaropene hun får fra følgerene også, som vanlig. Endret 18. januar av Donnap 7 1
Kønn Skrevet 18. januar #60957 Skrevet 18. januar 0da skrev (1 time siden): Utbrent, men ansiktet full i sminke. Kjøper det ikke. Jeg tror hun er drittlei av å snappe, men de har lagt opp til at de er avhengige av denne inntekten. 13 1
Kønn Skrevet 18. januar #60958 Skrevet 18. januar Kønn skrev (7 minutter siden): Jeg tror hun er drittlei av å snappe, men de har lagt opp til at de er avhengige av denne inntekten. Siterer meg selv. Husker jo hvordan panikken tok tak da snap ved en feiltagelse hadde sendt ut at de skulle avslutte programmet. 7 1
Donnap Skrevet 18. januar #60959 Skrevet 18. januar Tenk å være så heldig at foreldrene tar alle barna slik at hun kan få hvile eller ha litt kjærestetid med Vegard. Men neida, den bruker hun til å prate leeeenge med følgerne. Synes prioriteringene er så feil her at jeg kan ikke skjønne at følgerne går på dette. Er helt sikker på at mange ser galskapen i at hun atter engang deler i bøtter og spann om utbrenthet/slitent, mens hun egentlig bare skulle tatt seg fri og hvile isteden. Hun har gjort det mange ganger før, og samme med Therese Lien også, de to deler det samme om og om igjen. Blir utrolig slitsomt for de som følger dem lenge, jada snakker av egen erfaring, er en grunn til at jeg ikke følger noen influensere lenger. 8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå