Gå til innhold

Handler dere inn når dere har overnattinggjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du det er frekt å bo hos folk opptil flere ganger i året i flere dager uten å bidra noe som helst.

La vertene betale alt, og heller ikke ha en vert gave?

 

Ikke noe vi forventer eller ønsker, men jeg snur sitausjonen rundt. Og nok en gang vi skulle planlegge frokosten i sammen, og det ble forespurt og spurt om det var noe de også kunne tenke seg.

Anonymkode: 24037...c74

Da er det jo du som må sette foten ned. Ikke drive å appellere her. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har jeg skrevet flere ganger i tråden at vi har funnet en butikk som er åpen til kl 12, vi er der en halvtimes før stengetid, og kommer til å handle der.

Anonymkode: 24037...c74

Så bra. Problemet løst. Så får du ta problemet med de som overnatter gratis hos dere opp ved neste korsvei. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Det var helt greit for dem? Da var det noe dere tilbød dere da? For hvis de overnatter og får gratis mat hos dere, og er likestilt mht økonomi og foreslår at dere skal betale selv, så er det rart. Da ligger nærheten i familien vil jeg si...Men du nevner dette etter som tråden utvikler seg..hm. Men ok.

Hvorfor svarer du ikke på hva dere vil få servert til frokost da?? Hadde jo vært fint å se hva som ikke er bra nok.

Jeg har nevnt dette får flere sider siden, vi har ingen problem med at vi betaler alt når de er på besøk, eller at vi betaler alt selv under besøket.

Det eneste vi vet er at det pålegg og brød vi skal ha, da de ikke ønsket å stå på kjøkkenet,og det har vi tatt hensyn til og kun foreslått pålegg, og det ble ønsket tradisjonell frokost, vi har kommet med forslag til det, og spurt om dette er noe de kunne tenke seg å spise, uten å få svar, det eneste svaret vi får at de ikke gidder å gå butikken. 

Resurantene er det de som har bestemt også. Og det er helt ok.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart gjør jeg det. Jeg spør om de drikker kafe (drikker ikke kafe selv) hvilket pålegg de liker, juice og sånn. Så har jeg melk, ost, egg, brød, knekkebrød og sånn vanlige ting stående. Kunne ikke falt meg inn å spørre "kan du kjøpe med.........?" Jeg handler inn alt når jeg har overnatting.  Er ikke så gjerrig jeg ikke vil handle inn ekstra mår jeg får overnattingsbesøk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes kanskje at det hadde vært rart dersom jeg skulle ha besøkt broren min og vi skulle ha en god frokost sammen, og jeg sa "har så lyst på roastbiff, kan du kjøpe inn det?" og han hadde sagt nei, uten å forklare hvorfor, hadde jeg stusset litt. 

Anonymkode: 160d4...1fa

Ikke sant, og det er det vi også stusser over. Spesielt når vi skulle planlegge frokosten sammen.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra. Problemet løst. Så får du ta problemet med de som overnatter gratis hos dere opp ved neste korsvei. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

Ikke sant :)

De skal fortsatt få lov til å bo her gratis, jeg bare tror de glemmer alt det hyggelig vi gjør får de, og mye hensyn vi tar :)

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig :) De er flinke til å være med å lage måltider, men det er vi som betaler, vi handler inn ting vi vet de liker får at de skal kose seg hos oss :)

Anonymkode: 24037...c74

Det er snilt og fint av dere. 

Det er oftere lettere å komme på besøk hvis begge partene får bidra litt.

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nevnt dette får flere sider siden, vi har ingen problem med at vi betaler alt når de er på besøk, eller at vi betaler alt selv under besøket.

Det eneste vi vet er at det pålegg og brød vi skal ha, da de ikke ønsket å stå på kjøkkenet,og det har vi tatt hensyn til og kun foreslått pålegg, og det ble ønsket tradisjonell frokost, vi har kommet med forslag til det, og spurt om dette er noe de kunne tenke seg å spise, uten å få svar, det eneste svaret vi får at de ikke gidder å gå butikken. 

Resurantene er det de som har bestemt også. Og det er helt ok.

Anonymkode: 24037...c74

Ts. Dere er gjester. Du vet ikke en gang hvilket pålegg de har, men ble sikkert fornærmet/irritert fordi de ikke ønsker å stå på kjøkkenet. Om jeg inviterte noen, så hadde jeg stusset om de ba meg kjøpe flere slag pålegg pluss frukt og grønnsaker. Akkurat som om det jeg har ikke er bra nok. 

Dere har tydeligvis tradisjon for 17.mai-frokost, og hvis den er så viktig at dere må ha den på deres måte, så hadde jeg droppet å takke ja til invitasjonen. At de har bestilt på restauranter, kan jo like godt være at de "yter service"? Hvorfor tror du ellers de har gjort det? Fra mitt ståsted er det et pluss om verten ordner med sånt. Jeg har også bestilt på restauranter uten å spørre tilreisende. Fordi jeg vil de skal få en god matopplevelse. Det har alltid blitt satt pris på da..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Ts. Dere er gjester. Du vet ikke en gang hvilket pålegg de har, men ble sikkert fornærmet/irritert fordi de ikke ønsker å stå på kjøkkenet. Om jeg inviterte noen, så hadde jeg stusset om de ba meg kjøpe flere slag pålegg pluss frukt og grønnsaker. Akkurat som om det jeg har ikke er bra nok. 

Dere har tydeligvis tradisjon for 17.mai-frokost, og hvis den er så viktig at dere må ha den på deres måte, så hadde jeg droppet å takke ja til invitasjonen. At de har bestilt på restauranter, kan jo like godt være at de "yter service"? Hvorfor tror du ellers de har gjort det? Fra mitt ståsted er det et pluss om verten ordner med sånt. Jeg har også bestilt på restauranter uten å spørre tilreisende. Fordi jeg vil de skal få en god matopplevelse. Det har alltid blitt satt pris på da..

Hvorfor svarer du meg ikke på tidligere spørsmål?

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du meg ikke på tidligere spørsmål?

Anonymkode: 24037...c74

Hvilket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, exictence skrev:

Det er snilt og fint av dere. 

Det er oftere lettere å komme på besøk hvis begge partene får bidra litt.

Enig :)

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes kanskje at det hadde vært rart dersom jeg skulle ha besøkt broren min og vi skulle ha en god frokost sammen, og jeg sa "har så lyst på roastbiff, kan du kjøpe inn det?" og han hadde sagt nei, uten å forklare hvorfor, hadde jeg stusset litt. 

Anonymkode: 160d4...1fa

Og gulost. Og egg. Og salami. Og frukt og grønnsaker. Mao virker lista til Ts som hele frokosten. Serverer røkt laks og eggerøre pluss div oster pluss de berømte jordbærene jeg. Det er vel bra nok. Eller ikke... Blir skeptisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette jeg. 

Nr 1  De jeg skulle besøke selvfølgelig hadde mat til frokost til alle:  men jeg ønsket meg sjokolademelk og avokado som de ikke har kjøpt inn. Dette spør jeg om de vær så snill kan kjøpe for meg så vipser jeg penger. 

Nr 2: De jeg besøker har ikke mat til vi kommer og nekter å handle mat for oss og krever i tillegg penger for måltidene. 

 

Nr 2 urimelig. 

Nr 1 helt greit, men ville syns det var  litt rart at de ikke vil gå på butikken for meg da. Om det er kort dit. 

 

Anonymkode: ad8c0...ead

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke dette jeg. 

Nr 1  De jeg skulle besøke selvfølgelig hadde mat til frokost til alle:  men jeg ønsket meg sjokolademelk og avokado som de ikke har kjøpt inn. Dette spør jeg om de vær så snill kan kjøpe for meg så vipser jeg penger. 

Nr 2: De jeg besøker har ikke mat til vi kommer og nekter å handle mat for oss og krever i tillegg penger for måltidene. 

 

Nr 2 urimelig. 

Nr 1 helt greit, men ville syns det var  litt rart at de ikke vil gå på butikken for meg da. Om det er kort dit. 

 

Anonymkode: ad8c0...ead

Spot om :)

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spot om :)

Anonymkode: 24037...c74

Hva da er spot on? Hvis du er TS da. 

Anonymkode: ad8c0...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da er spot on? Hvis du er TS da. 

Anonymkode: ad8c0...ead

Det du skrev :) Er akkurat det som er sitausjonen :)

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skrev :) Er akkurat det som er sitausjonen :)

Anonymkode: 24037...c74

Nr 1 eller nr 2? 

Anonymkode: ad8c0...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var i samme situasjon som ts ville jeg gjort nøyaktig det samme som hun. Vi avtaler med de vi skal besøke hva som skal spises, min familie tilbyr seg å dele regningen på maten (noe som alltid blir avslått). Når vi har besøk så kjøper vi maten, og avslår penger fra dem. 

Jeg synes de slektningene virker veldig rare. Hva er problemet med at dere kommer med frokostønsker når utgangspunktet var at dere skulle planlegge frokosten sammen med dem?  

I min slekt spør alle om hva overnattingsgjester vil ha til pålegg, og vertskapet handler inn dette. Helt normalt. I min manns slekt har vi vært på overnattingsbesøk og betalt all mat, da de var hos oss betalte vi også all mat. Må innrømme at jeg syntes det var litt underlig, men sa ingenting om det. 

Håper det ordner seg og jeg synes ikke ts skal drive og varte opp denne familien når de kommer på besøk neste gang. Får være måte på til utnyttelse. 

Anonymkode: da061...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller et tredje alternativ :troll? 

Anonymkode: ad8c0...ead

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nr 1 eller nr 2? 

Anonymkode: ad8c0...ead

2

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...