Gå til innhold

Handler dere inn når dere har overnattinggjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på "overnatting" en gang hos en one night stand. Han hadde også to kompiser som sov over (annet rom). Morgenen etter gikk det ikke buss før litt ut på formiddagen. Han stelte i stand frokost til alle og alle fikk si ønsket sitt om speilegg med knust eller hel plomme 😂 Litt kleint med fellesfrokost, men samtidig var det litt koselig å se at kompisene koste seg med frokost sammen dagen derpå. 

Men ja. Jeg og min samboer har av og til overnatting av venner hvis vi har hatt nach eller de har blitt litt lenge kvelden før og sover over. Er ikke alltid vi har så mye spesielt, men serverer det vi har. Som oftest har vi juice, brød/rundstykker, egg og litt pålegg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor plass tar en pakke roastbiff i kjøleskapet?  De bor her ofte gratis og med gratis mat, vi prøver alltid å kjøpe ting vi vet de liker, fint om man kan få tjenesten igjen, hadde det vært en god grunn til hvorfor de ikke kunne,hadde saken vært noe annet, virker mer som det er på trass. Fint at majoritet ikke synes vi er urimelige, det er snakk om et kvarters handletur i butikken som ligger 2 min gåavstand fra der de bor og det gjelder noen få pålegg. Vi ber de ikke om å handle i ørten butikker. Handler om fleksibilitet, skulle butikken ikke ha et av påleggene er det greit, og det hadde vært hyggelig om de kunne ha sjekke butikk ny 2 som er veldig i nærheten men det er ikke noe vi forventer. 

Anonymkode: 24037...c74

Forsto jeg det riktig? Dere har bedt dem dere skal besøke om å kjøpe inn spesifikke pålegg til dere til frokost? 

 

Anonymkode: fa961...f36

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er overnattingsgjester og invitert av de. 

Anonymkode: 24037...c74

Veldig spesielt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Puny skrev:

Det er bare merkelig. Dere er inviterte, det er ikke sånn at dere inviterte dere selv? 

Vi lar de overnatte her gratis når de skal på noe her, med gratis mat flere ganger i året,  synes faktisk vi er ganske generøse, og vi spør ikke om mye når vi får første gang besøker de, jeg/ vi bryr oss ikke så mye at vi må betale selv. Og det er 17 mai, jeg har lyst på pålegg jeg vanligvis ikke spiser, og ikke bare vegetarisk, samboeren til den vi skal til er kjøttetende.  Ingen problem med kjøtt i kjøleskapet det har jeg spurt om, fikk nei til svar,men vi trengte ikke så mye mat, hva spiller det noen rolle når vi betaler for det selv? Og vi skal frokost, lunsj i 3 dager?

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha synes det er tragisk at man ikke kan gjøre en så liten ting for andre. Dårlig oppførsel og lite gjestmildt av de 

Anonymkode: a03cd...a4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sølvdryss skrev:

Jeg var på "overnatting" en gang hos en one night stand. Han hadde også to kompiser som sov over (annet rom). Morgenen etter gikk det ikke buss før litt ut på formiddagen. Han stelte i stand frokost til alle og alle fikk si ønsket sitt om speilegg med knust eller hel plomme 😂 Litt kleint med fellesfrokost, men samtidig var det litt koselig å se at kompisene koste seg med frokost sammen dagen derpå. 

Men ja. Jeg og min samboer har av og til overnatting av venner hvis vi har hatt nach eller de har blitt litt lenge kvelden før og sover over. Er ikke alltid vi har så mye spesielt, men serverer det vi har. Som oftest har vi juice, brød/rundstykker, egg og litt pålegg. 

Men nå er jo de klar over at vi kommer dagen før 17, snakk om 5 pålegg til 17 mai frokosten, siden vi ikke rekker butikken og det er stengt 17 mai. 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Puny skrev:

Veldig spesielt.

Takk, jeg synes det er utrolig spesielt og gjøre seg så vanskelig på en så liten ting uten grunn.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix. Jeg regner med at de har mat sjøl, setter bare inn en primus på gjesterommet så de kan koke seg mat på - hvis de nå har hatt vett til å ta med fyrstikker så de får fyr på den.

Ahm.

Joda. Jeg handler inn ekstra mat og orger for gjestene når jeg har de. Jeg tar til og med bryet med å stå tidligere opp og ordner frokost for dem, litt fordi det er trivelig, men mest fordi jeg ikke vil ha andre til å rote for mye på kjøkkenet mitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha synes det er tragisk at man ikke kan gjøre en så liten ting for andre. Dårlig oppførsel og lite gjestmildt av de 

Anonymkode: a03cd...a4e

TAKK!

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er jo de klar over at vi kommer dagen før 17, snakk om 5 pålegg til 17 mai frokosten, siden vi ikke rekker butikken og det er stengt 17 mai. 

Anonymkode: 24037...c74

Kan dere ikke bare kjøpe før dere drar og ta med dere pålegget selv da?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, draug 75 skrev:

Nix. Jeg regner med at de har mat sjøl, setter bare inn en primus på gjesterommet så de kan koke seg mat på - hvis de nå har hatt vett til å ta med fyrstikker så de får fyr på den.

Ahm.

Joda. Jeg handler inn ekstra mat og orger for gjestene når jeg har de. Jeg tar til og med bryet med å stå tidligere opp og ordner frokost for dem, litt fordi det er trivelig, men mest fordi jeg ikke vil ha andre til å rote for mye på kjøkkenet mitt.

Ikke sant, og vi skal hjelpe til på kjøkkenet selvsagt 🙂

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor plass tar en pakke roastbiff i kjøleskapet?  De bor her ofte gratis og med gratis mat, vi prøver alltid å kjøpe ting vi vet de liker, fint om man kan få tjenesten igjen, hadde det vært en god grunn til hvorfor de ikke kunne,hadde saken vært noe annet, virker mer som det er på trass. Fint at majoritet ikke synes vi er urimelige, det er snakk om et kvarters handletur i butikken som ligger 2 min gåavstand fra der de bor og det gjelder noen få pålegg. Vi ber de ikke om å handle i ørten butikker. Handler om fleksibilitet, skulle butikken ikke ha et av påleggene er det greit, og det hadde vært hyggelig om de kunne ha sjekke butikk ny 2 som er veldig i nærheten men det er ikke noe vi forventer. 

Anonymkode: 24037...c74

Sorry, men jeg synes fortsatt du er litt sær😊 vi bor litt utenfor allfarvei så alle som er på besøk hos oss blir invitert til å overnatte, og dagen etter koser vi oss med rundstykker, egg og godt pålegg. Det er en selvfølge! Og vi prøver selvsagt at alle skal få noe de liker til frokost, og har aldri mottatt noen klager på det.

Syns det er rart at du som gjest legger føringer for hva som skal serveres. Eneste unntak vil være om du har spesielle behov som glutenallergi, veganer el ( eller kresent barn). Som voksen gjest i en annen persons hus, er det normal høflighet å ta det man får, og være takknemlig for det😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, moroklompen skrev:

Kan dere ikke bare kjøpe før dere drar og ta med dere pålegget selv da?

Det er nemlig det vi ikke kan,og det vet de godt. 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Melis123 skrev:

Sorry, men jeg synes fortsatt du er litt sær😊 vi bor litt utenfor allfarvei så alle som er på besøk hos oss blir invitert til å overnatte, og dagen etter koser vi oss med rundstykker, egg og godt pålegg. Det er en selvfølge! Og vi prøver selvsagt at alle skal få noe de liker til frokost, og har aldri mottatt noen klager på det.

Syns det er rart at du som gjest legger føringer for hva som skal serveres. Eneste unntak vil være om du har spesielle behov som glutenallergi, veganer el ( eller kresent barn). Som voksen gjest i en annen persons hus, er det normal høflighet å ta det man får, og være takknemlig for det😊

 

2 min gå vei til butikken. De for mat d ønsker gratis hos oss. Også er det jeg som er sær? Okay..

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nemlig det vi ikke kan,og det vet de godt. 

Anonymkode: 24037...c74

Men hvorfor kan dere ikke handle inn disse få tingene før dere drar og ta det med i bagasjen? Jeg hadde forsåvidt glatt handlet inn det dere ønsket men når de da gjør seg så vanskelige så er det jo bare å ordne det selv tenker jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En selvfølge for min del. Liker å ha mye å by på. Synes at man som gjest ikke skal "betale" for å være hos noen.

Anonymkode: f8240...695

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, moroklompen skrev:

Men hvorfor kan dere ikke handle inn disse få tingene før dere drar og ta det med i bagasjen? Jeg hadde forsåvidt glatt handlet inn det dere ønsket men når de da gjør seg så vanskelige så er det jo bare å ordne det selv tenker jeg.

Igjen vi kan ikke det.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

2 min gå vei til butikken. De for mat d ønsker gratis hos oss. Også er det jeg som er sær? Okay..

Anonymkode: 24037...c74

Jeg hadde gjerne tatt den turen på butikken for deg, men syns du er sær som har så spesifikke ønsker til frokost. Gjør du det samme om du er invitert på middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, moroklompen skrev:

Men hvorfor kan dere ikke handle inn disse få tingene før dere drar og ta det med i bagasjen? Jeg hadde forsåvidt glatt handlet inn det dere ønsket men når de da gjør seg så vanskelige så er det jo bare å ordne det selv tenker jeg.

Jeg skal undersøke om det er butikker som er åpent når vi kommer slik at vi kan dra ditt, virker som det er den eneste løsningen 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld: Jeg handler selvsagt inn ekstra god mat når jeg får gjester. Og de må ikke betale for maten.

Men, etter min mening er det frekt å be verten om å handle inn spesifikke ting. Det har jeg aldri verken opplevd eller hørt om at noen har gjort. 

Hvis det var meg du skulle besøke, og du ba meg om å kjøpe fem spesifikke pålegg til deg, så hadde jeg gjort det. Men jeg hadde syns det var noe spesielt, og at du var litt vel freidig. 

Kanskje de du skal besøke har planlagt hva de skal servere til frokost på 17. mai? 

Anonymkode: fa961...f36

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...