Gå til innhold

Handler dere inn når dere har overnattinggjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, GinandTonic skrev:

Aner ikke, jeg sitter bare å ler av de disse brukere som har tråla opp gamle tråder, da har man ikke mye gjøre 🤣  😝😂😅

Tirsdag og onsdag denne uken kvalifiserer ikke som gamle tråder altså... Man trenger heller ikke tråle etter noe som helst, samtlige av disse trådene er ofte på forsiden hos meg i hvert fall.

Anonymkode: 6d45f...40e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tirsdag og onsdag denne uken kvalifiserer ikke som gamle tråder altså... Man trenger heller ikke tråle etter noe som helst, samtlige av disse trådene er ofte på forsiden hos meg i hvert fall.

Anonymkode: 

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest alt og må si jeg blir sjokka over hvor tafatt dette er.

Forhold dere til denne regelen fremover, så slipper dere å fremstå som barnslige og urimelige:

- Når dere får gjester på besøk, handle inn det dere vil og vær gode verter

- Når dere drar på besøk, vær høflige og spis det dere får servert. Ta gjerne med ekstra mat/pålegg om dere vil, som alle kan ta av, men ikke be vertene handle inn spesielt for dere.

- Hvis dere stadig blir skuffet over maten hos andre, så la være å gå til de.

Enkelt og greit.

Anonymkode: 97bb9...4cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2019 at 4:08 PM, AnonymBruker said:

Vi vipser penger til de, de er flere ganger i året hos oss, det er vi som kjøper inn mat OG betaler alt når de er på overnatting hos oss, det er ikke pengene det står på,men den uvilligheten når vi gjør så mye for de, uten at de bidrar noe særlig. 

Anonymkode: 24037...c74

Dere er helt sjukt sære 😳

Anonymkode: 464dc...bfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 10.43, AnonymBruker skrev:

Synes fortsatt at det er rart, jeg. "Kan du kjøpe avokado og sjokolademelk til meg, som vi kan ha når jeg er hos dere? (Jeg vil heller ha det enn maten dere har tenkt å sette frem.)"

Nei, man tar til takke med den maten vertskapet serverer. Tenker det er god folkeskikk. Om du pleier å ha appelsinjuice, og de bare har melk, så drikk vann eller melk og vær fornøyd med det, tenker jeg. Kjøp appelsinjuice når du kommer hjem igjen, og nyt den! 

Bind og paracet er nødvendigheter, det blir ikke det samme som matønsker. 

Anonymkode: d4ee6...ec7

Jeg som skrev innlegget igjen. 

Når det er bror eller noen man kjenner godt så ser jeg ikke helt problemet. Jeg ville nå kjøpt og hadde jeg hatt lyst på selv så hadde jeg bare kjøpt nok til alle og ikke krevd penger tilbake. 

Anonymkode: ad8c0...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det i går TS?

Anonymkode: 6f0fc...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det i går TS?

Anonymkode: 6f0fc...027

Det var hyggelig igår, frokost med hyggelige gjester, vi må betale 250 kr hver får frokosten, idag kunne vi ikke spise lunsj hos de fordi de hadde glemt igjen brød og pålegget der vi var, selvom de har en skuff og hylle full av grønsaker/frukt og pålegg hjemme hos seg selv, og vi bare måtte kjøpe inn et brød. 

Anonymkode: 24037...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var hyggelig igår, frokost med hyggelige gjester, vi må betale 250 kr hver får frokosten, idag kunne vi ikke spise lunsj hos de fordi de hadde glemt igjen brød og pålegget der vi var, selvom de har en skuff og hylle full av grønsaker/frukt og pålegg hjemme hos seg selv, og vi bare måtte kjøpe inn et brød. 

Anonymkode: 24037...c74

250 kr for frokost? Håper det kom champagne med!

Anonymkode: ef4b3...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var hyggelig igår, frokost med hyggelige gjester, vi må betale 250 kr hver får frokosten, idag kunne vi ikke spise lunsj hos de fordi de hadde glemt igjen brød og pålegget der vi var, selvom de har en skuff og hylle full av grønsaker/frukt og pålegg hjemme hos seg selv, og vi bare måtte kjøpe inn et brød. 

Anonymkode: 24037...c74

Ja, håper det virkelig var hummer og champagne for den prisen der. For noen smålige folk. Hadde aldri sluppet så gjerrige og smålige folk inn i huset igjen. 

Du kan leie ut som AirBNB til dem, og la de betale via der neste gang de skal overnatte ;)

Anonymkode: d3510...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 23.56, AnonymBruker skrev:

TS, du har fortsatt ikke skjønt hva dette handler om. Ikke de 120 kronene, men dine RARE, spesifikke ønsker. Og kanskje mest av alt, holdningen din. 

TS, jeg leser deg som bitter for dette også. Kanskje vertskapet rett og slett har gitt opp? De har nå forstått at det IKKE kommer til å bli en hyggelig 17. mai-frokost sammen med bare dere. Dere virker MEGET spesielle. Jeg hadde aldri orket å feire 17. mai med dere, slik du fremstår her. Ser for meg scenarioet: Dere kommer inn med handleposen med deres spesifikt ønskede pålegg. Kanskje det er godt for vertskapet å ha andre venner rundt seg i morgen, noen med en holdning om at dette blir koselig. 

 

Spørsmål 1: Når maten settes på bordet, kommer dere bare til å forsyne dere av deres eget pålegg da?
Spørsmål 2: Blir dere SURE hvis vertskapet også forsyner seg av deres pålegg? 
Spørsmål 3: IGJEN: Hvor gamle er dere?
Spørsmål 4 ++: Har du generelt mye konflikter med mennesker i livet ditt? Føler du deg ofte snytt eller urettferdig behandlet? Opplever du at folk flest i din krets er urimelige? 

PS: Jeg har lest alle trådene dine om emnet, fra start til slutt (Hvertfall de jeg fant). 
- Tråden vi skriver i nå. 
- Denne: 

 - Denne: 

- og denne: 

 

Anonymkode: d4ee6...ec7

Ts har også tidligere laget en merkelig tråd om påskeegg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎05‎.‎2019 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Snakk om pålegg de selv spiser, og som er tradisjonell frokost som de ønsker.

Anonymkode: 24037...c74

Da synes jeg du direkte undervurderer dem og det er frekt siden dere spiser det samme og har samme ønsker. 

På ‎14‎.‎05‎.‎2019 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Planlegge en frokost? ha det vi har lyst på? Jeg skjønner virkelig ikke problemstillingen. Dere er invitert på overnatting, vertskapet serverer vel sikkert en helt grei frokost!! Jeg hadde blitt særdeles overrasket og ikke så lite fornærmet hvis en gjest jeg hadde invitert ringte for å "bestille" en bestemt matrett. Sånn gjør man rett og slett ikke.

Anonymkode: 6d203...c97

Nettopp. 

Anonymkode: 71327...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Men her var det jo ingenting som ble tibydd noe som helst

.ts og samboeren var BETALENDE gjester gjennom hele helgen,. de måtte betale for alt.

Når man må BETALE har man rett til å ha en medbestemmelse for hva man spiser/betaler for, spesielt når de tar 200-250 kr betalt pr person for en frokost.

Anonymkode: 24037...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...