Gå til innhold

Handler dere inn når dere har overnattinggjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir matt jeg, nå har har dere holdt på timevis og sider om at ts må handle inn selv, ta det med i kofferten, tilogmed ta med en cooler, synes det var så fint at ts gjorde det, og nå er det frekt å?

 

Herregud ikke rart det er krig i verden, jeg hadde ikke hatt noe problem å handle inn et par ting til et nært familie eller venn  jeg hadde ikke krevd betaling,  værtfall ikke når de gjør så mye for meg, og jeg hadde værtfall ikke blitt fornærmet om de hadde kjøpt inn ekstra godt til deling under besøket,  noe dere også har terpa på sider opp og ned at man burde gjøre.

Endret av GinandTonic
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, GinandTonic skrev:

Jeg blir matt jeg, nå har har dere holdt på timevis og sider om at ts må handle inn selv, ta det med i kofferten, tilogmed ta med en cooler, synes det var så fint at ts gjorde det, og nå er det frekt å?

 

Herregud ikke rart det er krig i verden, jeg hadde ikke hatt noe problem å handle inn et par ting til et nært familie eller venn  jeg hadde ikke krevd betaling,  værtfall ikke når de gjør så mye for meg, og jeg hadde værtfall ikke blitt fornærmet om de hadde kjøpt inn ekstra godt til deling under besøket,  noe dere også har terpa på sider opp og ned at man burde gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme tenker jeg. Rareste og særeste jeg har hørt om på lenge. Er det mulig å lage så mye krangel og kvalm i forkant av et besøk som sikkert skal være hyggelig? 

Kan jeg få lov til å spørre om hvor gamle dere er, TS? Det er kanskje litt lettere å forstå hvis dere er i slutten av tenårene og bor på hybel? 

Ang. situasjon 1 og 2, som ble diskutert et par sider tilbake. Jeg synes det er VELDIG spesielt å be om noe, f.eks. avokado og sjokolademelk. Jeg hadde blitt så flau på gjesten min sine vegne! Jeg hadde kjøpt det inn altså, men ikke turt å si til mannen min at det var gjestene som ba om det. Satt det på bordet, og håpet at ingen nevnte noe... 

Hvilken oppdragelse har voksne mennesker som ber om å få spesifikke matvarer hos andre, bare for de har lyst på noe? 
Når du skal på kveldsbesøk til folk, sender du mld og spør om Sørlandschips med paprikasmak også? 😂

Anonymkode: d4ee6...ec7

Det var jeg som skrev situasjon 1 og 2. Altså med situasjon 1 med sjokolademelk og avokado en mente jeg at man bare spør pent om en tjeneste hvor man selvfølgelig betaler tilbake. Som om jeg har fått mensen kan du kjøpe bind til meg jeg vipser penger. Eller paracet pga vondt i hodet. 

Anonymkode: ad8c0...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har overnattingsgjester så handler jeg inn ja. 

Next! 

Anonymkode: cec1f...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som skrev situasjon 1 og 2. Altså med situasjon 1 med sjokolademelk og avokado en mente jeg at man bare spør pent om en tjeneste hvor man selvfølgelig betaler tilbake. Som om jeg har fått mensen kan du kjøpe bind til meg jeg vipser penger. Eller paracet pga vondt i hodet. 

Anonymkode: ad8c0...ead

Synes fortsatt at det er rart, jeg. "Kan du kjøpe avokado og sjokolademelk til meg, som vi kan ha når jeg er hos dere? (Jeg vil heller ha det enn maten dere har tenkt å sette frem.)"

Nei, man tar til takke med den maten vertskapet serverer. Tenker det er god folkeskikk. Om du pleier å ha appelsinjuice, og de bare har melk, så drikk vann eller melk og vær fornøyd med det, tenker jeg. Kjøp appelsinjuice når du kommer hjem igjen, og nyt den! 

Bind og paracet er nødvendigheter, det blir ikke det samme som matønsker. 

Anonymkode: d4ee6...ec7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes fortsatt at det er rart, jeg. "Kan du kjøpe avokado og sjokolademelk til meg, som vi kan ha når jeg er hos dere? (Jeg vil heller ha det enn maten dere har tenkt å sette frem.)"

Nei, man tar til takke med den maten vertskapet serverer. Tenker det er god folkeskikk. Om du pleier å ha appelsinjuice, og de bare har melk, så drikk vann eller melk og vær fornøyd med det, tenker jeg. Kjøp appelsinjuice når du kommer hjem igjen, og nyt den! 

Bind og paracet er nødvendigheter, det blir ikke det samme som matønsker. 

Anonymkode: d4ee6...ec7

Ok, så når du har overnattelse gjester får ikke de lov til å handle inn noe som helst under helgen/uka, hvis de gjør det så anser du det som frekt?  Spesielt...       Sorry trodde var vanlig å planlegge måltidene isammen, "alle" i tråden sier det.

Endret av GinandTonic
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, GinandTonic skrev:

Ok, så når du har overnattelse gjester får ikke de lov til å handle inn noe som helst under helgen/uka, hvis de gjør det så anser du det som frekt?  Spesielt...       Sorry trodde var vanlig å planlegge måltidene isammen, "alle" tråden sier det.

Hvis gjestene mine tar med seg noe mat eller drikke som en slags vertskapsgave til oss, så synes jeg det er høflig og koselig. Da setter jeg gjerne frem maten de har tatt med. NETTOPP sånn som dette kunne du gjort det, TS. Tatt med mat som en gave til fellesskapet. Men å be om spesifikke varer er riktig så frekt. Voksne mennekser gjør ikke sånt (så lenge det ikke handler om allergier e.l.). Det var synd for deg at du først trodde dere ikke fant en butikk med lange nok åpningstider, men som et voksent menneske med folkeskikk burde du da latt det være. Ikke bedt om at vertskapet skulle handle det inn. Det er oppskriften på dårlig stemning fra FØR dere går inn døra. 

Jeg hadde blitt glad hvis du svarte på dette spørsmålet: Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: d4ee6...ec7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk til deg som ikke har lest tråen ::)

Anonymkode: 24037...c74

Hvorfor antar du at alle som er uenige med deg ikke har lest hele tråden? 

Prøver du å provosere / trolle? 

Anonymkode: 54cf8...16a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis gjestene mine tar med seg noe mat eller drikke som en slags vertskapsgave til oss, så synes jeg det er høflig og koselig. Da setter jeg gjerne frem maten de har tatt med. NETTOPP sånn som dette kunne du gjort det, TS. Tatt med mat som en gave til fellesskapet. Men å be om spesifikke varer er riktig så frekt. Voksne mennekser gjør ikke sånt (så lenge det ikke handler om allergier e.l.). Det var synd for deg at du først trodde dere ikke fant en butikk med lange nok åpningstider, men som et voksent menneske med folkeskikk burde du da latt det være. Ikke bedt om at vertskapet skulle handle det inn. Det er oppskriften på dårlig stemning fra FØR dere går inn døra. 

Jeg hadde blitt glad hvis du svarte på dette spørsmålet: Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: d4ee6...ec7

HVa snakker du om? Nå har ts gjentatte ganger sagt at det ble spurt pent, og at det er til deling og at det skulle planlegges isammen, hva er frekt med dette?¨

Hadde det gjaldt et middagselskap hadde jeg vært helt enig at det hadde vært meget frekt, men det er snakk om overnattelse overe flere dager, noe de gjør hos ts, gratis, og gratis mat kjøpt spesifikk inn til de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette dreier seg om noe annet en pålegg. Og for å være ærlig så virker både TS og vertskapet noe spesielle. Det er spesielt å nekte å kjøpe inn noe, men det er også ganske spesielt å sende over en «ønskeliste» til frokostbordet. Mulig jeg kunne forstått det litt bedre om det kun var et favorittprodukt - men her har jo ts bedt om ganske så mye.. 5 pålegg + frukt og grønnsaker.. 

Anonymkode: 54cf8...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette dreier seg om noe annet en pålegg. Og for å være ærlig så virker både TS og vertskapet noe spesielle. Det er spesielt å nekte å kjøpe inn noe, men det er også ganske spesielt å sende over en «ønskeliste» til frokostbordet. Mulig jeg kunne forstått det litt bedre om det kun var et favorittprodukt - men her har jo ts bedt om ganske så mye.. 5 pålegg + frukt og grønnsaker.. 

Anonymkode: 54cf8...16a

Foreslått og spurt, ikke bedt eler krevd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GinandTonic skrev:

HVa snakker du om? Nå har ts gjentatte ganger sagt at det ble spurt pent, og at det er til deling og at det skulle planlegges isammen, hva er frekt med dette?¨

Hadde det gjaldt et middagselskap hadde jeg vært helt enig at det hadde vært meget frekt, men det er snakk om overnattelse overe flere dager, noe de gjør hos ts, gratis, og gratis mat kjøpt spesifikk inn til de.

Det er virkelig ikke sånn jeg leser TS sine innlegg og svar i denne tråden... Jeg leser TS som VRANG, og med rare krav og forventninger til det å være gjest hos noen. I tillegg virker TS bitter og sur på de de skal besøke. Hele opplegget virker meget spesielt. Er de tenåringer?

Anonymkode: d4ee6...ec7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke sånn jeg leser TS sine innlegg og svar i denne tråden... Jeg leser TS som VRANG, og med rare krav og forventninger til det å være gjest hos noen. I tillegg virker TS bitter og sur på de de skal besøke. Hele opplegget virker meget spesielt. Er de tenåringer?

Anonymkode: d4ee6...ec7

Det er det dere som som terper på det, skjønner godt jeg at ts blir lei, når hn ikke blir trodd på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på.
Om det er planlagt i god tid før, eller gjesten bare ramler inn døra og spør om å få overnatte :fnise: 
Første:
Er det planlagt at denne gjesten skal være her i 2-3dager eller mer, så handler vi inn.
Er det en gjest som ramler inn døra, så nei, vi hadde nylig en slik gjest hos oss som sov over ett par dager pga vannlekkasje hjemme... Så vi handlet ikke inn ekstra, vi var blakke hadde 400kr på konto som skulle vare til neste lønning, men gjesten tok seg godt til rette og spiste alt av snacks, søtsaker, brus, 2 biffer forsvant, 1 pizza med mer... Litt kjipt, ettersom vi endte opp med å stå uten noe som helst kos i påska :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, GinandTonic skrev:

Det er det dere som som terper på det, skjønner godt jeg at ts blir lei, når hn ikke blir trodd på.

TS fortsetter å stå på sitt, og virker ikke villig til å ta til seg NOE kritikk. 

Anonymkode: d4ee6...ec7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chizue skrev:

Kommer helt an på.
Om det er planlagt i god tid før, eller gjesten bare ramler inn døra og spør om å få overnatte :fnise: 
Første:
Er det planlagt at denne gjesten skal være her i 2-3dager eller mer, så handler vi inn.
Er det en gjest som ramler inn døra, så nei, vi hadde nylig en slik gjest hos oss som sov over ett par dager pga vannlekkasje hjemme... Så vi handlet ikke inn ekstra, vi var blakke hadde 400kr på konto som skulle vare til neste lønning, men gjesten tok seg godt til rette og spiste alt av snacks, søtsaker, brus, 2 biffer forsvant, 1 pizza med mer... Litt kjipt, ettersom vi endte opp med å stå uten noe som helst kos i påska :fnise: 

Huff slike gjester er ikke noe særlig, nå må jeg si at de er ikke i nærheten å være så kjipe når de besøker oss :)

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS fortsetter å stå på sitt, og virker ikke villig til å ta til seg NOE kritikk. 

Anonymkode: d4ee6...ec7

Spørs med hvilke briller man leser tydeligvis, for meg er trådene fulle av folk som ikke forstår problemstillingen i det hele tatt, de er kun ute etter å ta ts. 

Anonymkode: da061...da5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen: TS, hvor gamle er dere?

Anonymkode: d4ee6...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spørs med hvilke briller man leser tydeligvis, for meg er trådene fulle av folk som ikke forstår problemstillingen i det hele tatt, de er kun ute etter å ta ts. 

Anonymkode: da061...da5

Amen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er overnattingsgjester og invitert av de. 

Anonymkode: 24037...c74

Høres ikke ut som om dere er særlig velkommen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...