Gå til innhold

Handler dere inn når dere har overnattinggjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nr 1 eller nr 2? 

Anonymkode: ad8c0...ead

men enig i nr 1 å

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg var i samme situasjon som ts ville jeg gjort nøyaktig det samme som hun. Vi avtaler med de vi skal besøke hva som skal spises, min familie tilbyr seg å dele regningen på maten (noe som alltid blir avslått). Når vi har besøk så kjøper vi maten, og avslår penger fra dem. 

Jeg synes de slektningene virker veldig rare. Hva er problemet med at dere kommer med frokostønsker når utgangspunktet var at dere skulle planlegge frokosten sammen med dem?  

I min slekt spør alle om hva overnattingsgjester vil ha til pålegg, og vertskapet handler inn dette. Helt normalt. I min manns slekt har vi vært på overnattingsbesøk og betalt all mat, da de var hos oss betalte vi også all mat. Må innrømme at jeg syntes det var litt underlig, men sa ingenting om det. 

Håper det ordner seg og jeg synes ikke ts skal drive og varte opp denne familien når de kommer på besøk neste gang. Får være måte på til utnyttelse. 

Anonymkode: da061...da5

Takk :) Noen ganger tar familie deg for gitt :)

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har lest tråden ser jeg.

Anonymkode: 24037...c74

Ja det har jeg faktisk og kommenterer også. 

Og jeg mener at begge parter oppfører seg sært og barnslig. Sært å be vertene om å kjøpe inn spesifikke pålegg til frokost. Sært å nekte å kjøpe inn det gjestene ønsker seg. Har aldri hørt om noe lignende oppførsel. Veldig umodent. 

Anonymkode: fa961...f36

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg faktisk og kommenterer også. 

Og jeg mener at begge parter oppfører seg sært og barnslig. Sært å be vertene om å kjøpe inn spesifikke pålegg til frokost. Sært å nekte å kjøpe inn det gjestene ønsker seg. Har aldri hørt om noe lignende oppførsel. Veldig umodent. 

Anonymkode: fa961...f36

Hvorfor er det sært å foreslå spesifikke pålegg når begge parter var enige om å planlegge frokosten sammen?

Anonymkode: da061...da5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skruf skrev:

Ja. Handler inn ekstra godt pålegg, kjøper inn div juice, baker godt brød eller rundstykker. Steker bacon, koker egg eller lager speilegg til de som måtte ønske det. Dekker et fint frokostbord med servietter og tente lys 

Dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg faktisk og kommenterer også. 

Og jeg mener at begge parter oppfører seg sært og barnslig. Sært å be vertene om å kjøpe inn spesifikke pålegg til frokost. Sært å nekte å kjøpe inn det gjestene ønsker seg. Har aldri hørt om noe lignende oppførsel. Veldig umodent. 

Anonymkode: fa961...f36

Det var avtalt å planlegge frokosten i sammen, de visste godt at vi ikke hadde mulighet til å kjøpe før pga lang reisevei, de var ok med at vi betalte alt selv , vi har funnet en butikk hvor vi kjøper hva vi har lyst på,som fortsatt er åpen når vi lander. vi skal la det gå, ikke si noe, kjøpe våres pålegg som vi vet de ønsker og dele med de...

 

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sært å foreslå spesifikke pålegg når begge parter var enige om å planlegge frokosten sammen?

Anonymkode: da061...da5

Det lurer jeg på å..

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegge en frokost? ha det vi har lyst på? Jeg skjønner virkelig ikke problemstillingen. Dere er invitert på overnatting, vertskapet serverer vel sikkert en helt grei frokost!! Jeg hadde blitt særdeles overrasket og ikke så lite fornærmet hvis en gjest jeg hadde invitert ringte for å "bestille" en bestemt matrett. Sånn gjør man rett og slett ikke.

Anonymkode: 6d203...c97

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Planlegge en frokost? ha det vi har lyst på? Jeg skjønner virkelig ikke problemstillingen. Dere er invitert på overnatting, vertskapet serverer vel sikkert en helt grei frokost!! Jeg hadde blitt særdeles overrasket og ikke så lite fornærmet hvis en gjest jeg hadde invitert ringte for å "bestille" en bestemt matrett. Sånn gjør man rett og slett ikke.

Anonymkode: 6d203...c97

Takk til deg som ikke har lest tråen ::)

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk til deg som ikke har lest tråen ::)

Anonymkode: 24037...c74

Jeg har det, og forstår fortsatt ingenting. Tror du at de ikke kommer til å ha mat i huset?

Anonymkode: 6d203...c97

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det, og forstår fortsatt ingenting. Tror du at de ikke kommer til å ha mat i huset?

Anonymkode: 6d203...c97

aner ikke, vi tar med mat på forveien 😊

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du må seriøst komme deg ut av martyrrollen. Hvorfor skal du betale som gjest? Bare møt opp, vær blid, ta i mot det som serveres  - og IKKE tilby deg å betale noe som helst. Siden det er 17. mai kan du ta med noen servietter, litt sjokolade og vin. resten får være opp til vertskapet. Hvis de foreslår at dere betaler for dere, så sier du bare : He he, nei det tror jeg ikke - det gjør jo ikke dere når dere er hos oss. 

Anonymkode: 6d203...c97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, du må seriøst komme deg ut av martyrrollen. Hvorfor skal du betale som gjest? Bare møt opp, vær blid, ta i mot det som serveres  - og IKKE tilby deg å betale noe som helst. Siden det er 17. mai kan du ta med noen servietter, litt sjokolade og vin. resten får være opp til vertskapet. Hvis de foreslår at dere betaler for dere, så sier du bare : He he, nei det tror jeg ikke - det gjør jo ikke dere når dere er hos oss. 

Anonymkode: 6d203...c97

jadabada, hvorfor skal de komme flere ganger i året gratiss, hvor vi betaler alt ,  Vi setter en stopper til, det en bra løsning?

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jadabada, hvorfor skal de komme flere ganger i året gratiss, hvor vi betaler alt ,  Vi setter en stopper til, det en bra løsning?

Anonymkode: 24037...c74

Du virker utrolig aggressiv og forbannet. Ja, det er tydelig at dette ikke fungerer for deg. Jeg tror det du egentlig er så forbannet for ikke er dette med pålegget, men at de kommer ofte til dere uten å bidra. jeg tror du skal trappe ned kontakten med dette søskenet. Neste gang de vil komme, kan du jo bare si: Det passer dessverre ikke nå.

Anonymkode: 6d203...c97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere omgås i det hele tatt. For meg virker det som om det handler om noe helt annet enn pålegg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

. For meg virker det som om det handler om noe helt annet enn pålegg. 

Genius,  neste gang bidra uten at vi betaler alt for dere sov på hotell og glem de tud3b lappene på hotell og mat dere sparer. 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker utrolig aggressiv og forbannet. Ja, det er tydelig at dette ikke fungerer for deg. Jeg tror det du egentlig er så forbannet for ikke er dette med pålegget, men at de kommer ofte til dere uten å bidra. jeg tror du skal trappe ned kontakten med dette søskenet. Neste gang de vil komme, kan du jo bare si: Det passer dessverre ikke nå.

Anonymkode: 6d203...c97

Jada jada null problem men  nå . Ja et

Nå et problem 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Genius,  neste gang bidra uten at vi betaler alt for dere sov på hotell og glem de tud3b lappene på hotell og mat dere sparer. 

Anonymkode: 24037...c74

Nettopp. 

Og ps, du fremstår ikke spesielt hyggelig eller omgjengelig, må jeg si. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Genius,  neste gang bidra uten at vi betaler alt for dere sov på hotell og glem de tud3b lappene på hotell og mat dere sparer. 

Anonymkode: 24037...c74

Hvorfor så aggressiv tone? Du spør jo selv hva folk mener om denne saken, og dermed får du ulike meninger. Du fortsetter å argumentere for hvorfor det er de som gjør feil og ikke du. Hva er hensikten egentlig, hvis du ikke vil høre folks meninger? 

Anonymkode: fa961...f36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Genius,  neste gang bidra uten at vi betaler alt for dere sov på hotell og glem de tud3b lappene på hotell og mat dere sparer. 

Anonymkode: 24037...c74

Men seriøst, de kommer neppe til å forandre seg. Da blir det opp til deg å forandre noe før du irriterer på deg et infarkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...