Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

@Ønskebarnnr2 Takk som spør, så god du er! Her går det bedre. Jeg har fått mensen (fikk den i jula) og hCG er endelig null. Jeg har bare så lite å bidra med her inne, jeg aner ikke hvor jeg er i syklus og lufta gikk litt ut av ballongen. Vi prøver sånn halvhjerta å ha sex, så vi får se om det klaffer😅🤷🏽‍♀️ Tror det blir lettere å prøve og finne lyst til å prøve når jeg får mensen på nytt og kan kartlegge syklus litt bedre. Jeg skal i tillegg til gynekolog for å ta biopsi pga. unormal celleprøve, så vet ikke om jeg i det hele tatt bør prøve å bli gravid. 
Jeg har vært her inne og lest titt og ofte, men ja, jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Beklager det! Føler meg litt råtten. Gleder meg til å bli litt mer aktiv. Det ble bare litt mye en stund. Har det i tillegg SINNSSYKT travelt på jobb, så tiden bare løper fra meg. Hvordan går det med deg?❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Førstegangs skrev:

Hvorfor er du her inne da? Hva får du ute av å kommentere sånt? Vil heller ha kosemose og hjerter, enn dine surmaga oppgulp. Takk på forhånd for at du finner veien ut igjen. 

Må jo ha litt underholdning i hverdagen. 

Anonymkode: 678a8...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må jo ha litt underholdning i hverdagen. 

Anonymkode: 678a8...cea

Hvis dette er din måte å underholde deg selv på, vær så god. Det sier så utrolig mye mer om deg enn oss andre her inne. Ha en fin kveld da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om jeg poster i riktig tråd nå men😊 Vi skal til utredning på Hausken etter å ha forsøkt å få barn i snart et år, og jeg kommer til å være ca 9 DPO den dagen. Vet noen om de da ved utredning kan se om jeg er gravid eller ikke der og da? Eller ses det KUN ved blodprøvemåling av hcg når det nærmer seg IKM? På forhånd takk for svar 😊

Anonymkode: fccc2...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på om jeg poster i riktig tråd nå men😊 Vi skal til utredning på Hausken etter å ha forsøkt å få barn i snart et år, og jeg kommer til å være ca 9 DPO den dagen. Vet noen om de da ved utredning kan se om jeg er gravid eller ikke der og da? Eller ses det KUN ved blodprøvemåling av hcg når det nærmer seg IKM? På forhånd takk for svar 😊

Anonymkode: fccc2...1ef

Hei du:) så hyggelig at du skriver her! Jeg går også til Hausken! 

Jeg mener at de ikke kan se noe annet enn en tom plommesekk evt. så tidlig.

Noen andre som vet kanskje?

Ønsker deg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det car selvfølgelig ikke ment på den måten. Jeg mente heller at jeg ville anbefalt tidlig ultralyd for å få en betryggelse på at alt er greit enn å vente:)

Anonymkode: 666cd...6de

Men dersom fosteret dør etter uke 12, er jo egentlig ikke tul betryggende, men gir falsk trygghet. 

Bedre å vente til uke 12. Da er sjansen for sa lav. 

Anonymkode: d4f77...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på om jeg poster i riktig tråd nå men😊 Vi skal til utredning på Hausken etter å ha forsøkt å få barn i snart et år, og jeg kommer til å være ca 9 DPO den dagen. Vet noen om de da ved utredning kan se om jeg er gravid eller ikke der og da? Eller ses det KUN ved blodprøvemåling av hcg når det nærmer seg IKM? På forhånd takk for svar 😊

Anonymkode: fccc2...1ef

Så tidlig ser man ingen ting. Ikke en gang sikkert det gir utslag på blodprøve. 

Anonymkode: d4f77...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her i tråden er det bare kosemose og hjerter, du blir slaktet om du kommer med noe annet 😶

Anonymkode: 678a8...cea

Ja de har jeg oppdaget. Synes man må prøve å være realistisk.di fleste som er inne på forumet her sliter med å bli gravid og faktisk det å beholde barnet. 

Anonymkode: 666cd...6de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen her inne! 

Dersom vi begynner å besvare surmulingen over, vil det bare eskalere. Mitt forslag er derfor å late som om de sure innleggene er luft, og fortsette som før.

Min oppfordring er derfor: Ikke svar, ikke kommentere eller noe, 0 oppmerksomhet!

Hilsen C som vil ha kosemose og hjerter anyday over negativitet! Man kan være både realistisk og kritisk når man skriver her inne, uten å være ekkel. Det har vi klart hele veien og jeg håper vi klarer å fortsette med det!

Sender dere alle en stor klem og håper dere har en fin dag 😘

Endret av -C-
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -C- skrev:

Hei alle sammen her inne! 

Dersom vi begynner å besvare surmulingen over, vil det bare eskalere. Mitt forslag er derfor å late som om de sure innleggene er luft, og fortsette som før.

Min oppfordring er derfor: Ikke svar, ikke kommentere eller noe, 0 oppmerksomhet!

Hilsen C som vil ha kosemose og hjerter anyday over negativitet! Man kan være både realistisk og kritisk når man skriver her inne, uten å være ekkel. Det har vi klart hele veien og jeg håper vi klarer å fortsette med det!

Sender dere alle en stor klem og håper dere har en fin dag 😘

Klokt! Jeg ble bare så utrolig irritert i går😂 Sender deg en stor klem tilbake❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Førstegangs skrev:

Klokt! Jeg ble bare så utrolig irritert i går😂 Sender deg en stor klem tilbake❤️

Det var ikke rettet mot deg altså @Førstegangs, jeg svarte jo også på dette i går:)

Bare ser at det fortsetter og tenker at vi som er her inne bør se oss for god for å slenge oss med i den «valsen». De kan få danse for seg selv et annet sted. Fortjener 0 fokus og tilbakemeldinger det der, og om ingen gir respons er det ikke så utrolig moro å komme med negativitet heller😆

Sendte deg en PM for en stund siden ❤️ håper det går bra med deg! Stooor klem tilbake!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @-C- og @Førstegangs ❤️

@-C-, jeg håper dere får de svarene dere trenger, for å kunne bestemme dere for hva dere vil, på mandag! ❤️ Og håper selvfølgelig at du oppdaterer oss alle sammen ❤️ helt enig med dere angående disse netttrollene! Så frekk enkelte kan være, vi er da realistiske bare på en finere måte, og det er det jeg liker så godt med dere alle! Vi er da tross alt i samme båt.

@Førstegangs, jeg kjente ei som gikk gravid når dem oppdaget "mild" livmorhalskreft, da va hun så lang på vei at dem ikke gjorde noe mere før gutten va født. Så alt er jo mulig. Men det beste er nok sikkert å vente på svar fra biopsien, hvor du da også kan spørre om slike ting ❤️ ønsker deg lykke til ❤️

Til spørsmålet ditt om hvordan det går med meg, vet jeg faktisk ikke helt hvordan jeg skal svare. 🤦‍♀️ Syklusen er rar den her måneden, flo mener jeg er 11 dpo, ff hadde anslått samme dagen for el 3 ganger men er gått bort ifra det igjen. Så jeg vet ikke helt hvor jeg står. Sykdom har gjort det vanskelig med å legge inn aksjer, men vi er heldigvis på bedringens vei. Mye annet som skjer rundt oss/meg som gjør det litt vanskelig for meg for tiden. Men har ei veldig god venninne som prater ofte og masse med meg og kommer med gode råd ❤️ jeg håper at den biopsien din viser at det ikke er noe alvorlig! ❤️ Du må oppdatere når du vet mere 😊

Sender en klem til alle som trenger det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, -C- skrev:

Det var ikke rettet mot deg altså @Førstegangs, jeg svarte jo også på dette i går:)

Bare ser at det fortsetter og tenker at vi som er her inne bør se oss for god for å slenge oss med i den «valsen». De kan få danse for seg selv et annet sted. Fortjener 0 fokus og tilbakemeldinger det der, og om ingen gir respons er det ikke så utrolig moro å komme med negativitet heller😆

Sendte deg en PM for en stund siden ❤️ håper det går bra med deg! Stooor klem tilbake!

 

Uææææ, den har jeg jo ikke svart på! Beklager. Skal svare etter jobb❤️ Har gått i ett den siste tiden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var å testet sædkvaliteten til samboer, som viste seg å være litt lavt i antall. Først per telefon i etterkant kom jeg på å spørre om det har noe å si hvor lang tid før prøven forrige utløsning var, og det hadde visst mye å si, da det ikke skal være lengre enn 5 dager siden. I vårt tilfelle var det 10. Dumt å ikke få beskjed om det i forkant av prøven. Må vel dra å ta ny da? Er prøven helt ugyldig eller er sjansen stor for å få samme resultat ved ny prøve? Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: fccc2...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 11.49, Ønskebarnnr2 skrev:

@-C-, jeg håper dere får de svarene dere trenger, for å kunne bestemme dere for hva dere vil, på mandag! ❤️ Og håper selvfølgelig at du oppdaterer oss alle sammen ❤️ helt enig med dere angående disse netttrollene! Så frekk enkelte kan være, vi er da realistiske bare på en finere måte, og det er det jeg liker så godt med dere alle! Vi er da tross alt i samme båt.

@Ønskebarnnr2 Hei igjen ❤️ Helt enig, man kan alltid være hyggelig uansett hva! Man kan snakke om vanskelige ting, og være direkte - samtidig som man tar hensyn!

@Førstegangs Tagger deg også så du kan lese update, og deg @Bærblå 
Ble veldig skuffet i dag, fikk telefon fra sykehuset om at de må utsette timen vår grunnet sykdom. Damen jeg snakket med virket bare uhøflig og ja "lei". Jeg svarte at jeg måtte sjekke med min samboer om han kunne den dagen de foreslo, men hun sa at jeg ikke kunne få tid på meg da det står så mange i kø. Jeg har stått i kø i mange måneder selv, og må da få lov å sjekke med sambo om han kan den dagen de foreslo. Sambo har en jobb hvor han ikke bare kan bestemme dagene selv, så han må be om fri i god tid før noe slikt. De ville gi oss time tirsdag (kommende). Hun ga meg 10 min på å spørre han, etter jeg virkelig diskuterte litt med henne. Ringte sambo, han prøvde å snakke med sjefen sin, men det gikk dessverre ikke. Hørte sambo var lei seg, eller oppgitt da. Jeg ringte henne opp og hun svarte at "dette er årsaken til at vi ikke lar folk ringe rundt og sjekke, det er veldig mange som virkelig ønsker denne timen". SOM om vi ikke ønsker den...? DE avlyser og så skal man ikke få ti min på seg? Usj,ble bare irritert! I tillegg fikk hun det til å høres ut som om "dette tydelig ikke var viktig nok for oss". Jeg spurte til og med om det holdt at jeg kom alene til timen, men nei - sambo måtte være med! Ja da må man vel få spørre samboeren sin også da? Altså really??

Så nå får vi ikke time før 31januar! For all del, ikke så sykt lenge til det, men lenge nok. Jeg hadde sett så utrolig frem til denne timen. Ikke fordi jeg hadde noen forhåpninger om at det kom til å skje undre der, men fordi det er utredning og fordi vi var forberedte på det! Vi har prøvd lenge og mistet to graviditeter, vi begynner å bli både frustrerte og desperate! At man da blir behandlet som dritt (sorry utrykket, men føltes sånn) var bare så utrolig leit.

I tillegg er denne syklusen min denne måneden helt på bærtur, jeg forstår nada og ja....er lei! Snakket med Hausken i dag igjen, satt opp time der om 1,5 uker. Skal forhøre oss om IVF. Betyr ikke at vi går i gang, men vi vil bare ta praten nok en gang og se hva de sier. Legger ved grafen min, ikke for at jeg tror det gjør noen her kloke, men jeg skulle jo hatt mensen i går. Får den alltid på dag 26 i syklus, men så pleier jeg jo å ha hatt eggløsning også, hvilket jeg ikke tror jeg har uansett om FF "tror" den har funnet EL. Om jeg legger denne grafen oppå de andre grafene, kan dere se hvor utrolig mye lavere temperaturer jeg ligger på nå. Denne måneden med Letrozol tror jeg kanskje ble for mye. Jeg tror iallfall ikke at jeg har hatt eggløsning pga lave temperaturer.

Legger ved dagens graf alene, og så en under med de siste 7 sykluser oppå. Da ser dere fort forskjellen. Skjønner jo at FF peiler seg inn på noe, men jeg tror bare den tar feil helt ærlig! Som dere ser er jeg i dag på dag 27 i syklus, men jeg har jo aaaaldri sykluser på lengre enn 26 dager (forutenom når jeg er gravid), men så pleier jeg jo alltid å ha eggløsning også - så det er nok pga uteblitt EL at FF anslår mensen senere enn normalt.

Kan jo være jeg hadde EL i går også, men som dere ser så ga vi opp prøvingen denne måneden etter bare "et par samleier" denne måneden...kremt...så det blir ikke noe baby isåfall, for vi har jo ikke hatt sex på noen dager nå! Man blir lei og sliten av det! Kjenner det svir litt i magen om det så er, men jeg er bare et menneske - VI er bare mennesker. Klarer ikke å ha sex annenhver dag i 30 dager, det blir bare too much i lengden!

Føler det kommer mye negativitet fra meg i dette innlegget, og jeg mener ikke være sånn, men det som skjedde i dag føltes bare som et slag i trynet med tanke på hvor sterkt man ønsker seg dette og virkelig gjør alt man kan hele tiden! 

Ellers så har jeg hatt en bra dag, selv om det kanskje ikke høres sånn ut pga all sutringen 😛 Vi har hatt verdens hyggligste fredagskveld som familie og nå sover sambo på sofa, mens jeg skriver innlegg og ser på film haha! 

Hilsen C (som skal bli gravid, en eller annen gang lol)

Dagens graf:6403CECA-63A4-42C1-AFC9-6E8D8B6C8CF7.jpeg

Her med krysset på eggløsning:3F12E7B0-2B8B-4F99-874E-00D6CFE0BE87.jpeg

Her med alle grafene oppå hverandre, men fra syklusstart:

FB57849F-4549-4A51-BCE3-1C5C7962BC70.png

Som dere ser så er denne månedens graf langt lavere enn aaaalle de andre månedene. Det var vel egentlig det jeg ville vise dere bare :) 

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@-C- Så utrolig ufin hun på telefonen var... Man fortjener å bli møtt mye bedre enn som så! At din samboer ikke kunne på den timen som ble foreslått er jo ikke fordi dere ikke ønsker dette, hva slags svar er det... Hun damen må da ha hatt en skikkelig dårlig dag. Godt du kan få ut litt frustrasjon her i skravletråden. Jeg håper det virkelig ordner seg for dere ❤️ Også håper jeg at tiden går fort til 31.januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en fantastisk start på 2020. Fikk to sterke streker i går!😭

Vår prøving startet sommeren 2018, ble gravide etter noen måneder, men mistet i MA.. Etter dette hadde vi en lang pause. Det har vært en laaang reise med 13 pp tilsammen. Måtte spiren klamre seg fast til september/oktober!🤞🏻 

Fortsatt er det helt uvirkelig, og jeg gleder meg over hver dag spiren klamre seg fast. Blir nok en tidlig UL etterhvert, for å sjekke at hjertet slår❤

Legger ved gravid-grafen min til de som er interessert i å følge med på grafer❤ Krysser fingrene for resten av gjengen, 2020 er året! 

Screenshot_20200118-083253_FF Mobile.jpg

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Smashy skrev:

For en fantastisk start på 2020. Fikk to sterke streker i går!😭

Vår prøving startet sommeren 2018, ble gravide etter noen måneder, men mistet i MA.. Etter dette hadde vi en lang pause. Det har vært en laaang reise med 13 pp tilsammen. Måtte spiren klamre seg fast til september/oktober!🤞🏻 

Fortsatt er det helt uvirkelig, og jeg gleder meg over hver dag spiren klamre seg fast. Blir nok en tidlig UL etterhvert, for å sjekke at hjertet slår❤

Legger ved gravid-grafen min til de som er interessert i å følge med på grafer❤ Krysser fingrene for resten av gjengen, 2020 er året! 

Screenshot_20200118-083253_FF Mobile.jpg

Så fantastisk! Gratulerer så mye! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Smashy skrev:

For en fantastisk start på 2020. Fikk to sterke streker i går!😭

Vår prøving startet sommeren 2018, ble gravide etter noen måneder, men mistet i MA.. Etter dette hadde vi en lang pause. Det har vært en laaang reise med 13 pp tilsammen. Måtte spiren klamre seg fast til september/oktober!🤞🏻 

Fortsatt er det helt uvirkelig, og jeg gleder meg over hver dag spiren klamre seg fast. Blir nok en tidlig UL etterhvert, for å sjekke at hjertet slår❤

Legger ved gravid-grafen min til de som er interessert i å følge med på grafer❤ Krysser fingrene for resten av gjengen, 2020 er året! 

Screenshot_20200118-083253_FF Mobile.jpg

Gratulerer så mye 💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, -C- skrev:

@Ønskebarnnr2 Hei igjen ❤️ Helt enig, man kan alltid være hyggelig uansett hva! Man kan snakke om vanskelige ting, og være direkte - samtidig som man tar hensyn!

@Førstegangs Tagger deg også så du kan lese update, og deg @Bærblå 
Ble veldig skuffet i dag, fikk telefon fra sykehuset om at de må utsette timen vår grunnet sykdom. Damen jeg snakket med virket bare uhøflig og ja "lei". Jeg svarte at jeg måtte sjekke med min samboer om han kunne den dagen de foreslo, men hun sa at jeg ikke kunne få tid på meg da det står så mange i kø. Jeg har stått i kø i mange måneder selv, og må da få lov å sjekke med sambo om han kan den dagen de foreslo. Sambo har en jobb hvor han ikke bare kan bestemme dagene selv, så han må be om fri i god tid før noe slikt. De ville gi oss time tirsdag (kommende). Hun ga meg 10 min på å spørre han, etter jeg virkelig diskuterte litt med henne. Ringte sambo, han prøvde å snakke med sjefen sin, men det gikk dessverre ikke. Hørte sambo var lei seg, eller oppgitt da. Jeg ringte henne opp og hun svarte at "dette er årsaken til at vi ikke lar folk ringe rundt og sjekke, det er veldig mange som virkelig ønsker denne timen". SOM om vi ikke ønsker den...? DE avlyser og så skal man ikke få ti min på seg? Usj,ble bare irritert! I tillegg fikk hun det til å høres ut som om "dette tydelig ikke var viktig nok for oss". Jeg spurte til og med om det holdt at jeg kom alene til timen, men nei - sambo måtte være med! Ja da må man vel få spørre samboeren sin også da? Altså really??

Så nå får vi ikke time før 31januar! For all del, ikke så sykt lenge til det, men lenge nok. Jeg hadde sett så utrolig frem til denne timen. Ikke fordi jeg hadde noen forhåpninger om at det kom til å skje undre der, men fordi det er utredning og fordi vi var forberedte på det! Vi har prøvd lenge og mistet to graviditeter, vi begynner å bli både frustrerte og desperate! At man da blir behandlet som dritt (sorry utrykket, men føltes sånn) var bare så utrolig leit.

I tillegg er denne syklusen min denne måneden helt på bærtur, jeg forstår nada og ja....er lei! Snakket med Hausken i dag igjen, satt opp time der om 1,5 uker. Skal forhøre oss om IVF. Betyr ikke at vi går i gang, men vi vil bare ta praten nok en gang og se hva de sier. Legger ved grafen min, ikke for at jeg tror det gjør noen her kloke, men jeg skulle jo hatt mensen i går. Får den alltid på dag 26 i syklus, men så pleier jeg jo å ha hatt eggløsning også, hvilket jeg ikke tror jeg har uansett om FF "tror" den har funnet EL. Om jeg legger denne grafen oppå de andre grafene, kan dere se hvor utrolig mye lavere temperaturer jeg ligger på nå. Denne måneden med Letrozol tror jeg kanskje ble for mye. Jeg tror iallfall ikke at jeg har hatt eggløsning pga lave temperaturer.

Legger ved dagens graf alene, og så en under med de siste 7 sykluser oppå. Da ser dere fort forskjellen. Skjønner jo at FF peiler seg inn på noe, men jeg tror bare den tar feil helt ærlig! Som dere ser er jeg i dag på dag 27 i syklus, men jeg har jo aaaaldri sykluser på lengre enn 26 dager (forutenom når jeg er gravid), men så pleier jeg jo alltid å ha eggløsning også - så det er nok pga uteblitt EL at FF anslår mensen senere enn normalt.

Kan jo være jeg hadde EL i går også, men som dere ser så ga vi opp prøvingen denne måneden etter bare "et par samleier" denne måneden...kremt...så det blir ikke noe baby isåfall, for vi har jo ikke hatt sex på noen dager nå! Man blir lei og sliten av det! Kjenner det svir litt i magen om det så er, men jeg er bare et menneske - VI er bare mennesker. Klarer ikke å ha sex annenhver dag i 30 dager, det blir bare too much i lengden!

Føler det kommer mye negativitet fra meg i dette innlegget, og jeg mener ikke være sånn, men det som skjedde i dag føltes bare som et slag i trynet med tanke på hvor sterkt man ønsker seg dette og virkelig gjør alt man kan hele tiden! 

Ellers så har jeg hatt en bra dag, selv om det kanskje ikke høres sånn ut pga all sutringen 😛 Vi har hatt verdens hyggligste fredagskveld som familie og nå sover sambo på sofa, mens jeg skriver innlegg og ser på film haha! 

Hilsen C (som skal bli gravid, en eller annen gang lol)

Dagens graf:6403CECA-63A4-42C1-AFC9-6E8D8B6C8CF7.jpeg

Her med krysset på eggløsning:3F12E7B0-2B8B-4F99-874E-00D6CFE0BE87.jpeg

Her med alle grafene oppå hverandre, men fra syklusstart:

FB57849F-4549-4A51-BCE3-1C5C7962BC70.png

Som dere ser så er denne månedens graf langt lavere enn aaaalle de andre månedene. Det var vel egentlig det jeg ville vise dere bare :) 

Hei @-C- ❤️

Det var da fryktelig for dårlig humør hun va i, hun som du snakket med på telefon! Sender deg en klem og håper at tiden til den 31 går fort ❤️ 

Spennende å se på grafene dine! Og hvor rart at tempen va så mye lavere no 🤔 Jeg trur også at EL uteblir denne måneden hos meg. Det bare svinger opp og ned og FF klarer ikke å finne noe EL så langt. Mens FLO appen er ganske bestemt på at jeg skal ha mens idag 😂 

Jeg ønsker deg ei fin helg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...