Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (44 minutter siden):

Ja godt hun minner oss på det innimellom.

Jeg tror folk er i endring. Kansler og påvirkere sånn som Sara Emilie tror jeg er på vei ut. Altså hverdagspåvirkere som deler alle detaljer fra hverdagene sine. Jeg tror de fleste stort sett har nok med sine egne hverdager. Ikke alle naturligvis. De vil nok alltid kunne ha et lite publikum.

Men den eneste grunnen til at Sara Emilie kan gå rundt i kjolene sine og snakke om hverdagslige ting (hus til 35 mill, hage med 3 basseng og nybygget garasje som ikke passer millionbilen) som alle kjenner seg igjen i er pga reklameinntekter og samarbeid med andre bedrifter.

Den inntekten eksisterer kun så lenge markedet er interessert.

Dersom Snapchat ikke får betalende kunder så struper de fort igjen utbetalingene til skaperene sine. Det snakkes det jo allerede om at de gjør.

Og jeg tror bedriftene er lei influensere som ikke er i målgruppen til kundene sine, eller har tillit og troverdighet hos følgerene sine.

Min opplevelse er at bedriftene går mer på spesialiserte påvirkere. De som kjenner markedet, produktene og har følgere som faktisk vil kjøpe og har kjøpekraft. Ikke en tilfeldig påvirker som tar betalt for å promotere et produkt mens de samtidig snikreklamerer for egne produkter, blandet med kjedelige hverdagsting kombinert med enorme mensenblødninger, tamponger som sitter fast, bil som ikke kan stå i garasjen og daglige rapporter over antall diabetes alarmer de har hatt om natta.

Men vi får se. Jeg tror Sara Emilie kjenner på det siden hun i det minste snakker om endringer. Så får vi se om det blir mer enn snakk.

Jeg tror også folk er i en endring.  Min døtre i 20 år tror jeg knapt følger noen influencere. De aner ikke hvem jeg prater om dersom jeg nevner noen.. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (51 minutter siden):

Ja godt hun minner oss på det innimellom.

Jeg tror folk er i endring. Kansler og påvirkere sånn som Sara Emilie tror jeg er på vei ut. Altså hverdagspåvirkere som deler alle detaljer fra hverdagene sine. Jeg tror de fleste stort sett har nok med sine egne hverdager. Ikke alle naturligvis. De vil nok alltid kunne ha et lite publikum.

Men den eneste grunnen til at Sara Emilie kan gå rundt i kjolene sine og snakke om hverdagslige ting (hus til 35 mill, hage med 3 basseng og nybygget garasje som ikke passer millionbilen) som alle kjenner seg igjen i er pga reklameinntekter og samarbeid med andre bedrifter.

Den inntekten eksisterer kun så lenge markedet er interessert.

Dersom Snapchat ikke får betalende kunder så struper de fort igjen utbetalingene til skaperene sine. Det snakkes det jo allerede om at de gjør.

Og jeg tror bedriftene er lei influensere som ikke er i målgruppen til kundene sine, eller har tillit og troverdighet hos følgerene sine.

Min opplevelse er at bedriftene går mer på spesialiserte påvirkere. De som kjenner markedet, produktene og har følgere som faktisk vil kjøpe og har kjøpekraft. Ikke en tilfeldig påvirker som tar betalt for å promotere et produkt mens de samtidig snikreklamerer for egne produkter, blandet med kjedelige hverdagsting kombinert med enorme mensenblødninger, tamponger som sitter fast, bil som ikke kan stå i garasjen og daglige rapporter over antall diabetes alarmer de har hatt om natta.

Men vi får se. Jeg tror Sara Emilie kjenner på det siden hun i det minste snakker om endringer. Så får vi se om det blir mer enn snakk.

Støttes! 👏🏻

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er hun ikke med Therese Lien og co?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (25 minutter siden):

Sårbare mennesker i alle livssituasjoner, selvom de både er voksne og oppegående, har en tendens til å bli «snyltet» på av de som er ute etter pengene deres. Bare å se på all scam som oppegående mennesker taper opp i flere  millioner kroner på pga de føler sympati, følelse av felleskap/vennskap og at de støtter en god sak. (Parasosiale forhold)  Blir lurt trill rundt men skjønner ikke det selv. Noen ganger vet man ikke sitt eget beste når man blir «fanget» av noe. 

Nå som dette ble forklart med saklighet så kan jeg si jeg er enig 😊

• Liker 1
  • Hjerte 3
Gjest Interiørgla
Skrevet
Wanda_2025 skrev (1 time siden):

Problemet er vel at det er en form for utnyttelse av ensomme, sårbare, syke og dypt religiøse mennesker?

SET eier jo 50% og den andre som eier 50% er vel dypt inn i det religiøse belte. Så dra hjelp derifra er jo ikke utelukket. Får bare håpe det er frivillig å handle. 

Skrevet

På konstant leting etter tema som kan engasjere følgerne…
(Fra snap i formiddag.)

IMG_8059.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (8 minutter siden):

(Fra snap i formiddag.)

IMG_8059.jpeg

Hadde jeg fulgt henne nå, så hadde jeg slettet henne tvert pga denne snappen. Å diskutere Trump og Grønland med en influenser er det siste jeg hadde ønsket og iallfall ikke med henne.  Er vel mer enn nok i nyhetene om både dette og annet skremmende,  er ikke noe behov for at uvitende influensere skal ta det opp også. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
hurryhurry skrev (52 minutter siden):

Hvorfor er hun ikke med Therese Lien og co?

For da må hun reise ut av huset🙈

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Donnap skrev (20 timer siden):

Hadde jeg fulgt henne nå, så hadde jeg slettet henne tvert pga denne snappen. Å diskutere Trump og Grønland med en influenser er det siste jeg hadde ønsket og iallfall ikke med henne.  Er vel mer enn nok i nyhetene om både dette og annet skremmende,  er ikke noe behov for at uvitende influensere skal ta det opp også. 

Sara Emilie vet sikkert like lite hvor Grønland er som Trump. Så jeg er ikke bekymret for at det blir en fast ting 🤣

Endret av skeiv-ostepop
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing. 

Sol, admin. 

• Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (46 minutter siden):

(Fra snap i formiddag.)

IMG_8059.jpeg

Det tyder vel på at hun er desperat etter klikk. At det ikke er så bra som før. Desperasjonen viser seg gjennom plutselig politisk engasjement. Et engasjement som virker naivtvog uvitende. Men et halmstrå for aktivitet på kontoen.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Interiørgla skrev (2 timer siden):

Da kan en ikke laste arkitekten for dette . Kun ens egen dumheter. Viktig å høre på fagfolk og ikke tro en alltid vet best.

Sara har ikke skyldt på arkitekten. Og man trenger ikke være dum for at ting ikke blir slik som man ønsker eller ser for seg. Sara har heller ikke sagt noe om at hun visste best.

Hvorfor prøve å gjøre det til noe som Sara aldri har sagt eller gjort? Hvorfor prøve å lage et narrativ som er laaaaaaangt fra sannheten?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Spania33
Skrevet
Anemoi skrev (59 minutter siden):

(Fra snap i formiddag.)

IMG_8059.jpeg

Det verste er at jeg i går kom til å tenke på henne som en mini-Trump. Med sine alternative fakta og sin selvforhøyelse så fort anledningen byr seg.

Men ja, dette er så påtatt at det er over grensen til latterlig - bare patetisk. Synes dog det er flere influensere enn SET som desperat prøver nye veier for engasjement om dagen. Et tegn i tiden?

Gjest Interiørgla
Skrevet

Jeg har ikke laget ett eget narrativ ang SET sin garasje, hun snakket store ord om huset når dette var i byggefasen, deriblant denne garasjen som skulle være i tilknytning til huset. Lett og gå tørrskodd fra inne til den med hele familien og med oppvarming. Når det så blir forandring i forhold til størrelse må en jo forstå konsekvensene av det.

Skrevet
Interiørgla skrev (18 minutter siden):

Jeg har ikke laget ett eget narrativ ang SET sin garasje, hun snakket store ord om huset når dette var i byggefasen, deriblant denne garasjen som skulle være i tilknytning til huset. Lett og gå tørrskodd fra inne til den med hele familien og med oppvarming. Når det så blir forandring i forhold til størrelse må en jo forstå konsekvensene av det.

Jeg siterer bare utifra hva du selv skriver og legger opp til. Noe som ikke er fakta. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Spania33 skrev (1 time siden):

Det verste er at jeg i går kom til å tenke på henne som en mini-Trump. Med sine alternative fakta og sin selvforhøyelse så fort anledningen byr seg.

Men ja, dette er så påtatt at det er over grensen til latterlig - bare patetisk. Synes dog det er flere influensere enn SET som desperat prøver nye veier for engasjement om dagen. Et tegn i tiden?

At SaraE er en mini-Trump syns jeg er en drøy kommentar.

Jeg syns det er helt greit at SaraE tar opp urolighetene som er nå. Fra sitt perspektiv. Det er endel av verden som er i forandring og noen syns kanskje det er godt å se noen som setter ord på sine tanker omkring det. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Sara Emilie vet sikkert like lite hvor Grønland er som Trumph. Så jeg er ikke bekymret for at det blir en fast ting 🤣

Hvorfor mener du at SaraE ikke vet hvor Grønland er?

Ps. Trumph er noe annet enn Trump. Er det en historie her som gjør at du skrev det slik?

Endret av Minimeg1234
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Donnap skrev (2 timer siden):

Jeg ville heller ikke diskutert dette med SaraE eller noen andre influensere. For meg ser det ut som hun er ute etter tanker omkring dette, ikke en diskusjon. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Anemoi skrev (4 timer siden):

Jada, hun forteller hvordan de i planleggingen bommet og garasjen ble for kort.
SE sier: «Det burde vi tenkt over, da, når vi gjorde den endringen mtp bodstørrelsen og mulighet for et soverom oppe.»  
Garasjen ble for kort og kan ikke brukes slik den var tiltenkt, oppvarmet og med inngang fra huset slik at de kunne få ungene lett inn i bilen mens den sto inne i garasjen. 
Oppsummert: Tabbe, for kort garasje! 

Det er en tabbe og det sier hun  selv også. De burde absolutt vært mere på når forandringen pga et ekstra soverom kom.  Godt tips til andre om å følge nøye med slik at hus blir som en ønsker. Om en skal bygge hus.

Heldigvis for dem så går bilen fortsatt i garasjen selvom garasjedøra må være åpen for å kunne gå rundt bilen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (18 minutter siden):

Jeg ville heller ikke diskutert dette med SaraE eller noen andre influensere. For meg ser det ut som hun er ute etter tanker omkring dette, ikke en diskusjon. 

Hadde ikke villet hørt hennes eller følgernes tanker om det heller. Det er mye urovekkende som skjer nå, mange skremmende katastrofeoverskrifter på nyhetene, såpass at jeg som vanligvis ser nyheter hver dag nesten kvier meg for det. At influensere skal begynne å ta opp dette også i desperasjon for å engasjere følgere gjør meg rett og slett sint. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...