Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei! Er ikke så pratsom her inne, men er innom hver dag. Jeg og samboer ble enige om å ta en pause i prøvingen etter november siden vi skal gifte oss i oktober. Jeg trudde jeg hadde eggløsning 13 desember (el test var nesten positiv den 11 og hadde el slim) så vi beskyttet oss til og med den 20 desember for å være sikker, men den 25 så fikk jeg ny runde med el slim og positiv test så var rett på igjen med beskyttelse. Men jammen var det et gullegg denne gangen nå som vi prøvde å IKKE bli gravide! Er 11 dpo i dag😱  Om det sitter får vi se på, hadde tidlig sa forriegang🤞🏼 Men dette betyr at jeg har termin bare tre uker før vi gifter oss, og alt er booket, så vi er litt passe forskrekket, men allikavel så ekstremt glade! 2020 er året for masse gullegg for alle her inne håper jeg🤞🏼🥰

40EBD117-60A0-47CD-B2BC-45BA4CF106DE.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Lovilove skrev:

Heihei! Er ikke så pratsom her inne, men er innom hver dag. Jeg og samboer ble enige om å ta en pause i prøvingen etter november siden vi skal gifte oss i oktober. Jeg trudde jeg hadde eggløsning 13 desember (el test var nesten positiv den 11 og hadde el slim) så vi beskyttet oss til og med den 20 desember for å være sikker, men den 25 så fikk jeg ny runde med el slim og positiv test så var rett på igjen med beskyttelse. Men jammen var det et gullegg denne gangen nå som vi prøvde å IKKE bli gravide! Er 11 dpo i dag😱  Om det sitter får vi se på, hadde tidlig sa forriegang🤞🏼 Men dette betyr at jeg har termin bare tre uker før vi gifter oss, og alt er booket, så vi er litt passe forskrekket, men allikavel så ekstremt glade! 2020 er året for masse gullegg for alle her inne håper jeg🤞🏼🥰

40EBD117-60A0-47CD-B2BC-45BA4CF106DE.jpeg

Åh, gratulerer så mye!! Det var heftig timing 😂 Det løser seg nok da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Vestalinn skrev:

Åh, gratulerer så mye!! Det var heftig timing 😂 Det løser seg nok da 😊

Tusen takk!🌸 Ja det klaffet virkelig når vi minst ventet det! Vi finner nok en løsning ja, baby skal ikke være noen hindring, bare en fin gave😍 Men om noen her inne har erfaring med bryllup og nyfødt så tar jeg i mot tips!😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bærblå skrev:

Godt nytt år alle sammen 😊🥳
Har hatt en hektisk tid! Tvillingene kom i desember 👏🏼 Og siden har det hvert hektisk. Har ikke hatt mulighet til å bidra stort her inne, og blir vel sikkert litt sånn halvveis borte fremover. Men ville bare stikke innom å ønske alle et godt nytt år! 

Det er rart å tenke på at jeg sitter her i dag med to barn med tanke på prosessen som begynte i November 2018. Håper 2020 blir året for alle sammen. Og at mange nye nurk 👶🏼 Blir til. 

Klem - M 🥰

Hei M 😊

Gratulere så masse med tvillingene 😍 dobbel glede 😍 regner med at det går bra med både deg og tvillingene? Det var ihvertfall koselig å lese at dem har kommet og jeg ønsker deg masse glede med tvillingene fremover 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lovilove skrev:

Heihei! Er ikke så pratsom her inne, men er innom hver dag. Jeg og samboer ble enige om å ta en pause i prøvingen etter november siden vi skal gifte oss i oktober. Jeg trudde jeg hadde eggløsning 13 desember (el test var nesten positiv den 11 og hadde el slim) så vi beskyttet oss til og med den 20 desember for å være sikker, men den 25 så fikk jeg ny runde med el slim og positiv test så var rett på igjen med beskyttelse. Men jammen var det et gullegg denne gangen nå som vi prøvde å IKKE bli gravide! Er 11 dpo i dag😱  Om det sitter får vi se på, hadde tidlig sa forriegang🤞🏼 Men dette betyr at jeg har termin bare tre uker før vi gifter oss, og alt er booket, så vi er litt passe forskrekket, men allikavel så ekstremt glade! 2020 er året for masse gullegg for alle her inne håper jeg🤞🏼🥰

40EBD117-60A0-47CD-B2BC-45BA4CF106DE.jpeg

Gratulere så masse 😍 

Når det gjelder bryllup og nyfødt, har jeg dessverre ikke noe anelse på. Men tenker at dere bare følger det som føles mest rett for dere når den tid kommer 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 19.23, Ønskebarnnr2 skrev:

Gratulere så masse 😍 

Når det gjelder bryllup og nyfødt, har jeg dessverre ikke noe anelse på. Men tenker at dere bare følger det som føles mest rett for dere når den tid kommer 🥰 

Tusen takk🥰 

Finner nok en løsning på det, bra blir det nok uansett🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre dere kloke damer! Syntes dere dette er fin økning på testene? Alle er tatt på morgenen. Tok digital på mandag som sa 1-2uker og en i dag som også sa 1-2 uker. Blir så nervøs😓 ( de to første testene er tørket og er derfor noe mørkere enn de var innen fristen) 

C57C218F-2D50-4451-8577-1AAD861FE422.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lovilove skrev:

Må bare spørre dere kloke damer! Syntes dere dette er fin økning på testene? Alle er tatt på morgenen. Tok digital på mandag som sa 1-2uker og en i dag som også sa 1-2 uker. Blir så nervøs😓 ( de to første testene er tørket og er derfor noe mørkere enn de var innen fristen) 

C57C218F-2D50-4451-8577-1AAD861FE422.jpeg

Mitt tips; ikke gjør det der. Det gir deg så mye bekymring og du får ikke påvirket hvordan dette går uansett. Testene. Er ikke gode til å måle stigning i hCG og alle produserer hCG ulikt. Men dette er som sagt lettere enn gjort😅 Prøv å legge vekk testene og nyt det at du er gravid❤️ Gratulerer så masse!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Førstegangs skrev:

Mitt tips; ikke gjør det der. Det gir deg så mye bekymring og du får ikke påvirket hvordan dette går uansett. Testene. Er ikke gode til å måle stigning i hCG og alle produserer hCG ulikt. Men dette er som sagt lettere enn gjort😅 Prøv å legge vekk testene og nyt det at du er gravid❤️ Gratulerer så masse!

Tusen takk for tips🌸 Jeg prøver i ikke teste for mye, men er så redd det ikke skal gå veien denne gangen heller, og jeg liker å ha en viss kontroll på situasjonen (selvom jeg ikke får gjort noe om det går galt).. Skal til legen på Mandag, så får se om jeg klarer å holde meg unna testing og slappe er litt frem til da. Klarer ikke helt å innse at jeg faktisk er gravid, ikke før jeg får bekreftet på blodprøve trur jeg😅 Men jeg skal prøve, har begynt å «leve» som om jeg er gravid hvertfall👶🏻🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre mens du venter på en TUL (f.eks) er å måle HCG i blod med to dagers mellomrom 🤷🏼‍♀️ Er også enig med @Førstegangs

Edit; ser at du skal til lege og ta blodprøve, leste litt for raskt!

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke tatt noe test enda, men lurer på om noen har opplevd noe lignende. 
trodde jeg fikk mensen igår da jeg fikk litt friskt blod på papiret når jeg var på do, og litt mer senere på dagen, men idag har det bare vært litt brunt/gammelt blod, men så lite at jeg ikke trenger ob/bind 😳 og i tillegg til dette så har smerte som iler ut i låret (innside lår) ikke en utrolig vondt smerte, men ganske ubehagelig.

usikker på el men et sted mellom 20-28 desember 
 

noen som har vært borti lignende?

Anonymkode: a5351...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 8.48, Bærblå skrev:

Godt nytt år alle sammen 😊🥳
Har hatt en hektisk tid! Tvillingene kom i desember 👏🏼 Og siden har det hvert hektisk. Har ikke hatt mulighet til å bidra stort her inne, og blir vel sikkert litt sånn halvveis borte fremover. Men ville bare stikke innom å ønske alle et godt nytt år! 

Det er rart å tenke på at jeg sitter her i dag med to barn med tanke på prosessen som begynte i November 2018. Håper 2020 blir året for alle sammen. Og at mange nye nurk 👶🏼 Blir til. 

Klem - M 🥰

Gratulerer så mye, M!! 🥰🥰🥰  Fantastisk nyhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan oppdatere med at jeg fikk EL 🤭 med murringene og ømheten i eggstokker og livmor er det heller ingen tvil. Må si jeg har kort LH topp når jeg får positiv test sent på ettermiddagen, og 12 timer etter er tempen allerede stigende. 

Så er det store spørsmålet, burde vi legge aksjer i dag også? Føler vi ikke har gjort annet i over en uke nå, og siden det er mandag er vi ekstra trøtte og slitne 🥴 men hva gjør man ikke for disse barna om man virkelig må 🤭❤️

Ville du lagt aksjer i kveld? 😊

Screenshot_20200113_163944.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, goooooooodt nyttår:)

Leeenge siden jeg var her inne nå! Hvordan står det til med alle?

Jeg har bestemt meg for å være mindre på forumet, rett og slett da jeg uansett ikke blir gravid og må frigjøre tankene og ikke minst tiden min. Jeg kommer sikkert tilbake litt her og da, men har uten tvil minimert det skikkelig:) Savner det å være her, men det har vært litt godt å koble ut.

Julen har vært fin. Litt rart var det å tenke på at jeg egentlig hadde termin i romjulen, men ikke sånn at jeg ble lei meg, bare litt rart.

Ellers er jeg ikke kommet noe lengre enn sist. Denne måneden har jeg ikke en gang fått eggløsning og er mildt sagt veldig oppgitt.

Grafen mener nå endelig at jeg har fått eggløsning, men målte progesteronet mitt via blodprøve på onsdag, som var under 3, ergo ingen eggløsning. Kan jo seff være at eggløsning var dagen etter eller på fredag som FF påstår nå, men jeg har mine tvil..

Det har absolutt aldri skjedd meg før, og jeg tenker det skyldes Letrozolen (som forøvrig ikke har gjort noen ting for meg den heller annet enn å gi meg sterk hodepine 😛 og antagelig kanskje veldig forsinket eggløsning/uteblitt eggløsning)

Tre måneder med Letrozol er prøvd, uten hell. Sitter igjen med syklus uten eggløsning. Stoler ikke på at jeg har hatt eggløsning heller. Det har jeg aldri opplevd noensinne! 

Plutselig spår FF at jeg skal ha syklus på 34 dager, når jeg ellers alltid har syklus på 26 dager. Det er jo helt kokko!

@Carjo4 skjønner godt du er lei, ser du har hatt dex 7 ganger. Se i min graf under, og tenk sånn har vi holdt på i et år🤮 hver måned. Har vel hatt sex 16 ganger bare denne måneden. Ble så mye da vi faktisk jo aldri fikk positiv eggløsningstest eller vist EL i FF.  Da måtte vi bare sikre oss, ikke for at jeg helt skjønner hvorfor vi gidder lengre 🙈 I og med at du hadde sex to ganger i går, kan du fint droppe det i dag og heller ha det en gang i morgen?

Ikke noe sjokk for dere, men NÅ er jeg virkelig lei! Sånn helt ekstremt. Sambo mener vi bare bør hoppe på IVF nå, ringe Hausken og spørre om time, (han skjønner nå at jeg er helt over denne prøvingen nå, beyond lei), men jeg merker at jeg er usikker. Usikker på om jeg skal orke å gå gjennom alt det IVF innebærer. Hvorfor utsette seg for det når man antagelig ikke en gang får noe baby. Har liksom totalt mistet troen.

Har en venninne som forrige dagen innrømmet at begge barna hennes er IVF barn. Jeg har kjent henne i aaaaalle år. Vi er såååå close, men dette har hun altså holdt hemmelig da hun følte litt «skam». Forferdelig trist og leit. Årsaken til at hun åpnet seg for meg er nok fordi jeg fortalte at sambo ønsker å gjøre IVF nå.

Hun fortalte meg om hennes erfaring, og som hun selv sa, så ville hun ikke ønsket noe så jævlig for en gang sin verste fiende. De måtte gjennom flere runder, og fryseforsøk endte opp med å være det som funket for dem til slutt.

Hun kastet opp pga hormoner, magen ble svær, sykemeldinger osv osv. Så etter å ha hørt henne fortelle disse tingene, vet jeg faktisk ikke om jeg orker. 

Litt ironisk er det at når man faktisk er på sitt aller mest slitne jeg i prøving, det er DA man skal gå på IVF. Og det er kanskje etter laaaang prøvetid man virkelig føler aller minst krefter og lyst til å gå i gang med noe så heavy! Vet ikke om jeg orker det jeg.

Jeg unner alle kvinner å bli gravide, så ofte de vil og akkurat når de vil. Og jeg håper virkelig alle her inne får det til om det ikke allerede har skjedd ❤️ 

Legger ved bilde av grafen min, den er helt ubrukelig denne måneden og jeg fikk bare negative EL-tester enda jeg testet både morgen og kveld. Har alltid fått positiv test, så skjønte noe måtte være galt når jeg også tempet uten at jeg fikk el. Gikk derfor til lege og målte progesteron, som ikke overraskende - viste svaret « < 3». Man må ha minimum 15 og oppover for å ha hatt eggløsning.

Orker ikke å ha sex hver dag lengre nå, så vi prøver oss på annenhver dag akkurat nå. Man blir sykt lei rett og slett blæh!

Sender alle en stor klem og håper dere har det bra ❤️ 

Klem C

B4304845-365D-4473-9604-E5D04EA7DB72.jpeg

Endret av -C-
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår kjære @-C- 😍

Takk for svar ❤️ jeg blir litt usikker, har hatt EL smerter i hele dag, plutselig i kveld så avtar det så blir usikker på om "tiden" på egget er ferdig eller om det er først nå egget slipper. Får se hvilket humør jeg er i kveld, er stuptrøtt men samtidig villig til å ofre lite søvn for dette 🤭 

At dere holder ut er faktisk så sykt motiverende! Jeg hadde ikke fått med mannen på det der for å si det sånn, ikke at han har uttrykt misnøye under denne perioden. Skjønner at det må være frustrerende, har lest flere plasser at medisinen du går på kan gi sein EL så ikke gi opp ❤️ merkelig nok er det flere med sen EL i januar? Veldig merkelig, vet ikke om jeg skal bli overtroisk eller ikke 😂

Jeg håper du gir IVF en sjanse til slutt. Dere trenger absolutt ikke å oppleve situasjonen slik som venninnen din, kanskje klaffer det på første forsøk eller andre? Du vil nok ikke reagere likt på medikamentene, kanskje vil du få lite symptomer? Det er nok godt for dere begge å ha noen å prate med angående dette. Tenk på at hun faktisk gikk gjennom dette 2 ganger, hva fikk henne til å gjøre det? Jo fordi det er så verdt det til slutt ❤️❤️ jeg har virkelig troa på dere, lov meg å ikke gi opp! 

Skjønner dog hva du mener med termindatoene. Fikk vite at en kollega skal ha barn, der klaffet det på første forsøk og hadd det bare klaffet her også så hadde jeg hatt termin før henne. Ting føles så urettferdig iblant, men en dag blir det vår tur også skal du se ❤️

 

-- må bare legge til et spørsmål. Vet du hvorfor FF estimerer EL på tempen som er midt mellom lav og høy? Alltid fått for meg at laveste temp er EL så går ut i fra at EL var i går, men stiger tempen mer i morgen så vil den estimere dagen i dag som EL? 

Endret av Carjo4
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nyttår @-C-og @Carjo4❤️

Som Carjo4 skriv, så burde man ikke gi opp. Men jeg skjønner meget godt hva du mener -C-

Jeg er nok også kommen dit hen, at jeg blir ikke å ha krefter og energi nok til å måtte gå igjennom IVF. Så for min del er det vel slik at vi har en sønn og jeg har ei bonus datter og det får vi prise oss lykkelig over. Selvom ønsket om ei lillesøster eller en lillebror alltid kommer til å være der. Jeg håper dere skjønner hva jeg mener. 

Den her måneden har for min del også vært rar. Først kom FF opp med et tydelig kryss, så striplet før han tok det vekk for så å komme opp med samme striplete krysset idag. Får se om noen dager hva den sier da. Men samtidig så blir det ikke noe den her måneden heller pga sykdom. Først sønnen, så mannen og no jeg som har influensa. Jeg legger med grafen til de som er interessert i å se. 

@Carjo4, det er lov å være nedenfor når noen du kjenner får det til så kjapt! Man ønsker å glede seg for de som får det til, men samtidig er det noe som stikker så hardt hos en selv for man ønsker jo dette her mere enn noe annet her i verden. Men jeg har troen på dere ❤️ 

@Førstegangs, hvordan er det med deg? ❤️ 

Klem til dere alle ❤️

 

 

Screenshot_20200114_082020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg faktisk litt råd angående min graf. Jeg skal egentlig i gang med IVF-medisiner denne uka, og har sett frem til dette leeeeenge. Men nå driver kroppen min og/eller FF å kødder det til for meg. Veldig forvirret over grafen og er redd jeg ikke har hatt eggløsning i det hele tatt? På de månedene jeg har hatt eggløsning har lutealfasen min vært mellom 10 og 12 dager, flest ganger med 10 dager. Idag er jeg på dpo13, negative tidligtester. Har mye hvit, kremete utflod (sorry tmi) både igår og idag, i tillegg til at brystvortene begynner å bli temmelig såre nå. Jeg som er SÅ klar for IVF nå etter over ett år med prøving uten en eneste positiv test, så blir det bare mer og mer venting :(

Godt nyttår, @-C- ! Jeg skjønner godt at du er skeptisk til IVF, det er noe man må vurdere nøye og kjenne på selv. Kanskje er det beste å slå seg til ro med de barna man har fått, og nyte tiden med de istedet for å styre med IVF. IVF kan gå fort eller man kan bruke årevis. Ingens om vet på forhånd. Bare du selv som vet hva som blir riktig for deg :)  Håper ikke dette misforstås! Jeg forstår at man også kan føle på samme måte når man ikke får til å lage et søsken, som de som ikke har noen barn fra før. 

b_ZSAH4y.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Nå trenger jeg faktisk litt råd angående min graf. Jeg skal egentlig i gang med IVF-medisiner denne uka, og har sett frem til dette leeeeenge. Men nå driver kroppen min og/eller FF å kødder det til for meg. Veldig forvirret over grafen og er redd jeg ikke har hatt eggløsning i det hele tatt? På de månedene jeg har hatt eggløsning har lutealfasen min vært mellom 10 og 12 dager, flest ganger med 10 dager. Idag er jeg på dpo13, negative tidligtester. Har mye hvit, kremete utflod (sorry tmi) både igår og idag, i tillegg til at brystvortene begynner å bli temmelig såre nå. Jeg som er SÅ klar for IVF nå etter over ett år med prøving uten en eneste positiv test, så blir det bare mer og mer venting :(

Godt nyttår, @-C- ! Jeg skjønner godt at du er skeptisk til IVF, det er noe man må vurdere nøye og kjenne på selv. Kanskje er det beste å slå seg til ro med de barna man har fått, og nyte tiden med de istedet for å styre med IVF. IVF kan gå fort eller man kan bruke årevis. Ingens om vet på forhånd. Bare du selv som vet hva som blir riktig for deg :)  Håper ikke dette misforstås! Jeg forstår at man også kan føle på samme måte når man ikke får til å lage et søsken, som de som ikke har noen barn fra før. 

b_ZSAH4y.png

Hei @Dovendyr1😊

Er du sikker på at EL stemmer? Min tanke er også det at egget kan ha festet seg senere? Sånn typ 11dpo, siden du hadde ett kjempe dropp der før tempen gikk opp igjen. Og da testet du isåfall for tidlig. Alle produserer hcg forskjellige, hos noen tar ei økning 1 til 2 døgn og hos andre hele 3 dager og så lenge tempen går oppover og TR uteblir er det jo fortsatt sjangse for at du sitter med en positiv test om noen dager 😊 men skjønner at du vil komme i gang med IVF og medisinene. Håper at du får svar ganske snart om du kanskje slipper IVF 🥰

Lykke til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei @Dovendyr1😊

Er du sikker på at EL stemmer? Min tanke er også det at egget kan ha festet seg senere? Sånn typ 11dpo, siden du hadde ett kjempe dropp der før tempen gikk opp igjen. Og da testet du isåfall for tidlig. Alle produserer hcg forskjellige, hos noen tar ei økning 1 til 2 døgn og hos andre hele 3 dager og så lenge tempen går oppover og TR uteblir er det jo fortsatt sjangse for at du sitter med en positiv test om noen dager 😊 men skjønner at du vil komme i gang med IVF og medisinene. Håper at du får svar ganske snart om du kanskje slipper IVF 🥰

Lykke til ❤️ 

Nei, jeg er absloutt ikke sikker på at EL stemmer.. Har jo en del manglende målinger før antatt EL på grafen, så kan jo hende det hadde sett annerledes ut hvis jeg hadde hatt målinger hver dag. Hmm, jeg har egentlig for lengst gitt opp håpet om å bli gravid på egenhånd og det har vært lite sengekos denne perioden. Hadde jo vært fantastisk om det du sier om hcg økningen hvis egget festet seg sent osv, hadde vært tilfelle hos meg da 😲 Tusen takk for svar 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...