Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, miss summers skrev:

Han har ikke bedt om unnskyldning. Han har unnskyldt seg. 

Fjas. Vil heller kalle det en ydmyk forklaring. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, queensnella skrev:

Fjas. Vil heller kalle det en ydmyk forklaring. 

Hadde jeg vært en av de han sier "unnskyld" til hadde jeg blitt meget fornærmet for å si det sånn.. er ikke mye unnskyldning der.

Skrevet
5 timer siden, miss summers skrev:

Han har ikke bedt om unnskyldning. Han har unnskyldt seg. 

Nemlig, og det er en himmelvid forskjell på det.

• Liker 28
Skrevet
5 minutter siden, Marriet skrev:

Jeg er så LEI av at dersom man er negativ eller kritisk mot et menneske kalles det for HAT! Det er ikke HAT! Man er kritisk til en oppførsel, jeg HATER ikke Ørjan Burøe, for det igjen betyr at jeg har noen følelser for han, det har jeg ikke og det er ikke det metoo dreier seg om. Det handler om menn(jeg generaliserer med vilje for å forenkle) utnytter sin posisjon og seksuelt trakkaserer jenter i lavere posisjoner. Det er klassisk det ØB har bedrevet i en årrekke! Han er det beste eksempelet på metoo, sammen med Trond Giske i Norge. Selvsagt skal det fram! Selvsagt skal det komme nye kvinner hver eneste dag for å fortelle om sine erfaringer, selvsagt skal disse jentene applauderes frem for det motet de utviser. Selvsagt, selvsagt, selvsagt! Det er ikke hat, det er ikke lynsjing, det er ikke heksejakt. Det er en holdningskampanje og jentene MÅ stå fram for å eksemplifisere hvor stort og alvorlig dette problemet har vært og er, spesielt i underholdningsbransjen. "Jeg har stort nettverk og kan stikke kjepper i hjulene for karrieren din" MÅ STOPPES! Slutt å forsvar overgripere, slutt å bagatellisere trakasseringen, om det blir sagt om og om igjen, det handler om mye mer enn et kyss man ikke ønska, en hånd på tissen, dickpics osv. 

👏👏

• Liker 10
Gjest Speilvegg
Skrevet (endret)

Til de som mener denne tråden er mobbing:

Dette er et diskusjonsforum. Trakasseringen til Ørjan, som har kommet fram i media nå, er et meget aktuelt tema. Spesielt med tanke på MeToo som handler om utøvelse av makt ved hjelp av sin posisjon. Det er mange forskjellige som er inne å diskuterer her. Blir det begått overtramp i tråden blir det moderert bort.

Endret av Speilvegg
Skrevet (endret)

Nå er det vel på tide for Ørjan å ta ansvar. Dette er snakk om dårlig oppførsel , og seksuell trakassering av flere kvinner over en lang periode. Selvfølgelig får barna og kona svi for hans handlinger , men dette er noe han skulle ha tenkt på før. Det virker som om han tar litt lett på det og inntar offerrollen - «Det er synd på meg og at familien min må lide.. « Hallo? Hva med kvinnene som måtte lide pga din ufyselige oppførsel? Hva hvis noen hadde gjort dette mot din egen datter?  Stor applaus  til de kvinnene som faktisk er så tøffe og står frem, slik at kanskje andre kvinner slipper å gå gjennom det samme.. Det er dermed ikke sagt at man hater vedkommende, men når en så profilert person har fått «duret» frem på den måten i underholdningsbransjen i tiår, er det på tide at noen setter ned foten og sier at NOK er NOK. Det er den eneste måten vi kan få til en endring på - at noen faktisk setter ned foten og at slik oppførsel får konsekvenser! 

Endret av tinky1
  • Liker 28
Skrevet
På 23.2.2019 den 15.59, Marriet skrev:

Jeg er så LEI av at dersom man er negativ eller kritisk mot et menneske kalles det for HAT! Det er ikke HAT! Man er kritisk til en oppførsel, jeg HATER ikke Ørjan Burøe, for det igjen betyr at jeg har noen følelser for han, det har jeg ikke og det er ikke det metoo dreier seg om. Det handler om menn(jeg generaliserer med vilje for å forenkle) utnytter sin posisjon og seksuelt trakkaserer jenter i lavere posisjoner. Det er klassisk det ØB har bedrevet i en årrekke! Han er det beste eksempelet på metoo, sammen med Trond Giske i Norge. Selvsagt skal det fram! Selvsagt skal det komme nye kvinner hver eneste dag for å fortelle om sine erfaringer, selvsagt skal disse jentene applauderes frem for det motet de utviser. Selvsagt, selvsagt, selvsagt! Det er ikke hat, det er ikke lynsjing, det er ikke heksejakt. Det er en holdningskampanje og jentene MÅ stå fram for å eksemplifisere hvor stort og alvorlig dette problemet har vært og er, spesielt i underholdningsbransjen. "Jeg har stort nettverk og kan stikke kjepper i hjulene for karrieren din" MÅ STOPPES! Slutt å slutt å bagatellisere trakasseringen, om det blir sagt om og om igjen, det handler om mye mer enn et kyss man ikke ønska, en hånd på tissen, dickpics osv. 

Dette 👏

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, jentekvinne skrev:

Må ikke legge skylden på teknologien. Jeg har også gått gjennom et «generasjonsskifte» når det kom til mobil, Internett osv. Men det får ikke meg til å oppføre meg som en drittsekk for det. 

Neida, HAN har skylda uten tvil. Tenker mest på at sms, chat og mms hentet frem "grisegutten" og "grisejenta" i mange. De ville ikke ringt og sagt det samme som det de skriver. Det med meldinger tok av litt for noen (mange) 

Gjest Justsaying
Skrevet
På 23.2.2019 den 15.59, Marriet skrev:

Jeg er så LEI av at dersom man er negativ eller kritisk mot et menneske kalles det for HAT! Det er ikke HAT! Man er kritisk til en oppførsel, jeg HATER ikke Ørjan Burøe, for det igjen betyr at jeg har noen følelser for han, det har jeg ikke og det er ikke det metoo dreier seg om. Det handler om menn(jeg generaliserer med vilje for å forenkle) utnytter sin posisjon og seksuelt trakkaserer jenter i lavere posisjoner. Det er klassisk det ØB har bedrevet i en årrekke! Han er det beste eksempelet på metoo, sammen med Trond Giske i Norge. Selvsagt skal det fram! Selvsagt skal det komme nye kvinner hver eneste dag for å fortelle om sine erfaringer, selvsagt skal disse jentene applauderes frem for det motet de utviser. Selvsagt, selvsagt, selvsagt! Det er ikke hat, det er ikke lynsjing, det er ikke heksejakt. Det er en holdningskampanje og jentene MÅ stå fram for å eksemplifisere hvor stort og alvorlig dette problemet har vært og er, spesielt i underholdningsbransjen. "Jeg har stort nettverk og kan stikke kjepper i hjulene for karrieren din" MÅ STOPPES! Slutt slutt å bagatellisere trakasseringen, om det blir sagt om og om igjen, det handler om mye mer enn et kyss man ikke ønska, en hånd på tissen, dickpics osv. 

Trakasserer jenter. Jentene må stå frem. Du ser mønsteret? Dette er for veldig mange en kvinnekamp, blant annet for Tusvik som står i bresjen for mye av det som skjer i denne saken. For det er faktisk menn som også blir trakassert?

For du vet at maktmisbruket kan gå motsatt vei av Meetoo? Du vet at det kommer mange falske og/eller meningsløse anklager om seksuell tilnærming i maktkamper? Som i Giske-saken som du selv nevner. Der bruker partitoppene og de som vil lenger opp og frem slike saker for å ramme feks Giske nå. Eller mener du at han gjorde et overgrep da han danset med en jente på en bar som faktisk gikk etter han? For hvis du mener at det også er et overgrep så forstår jeg at dette handler kun om å ramme denne mannen for alt det er verd. 

Og selv om jeg ikke direkte mistror noen som har blitt fornærmet av ØB så er det besynderlig at det ikke har kommet frem et eneste bevis som tilsier at de ikke har vært med på det han kaller flørt. For hvem som helst kan komme med påstander for å misbruke makt den andre veien også. 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Justsaying skrev:

Trakasserer jenter. Jentene må stå frem. Du ser mønsteret? Dette er for veldig mange en kvinnekamp, blant annet for Tusvik som står i bresjen for mye av det som skjer i denne saken. For det er faktisk menn som også blir trakassert?

For du vet at maktmisbruket kan gå motsatt vei av Meetoo? Du vet at det kommer mange falske og/eller meningsløse anklager om seksuell tilnærming i maktkamper? Som i Giske-saken som du selv nevner. Der bruker partitoppene og de som vil lenger opp og frem slike saker for å ramme feks Giske nå. Eller mener du at han gjorde et overgrep da han danset med en jente på en bar som faktisk gikk etter han? For hvis du mener at det også er et overgrep så forstår jeg at dette handler kun om å ramme denne mannen for alt det er verd. 

Og selv om jeg ikke direkte mistror noen som har blitt fornærmet av ØB så er det besynderlig at det ikke har kommet frem et eneste bevis som tilsier at de ikke har vært med på det han kaller flørt. For hvem som helst kan komme med påstander for å misbruke makt den andre veien også. 

Menn må SÅ KLART også stå frem dersom/når de blir trakassert. Her er det i mine øyne ABSOLUTT samme regler uansett kjønn... 

Endret av 2ney
Skrevet
29 minutter siden, tinky1 skrev:

Nå er det vel på tide for Ørjan å ta ansvar. Dette er snakk om dårlig oppførsel , og seksuell trakassering av flere kvinner over en lang periode. Selvfølgelig får barna og kona svi for hans handlinger , men dette er noe han skulle ha tenkt på før. Det virker som om han tar litt lett på det og inntar offerrollen - «Det er synd på meg og at familien min må lide.. « Hallo? Hva med kvinnene som måtte lide pga din ufyselige oppførsel? Hva hvis noen hadde gjort dette mot din egen datter?  Stor applaus  til de kvinnene som faktisk er så tøffe og står frem, slik at kanskje andre kvinner slipper å gå gjennom det samme.. Det er dermed ikke sagt at man hater vedkommende, men når en så profilert person har fått «duret» frem på den måten i underholdningsbransjen i tiår, er det på tide at noen setter ned foten og sier at NOK er NOK. Det er den eneste måten vi kan få til en endring på - at noen faktisk setter ned foten og at slik oppførsel får konsekvenser! 

Så enig! 👏👏👏

Skrevet
3 minutter siden, Justsaying skrev:

Første først, jeg skriver klinkende klart at jeg generaliserer menn med vilje for å forenkle og holdes oss innafor sakens kjerne i denne debatten mest mulig. Metoo er først og fremst ikke en kvinnekamp, det er en likestillingskampanje der mennesker i lavere posisjoner ofte er ofre for uønsket seksuell oppmerksomhet og trakassering, menn er også offer for dette.

Jeg er fullstendig klar over at denne kampanjen kan misbrukes, noe som er både ødeleggende og synd, for ofrene spesielt. Giskesaken bruker jeg som et klassisk eksempel på metoo, det var ikke en eller to varslere, det var mange. Det som skjedde i helgen orker jeg ikke debattere så nøye for det har ikke noe med ØB og gjøre, men klart det er maktkamp. Men hadde han egentlig så voldsomt mye tillit før det som skjedde, natt til lørdag? Blir uansett spekulasjon.

Jeg forstår ikke hvilke beviser du er ute etter? Vil du se bildebevis på meldingskorrespondansen mellom ØB og et offer? For Ørjan har jo selv innrømmet at han har vært for drøy. Ser ikke helt hva slike bevis skal hjelpe med? 

• Liker 18
Skrevet

Deler av innrømmelsen til Burøe på fb. Ser at «bevis» ble etterspurt her.

«En dårlig unnskyldning er en ny fornærmelse 

Jeg tar fullt ansvar for det jeg har gjort. Jeg forstår at den unnskyldningen jeg ga ikke gjorde annet enn å gi ny fornærmelse. 
Minimaliserte noe som var sårt og vondt for andre. Jeg vet at min taushet rundt dette har såret ekstra og gitt feil inntrykk. Jeg var ikke oppriktig og jeg gjorde urett mot flere.» https://www.facebook.com/profile.php?id=100018751904837

• Liker 8
Skrevet (endret)

Med en viss fare for å bli gjenkjent. 

Jeg ble utsatt for en ØB i voksen alder. Han var min sjef. Jeg gikk til politiet for å anmelde. Det de sa, var at da ville de tappe min PC og min telefon, de ville ha tilgang til hele mitt privatliv, for å kunne gå videre med saken. Det var uaktuelt for meg, at jeg måtte gi så mye. Ikke ville jeg stå frem som offer heller (hvorfor ser man i denne tråden). Og jeg tvilte sterkt på at han kunne bli dømt for det han gjorde mot meg (se bare i denne tråden). Så jeg gikk derifra og la en ny plan. 

Jeg visste at han drev med økonomisk kriminalitet. Jeg tok han på det i stedet, det var politiet mye mer interessert i. Det ble rettssak og fengsel. Og avisoppslag. Mange. 

Jeg er glad for at ØB og Giske tas ned. Veldig glad. Jeg hyller jentene som har tatt belastningen ved å stå frem. De er mine heltinner! 

Endret av WoOoW
Skrivefeil
Skrevet (endret)
21 minutter siden, WoOoW skrev:

Med en viss fare for å bli gjenkjent. 

Jeg ble utsatt for en ØB i voksen alder. Han var min sjef. Jeg gikk til politiet for å anmelde. Det de sa, var at da ville de tappe min PC og min telefon, de ville ha tilgang til hele mitt privatliv, for å kunne gå videre med saken. Det var uaktuelt for meg, at jeg måtte gi så mye. Ikke ville jeg stå frem som offer heller (hvorfor ser man i denne tråden). Og jeg tvilte sterkt på at han kunne bli dømt for det han gjorde mot meg (se bare i denne tråden). Så jeg gikk derifra og la en ny plan. 

Jeg visste at han drev med økonomisk kriminalitet. Jeg tok han på det i stedet, det var politiet mye mer interessert i. Det ble rettssak og fengsel. Og avisoppslag. Mange. 

Jeg er glad for at ØB og Giske tas ned. Veldig glad. Jeg hyller jentene som har tatt belastningen ved å stå frem. De er mine heltinner! 

Har han vært i fengsel? Og, skjønner deg godt. Jeg anmeldte heller ikke. Ingen av mine overfallsmenn ble anmeldt, jeg klarte ikke. 

Endret av miss summers
  • Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, miss summers skrev:

Har han vært i fengsel? 

Hun snakker om en person som ER som ØB, men ikke selve ØB.

• Liker 18
Skrevet (endret)
2 minutter siden, miss summers skrev:

Har han vært i fengsel? Og, skjønner deg godt. Jeg anmeldte heller ikke. Ingen av mine overfallsmenn ble anmeldt, jeg klarte ikke. 

Om han har vært, eller skal, det vet jeg ikke. Jeg kunne bare lese dommen i avisa. Da sa jeg meg fornøyd, og slapp taket. Altså, min overgriper, ikke ØB. 

Endret av WoOoW
Skrevet
1 minutt siden, miss summers skrev:

Har han vært i fengsel? 

Hun snakket ikke om ØB!! Les innlegget en gang til...

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...