Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Lille fjasa skrev:

Tusen takk! ☺️ Da skal jeg ta kontakt med gynekologen igjen hvis jeg ikke får noe ut av kartleggingen av en forhåpentligvis EL de kommende ukene. Er så spent 🤞🏼

Håper virkelig det ordner seg for dere også @-C- 💕 Uansett hvordan! 

Jeg leser at du har erfaring med Letrozol, så hvis jeg også får prøve det etterhvert, kan jeg kanskje ta kontakt? 😊 Synes det hjelper så mye å snakke med andre som har mer erfaring. 

Bare hyggelig ❤️ og tusen takk og i lige måte! Vi skal alle klare det! Rart å tenke på at jeg startet denne tråden for snart et år siden. Originalt het den IKM April 2019. Så skrev jeg og M så mye her inne at vi spurte om å få endret tittelen. Jeg ble gravid den første måneden også. Bare så utrolig rart at jeg fremdeles er her som prøver, og ikke kommer noen vei. Det hadde jeg virkelig ikke trodd - men det tror jo ingen før de er der.

Du kan aaaalltid spørre meg:) flere andre her også som har gått på Letrozol. Send PM eller tag meg her inne, så svarer jeg alltid (kan bare gå litt tid)

@Lille fjasa

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej. Vet ikkje om de e rett plass å spørre, men dette me regnbuebaby, hvor lenge etter man he mista regne de som regnbuababy? 
 

mista i oktober og er gravid igjen nå (7 uka) , er de regnbuebaby? Jeg føler de selv, men er jo regla på de. 

Anonymkode: e72aa...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hej. Vet ikkje om de e rett plass å spørre, men dette me regnbuebaby, hvor lenge etter man he mista regne de som regnbuababy? 
 

mista i oktober og er gravid igjen nå (7 uka) , er de regnbuebaby? Jeg føler de selv, men er jo regla på de. 

Anonymkode: e72aa...699

Har aldri hørt om utrykket. Noen som kan dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hej. Vet ikkje om de e rett plass å spørre, men dette me regnbuebaby, hvor lenge etter man he mista regne de som regnbuababy? 
 

mista i oktober og er gravid igjen nå (7 uka) , er de regnbuebaby? Jeg føler de selv, men er jo regla på de. 

Anonymkode: e72aa...699

Har aldri hørt om utrykket.
 

Googlet det og fant:

En baby som kommer etter man har mistet et barn/foster.

https://www.google.no/amp/s/duermamma.no/regnbuebarn-lyset-etter-sorgen/amp/

Adri hørt om det jeg:)

 

 

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hej. Vet ikkje om de e rett plass å spørre, men dette me regnbuebaby, hvor lenge etter man he mista regne de som regnbuababy? 
 

mista i oktober og er gravid igjen nå (7 uka) , er de regnbuebaby? Jeg føler de selv, men er jo regla på de. 

Anonymkode: e72aa...699

Har hørt om det, er etter man nylig har mistet eller man føder rundt datoen man mistet. Men hvor lenge etter man mister vet jeg dessverre ikke. Håper noen andre kan gi deg svar🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hej. Vet ikkje om de e rett plass å spørre, men dette me regnbuebaby, hvor lenge etter man he mista regne de som regnbuababy? 
 

mista i oktober og er gravid igjen nå (7 uka) , er de regnbuebaby? Jeg føler de selv, men er jo regla på de. 

Anonymkode: e72aa...699

Sånn uttrykket brukes på engelsk er en regnbuebaby en baby man får etter at man tidligere har mistet. Aldri hørt det er noen "regler" for hva som regnes... Så om det blir en levende baby av dette svangerskapet kan du kalle det en regnbuebaby om du vil. (Uttrykket kommer fra at en regnbue er noe vakkert som kommer etter en storm/periode med mørke.) 😊

Anonymkode: c3e20...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, -C- skrev:

Først: GRATULERER CARJO!!!! @Carjo4 herlighet så utrolig moro! Endelig ❤️ Hva sier den vordende far? Gratulerer kjære deg - så utrolig moro! Og selvfølgelig skal du dele den gleden her inne, og ikke forlate oss 😛 det er så koselig at folk blir her selv om de blir gravide synes iallfall jeg ❤️ 

Ja grafen min er helt kokko! Ingen mensen enda, ingen antydning til den, grafen er kokko og negativ test. Så ja, dette er mildt sagt frustrerende, men i dag handler det bare om deg og den lille i magen! GRATULERER igjen ❤️❤️❤️❤️❤️ 

Tusen takk! ❤️❤️ Den kommende far i huset ble glad og selvfølgelig stolt over spermen sin 😂 ble litt hastverk da vi kun møttes 15 minutter i døra før vi begge skulle bort så har ikke pratet så mye om det enda da. 

Så kjipt med grafen, mensen og eggløsningen :( hvis det har seg sånn at EL plutselig skulle skje så krysser jeg fingrene 🤞🏼det er hvertfall sen EL jeg tror var avgjørende for min del denne gangen 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lovilove skrev:

Så gøy! Har selv termin i midten av september, da får vi ordentlig høstbabyer🥰

Så spennende! Gleder meg til å følge deg videre, det er så fint å kunne dele med noen som ligger ganske likt i løypa 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn uttrykket brukes på engelsk er en regnbuebaby en baby man får etter at man tidligere har mistet. Aldri hørt det er noen "regler" for hva som regnes... Så om det blir en levende baby av dette svangerskapet kan du kalle det en regnbuebaby om du vil. (Uttrykket kommer fra at en regnbue er noe vakkert som kommer etter en storm/periode med mørke.) 😊

Anonymkode: c3e20...3a5

Åh herregud som jeg har misforstått det uttrykket😱😱 jeg har i alle år trodd det ble brukt i tilfeller hvor homofile og lesbiske fikk barn sammen, feks to likekjønnede par eller en singel men homofil av hvert kjønn🙈 og derav regnbue som i pridefarger osv🌈 jeg så ett slikt «par» omtale det som en regnbuebaby (og da brukte de uttrykket slik som jeg har forklart over) og jeg synes det hørtes logisk ut jeg...🙉

har heldigvis aldri brukt uttrykket i noen sammenhenger da! 

Anonymkode: dc2d1...8bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 😁 

Jeg vet at noen av dere er glad i grafer og tenkte derfor å dele en liten oppdatering 😊 

Jeg har høy temp idag, og håper inderlig at testene kommer i posten i dag 🤭  Tempen er 0,05 høyre enn gjennomsnitt de siste 4 mnd og jeg synest at det kan ligne en liten dipp der på 7 dpo, et slik tempfall har jeg heller ikke hatt de siste mnd. Så her venter jeg i spenning 😁🤭

Håper dere alle har en fin fredag og ei flott helg 🥰

Screenshot_20200124_083304.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei alle sammen 😁 

Jeg vet at noen av dere er glad i grafer og tenkte derfor å dele en liten oppdatering 😊 

Jeg har høy temp idag, og håper inderlig at testene kommer i posten i dag 🤭  Tempen er 0,05 høyre enn gjennomsnitt de siste 4 mnd og jeg synest at det kan ligne en liten dipp der på 7 dpo, et slik tempfall har jeg heller ikke hatt de siste mnd. Så her venter jeg i spenning 😁🤭

Håper dere alle har en fin fredag og ei flott helg 🥰

Screenshot_20200124_083304.jpg

Denne grafen synes jeg ser lovende ut! 😁 Jeg hadde også det som kan ligne en festedip 7dpo når jeg ble gravid, testet neg 9dpo og pos 10dpo. Du må oppdatere! 🥰🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei alle sammen 😁 

Jeg vet at noen av dere er glad i grafer og tenkte derfor å dele en liten oppdatering 😊 

Jeg har høy temp idag, og håper inderlig at testene kommer i posten i dag 🤭  Tempen er 0,05 høyre enn gjennomsnitt de siste 4 mnd og jeg synest at det kan ligne en liten dipp der på 7 dpo, et slik tempfall har jeg heller ikke hatt de siste mnd. Så her venter jeg i spenning 😁🤭

Håper dere alle har en fin fredag og ei flott helg 🥰

Screenshot_20200124_083304.jpg

Så spennende! Det ser veldig lovende ut!😀 Hold oss oppdatert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Denne grafen synes jeg ser lovende ut! 😁 Jeg hadde også det som kan ligne en festedip 7dpo når jeg ble gravid, testet neg 9dpo og pos 10dpo. Du må oppdatere! 🥰🤞

Ja, jeg syntest også plutselig at den så veldig lovende ut iforhold til de forrige 🤭 men har ikke så alt for store forhåpninge, for det kan jo enda snu.. Men håper jo at testene kommer idag 🤦‍♀️ bestilte noen tidligtester og noen vanlige fra Babyplan, i forrige uke 🤦‍♀️ så om dem kommer idag, blir det nok en test imorgen om tempen holder seg over gjennomsnittet 😁

36 minutter siden, Smashy skrev:

Så spennende! Det ser veldig lovende ut!😀 Hold oss oppdatert

Skal holde oppdatert 🥰 jeg håper tempen holder seg der oppe 🤭 er jo en del ting jeg har lagt merke til, som jeg hadde når jeg gikk med sønnen min, men føles jo ut som TR dukker opp snart 🤷‍♀️ så her er det bare å vente å se 😝

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Ønskebarnnr2 SÅ SPENNENDE!! Jeg håper virkelig det er en liten spire som klamrer seg fast 😍. Grafen ser veldig lovende ut da! Kan nevne at jeg aldri fikk en dipp i tempen på min graf, fikk kun et hopp 8dpo så det kan være tegn til at spiren fester seg både 7 dpo og 9 dpo, HVA om det er 2? haha. Nei nå skal jeg gi meg, gleder meg til å se hva tempen og eventuelt testene viser i helga 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Carjo4 Gratulerer så mye🥰🥰🥰 Så stas. Hvordan går det med deg? Håper alt står bra til og at du virkelig koser deg med de fantastiske nyhetene. Klem💛

@Ønskebarnnr2 så spennende graf! Hold oss oppdatert gjennom helgen!

Litt laber aktivitet fra meg her inne. Jeg er litt nedfor om dagen, ingenting spesielt som har skjedd, av og til er man bare nedfor. Håper det snur snart! Ønsker dere alle en fin fredag☀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Carjo4 skrev:

@Ønskebarnnr2 SÅ SPENNENDE!! Jeg håper virkelig det er en liten spire som klamrer seg fast 😍. Grafen ser veldig lovende ut da! Kan nevne at jeg aldri fikk en dipp i tempen på min graf, fikk kun et hopp 8dpo så det kan være tegn til at spiren fester seg både 7 dpo og 9 dpo, HVA om det er 2? haha. Nei nå skal jeg gi meg, gleder meg til å se hva tempen og eventuelt testene viser i helga 🥰

@Carjo4 Testene kom ikke idag heller.. 😝 Så da er det tålmodighet som må til 😅 har en CB digital liggende, men ville ikke svi av den før jeg ser antydning til strek på en annen test 😅  eller vente til IKM ihvertfall.. For da kan jo grafen fortelle meg litt mere enn no 🤭 ska oppdatere med grafen ihvertfall på søndag, så får vi no alle se om det bare er lureri eller ei 😅 håper du koser deg masse i helgen 🥰 feire med brus og godt 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Førstegangs skrev:

@Carjo4 Gratulerer så mye🥰🥰🥰 Så stas. Hvordan går det med deg? Håper alt står bra til og at du virkelig koser deg med de fantastiske nyhetene. Klem💛

@Ønskebarnnr2 så spennende graf! Hold oss oppdatert gjennom helgen!

Litt laber aktivitet fra meg her inne. Jeg er litt nedfor om dagen, ingenting spesielt som har skjedd, av og til er man bare nedfor. Håper det snur snart! Ønsker dere alle en fin fredag☀️

@Førstegangs, det er fullstendig lov å føle seg slik innimellom ❤️ man kan trøste seg med at det som regel går over igjen ❤️ håper du blir å få ei fin helg for der om ❤️ sender deg en klem i håp om at det hjelper litt 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Carjo4 skrev:

Så spennende! Gleder meg til å følge deg videre, det er så fint å kunne dele med noen som ligger ganske likt i løypa 😍

Ja helt enig!🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Førstegangs skrev:

@Carjo4 Gratulerer så mye🥰🥰🥰 Så stas. Hvordan går det med deg? Håper alt står bra til og at du virkelig koser deg med de fantastiske nyhetene. Klem💛

@Ønskebarnnr2 så spennende graf! Hold oss oppdatert gjennom helgen!

Litt laber aktivitet fra meg her inne. Jeg er litt nedfor om dagen, ingenting spesielt som har skjedd, av og til er man bare nedfor. Håper det snur snart! Ønsker dere alle en fin fredag☀️

Tusen takk 😍 koser meg mye, men er ikke å legge skjul på at jeg er redd for SA. Men skal virkelig ikke ta sorgene på forskudd 🥰

Det er helt normalt å ha den følelsen du har nå. Prøvetiden er virkelig en påkjenning for kropp og sinn, selv uten å være prøver så har man dårlige dager. Håper det gode humøret ditt kommer tilbake snart, vi får komme oss over januar så kan tiden lot lysere dager komme ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...