Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Emmelise skrev:

Hun snakker om en person som ER som ØB, men ikke selve ØB.

 

2 minutter siden, WoOoW skrev:

Om han har vært, eller skal, det vet jeg ikke. Jeg kunne bare lese dommen i avisa. Da sa jeg meg fornøyd, og slapp taket. Altså, min overgriper, ikke ØB. 

Ok beklager. 

2 minutter siden, gladidag skrev:

Hun snakket ikke om ØB!! Les innlegget en gang til...

Ro deg ned!! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke slik at Elina IKKE er arbeidsgiver, men en slags utleier av scene? Jeg mener å ha lest et sted, at slik mener hun at hun ikke har noe med dette å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, WoOoW skrev:

Med en viss fare for å bli gjenkjent. 

Jeg ble utsatt for en ØB i voksen alder. Han var min sjef. Jeg gikk til politiet for å anmelde. Det de sa, var at da ville de tappe min PC og min telefon, de ville ha tilgang til hele mitt privatliv, for å kunne gå videre med saken. Det var uaktuelt for meg, at jeg måtte gi så mye. Ikke ville jeg stå frem som offer heller (hvorfor ser man i denne tråden). Og jeg tvilte sterkt på at han kunne bli dømt for det han gjorde mot meg (se bare i denne tråden). Så jeg gikk derifra og la en ny plan. 

Jeg visste at han drev med økonomisk kriminalitet. Jeg tok han på det i stedet, det var politiet mye mer interessert i. Det ble rettssak og fengsel. Og avisoppslag. Mange. 

Jeg er glad for at ØB og Giske tas ned. Veldig glad. Jeg hyller jentene som har tatt belastningen ved å stå frem. De er mine heltinner! 

Det er ikke rart at det ikke kommer inn flere anmeldelser når fornærmede må brette ut «hele livet sitt» for å få stoppet slike idioter. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Vipser said:

Ja. Denne kvinnen ønsker at menn hun liker, som hun synes er attraktiv, som hun har en flørt med, gjerne kan tafse mer. 

Hvordan blir dette til at Tusvik sier det er greit å tafse på henne uten lov? Av fremmede? Av folk som er creepy? Er det fullstendig umulig å se forskjellen her? 

Og mest av alt: kor står det at Tusvik seier at det er ok å FORTSETTE å tafse sjølv når man har sagt nei? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WoOoW skrev:

Er det ikke slik at Elina IKKE er arbeidsgiver, men en slags utleier av scene? Jeg mener å ha lest et sted, at slik mener hun at hun ikke har noe med dette å gjøre? 

Dette uttalte hun da saken kom i media første gang. Ikke lenge etter var han ute av stallen. Hun turde vel ikke noe annet da antagelig.

http://www.nattogdag.no/2017/12/krantz-handtere-personalsaker-basert-pa-ubekreftede-rykter/

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Quote

Flere komikere NATT&DAG har snakket med, mener derimot at ledelsen i Stand Up Norge ikke har gjort en god nok jobb med å følge opp rapportene om mannens oppførsel. Flere reagerte også da daglig leder i Stand Up Norge, Elina Krantz, holdt tale på julebordet året etter det ovennevnte, og ba om at gjestene ikke skulle videreformidle det som skjedde på festen. Dette ble oppfattet som en direkte referanse til at historien fra forrige julebord hadde kommet ut. 

Saksa frå Natt og Dag sin artikkel

Så det har blitt varsla, men ingen har gjort noko med saken. Når ledelsen ikkje har tatt det på alvor, tenker eg at ofra har gått ut frå at det ikkje er noko vits i å gå til høgare instanser. Kanskje tenkt "Er det meg? Har gitt nokre signal?" Og heller snakka ut med kollegaer. Og så har det balla på seg, år etter år, men grove overtramp ifht korleis det er greit å oppføre seg mot kvinnelege kollegaer, medarbeidere, kollegaers kjærester.. Når man då klinker til med eit ro-ro-til-fiskeskjær-intervju med ein kompis der man bagatelliserer heile greiene? Klart det smeller! 

Mind you, fruen hans var den som avslørte ØB i utgangspunktet, etter artikkelen i Natt og Dag. 

Såg ingressen til ein artikkel (bak betalingsmur) der Elina Krantz var oppgitt som ØB sin manager i 2006. Kanskje ikkje heilt nøytral heller? 

Endret av Lanolin
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØB har ikke tatt seg tid til å fjerne manageren på insta.. Har vel nok å stri med.. (nei, følger han ikke, men var inne og så). Tviler ikke på at en eller annen som mener dette bare er sprøyt snart er ny manager.. 😓

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det er ikke rart at det ikke kommer inn flere anmeldelser når fornærmede må brette ut «hele livet sitt» for å få stoppet slike idioter. 

Ja, det kan jeg si meg enig. I ettertid har jeg forstått at man må ta kontakt med bistandsadvokat før man går til politiet.

Det jeg tenkte, at denne sjefen min har noen trekk ved seg som kan tyde på at han kunne være en kjeltring på andre områder også. Så da tok jeg tak i det i stedet. 

Jeg var sterkt i tvil om jeg skulle skrive min historie ned her, men jeg gjør det da jeg kan vise at det finnes flere veier til å få fred.

Jeg anbefaler utsatte for slikt om å være sterke, vente, og slå til ved første sjanse på å ta de på noe som er enklere å få straffa dem på. I alle fall frem til samfunnet har rydda opp i dette svineriet og fått på plass nye retningslinjer på arbeidsplassene, gode varslingsrutiner og et godt lovverk om slike må anmeldes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WoOoW skrev:

Ja, det kan jeg si meg enig. I ettertid har jeg forstått at man må ta kontakt med bistandsadvokat før man går til politiet.

Det jeg tenkte, at denne sjefen min har noen trekk ved seg som kan tyde på at han kunne være en kjeltring på andre områder også. Så da tok jeg tak i det i stedet. 

Jeg var sterkt i tvil om jeg skulle skrive min historie ned her, men jeg gjør det da jeg kan vise at det finnes flere veier til å få fred.

Jeg anbefaler utsatte for slikt om å være sterke, vente, og slå til ved første sjanse på å ta de på noe som er enklere å få straffa dem på. I alle fall frem til samfunnet har rydda opp i dette svineriet og fått på plass nye retningslinjer på arbeidsplassene, gode varslingsrutiner og et godt lovverk om slike må anmeldes. 

Så bra at du fant en annen måte å felle vedkommende på men trist å lese at politiet viste større interesse for økonomisk kriminalitet enn seksuell trakkassering.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å lese gamle tråder om ØB i lys av siste ukas hendelser:
 

 

Endret av A4.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, WoOoW skrev:

Ja, det kan jeg si meg enig. I ettertid har jeg forstått at man må ta kontakt med bistandsadvokat før man går til politiet.

Det jeg tenkte, at denne sjefen min har noen trekk ved seg som kan tyde på at han kunne være en kjeltring på andre områder også. Så da tok jeg tak i det i stedet. 

Jeg var sterkt i tvil om jeg skulle skrive min historie ned her, men jeg gjør det da jeg kan vise at det finnes flere veier til å få fred.

Jeg anbefaler utsatte for slikt om å være sterke, vente, og slå til ved første sjanse på å ta de på noe som er enklere å få straffa dem på. I alle fall frem til samfunnet har rydda opp i dette svineriet og fått på plass nye retningslinjer på arbeidsplassene, gode varslingsrutiner og et godt lovverk om slike må anmeldes. 

Synd det måtte noe annet enn hovedproblemet til for å få han dømt, men respekt for måten du har taklet det på ❤️ #metoo

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, DianaV skrev:

Synd det måtte noe annet enn hovedproblemet til for å få han dømt, men respekt for måten du har taklet det på ❤️ #metoo

Takk ❤️ 

Men nå er avsporinga mi over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, personangrep, og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså wow, er helt tom for ord. Hørte på podcasten i stad som dere anbefalte og jeg er helt målløs! Dette er IKKE noe som bare kan gå over av seg selv og late som ikke har skjedd, for dette var bare altfor drøyt og perverst. At noen kan sitte å forsvare det der er bare helt forkastelig og uforståelig. Håper virkelig dette får opp øyne til folk. For en oppførsel av en voksen mann, som til og med har både kone og barn. Jeg blir dårlig.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Baresierdet said:

En offentlig gapestokk kan føre med seg mye negativt både for han og hans familie. Dette er en sak mellom Ørjan og ofrene. Ikke hele Norge

Vel,nå er det jo han som har valgt å gå ut offentlig i podcasten sin,så dette blir bare dumt

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har virkelig tråkket i baret er det ingen tvil om, og at det har pågått så lenger er kritikkverdig, men at det ikke har blitt gjort noe i løpet av alle disse år for å få en slutt på det er over min fatteevne.

Greit nok, miljøet har visst om det, og kanskje gjort spede forsøk på å få en slutt på det, uten at det førte til noen forbedring, oppførselen hans bare fortsatte, og allikevel lot de det foregå i det skjulte, selv om "alle" visste. Og da er det jo rart at det først er nå det blir et unisont opprør og alle tar avstand, ene og ale pga at ØB sto frem i podcast'n, uvisst av hvilken grunn han gjorde det akkurat nå, om det var for å promotere seg selv eller whatever.

At han bare kan skylde seg selv er det ingen tvil om, og det har nok, som flere har kommentert, virket som en litt tynn unnskyldning og et forsøk på å heise et hvitt flagg, bare så synd at det hvite flagget ikke er så troverdig i følge flere.

Flere tolker det jo også slik at han unnskylder seg på en måte som virker mer som en unnskyldning for at han har blitt fersket og ikke for det han har gjort, og ja, jeg kan se den, for det er ikke alltid like lett å tolke riktig.

 

Det er uansett blitt stille fra ØB-campen nå, og kanskje det er strutse-alternativet som blir brukt, gjemme hodet i sandet i håp om å ikke bli sett......eller at det må på plass en ny manager som er litt bedre på å manage enn den forrige, for han var jo ubrukelig og bare gjorde vondt verre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DianaV skrev:

Gidder ikke sitere megselv, og det burde strengt tatt ikke være nødvendig. For hvis man vil delta i debatten, så må man lese gjennom tråder som denne og høre Podcaster og lese innlegg I aviser. Det er MANGE grunner til at kvinner ikke anmelder. Les deg opp før du uttaler deg på denne måten. 

Jeg har lest og hørt podcaster, så ikke kom med den. Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor man ikke anmelder. Så lett er det. Det er min mening, og den står jeg ved. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 17.49, DianaV skrev:

Jeg vet av erfaring hvor vanskelig det er å være offer i en voldtektssak. I mitt tilfelle var det 3 andre som var tilstede den kvelden som sa til politiet at de hadde sett hva som skjedde,klart og tydelig. Saken ble alikevel henlagt, og en voldelig voldtektsmann fikk gå fri. Litt spesielt at jeg da fikk innvilget et besøksforbud som gjaldt denne mannen og ble tilbudt voldsalarm av politiet etter dette. Skadene mine ble fotografert av politiet. Så jeg forstår godt at ØB ikke har blitt anmeldt oftere. Det er ikke vits. Jeg er absolutt ikke alene om å ha opplevd ting som dette og slike historier sprer seg. Man blir jo ikke tatt på alvor av politiet selv om man har sår, kuttskader og blåmerker, og bitemerker på hele kroppen. Så hvorfor forvente at politiet tar seksuell trakassering med alvor? Jeg forstår de som ikke anmelder. For somregel hjelper det ikke.

@Janzypants

Det var visst nødvendig alikevel 🖕

Endret av DianaV
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...