XmXa7 Skrevet 23. februar 2019 #661 Del Skrevet 23. februar 2019 3 minutter siden, jentekvinne skrev: Må ikke legge skylden på teknologien. Jeg har også gått gjennom et «generasjonsskifte» når det kom til mobil, Internett osv. Men det får ikke meg til å oppføre meg som en drittsekk for det. Tenkte det samme, de fleste jeg kjenner har mestret dette helt utmerket. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Speilvegg Skrevet 23. februar 2019 #662 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) . Endret 23. februar 2019 av Speilvegg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monna1234 Skrevet 23. februar 2019 #663 Del Skrevet 23. februar 2019 3 timer siden, Justsaying skrev: Kunne du linket til disse bevisene? Jeg har hverken sett de eller hva hun har svart på disse meldingene. Personlig ville jeg blokkert en mann etter første slibrige melding, så hadde man sluppet å fått så mange? Han er 44 år, gift og familiefar, han burde skjønne at man ikke skal sende sånne meldinger!! Og når man har holdt på i 20 år er det heller ikke, "unnskyld, skal ikke gjøre det mer" troverdig. Så fint at disse jentene har meldingene fra han, tenker jeg! Han trenger profesjonell hjelp!!!! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #664 Del Skrevet 23. februar 2019 13 minutter siden, Paperwall skrev: Slik saker som dette må settes på agendaen og få oppmerksomhet, kun da er det mulig å håpe på holdsningsendring. Slike saker skal ikke skjules og feies under teppet. Har man ikke lære noe av #metoo? Mener du at folk som har blitt trakassert og krenket av denne mannen ikke skal fortelle om det? «Han kom med en unnskydning som egentlig ikke var en unnskyldning til en dame som han har trakassert i årevis, så da trenger ikke jeg å fortelle min historie.» Det er mange kvinner som har blitt seksuelt trakasset av denne mannen og samtlige fortjener å bli hørt. Han har trakassert kvinner i årevis og nå får handlingene hans endelig konsekvenser. Helt ærlig, så lenge han ikke har utøvd vold eller tvunget seg fysisk på noen så nei-jeg har ingen interesse av å høre om flere som har fått meldinger fra Ørjan. Holdningsendringen kommer ikke av at hundre jenter roper st de har fått bilde av tissen hans, for så å lynsje mannen alle veier. Holdningen må stoppes fra man får den første meldingen og av st alle rundt som går rundt og vet det setter en stopper tidligere. En stilletiende aksept for slik oppførsel hjelper ikke akkurat for å endre slik holdning? Og å applaudere folk som endelig står frem og sier de vet hvordan han har holdt på, det er jo pinlig - ikke noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happydays Skrevet 23. februar 2019 #665 Del Skrevet 23. februar 2019 https://www.side3.no/norske-menn-bor-tafse-mer-3949262 Tusvik ☺️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #666 Del Skrevet 23. februar 2019 5 minutter siden, Happydays skrev: https://www.side3.no/norske-menn-bor-tafse-mer-3949262 Tusvik ☺️ «Njaaa, jeg mener jo at som singel skal du gi det du kan gi. Jeg er ikke gnien. Hvis du tar med deg folk hjem, så mener jeg du skal gi full pakke. Jeg synes det er veldig rart hvis man ikke klarer å skjønne at det ligger en forventning der.» Tusvik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 23. februar 2019 #667 Del Skrevet 23. februar 2019 19 minutter siden, Justsaying skrev: Helt ærlig, så lenge han ikke har utøvd vold eller tvunget seg fysisk på noen så nei-jeg har ingen interesse av å høre om flere som har fått meldinger fra Ørjan. Holdningsendringen kommer ikke av at hundre jenter roper st de har fått bilde av tissen hans, for så å lynsje mannen alle veier. Holdningen må stoppes fra man får den første meldingen og av st alle rundt som går rundt og vet det setter en stopper tidligere. En stilletiende aksept for slik oppførsel hjelper ikke akkurat for å endre slik holdning? Og å applaudere folk som endelig står frem og sier de vet hvordan han har holdt på, det er jo pinlig - ikke noe annet. Hva du har interesse av å høre om er irrelevant. Dette må og skal prates om, det er da det skjer endringer. Saker som dette har ikke blitt viet oppmerksomhet til, noe som har ført til at disse perverse mennene har «fått» lov til å holde på med denne trakasseringen. Slik menn som dette stopper ikke fordi en kvinne sier «dette er ikke i orden.» Det er flere som har sagt i fra, men der har ikke hjulpet noen verdens ting. Istedenfor har de fått brev fra advokater og trusler om anmeldelse. Hvis du tror at «holdningen» stoppes av at en kvinne sier i fra med engang, så er du bra naiv. Tror du det var dét som var problemet til Kemma, at hun ikke sa i fra? Hun sa i fra, utallige ganger, men han ga blaffen og fortsatte med trakasseringen. Og hvorfor er det pinlig at et offer endelig tør å snakke ut om dette og får applaus for det? Det som er pinlig, er å lese dette innlegget ditt. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #668 Del Skrevet 23. februar 2019 12 minutter siden, Paperwall skrev: Hva du har interesse av å høre om er irrelevant. Dette må og skal prates om, det er da det skjer endringer. Saker som dette har ikke blitt viet oppmerksomhet til, noe som har ført til at disse perverse mennene har «fått» lov til å holde på med denne trakasseringen. Slik menn som dette stopper ikke fordi en kvinne sier «dette er ikke i orden.» Det er flere som har sagt i fra, men der har ikke hjulpet noen verdens ting. Istedenfor har de fått brev fra advokater og trusler om anmeldelse. Hvis du tror at «holdningen» stoppes av at en kvinne sier i fra med engang, så er du bra naiv. Tror du det var dét som var problemet til Kemma, at hun ikke sa i fra? Hun sa i fra, utallige ganger, men han ga blaffen og fortsatte med trakasseringen. Og hvorfor er det pinlig at et offer endelig tør å snakke ut om dette og får applaus for det? Det som er pinlig, er å lese dette innlegget ditt. Så hvorfor anmeldte hun ikke? Jeg refererte ikke til ofrene som sto frem og sa de hadde visst om dette, men til de kjendisene/komikerne som nå sier de har visst hvordan ØB er i mange år. Og hvorfor er det uinteressant å høre hva min mening er? Du spør meg først om ikke alle skal fortelle sin historie, jeg svarer og det er ikke interessant. Dont Get it. Fra nå av kan knapt ØB danse på et utested uten å bli anklaget for det ene og det andre, og tenk på slle de som står frem hvor utrolig pent de må oppføre seg. Hvis de har sendt en eneste skjeiv sms i sin tid så kommer det frem og hvordan står de i det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 23. februar 2019 #669 Del Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, A4. skrev: Sikkert de samme folka som victim blamer ofrene i unnskyldningstråden til ØB... Jepp. Og de samme som kommer til å gå på showet han setter opp til høsten. Creme de la creme. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 23. februar 2019 #670 Del Skrevet 23. februar 2019 6 timer siden, Nevod skrev: Hun uttaler seg ikke. Hun ber om forståelse for at medier og andre ikke ringer henne ned i en vanskelig tid. Hun har uttalt seg tidligere i bloggen, der hun tok ØB i forsvar, bagatelliserte og nærmest latterliggjorde anklagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2ney Skrevet 23. februar 2019 #671 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) 2 timer siden, ServiceManagerFrue skrev: Hun har uttalt seg tidligere i bloggen, der hun tok ØB i forsvar, bagatelliserte og nærmest latterliggjorde anklagene. Jeg blir tankefull.. https://influencere.wordpress.com/2019/02/14/komikerfrue-hykleri/ Endret 23. februar 2019 av 2ney Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 23. februar 2019 #672 Del Skrevet 23. februar 2019 18 minutter siden, Justsaying skrev: Og de har anmeldt dette? Sitat Mange av oss har vel sukket over at noen oppfører seg som en idiot, men samtidig ikke tort å si fra – den andre personen sitter på ressurser vi trenger. Dersom en i maktposisjon ikke er god på å plukke opp signaler kan en blindsone utvikle seg. https://www.nrk.no/ytring/makt-gjor-blind-1.14442564 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg 188 Skrevet 23. februar 2019 Populært innlegg #673 Del Skrevet 23. februar 2019 Synes det er så herlig naivt hvordan menn i tråden demonstrerer så tydelig hvordan de er vant til å bli tatt på alvor og lyttet til hver gang de sier noe at det er TOTALT utenkelig for dem at ikke andre grupper i samfunnet har de samme privilegiene. «Hvorfor anmeldte de ikke» 😂 Hva er det å anmelde? 1% av voldtektssaker ender med dom. 10% av voldtektssaker blir anmeldt. Kvinner anmelder partneren sin for vold, etter å ha kommet gule og blå på legevakta regelmessig. Det henlegges. Kvinner blir gruppevoldtatt og det filmes, men det henlegges. Politiet hadde LEDD om man i fullt alvor anmeldte en SMS og forventa sanksjon. Det eneste en anmeldelse gjør, er å gjøre han som får brevet om at han er anmeldt fly forbanna på den dama som prøver å ødelegge for ham, og gjør livet enda surere for henne. Vi er ikke dumme, selv om det kan se slik ut fra andre enden av privilegiestigen. 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 23. februar 2019 #674 Del Skrevet 23. februar 2019 34 minutter siden, Justsaying skrev: Og de har anmeldt dette? Skjønner du alvorlighetsgraden av Burøes oppførsel? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #675 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Skjønner du alvorlighetsgraden av Burøes oppførsel? Jeg skjønner at mange syns det er veldig alvorlig ja. Syns jeg det er en akseptabel oppførsel, nei! Syns jeg det er så alvorlig at mannen hates og mobbes side opp og side ned. Nei! Endret 23. februar 2019 av Justsaying Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Vipser Skrevet 23. februar 2019 Populært innlegg #676 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) 1 time siden, Happydays skrev: https://www.side3.no/norske-menn-bor-tafse-mer-3949262 Tusvik ☺️ Ja. Denne kvinnen ønsker at menn hun liker, som hun synes er attraktiv, som hun har en flørt med, gjerne kan tafse mer. Hvordan blir dette til at Tusvik sier det er greit å tafse på henne uten lov? Av fremmede? Av folk som er creepy? Er det fullstendig umulig å se forskjellen her? Endret 23. februar 2019 av Vipser 75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #677 Del Skrevet 23. februar 2019 12 minutter siden, 188 skrev: Synes det er så herlig naivt hvordan menn i tråden demonstrerer så tydelig hvordan de er vant til å bli tatt på alvor og lyttet til hver gang de sier noe at det er TOTALT utenkelig for dem at ikke andre grupper i samfunnet har de samme privilegiene. «Hvorfor anmeldte de ikke» 😂 Hva er det å anmelde? 1% av voldtektssaker ender med dom. 10% av voldtektssaker blir anmeldt. Kvinner anmelder partneren sin for vold, etter å ha kommet gule og blå på legevakta regelmessig. Det henlegges. Kvinner blir gruppevoldtatt og det filmes, men det henlegges. Politiet hadde LEDD om man i fullt alvor anmeldte en SMS og forventa sanksjon. Det eneste en anmeldelse gjør, er å gjøre han som får brevet om at han er anmeldt fly forbanna på den dama som prøver å ødelegge for ham, og gjør livet enda surere for henne. Vi er ikke dumme, selv om det kan se slik ut fra andre enden av privilegiestigen. Hvis politiet hadde sluppet å bruke tid på alle sakene de får inn som ikke er noe kriminelt så hadde de nok sluppet å henlegge alvorlige saker som voldtekt og vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 23. februar 2019 #678 Del Skrevet 23. februar 2019 Nettsvisen skriver at flere i komikermiljøet tar avstand fra Ørjan Burøe da de mener at han må stå til ansvar for det som han har gjort. Det kommer også frem at komikeren har trakkassert mange kvinner som har tatt skjermdump av meldinger sendt av Burøe. Det er flott at denne mannen endelig er blitt avslørt. Det som ikke er flott er at familien hans blir berørt av dette. Hvorfor tok ikke Burøe hensyn til barna sine? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 23. februar 2019 #679 Del Skrevet 23. februar 2019 8 minutter siden, SVK skrev: De som går opp på scenen før Ørjan kan lese opp brevet til Kemma eller de andre historiene om Ørjan. Så vet publikum akkurat hvor "morsom" Ørjan er. Det viser hvor «morsom» han er ja.. Tviler på at komikeren eller «fansen» ler av dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 23. februar 2019 #680 Del Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, oblt skrev: Det er ingenting besynderlig ved det. Jeg synes du undergraver trakassering veldig. Jeg ser du undrer veldig på hva folk vil oppnå med denne diskusjonen. Jeg skal ikke spekulere i hva andre tenker, men for min del handler det mest om å få frem at slik oppførsel er ugrei, slik at det ikke skjer igjen. Nettopp, og det som er veldig typisk med #metoo-saker er at det handler om mennesker som har en viss makt og status som utnytter posisjonen sin og som tar i bruk mange ufine metoder for å tie disse kvinnene. Flere av disse mottar trusler om søksmål, de opplever ryktespredning, trusler om at de får sparken eller aldri får jobb i bransjen, etc. I majoriteten av sakene er det ikke snakk om en enkelthendelse, men om noe som har pågått i flere år og hvor flere kvinner har vært utsatt for det samme. Slike mennesker må stoppes. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg