Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Fiva skrev:

Så kjedelig at mensen kom.. 2020 blir året ❤️ Når jeg hadde kjemisk hadde jeg både kraftigere blødning, og så sterke smerter at jeg bare måtte prøve å sove meg gjennom det. Pleier aldri å ha særlig menssmerter ellers. Hadde også svakt positive tester, som bare aldri ble sterkere før mensen til slutt kom. Håper det klaffer for dere snart 🥰❤️

Jeg blør mye kraftigere, ja. Og har mest bare lyst å lighe i fosterstilling og spise sjokolade 🤭 men guttene mine er syke ig trenger pleie, så da kommer jeg i siste rekke. Inne i pp15 no da, så håper at det sitter snart. Ei venninne sier at man har lettere for å bli gravid om man har hatt kjemisk eller SA. Og jeg håper hun har rett. Det her er den andre kjemiske på 3 måneder så det må da sitte snart. ❤️ 

25 minutter siden, Nommy skrev:

Sender deg en god klem ❤️ 2020 blir året 😊

Jeg håper det ❤️ takk for klemmen 🥰

18 minutter siden, Førstegangs skrev:

Huff, så kjipt at du har så mye smerter.. Sender deg en god klem❤️ Snart 2020 og nye muligheter. Vi blir å følge hverandre videre, vi skal støtte hverandre gjennom dette! 

Det er fint å ha alle dere her man kan prate med! Og å få støtte og forståelse! ❤️ Det setter jeg utrolig pris på! Og tusen takk for klemmen ❤️ jeg håper det går bedre med deg og at du har sluttet å blø og at spiren sitter veldig snart hos deg også ❤️

17 minutter siden, Carjo4 skrev:

En god klem til deg ❤️ Håper 2020 og helst januar kan bli vår tur 😄 

Ja, helst så tidlig som mulig så det blir 2020 baby 😍🤭 tusen takk for klemmen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg blør mye kraftigere, ja. Og har mest bare lyst å lighe i fosterstilling og spise sjokolade 🤭 men guttene mine er syke ig trenger pleie, så da kommer jeg i siste rekke. Inne i pp15 no da, så håper at det sitter snart. Ei venninne sier at man har lettere for å bli gravid om man har hatt kjemisk eller SA. Og jeg håper hun har rett. Det her er den andre kjemiske på 3 måneder så det må da sitte snart. ❤️ 

Det kan jo være! Jeg ble gravid to måneder etter at jeg hadde kjemisk i alle fall 😊🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei alle dere fine ❤️

Ei lita oppdatering ifra meg. 

Her går vi det ny året i møte med blanke ark. TR kom med ett brak igår og mensen smerter som ikke hører hjemme noen plass 🤦‍♀️ har en liten misstanke om at det da kan ha vært en kjemisk. Jeg håper vi alle sammen har bedre lykke i 2020 ❤️ jeg ønsker dere alle ei fin romjul og ett godt nyttår når den tid kommer 🥰❤️

Klem fra meg til alle dere 🥰

En stor klem til deg❤ Håper at 2020 er året vi blir gravide 🤞🏻 ❤ Godt nytt år til deg også ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, hopeful skrev:

Hei alle sammen. Tenker på alle dere som nå i jula har gått inn i en ny prøveperiode. Måtte januar (eller så tidlig som mulig i 2020) bli dere alles år ❤selv går jeg inn i 2020 med en celleklump/spire i magen. Og bare krysser fingrene for at den sitter der til august 2020.

Tenker på alle dere som går måned etter måned uten at noe skjer, føler meg heldig som kun trengte 2 måneder uten prevensjon før den satt. Men samtidig føler jeg det urettferdig at alle andre ikke er like heldige. Har selv ei god venninne som har prøvd i 2 år med prøverørog diverse uten at det klaffet nå heller. Hvordan fortelle henne at vi er gravide? Kjenner det stikker.

Håper alle får et godt nytt år.

Klem fra meg ❤

Gratulerer med den lille 😊 Dere må selvfølgelig få glede dere over deres lille selv om venninnen din sliter. Hadde det vært meg så ville jeg nok vært ærlig fra første stund, at dette er vanskelig for deg fordi du bryr deg om henne og vet hvor lenge de har prøvd. Så får dere begge prøve å være åpne med hverandre om følelsene underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Carjo4 said:

Velkommen! Det er utrolig hvor mye som faktisk må klaffe for at noe skal skje, det lærer man virkelig underveis. Å så koselig at mannen er like engasjert som deg i dette 😀 jeg sluttet også på pillen i sommer så vi ligger vel ganske likt når det kommer til antall prøveperioder 😊 håper du også har hatt ei fin jul, så håper jeg det nye året bringer oss alle en liten spire ❤️

Takk! Ja, skal jo litt til for at alt klaffer! Har måtte lære opp mannen litt, alle kompisene hans som har fått barn har liksom fått det til på første måned, så han hadde litt feil forventning. Men veldig gøy at han er så engasjert da! 😄

Når er din neste IKM? Her er det rundt 8 januar, hater denne venteperioden! Forrige måned var jeg kjempekvalm hver morgen, veldig svimmel og blodtrykksfall og så hovne pupper som jeg aldri har hatt, blir jo helt tullerusk når man får slike symptomer og det viser seg å ikke være noe 🤭 

Endret av VaniIIe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen 😊 og velkommen til @vanille og @hopeful!

Jeg er 12dpo nå, men etter negativ test i dag forventer jeg tempfall og TR i morgen eller dagen etter. Da blir det nytt år og ny PP, får håpe 2020 er året vårt!🤞

Ville bare ønske dere alle lykke til i siste innspurt av 2019 og vel inn i nytt år - med nye muligheter 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, VaniIIe skrev:

Takk! Ja, skal jo litt til for at alt klaffer! Har måtte lære opp mannen litt, alle kompisene hans som har fått barn har liksom fått det til på første måned, så han hadde litt feil forventning. Men veldig gøy at han er så engasjert da! 😄

Når er din neste IKM? Her er det rundt 8 januar, hater denne venteperioden! Forrige måned var jeg kjempekvalm hver morgen, veldig svimmel og blodtrykksfall og så hovne pupper som jeg aldri har hatt, blir jo helt tullerusk når man får slike symptomer og det viser seg å ikke være noe 🤭 

Ja man hører jo bare om de som får det til med en gang. Samboeren min trodde også at det skulle skje på første forsøk. Jeg hadde i tillegg lest her inne før vi startet om menn som fikk prestasjonsangst mtp eggløsning og alt styret slik at jeg har ikke delt noe av dette med samboeren, viser seg nå at han veldig gjerne vil vite om dette slik at vi virkelig kan få det til. Så nå håper jeg at det hjelper på denne PP og at vi slipper å prøve mer for de neste årene 😂 Selv om han har våknet til at jeg måler tempen hver morgen kl 06 så har han aldri spurt eller ofret en tanke om hvordan dette henger sammen med det å lage barn 😂.
Akkurat nå er jeg på dag 5 i syklusen, så IKM blir 24. januar. Ja det er utrolig hvilke symptomer man kan få innimellom, en blir jo overbevist om at det faktisk har klaffet når kroppen tuller slik. 🤭

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Carjo4 said:

Ja man hører jo bare om de som får det til med en gang. Samboeren min trodde også at det skulle skje på første forsøk. Jeg hadde i tillegg lest her inne før vi startet om menn som fikk prestasjonsangst mtp eggløsning og alt styret slik at jeg har ikke delt noe av dette med samboeren, viser seg nå at han veldig gjerne vil vite om dette slik at vi virkelig kan få det til. Så nå håper jeg at det hjelper på denne PP og at vi slipper å prøve mer for de neste årene 😂 Selv om han har våknet til at jeg måler tempen hver morgen kl 06 så har han aldri spurt eller ofret en tanke om hvordan dette henger sammen med det å lage barn 😂.
Akkurat nå er jeg på dag 5 i syklusen, så IKM blir 24. januar. Ja det er utrolig hvilke symptomer man kan få innimellom, en blir jo overbevist om at det faktisk har klaffet når kroppen tuller slik. 🤭

 

Hehe ja, prøvde å skjule litt her for mannen også, hadde også lest om menn som ble skremt av prøvingen, men han vil vite alt 🤭 Nå temper jeg ikke enda, tror det blir vanskelig da jeg står opp til ganske forskjellige tider, men har heldigvis veldig klare eggløsningtegn så vet mer eller mindre hvilken dag! 

Uff ja, kroppen min har vært veldig i ulage etter prevansjonslutt. Før dette hadde jeg sykluser som en klokke med samme symptomer hver måned til samme dag, nå har jeg hatt alle symptomer mellom himmel og jord 😅 men det er jo muligens et tegn på at kroppen trenger litt mer tid på å komme seg også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg er litt i limbo nå, mer enn vanlig i perioden mellom eggløsning og mens, da jeg skulle fått mensen egentlig for 2 dager siden. Gårsdagens test var negativ men tempen er ikke egentlig på vei ned heller. Er 12 dop, pleier bare å ha rundt 10 dager lutealfase. Noen som har peiling? Tenkte at om jeg ikke får mensen i dag så tar jeg ny test i morgen, nyttårsaften. Har ingen symptomer egentlig, annet enn ømme pupper. Det hadde jeg forrige syklus også, før mens. Legger ved grafen 

7908587_Screenshot_20191230-053035_FFMobile.thumb.jpg.8ab85b61661f19f381091fe05ae723d4.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, VaniIIe skrev:

Hehe ja, prøvde å skjule litt her for mannen også, hadde også lest om menn som ble skremt av prøvingen, men han vil vite alt 🤭 Nå temper jeg ikke enda, tror det blir vanskelig da jeg står opp til ganske forskjellige tider, men har heldigvis veldig klare eggløsningtegn så vet mer eller mindre hvilken dag! 

Uff ja, kroppen min har vært veldig i ulage etter prevansjonslutt. Før dette hadde jeg sykluser som en klokke med samme symptomer hver måned til samme dag, nå har jeg hatt alle symptomer mellom himmel og jord 😅 men det er jo muligens et tegn på at kroppen trenger litt mer tid på å komme seg også? 

Ja jeg tror at man gjør seg selv en tjeneste med å være åpen om det, så får de heller si i fra når det blir for mye 🤭. Jeg jobber 3 delt turnus og temper, det går helt strålende hvis man ser bort fra nattevaktene. Har vært veldig heldig og ikke hatt netter ved EL så da får jeg alltid tempet når det gjelder.
Det er nok en stor forandring for kroppen å måtte stabilisere seg selv uten hjelp av pillene. Kroppen min kom i syklus rett etter pilleslutt men den var nok i ubalanse, det er først denne syklusen i desember at jeg føler at kroppen har landa helt. Nå er jeg tilbake i den syklusen jeg husker å ha når jeg var 14-15år, vet ikke om jeg er så fornøyd mtp at jeg blør i 8-9 dager 😐.
Så det er nok slik du sier at kroppen trenger tid, men så lenge man har EL så skal jo ikke det hindre en graviditet 🤞.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, autorain skrev:

Jeg føler jeg er litt i limbo nå, mer enn vanlig i perioden mellom eggløsning og mens, da jeg skulle fått mensen egentlig for 2 dager siden. Gårsdagens test var negativ men tempen er ikke egentlig på vei ned heller. Er 12 dop, pleier bare å ha rundt 10 dager lutealfase. Noen som har peiling? Tenkte at om jeg ikke får mensen i dag så tar jeg ny test i morgen, nyttårsaften. Har ingen symptomer egentlig, annet enn ømme pupper. Det hadde jeg forrige syklus også, før mens. Legger ved grafen 

7908587_Screenshot_20191230-053035_FFMobile.thumb.jpg.8ab85b61661f19f381091fe05ae723d4.jpg

Så spennende men samtidig frustrerende? Kjenner meg veldig igjen når man begynner å gå på overtid. Jeg har innsett at noen sykluser er lengre enn andre slik at det kan være det som skjer? det var den mnd jeg gikk flere dager på overtid at tempen ikke sank før 2-3 dager inn i ny syklus så kan jo være det som skjer? Eventuelt så kan det jo være en festedip på torsdagen? vet ikke hvor mange dager kroppen trenger å produsere HcG før det slår ut på en test. Jeg ville nok sett an tempen i morgen tidlig, fortsetter den å stige så tar du testen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carjo4 skrev:

Så spennende men samtidig frustrerende? Kjenner meg veldig igjen når man begynner å gå på overtid. Jeg har innsett at noen sykluser er lengre enn andre slik at det kan være det som skjer? det var den mnd jeg gikk flere dager på overtid at tempen ikke sank før 2-3 dager inn i ny syklus så kan jo være det som skjer? Eventuelt så kan det jo være en festedip på torsdagen? vet ikke hvor mange dager kroppen trenger å produsere HcG før det slår ut på en test. Jeg ville nok sett an tempen i morgen tidlig, fortsetter den å stige så tar du testen 😄

Spennende og frustrerende er best beskrivende ja 🙈 vet sykluser kan variere litt, og det er godt mulig det bare er det, men når mensen ikke har kommet så klinger jeg ekstra til håpet, selv om jeg prøver å la være 😅 hvor mye hcg man har er jo ut ifra når egget fester seg, og det kan jo variere veldig.

Ja jeg ser an tempen til i morgen😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/30/2019 at 2:32 AM, Carjo4 said:

Ja jeg tror at man gjør seg selv en tjeneste med å være åpen om det, så får de heller si i fra når det blir for mye 🤭. Jeg jobber 3 delt turnus og temper, det går helt strålende hvis man ser bort fra nattevaktene. Har vært veldig heldig og ikke hatt netter ved EL så da får jeg alltid tempet når det gjelder.
Det er nok en stor forandring for kroppen å måtte stabilisere seg selv uten hjelp av pillene. Kroppen min kom i syklus rett etter pilleslutt men den var nok i ubalanse, det er først denne syklusen i desember at jeg føler at kroppen har landa helt. Nå er jeg tilbake i den syklusen jeg husker å ha når jeg var 14-15år, vet ikke om jeg er så fornøyd mtp at jeg blør i 8-9 dager 😐.
Så det er nok slik du sier at kroppen trenger tid, men så lenge man har EL så skal jo ikke det hindre en graviditet 🤞.

Ja det er jo veldig sant! Jeg har jo endometriose så veldig mye smerter ved mensen før jeg begynte på prevensjon. Hadde operasjon for å fjerne vevet for et par år siden, og så på prevensjon siden. Smertene har heldigvis ikke kommet tilbake enda, så jeg håper det betyr at det ikke har begynt å vokse tilbake enda. 

Får se om jeg prøver å tempe neste måned! Har veldig god kontroll på El, og føler at å følge med på grafen vil bare gi med falske forhåpninger 😅

Godt nyttår forresten🎉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår til alle!! 🎉💕

Hadde egentlig tenkt til å drikke litt vin i kveld, men så har jeg hatt stikkinger nederst i magen og litt blod i dag. Er bare 7dpo, så tenker kanskje det kan være ett egg som fester seg? 🤔 Men har reist mye i julen + stor tidsforskjell, så kan være kroppen som er litt stresset også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen! ❤️

Det nye året her startet med gjentagende langvarig blødning, er i dag på CD 10 med fortsatt rosa på papiret. Noen som har eller har hørt om lignende?  Har i frustrasjon bestilt legetime, tenker hun vil ha noen blodprøver. Er det noen som vet hvilke blodprøver en burde ta? Ikke at jeg ikke stoler på legen, men vet at mange her inne har full kontroll på viktige blodprøver en burde ta som legen ikke alltid vet om 😊

Ellers så går vi ALL IN for prøvingen i januar! Håper dette blir mnd for oss alle her inne ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk agurk. Hadde El 23 eller 24 desember, men pga sykdom ble det dårlig med ligging kan man si. Venter mensen imorgen, og jaggu kom ikke korsryggsmerter idag.. 

Er vårt 10pp. Men mensen og El er så ustabil også. Har prøvd å Tempe men med en gjenstridig halsbetennelse er det lite å tolke gitt

Anonymkode: a2f00...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen! Ville bare innom for å si godt nyttår, og må året 2020 bli året vi alle blir gravide 🎉 Jeg har meldt meg litt ut her og sneket meg over i prøverørstråden, ettersom vi skal i gang med dette nå i januar. Nå venter jeg bare på mensen slik at vi kan få komme i gang med prøverør 👍 Er innom her og leser innimellom, men det er så mye aktivitet i tråden, så litt vanskelig å henge med på alt 🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen 😊🥳
Har hatt en hektisk tid! Tvillingene kom i desember 👏🏼 Og siden har det hvert hektisk. Har ikke hatt mulighet til å bidra stort her inne, og blir vel sikkert litt sånn halvveis borte fremover. Men ville bare stikke innom å ønske alle et godt nytt år! 

Det er rart å tenke på at jeg sitter her i dag med to barn med tanke på prosessen som begynte i November 2018. Håper 2020 blir året for alle sammen. Og at mange nye nurk 👶🏼 Blir til. 

Klem - M 🥰

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bærblå skrev:

Godt nytt år alle sammen 😊🥳
Har hatt en hektisk tid! Tvillingene kom i desember 👏🏼 Og siden har det hvert hektisk. Har ikke hatt mulighet til å bidra stort her inne, og blir vel sikkert litt sånn halvveis borte fremover. Men ville bare stikke innom å ønske alle et godt nytt år! 

Det er rart å tenke på at jeg sitter her i dag med to barn med tanke på prosessen som begynte i November 2018. Håper 2020 blir året for alle sammen. Og at mange nye nurk 👶🏼 Blir til. 

Klem - M 🥰

Godt nyttår til deg også, @Bærblå 🥰 Gratulerer så mye med tvillingene! Håper alt står bra til med dere 💙 Koselig å høre fra deg igjen!

Klem 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, J1994 skrev:

Godt nyttår til deg også, @Bærblå 🥰 Gratulerer så mye med tvillingene! Håper alt står bra til med dere 💙 Koselig å høre fra deg igjen!

Klem 😁

Takk 💙💙 

- M 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...