Gå til innhold

Handler dere inn når dere har overnattinggjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir lenge til vi besøker de igjen, spesielt hvis det kreves endel samarbeid og planlegging.  Som det gjerne gjøres på sike dager.

Bare det å fortelle klokkeslettet på frokosten er vanskelig, og vi blir ikke inkludert i planleggingen av 17 mai dagen.

Og vi kommer til å leie leilighet eller bo på et hotell.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det blir lenge til vi besøker de igjen, spesielt hvis det kreves endel samarbeid og planlegging.  Som det gjerne gjøres på sike dager.

Bare det å fortelle klokkeslettet på frokosten er vanskelig, og vi blir ikke inkludert i planleggingen av 17 mai dagen i det hele tatt.

Og vi kommer til å leie leilighet eller bo på et hotell.

Anonymkode: 24037...c74

"i det hele tatt-

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt handlet inn til oss, og det kostet whopping

120 kr.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg handler ikke inn før jeg hører med gjesten hva den har lyst på.

Vi har snakket i sammen, og kommet fram til at vi ikke komme til å besøke søsken hans igjenm og værtfall ikke på en merkedag som kreves samarbeid,

Vi skal bli slutte å gjøre søsken tjenester de kan fint gjøre selv, som å kjøpe julegave til oss.

Vi skal slutte å å kjøpe inn spesifikke mat og drikke til søskenet, som er her 4-5 ganger i året over dager, og vi skal be om at det må bidras til måltider,  vi burde ikke å måtte vipse småpenger til søskenet når de har handlet indregrienser som manglet.

Søsken er fortsatt velkommen på besøk, vi har ikke tenkt å være urimelig.

 

Men vi merker at vi har ikke lyst til å være like snille, like sjenerøse og gjestefrie som vi har tidligere.

Så jeg håper de 120 kr var verdt å være gnien over.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg mener og, så jeg (Og samboer) er irritert, det er faktisk 17 mai frokost det er snakk om, og det er Helt enkle 5 pålegg som har blitt forespurt. 

Anonymkode: 24037...c74

Det er vel vanlig å handle inn mat når man får besøk. Men litt sært av besøket og komme med bestillingsliste over hva som skal kjøoes inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket i sammen, og kommet fram til at vi ikke komme til å besøke søsken hans igjenm og værtfall ikke på en merkedag som kreves samarbeid,

Vi skal bli slutte å gjøre søsken tjenester de kan fint gjøre selv, som å kjøpe julegave til oss.

Vi skal slutte å å kjøpe inn spesifikke mat og drikke til søskenet, som er her 4-5 ganger i året over dager, og vi skal be om at det må bidras til måltider,  vi burde ikke å måtte vipse småpenger til søskenet når de har handlet indregrienser som manglet.

Søsken er fortsatt velkommen på besøk, vi har ikke tenkt å være urimelig.

 

Men vi merker at vi har ikke lyst til å være like snille, like sjenerøse og gjestefrie som vi har tidligere.

Så jeg håper de 120 kr var verdt å være gnien over.

Anonymkode: 24037...c74

Har de veldig stram økonomi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Det er vel vanlig å handle inn mat når man får besøk. Men litt sært av besøket og komme med bestillingsliste over hva som skal kjøoes inn. 

Herregud, du har vært inne i tråden å svart tidligere, også svare du noe helt uvensetlig på hva som står i tråden, kanskje like greit å lese eller trekke deg ut av tråden når du svare bare piss..?

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Har de veldig stram økonomi? 

Ikke noe mer enn oss, og igjen vi skulle planlegge isammen.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket i sammen, og kommet fram til at vi ikke komme til å besøke søsken hans igjenm og værtfall ikke på en merkedag som kreves samarbeid,

Vi skal bli slutte å gjøre søsken tjenester de kan fint gjøre selv, som å kjøpe julegave til oss.

Vi skal slutte å å kjøpe inn spesifikke mat og drikke til søskenet, som er her 4-5 ganger i året over dager, og vi skal be om at det må bidras til måltider,  vi burde ikke å måtte vipse småpenger til søskenet når de har handlet indregrienser som manglet.

Søsken er fortsatt velkommen på besøk, vi har ikke tenkt å være urimelig.

 

Men vi merker at vi har ikke lyst til å være like snille, like sjenerøse og gjestefrie som vi har tidligere.

Så jeg håper de 120 kr var verdt å være gnien over.

Anonymkode: 24037...c74

Ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg handler ikke inn før jeg hører med gjesten hva den har lyst på.

Vi også :)

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Ok...

Jeg synes det er innafor?

Det går fint noen tusen lapper når de er på besøk, de bidrar ingenting, har ikke en gang en vert gave med seg.

Hvorfor skal vi fortsette med det, når de tydeligvis ikke gidder det selv?

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er innafor?

Det går fint noen tusen lapper når de er på besøk, de bidrar ingenting, har ikke en gang en vert gave med seg.

Hvorfor skal vi fortsette med det, når de tydeligvis ikke gidder det selv?

Anonymkode: 24037...c74

Men herregud, TS. Du virker skikkelig passiv-aggressiv. Sett grenser for deg selv, men forvent nå litt av andre også. Det krever da ikke masse planlegging og fire personer for å stelle i stand en frokost??? Dere hadde jo ikke vært hos disse menneskene før, så hvordan kunne du vite at de ikke hadde tenkt å være like gjestfrie mot dere som dere er mot dem? Jeg har overnattingsgjester rett som det er og steller godt med dem, men jeg forventer faktisk at voksne mennesker kan spise litt forskjellig mat og ikke MÅ ha favorittpålegget (trodde ikke voksne hadde det) hver bidige dag de lever her på jord. 

Anonymkode: 6d203...c97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du er nødt til å ta deg sammen! 

Kan ikke du bare stole på at søskenet handler inn mat og varter dere opp som dere gjør, på sin måte? Du må ikke komme med ønsker om pålegg når du skal bort til andre. Det er snakk om noen dager og dere må ikke ha favorittpålegget akkurat da.

Kanskje de har lyst til å vise dere hvordan de feirer 17 mai? Da er det frekt å begynne å kreve egen mat. Det er kun greit å kreve egen mat når det er snakk om allergier etc.

Jeg så at du skrev at dere skulle planlegge sammen; det kan godt hende de synes det var like greit å bare ta en avgjørelse siden du begynte å styre så fælt som du gjorde. Og da ble det som de hadde bestemt. Når de er hos dere er det deres tur til å ta sånne avgjørelser. 

Anonymkode: b60df...186

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts, du er nødt til å ta deg sammen! 

Kan ikke du bare stole på at søskenet handler inn mat og varter dere opp som dere gjør, på sin måte? Du må ikke komme med ønsker om pålegg når du skal bort til andre. Det er snakk om noen dager og dere må ikke ha favorittpålegget akkurat da.

Kanskje de har lyst til å vise dere hvordan de feirer 17 mai? Da er det frekt å begynne å kreve egen mat. Det er kun greit å kreve egen mat når det er snakk om allergier etc.

Jeg så at du skrev at dere skulle planlegge sammen; det kan godt hende de synes det var like greit å bare ta en avgjørelse siden du begynte å styre så fælt som du gjorde. Og da ble det som de hadde bestemt. Når de er hos dere er det deres tur til å ta sånne avgjørelser. 

Anonymkode: b60df...186

Du får lese,maten er allerede kjøpt inn og det kostet 120 kr, vi må betale.

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får lese,maten er allerede kjøpt inn og det kostet 120 kr, vi må betale.

Anonymkode: 24037...c74

Jeg leste det. Hadde du gitt søskenet en sjanse til å varte dere opp, hadde du kanskje blitt positivt overrasket over at de også klarer å stelle i stand og gjøre noe hyggelig ut av 17 mai. Men du måtte blande deg opp i ting og kreve at de handler inn spesialpålegg til dere. At du vippset over 120 kr er fullstendig irrelevant. Du burde gitt de en sjanse til å vise dere at de også klarer å varte opp når de får gjester. 

Bare slapp av og ikke lag storm i et vannglass. 

Anonymkode: b60df...186

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste det. Hadde du gitt søskenet en sjanse til å varte dere opp, hadde du kanskje blitt positivt overrasket over at de også klarer å stelle i stand og gjøre noe hyggelig ut av 17 mai. Men du måtte blande deg opp i ting og kreve at de handler inn spesialpålegg til dere. At du vippset over 120 kr er fullstendig irrelevant. Du burde gitt de en sjanse til å vise dere at de også klarer å varte opp når de får gjester. 

Bare slapp av og ikke lag storm i et vannglass. 

Anonymkode: b60df...186

"hilsen en som ikke har les tråden.

Jeg tar ikke råd fra folk som ikke leser.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er innafor?

Det går fint noen tusen lapper når de er på besøk, de bidrar ingenting, har ikke en gang en vert gave med seg.

Hvorfor skal vi fortsette med det, når de tydeligvis ikke gidder det selv?

Anonymkode: 24037...c74

Ikke svar ja flere ganger noen spør om de kan besøke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Ikke svar ja flere ganger noen spør om de kan besøke deg.

Det kommer vi ikke til gjøre :)

Blitt informert at frokosten ikke er hos de lengre, men hos noen andre og de driver å planlegger frokosten i sammen, som jeg trodde vi også skulle være med på..

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...