Gå til innhold

Handler dere inn når dere har overnattinggjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De fleste folk har egg i kjøleskapet. Hvis du på død og liv må ha egg får du koke de hjemme og ta de med i bagasjen. Det andre pålegget kan du forøvrig også pakke i bagasjen. 

Måten du skriver på her inne får meg til å mistenke at du ikke har spurt pent om de kunne handle, men heller krevd/tatt som en selvfølge at det skal handles inn.

Anonymkode: c3446...c27

Nei vettu hva nå gidder jeg ikke lengre, ikke får at noen av dere er uenig med oss, men fordi det er klart og tydelig dere ikke leser, og det begrenset på hvor ofte jeg gidder å gjenta meg, og i tillegg blir kalt løgner, hvorfor skal jeg gjøre det på KG med haugvis av ukjente folk jeg ikke kjenner.

Vi skulle planlegge frokost i sammen, men kommer vi til å handle det vi ønsker, som sagt vi skal gjøre det beste ut av turen, og kommer til å dele brodelig.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, jeg skjønner at dere ikke kan ta med egg. Men hva er problemet med å ta med roastbeef, hvis det er så viktig for dere? 

Og ja, vi handler inn ekstra hvis vi skal ha overnattingsbesøk. Men da handler vi utifra det vi ønsker å servere gjestene, og ikke utifra hvilke matvarer de krever....

Anonymkode: 96d5b...1f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja, og da ikke nødvendigvis kun til frokost

:)

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg skjønner at dere ikke kan ta med egg. Men hva er problemet med å ta med roastbeef, hvis det er så viktig for dere? 

Og ja, vi handler inn ekstra hvis vi skal ha overnattingsbesøk. Men da handler vi utifra det vi ønsker å servere gjestene, og ikke utifra hvilke matvarer de krever....

Anonymkode: 96d5b...1f6

Nå har jeg skrevet flere ganger i tråden at vi har funnet en butikk som er åpen til kl 12, vi er der en halvtimes før stengetid, og kommer til å handle der.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hva som er problemet med å legge det livsnødvendige pålegget i kofferten.  Det er kaldt i lasterommet på fly,  så både kjøttpålegg , ost og frukt tåler den turen. 

Greit at man pleier å holde gjester med mat,  men å få en bestillingsliste synes jeg er frekt . 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

2 min gå vei til butikken. De for mat d ønsker gratis hos oss. Også er det jeg som er sær? Okay..

Anonymkode: 24037...c74

Ja, synes faktisk det. Du har formulert ingressen slik at det taler til fin fordel, men egentlig er det du som er barnslig og forvent. Du ønsker selvfølgelig å få det svar at ja, selvfølgelig kjøper vi ekstra inn når vi får gjester. Har du virkelig satt opp en liste over hva du forventer å bli servert som gjest i andres hus. Ta det du får og hold kjeft. Glad for at det ikke er jeg som skal ha deg som gjest. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, tirben skrev:

Fatter ikke hva som er problemet med å legge det livsnødvendige pålegget i kofferten.  Det er kaldt i lasterommet på fly,  så både kjøttpålegg , ost og frukt tåler den turen. 

Greit at man pleier å holde gjester med mat,  men å få en bestillingsliste synes jeg er frekt . 

Synes du det er frekt å bo hos folk opptil flere ganger i året i flere dager uten å bidra noe som helst.

La vertene betale alt, og heller ikke ha en vert gave?

 

Ikke noe vi forventer eller ønsker, men jeg snur sitausjonen rundt. Og nok en gang vi skulle planlegge frokosten i sammen, og det ble forespurt og spurt om det var noe de også kunne tenke seg.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har jeg skrevet flere ganger i tråden at vi har funnet en butikk som er åpen til kl 12, vi er der en halvtimes før stengetid, og kommer til å handle der.

Anonymkode: 24037...c74

Butikken er sikkert utsolgt for roastbeef....😬....😂

Anonymkode: 0a977...eb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, synes faktisk det. Du har formulert ingressen slik at det taler til fin fordel, 

Anonymkode: 6ebba...5e6

Nok en bruker som kaller meg løgner, koslige KG.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Butikken er sikkert utsolgt for roastbeef....😬....😂

Anonymkode: 0a977...eb7

Kanskje det 😂 Tror jeg overlever ;)

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og når de kommer hos oss kan vi være like urimelig å kreve at de får betale for sin egen mat, enn at vi står får alle utgiftene opp til flere ganger året, kanskje vi skal slutte å være snille å be de om å bo på hotell i stede?

Anonymkode: 24037...c74

Ja, gjør det. God idé. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, gjør det. God idé. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

😂

Vi kommer selvsagt ikke til å gjøre det, men det er slitsomt å alltid stille opp uten å få noe tilbake :)

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi betaler får frokosten selv, leser du ikke? 

Vi betaler faktisk får alle måltidene våres under besøket.

Frokost, lunjs, og middag ute. 

Anonymkode: 24037...c74

Jeg leser at dere har tilbudt dere å vippse penger til handling, ikke annet? Å betale middag selv ute er jo helt innafor da! 

Jeg syns dere er av de mer sære og storforlangende personer jeg da. La meg bare spørre: hva er det dere egentlig får til frokost der? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg leser at dere har tilbudt dere å vippse penger til handling, ikke annet? Å betale middag selv ute er jo helt innafor da! 

Jeg syns dere er av de mer sære og storforlangende personer jeg da. La meg bare spørre: hva er det dere egentlig får til frokost der? 

Det har blitt avtalt av vi skal betale for vår egen mat til frokost og lunsj. Og det var helt greit for de.

Og ja jeg er enig, middagen ute er helt innafor at vi betaler selv, noe vi selvsagt kommer til å gjøre.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er et spesielt tilfelle vi kommer sent 16 mai, selvfølgelig kommer vi til å bidra med noe løpet av helgen, ikke at de har gjort det tidligere hos oss. Det er begrenset hva man få med seg i kofferten på flyet. Nå har vi funnet en butikk (dyr) men en butikk og handler der. Blir irritert når d3 har bort så ofte hos oss, og ikke bidratt med noe som helst.

Anonymkode: 24037...c74

Virker som om du har vært sur lenge gitt. Har det vært et skevforhold i relasjonen i flere år vet du vel hva du har å gjøre med. Din søster tenker altså ikke som de fleste andre her, men det forandrer joingenting, du må du velge, bli hjemme med roastbiff, eller bo hos andre, uten roastbiff. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt avtalt av vi skal betale for vår egen mat til frokost og lunsj. Og det var helt greit for de.

Og ja jeg er enig, middagen ute er helt innafor at vi betaler selv, noe vi selvsagt kommer til å gjøre.

Anonymkode: 24037...c74

Det var helt greit for dem? Da var det noe dere tilbød dere da? For hvis de overnatter og får gratis mat hos dere, og er likestilt mht økonomi og foreslår at dere skal betale selv, så er det rart. Da ligger nærheten i familien vil jeg si...Men du nevner dette etter som tråden utvikler seg..hm. Men ok.

Hvorfor svarer du ikke på hva dere vil få servert til frokost da?? Hadde jo vært fint å se hva som ikke er bra nok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nok en bruker som kaller meg løgner, koslige KG.

Anonymkode: 24037...c74

Ingen som kaller deg løgner, men det er tydelig at du fisker  etter sympati på den møtene du velger å formulere deg innledningsvis. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om du har vært sur lenge gitt. Har det vært et skevforhold i relasjonen i flere år vet du vel hva du har å gjøre med. Din søster tenker altså ikke som de fleste andre her, men det forandrer joingenting, du må du velge, bli hjemme med roastbiff, eller bo hos andre, uten roastbiff. 

Anonymkode: 6ebba...5e6

Som sagt vi skal gjøre det beste ut av besøket, la det gå, kjøpe inn vår egen mat som vi kommer til å dele med de.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje at det hadde vært rart dersom jeg skulle ha besøkt broren min og vi skulle ha en god frokost sammen, og jeg sa "har så lyst på roastbiff, kan du kjøpe inn det?" og han hadde sagt nei, uten å forklare hvorfor, hadde jeg stusset litt. 

Anonymkode: 160d4...1fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt vi skal gjøre det beste ut av besøket, la det gå, kjøpe inn vår egen mat som vi kommer til å dele med de.

Anonymkode: 24037...c74

Jeg har lest hele tråden. 

Og det koker ned til dette: Hva er galt med maten vertskapet har kjøpt inn? 

Anonymkode: 96d5b...1f6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...