Gå til innhold

Handler dere inn når dere har overnattinggjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen vi kan ikke det.

Anonymkode: 24037...c74

Ok om det er det du gjentagende sier til dem også så kan jeg faktisk skjønne om de syntes du er litt sær. Om du snur på det, hvor vanskelig er det fra i dag til torsdag og fått kjøpt inn til pålegg til å ta med seg?

Endret av moroklompen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Melis123 skrev:

Jeg hadde gjerne tatt den turen på butikken for deg, men syns du er sær som har så spesifikke ønsker til frokost. Gjør du det samme om du er invitert på middag?

Jeg er gjestfri, spør du meg om jeg kan kjøpe en vin til deg på Vinmonopolet så tar jeg tid til det, dropper ikke å kjøpe å gå trass, og når vi har overnattingsbesøk planlegger vi måltidene i sammen. Utrolig nok er vi så gjestfrie og fleksible

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En selvfølge for min del. Liker å ha mye å by på. Synes at man som gjest ikke skal "betale" for å være hos noen.

Anonymkode: f8240...695

Vi bryr oss egentlig ikke om pengene, det er den frivilligheten tanke på hvor mye vi gjør for de når de er på besøk her, ofte.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde først problemstillingen var at dere ikke fikk mat i det hele tatt og hadde tenkt meg inn her for å kritisere vertene.

Jeg har aldri stilt krav om spesifikke matretter eller pålegg når jeg har overnattet hos andre. Da ville jeg følt meg kravstor. Nå er jeg ikke spesielt kresen, så det meste glir ned. Hvis noen hadde bedt meg handle inn noe spesielt til de kom på besøk, ville jeg selvsagt etterkommet ønsket. Både som gjest og vert forsøker jeg å ta hensyn til andre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å spandere mat for ett døgn på mine gjester, om de blir lenger handler vi resten sammen. Men har noen ekstra gode venner som er her i en uke om gangen, og vise versa at jeg er hos de, og da handler verten inn. Vi er veldig like i matveien da, så teller ikke kroner der akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg handler alltid inn ekstra godt pålegg, brød, juice osv når vi får overnattingsgjester, men jeg har aldri opplevd at gjestene har sendt liste med 5 forskjellige pålegg de vil vi skal kjøpe inn og jeg har heller aldri selv sendt liste over hvilke pålegg verten skal kjøpe inn til jeg kommer. Jeg spiser det jeg får servert. Selvfølgelig er det hyggelig, og gjestfritt, å handle inn noe ekstra godt til gjestene, men jeg synes kanskje det er litt rart å legge føringer for hva som blir servert så lenge det ikke er snakk om allergier. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld: Jeg handler selvsagt inn ekstra god mat når jeg får gjester. Og de må ikke betale for maten.

Men, etter min mening er det frekt å be verten om å handle inn spesifikke ting. Det har jeg aldri verken opplevd eller hørt om at noen har gjort. 

Hvis det var meg du skulle besøke, og du ba meg om å kjøpe fem spesifikke pålegg til deg, så hadde jeg gjort det. Men jeg hadde syns det var noe spesielt, og at du var litt vel freidig. 

Kanskje de du skal besøke har planlagt hva de skal servere til frokost på 17. mai? 

Anonymkode: fa961...f36

Som sagt når de spør oss om å handle inn noe spesielt får de gjør vi det,dette er nær familie, og de har ikke planlagt frokosten i det hele tatt, det skulle vi gjøre i sammen. 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, moroklompen skrev:

Ok om det er det du gjentagende sier til dem også så kan jeg faktisk skjønne om de syntes du er litt sær. Om du snur på det, hvor vanskelig er det fra i dag til torsdag og fått kjøpt inn til pålegg til å ta med seg?

Hvordan mener du at jeg skal klare å ha med egg i kofferten?

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper inn god mat når vi har overnattingsgjester selvfølgelig. Men jeg har aldri opplevd at noen har spurt meg om å spesifikt kjøpe inn div pålegg og lignende. Kunne heller ikke falt meg inn å spørre andreboka spesifikke innkjøp når jeg kom på besøk. Dette uavhengig av hvor gjestfri jeg er tilbake. Synes det er uhøflig å be de kjøpe inn spesielle varer. Unntak hvis det er dine egne foreldre/søsken. Hvem er det dere skal besøke?

Anonymkode: fadd3...449

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hansehan skrev:

Jeg trodde først problemstillingen var at dere ikke fikk mat i det hele tatt og hadde tenkt meg inn her for å kritisere vertene.

Jeg har aldri stilt krav om spesifikke matretter eller pålegg når jeg har overnattet hos andre. Da ville jeg følt meg kravstor. Nå er jeg ikke spesielt kresen, så det meste glir ned. Hvis noen hadde bedt meg handle inn noe spesielt til de kom på besøk, ville jeg selvsagt etterkommet ønsket. Både som gjest og vert forsøker jeg å ta hensyn til andre.

Ingen har stil krav, og de har enda ikke planlagt frokosten, men vi reagere likevel, spesielt når vi gjør det for de.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper inn god mat når vi har overnattingsgjester selvfølgelig. Men jeg har aldri opplevd at noen har spurt meg om å spesifikt kjøpe inn div pålegg og lignende. Kunne heller ikke falt meg inn å spørre andreboka spesifikke innkjøp når jeg kom på besøk. Dette uavhengig av hvor gjestfri jeg er tilbake. Synes det er uhøflig å be de kjøpe inn spesielle varer. Unntak hvis det er dine egne foreldre/søsken. Hvem er det dere skal besøke?

Anonymkode: fadd3...449

Søsken 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søsken 

Anonymkode: 24037...c74

Med samboer 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å handle inn til gjester som kommer til meg. Spør gjerne om de har spesielle ønsker. Ønsker at gjestene skal føle seg velkomne.

Samtidig, hadde de bare bedt om ting jeg vanligvis ikke har i kjøleskapet mitt, er det ikke sikkert jeg hadde kjøpt inn alle ønskene deres.

Du sier også at du ønsker å spise noe du ikke spiser til vanlig fordi det er 17. mai. Vel, for min del som gjest, spiser det vertskapet har i hus. Ønsker jeg meg noe annet, så kjøper jeg det selv, tar det med i bagasjen, eller koser meg med det i etterkant. Kunne fint kjøpt inn roastbeef  neste helg i stedet og kost meg glugg da.

Ellers ville jeg vurdert hele greia. Bo på hotell i stedet for hos dem. Blitt hjemme. Er dere så forskjellige på frokosten, så kan det jo hende hele dagen blir trist og lei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har stil krav, og de har enda ikke planlagt frokosten, men vi reagere likevel, spesielt når vi gjør det for de.

Anonymkode: 24037...c74

Hvilke fire påleggssorter er det snakk om i tillegg til roastbeef? Og hvorfor er det ikke aktuelt å ta med i bagasjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tran09 skrev:

Jeg pleier å spandere mat for ett døgn på mine gjester, om de blir lenger handler vi resten sammen. Men har noen ekstra gode venner som er her i en uke om gangen, og vise versa at jeg er hos de, og da handler verten inn. Vi er veldig like i matveien da, så teller ikke kroner der akkurat :)

 Som sagt det handler ikke om penger 🙂 men ikke gjøre den samme tjenesten tilbake. De er her ofte, vi lar de bo her slik at de slipper å betale for hotell, noen ganger er det selvsagt fordi det er hyggelig med besøk 🙂 men nå har de satt helt på bakbeina, og min samboer reagerer på sitt søsken og sambier oppførsel.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt når de spør oss om å handle inn noe spesielt får de gjør vi det,dette er nær familie, og de har ikke planlagt frokosten i det hele tatt, det skulle vi gjøre i sammen. 

Anonymkode: 24037...c74

OK, hvis dere skulle planlegge frokosten sammen så gir det mer mening at dere foreslår spesifikke pålegg. Hvordan har dere lagt fram ønsket deres da? Hvis det er blitt gjort på en forlangende måte så kanskje de ble fornærmet? 

Hvis de ikke vil kjøpe disse påleggene, så foreslår jeg at dere kjøper med dere det som går an å ta med ( ikke egg da feks). 

 

Anonymkode: fa961...f36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontorotta skrev:

Jeg pleier å handle inn til gjester som kommer til meg. Spør gjerne om de har spesielle ønsker. Ønsker at gjestene skal føle seg velkomne.

Samtidig, hadde de bare bedt om ting jeg vanligvis ikke har i kjøleskapet mitt, er det ikke sikkert jeg hadde kjøpt inn alle ønskene deres.

Du sier også at du ønsker å spise noe du ikke spiser til vanlig fordi det er 17. mai. Vel, for min del som gjest, spiser det vertskapet har i hus. Ønsker jeg meg noe annet, så kjøper jeg det selv, tar det med i bagasjen, eller koser meg med det i etterkant. Kunne fint kjøpt inn roastbeef  neste helg i stedet og kost meg glugg da.

Ellers ville jeg vurdert hele greia. Bo på hotell i stedet for hos dem. Blitt hjemme. Er dere så forskjellige på frokosten, så kan det jo hende hele dagen blir trist og lei.

Selfølgelig blir det en bra dag, men så er det da, hva blir neste de trasser på?  De har bestemt hvilken resturant vi skal spise på bø annet

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OK, hvis dere skulle planlegge frokosten sammen så gir det mer mening at dere foreslår spesifikke pålegg. Hvordan har dere lagt fram ønsket deres da? Hvis det er blitt gjort på en forlangende måte så kanskje de ble fornærmet? 

Hvis de ikke vil kjøpe disse påleggene, så foreslår jeg at dere kjøper med dere det som går an å ta med ( ikke egg da feks). 

 

Anonymkode: fa961...f36

Dette foreslår jeg, var det du tenkte som tradisjonelle frokost til samboer til søsken ,og er dette noe du liker.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

OK, hvis dere skulle planlegge frokosten sammen så gir det mer mening at dere foreslår spesifikke pålegg. Hvordan har dere lagt fram ønsket deres da? Hvis det er blitt gjort på en forlangende måte så kanskje de ble fornærmet? 

Hvis de ikke vil kjøpe disse påleggene, så foreslår jeg at dere kjøper med dere det som går an å ta med ( ikke egg da feks). 

 

Anonymkode: fa961...f36

Funnet en butikk som er åpen til 12, avtalt med samboer at vi handler der når vi kommer en halv time før stengetid 

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...