Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

Og bare så det er sagt, jeg forsvarer IKKE handlingene til ØB på noen som helst måte.. Det er bare at jeg stiller spørsmålstegn til at man ikke anmelder vedkommende når slike ting skjer. Hvis alle, eller kanskje også bare en brøkdel av kvinnene han har trakassert, hadde anmeldt han, tror jeg ikke politiet hadde hatt annet valg enn å åpne sak for å se nærmere på det. Da hadde kanskje mange kvinner også sluppet å gå gjennom dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Janzypants skrev:

Og bare så det er sagt, jeg forsvarer IKKE handlingene til ØB på noen som helst måte.. Det er bare at jeg stiller spørsmålstegn til at man ikke anmelder vedkommende når slike ting skjer. Hvis alle, eller kanskje også bare en brøkdel av kvinnene han har trakassert, hadde anmeldt han, tror jeg ikke politiet hadde hatt annet valg enn å åpne sak for å se nærmere på det. Da hadde kanskje mange kvinner også sluppet å gå gjennom dette. 

Du har stilt et spørsmålstegn, og vi har svart: les deg opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ta med også at jeg syns det er utrolig feigt av miljøet som visstnok har visst om dette i x antall år. Hvorfor i alle dager gjorde ikke de noe? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Janzypants skrev:

Og bare så det er sagt, jeg forsvarer IKKE handlingene til ØB på noen som helst måte.. Det er bare at jeg stiller spørsmålstegn til at man ikke anmelder vedkommende når slike ting skjer. Hvis alle, eller kanskje også bare en brøkdel av kvinnene han har trakassert, hadde anmeldt han, tror jeg ikke politiet hadde hatt annet valg enn å åpne sak for å se nærmere på det. Da hadde kanskje mange kvinner også sluppet å gå gjennom dette. 

Jeg har tidligere jobbet i voldtektsmottak. For å si det sånn, jeg hadde aldri anmeldt en voldtekt.. Trakasseringssaker må jo ha enda lavere prioritering. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LoveTrain skrev:

Jeg har tidligere jobbet i voldtektsmottak. For å si det sånn, jeg hadde aldri anmeldt en voldtekt.. Trakasseringssaker må jo ha enda lavere prioritering. 

Ja, det står ikke som nr 1 eller 2 på listen over saker som blir prioritert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Paperwall skrev:

Trodde han virkelig at dette aldri ville komme ut, at han bare kunne true folk til taushet? Han er en offentlig person og han må da ha forstått hvordan dette vil ende dersom handlingene hans ble offentliggjort, og sjansen for at det skjedde var stor med tanke på antallet kvinner han har trakassert og at noen av disse kvinnene var kjente. Han var villig til å ta den sjansen. Han brydde seg ikke, han trodde han var en gud som kunne gjøre akkurat hva han ville og bare sende advokater på folk som ville offentliggjøre handlingene hans. Han telefonterroriserte også han komikeren som satte ham på plass, truet med å ødelegge karrieren hans, gikk rundt og kalte ham for «koko» og truet med å latterliggjøre vedkommende under stand-up-showet hans. Denne oppførselen hans er kvalmende.

Som mange andre mennesker som har en høyere status i samfunnet da de er politikere, komikere ol har Burøe blitt høy på seg selv. Han trodde nok oppriktig at han var urørlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Baresierdet said:

Han har kommet med en offentlig unnskyldning,

Var ikke mye til unnskyldning, heller en bortforklaring

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mkigjen skrev:

Var ikke mye til unnskyldning, heller en bortforklaring

Ja kanskje! Men trenger DU eller JEG en unnskyldning? Kan ikke han heller unnskylde til ofrene sine, uten at hele Norge får høre den? 

Endret av Baresierdet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Janzypants skrev:

https://www.overgrep.no/bor-anmelde-voldtekt/

Her er hvorfor jeg mener så sterkt om hvorfor man burde anmelde. Og hvorfor jeg ikke helt forstår hvorfor man ikke anmelder.

Ja, man burde anmelde. Her er ei utfordring: 

Min tidligere sjef benyttet seg av sms når han skulle ytre sine seksuelle fantasier rundt meg. I arbeidstiden og utenfor arbeidstiden. Mange. Jeg har telt: rundt 36 500 sms på 1.5 år. Han brukte e-post også: rundt 2000 stykker. Han sendte meg f.eks bilde av pikken sin da jeg skulle bære min far i grava. Han visste dette, det var han som ga meg fri. Jeg opplevde det som ei ekstrem belastning i en sårbar situasjon. 

Sånn. Nå kan du utforme anmeldelsen for meg. Ta også med hva du tenker vil være konsekvensen for meg om jeg gjør dette. Vis også til aktuelt lovverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Baresierdet said:

Kan ikke kan heller unnskylde til ofrene sine, uten at hele Norge får høre den?

Jo, men jeg tror ikke han evner å innse alvoret i det han har holdt på med....Flørtet med feil jenter? Det var langt over grensen for å flørte. Dessuten er det han som har valgt en offentlig plattform, gjennom podcast og faceinnlegg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Baresierdet skrev:

Ja kanskje! Men trenger DU eller JEG en unnskyldning? Kan ikke kan heller unnskylde til ofrene sine, uten at hele Norge får høre den? 

Hvis hele Norge får høre om det og at det resulterer i at han slutter med hva han har gjort og visstnok fortsatt har gjort nylig, så er det absolutt på sin plass at det foregår offentlig

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Janzypants skrev:

Jeg har lest og hørt podcaster, så ikke kom med den. Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor man ikke anmelder. Så lett er det. Det er min mening, og den står jeg ved. 

Nei, så lett er det faktisk ikke. Å anmelde er noe av det tøffeste jeg har gjort, og jeg har full forståelse for at ikke alle klarer det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mkigjen skrev:

Jo, men jeg tror ikke han evner å innse alvoret i det han har holdt på med....Flørtet med feil jenter? Det var langt over grensen for å flørte. Dessuten er det han som har valgt en offentlig plattform, gjennom podcast og faceinnlegg

Unnskyldningen holder ikke mål. Men han skylder fortsatt ikke deg eller meg en unnskyldning. Dette ble en offentlig sak lenge før han ga ut en kommentar offentlig selv. Hele Norge har presset han opp i et hjørne, og det er kanskje det han trengte for å muligens innse sine feil. Men det handler mer om å stoppe og ikke dra denne strikken for langt. For uansett hva Ørjan sier eller gjør nå så blir ikke det norske folk fornøyd. Jeg mener at det norske folk ikke trenger å høre unnskyldningen han gir til hans ofre. For selv om han ikke tenkte på sin familie da han utførte dette, så vet alle at han har en familie. Og det er noe vi burde tenke over! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...