Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

Gjest Justsaying
11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Kan du ikke høre podcasten først - det ligger link i denne tråden til den delen av podden som handler om dette. ØB har innrømmet det, så det er ikke noe ord-mot-ord her. 

 

Jeg hører nå, og skal selvsagt høre ordentlig gjennom alt. Første tanke er at Tusvik og Tønne starter med å si at det er kleint at menn tvinger på å snakke om seksuelle ting bare 3 minutter etter at de selv har spurt ridderen om han har smakt på sin egen sæd. Ironisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Onkel Blå

Ørjan Burøe har oppført seg dårlig mot kvinner over lang tid. Det samme har Trond Giske. 

Rundt disses oppførsel burde det vært en saklig og konstruktiv debatt/tilbakemelding. Istedenfor er det blitt en pøl av dritt. Hvor «alle» nå skal være i mot disse. Smått og stort blir dratt fram. «Alle» står nå sammen mot disse som nå utsettes for krysspress; media, sosiale medier, egen manager som rømmer «skipet» i det det er i ferd med å synke (hva er vitsen med en manager som bare er der i gode dager?). 

Bare for å gjøre det klinkende klart; alle som utsettes for krenkende oppførsel fra andre har rett til å ta til motmæle. Å krenke andre, er forkastelig. Ørjan Burøe skulle umiddelbart lagt seg paddeflat og bedt oppriktig om unnskyldning. Det samme gjelder Trond Giske. Deretter burde begge forsvunnet ut av rampelyset. 

Er lei av at disse nå mobbes til retrett. Det er andre måter å gjøre dette på. Har selv barn, og sliter med å rettferdiggjøre overfor dem at nærmest en nasjon mobber disse to. 

Kan vi få slippe flere slike saker? Minner meg om boken «Fuglane» av Tarjei Vesaas. 

 

Endret av Onkel Blå
Fikk tilbakemelding som gjorde at innlegget ble redigert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Onkel Blå skrev:

Ørjan Burøe har oppført seg dårlig mot kvinner over lang tid. Det samme har Trond Giske. 

Rundt disses oppførsel burde det vært en saklig og konstruktiv debatt/tilbakemelding. Istedenfor er det blitt en pøl av dritt. Hvor «alle» nå skal være i mot disse. Smått og stort blir dratt fram. «Alle» står nå sammen mot disse som nå utsettes for krysspress; media, sosiale medier, egen manager som rømmer «skipet» i det det er i ferd med å synke (hva er vitsen med en manager som bare er der i gode dager?). 

Fremst i hylekoret, står Sigrid Bonde Tusvik. Har denne dama helt rent mel i posen selv? Jeg bare spør?

Bare for å gjøre det klinkende klart; alle som utsettes for krenkende oppførsel fra andre har rett til å ta til motmæle. Å krenke andre, er forkastelig. Ørjan Burøe skulle umiddelbart lagt seg paddeflat og bedt oppriktig om unnskyldning. Det samme gjelder Trond Giske. Deretter burde begge forsvunnet ut av rampelyset. 

Er lei av at disse nå mobbes til retrett. Det er andre måter å gjøre dette på. Har selv barn, og sliter med å rettferdiggjøre overfor dem at nærmest en nasjon mobber disse to. 

Kan vi få slippe flere slike saker? Minner meg om boken «Fuglane» av Tarjei Vesaas. 

 

Nydelig, Onkel Blå. Du begynner og slutter bra. Hadde du bare ikke ditt fram SBT i midten der, så hadde dette vært en bra innlegg. VI skal slutte å gå flokk etter Giske og Burde og heller sette etter Sigrid BT? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Nydelig, Onkel Blå. Du begynner og slutter bra. Hadde du bare ikke ditt fram SBT i midten der, så hadde dette vært en bra innlegg. VI skal slutte å gå flokk etter Giske og Burde og heller sette etter Sigrid BT? 

Unnskyld, det var ikke meningen. Sier nei til mer heksejakt nå. Ser at det kan oppfattes slik. Skal prøve å redigere det bort. 

Takk for at du sa fra. Selvfølgelig kan det forstås slik, som du med rette påpeker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 17.44, Silketeppe skrev:

Les statusen om å brenne broer på Christoffer Schjelderup sin Facebookprofil. I kommentarfeltet der skriver Bjørn-Henning Ødegaard at han skal i avhør og er anmeldt av Burøe og co.

Han og hans team forsøker å kneble folk. Dette minner meg om Weinstein og hans team av advokater som holdt på som dette i årevis, noe som gjorde at han fikk fortsette .

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying

Nå har jeg hørt podcasten,nøye. 

Først sitter Tusvik og Tønne og spør ridder Kristian og spør om han har smakt på egen sæd. For så å messe om at man skal ikke flørte eller da trakassere andre uten tillatelse. Finner som vanlig hele podcasten deres som et dobbeltmoralsk egoshow uten selvinnsikt.

Når det er sagt, Kemma har helt sikkert syntes disse meldingene og ØB’s tone har vært irriterende/krenkende/grov etc. Så har han sagt unnskyld, unnskyld igjen og så en gang til fordi de to første ikke var bra nok. Så hva er bra nok? Når skal heksejakten ende? Både Burøe og Giske vet de har tråkket i feil suppe og nå kan de knapt se på kassadamen på Rema uten å måtte beklage seg for hylekoret. Og dermed forsvinner delvis sympatien for de som er ofre, ofre for kyssing, tafsende hender, dickpics og annet grovt prat. 

Jeg tror denne mobbingen og gapestokken som vi ser nå er mye skumlere for de som nå blir ofre for det. Just saying

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T1gerlilje skrev:

Synd ikke flere jenter har dokumentert galskapen, og gått til politiet. 

Ikke sikker på at politiet har kapasitet, ser stadig alvorlige saker blir henlagt på bevisets stilling. 

Det må holdningsendringer til hos folk. Å gi ØB en ny sjanse på scenen, nei takk. Eneste som biter på han av straff er om han ikke får gå på scenen igjen. Jeg forstår ikke de som vil betale og attpåtil gi applaus til han etter dette.

Se hvordan de løser tilsvarende saker i USA f eks, serier skriver hovedrollen tvert ut av serier etc. Og sakene blir ordentlig etterforsket. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, XmXa7 skrev:

Ikke sikker på at politiet har kapasitet, ser stadig alvorlige saker blir henlagt på bevisets stilling. 

Det må holdningsendringer til hos folk. Å gi ØB en ny sjanse på scenen, nei takk. Eneste som biter på han av straff er om han ikke får gå på scenen igjen. Jeg forstår ikke de som vil betale og attpåtil gi applaus til han etter dette.

Se hvordan de løser tilsvarende saker i USA f eks, serier skriver hovedrollen tvert ut av serier etc. Og sakene blir ordentlig etterforsket. 

Flere og flere saker kommer til å bli henlagt nettopp fordi grensen for overgrep blir tvunget til høyere aksept fordi det lages overgrepssaker fordi noen har prøvd å kysse noen som ikke ønsket det. Eller sendt bilder mottaker ikke ville ha. Til slutt har vi Dubaitilstander av denne grunn, så en voldtekt må ha vitner for å bli trodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justsaying said:

Nå har jeg hørt podcasten,nøye. 

Først sitter Tusvik og Tønne og spør ridder Kristian og spør om han har smakt på egen sæd. For så å messe om at man skal ikke flørte eller da trakassere andre uten tillatelse. Finner som vanlig hele podcasten deres som et dobbeltmoralsk egoshow uten selvinnsikt.

Når det er sagt, Kemma har helt sikkert syntes disse meldingene og ØB’s tone har vært irriterende/krenkende/grov etc. Så har han sagt unnskyld, unnskyld igjen og så en gang til fordi de to første ikke var bra nok. Så hva er bra nok? Når skal heksejakten ende? Både Burøe og Giske vet de har tråkket i feil suppe og nå kan de knapt se på kassadamen på Rema uten å måtte beklage seg for hylekoret. Og dermed forsvinner delvis sympatien for de som er ofre, ofre for kyssing, tafsende hender, dickpics og annet grovt prat. 

Jeg tror denne mobbingen og gapestokken som vi ser nå er mye skumlere for de som nå blir ofre for det. Just saying

Da sier vi unnskyld for å ha vært direkte mot Ørjan og Giske så må de tilgi oss og vi kan få fortsette å diskutere dem. For det er jo sånn det fungerer. Om vi sier unnskyld så er alt greit. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Justsaying skrev:

Flere og flere saker kommer til å bli henlagt nettopp fordi grensen for overgrep blir tvunget til høyere aksept fordi det lages overgrepssaker fordi noen har prøvd å kysse noen som ikke ønsket det. Eller sendt bilder mottaker ikke ville ha. Til slutt har vi Dubaitilstander av denne grunn, så en voldtekt må ha vitner for å bli trodd. 

Overgrep og trakassering må vi skille mellom. 

Dessverre så blir altfor mange voldtektssaker henlagt, offerene sitter ødelagt tilbake. 

Men å skulle applaudere en mann som i to tiår har bedrevet trakassering er i hvert fall ikke veien å gå, ei heller slippe Giske tilbake i politikken. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så gir  jeg blanke f  i hva som skjer med karrieren til Ørjan Burøe. Selvsagt skjønner jeg at det blir belastende for han, at han kan oppleve statusfall, og at alle snur han ryggen i profesjonell sammenheng. Men det er liksom bare slik det er. 

Det finnes mennesker som havner utenfor samfunnet, som mistet identiteten sin og alt de var og må begynne "på nytt",  av langt mindre selvforskyldte grunner enn dette. Og de forventes å klare det, og de klarer det. Såpass til perspektiv må det gå an å ha. 

 

 

 

 

Endret av Søgni
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Paperwall skrev:

 «Jeg er en familiefar, har mistet et familiemedlem, hatt det vondt!» Helt ubegripelig. 

For ikke å snakke om da han prøvde å forklare det med udiagnostisert ADHD - som om de skulle være gruppe med totalt manglende intimgrenser. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare min historie å fortelle, men det er tusenvis av kvinner i dette landet som ikke anmelder menn som rett og slett har skadet dem, både fysisk og psykisk. Kvinner VET at det som regel ikke nytter å anmelde voldelige voldtekter, for disse blir henlagt over en lav sko. Kvinner VET dette. Så å gå til politiet fordi man blir trakkasert, med mobilbevis og alt, er ikke noe de fleste kvinner orker å gjøre lenger. Det er så ødeleggende at kvinner ikke kan gå rundt og gjøre som de vil og anmelde folk som virkelig fortjener det uten å møte på mobben, tvilen og seriøsiteten. Og ikke minst alvorlighet i denne saken. Hvorfor skal kvinner bare finne seg i så grove og syke meldinger? 

Endret av DianaV
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusen til Christoffer Schjelderup om å brenne broer (fra 13. februar) sier det meste. Bør leses.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Paperwall skrev:

Nå forstår jeg hvorfor Atle Antonsen sendte de SMSene til denne perverse komikeren. Da var han rask med å gå i offerrollen, skrive innlegg om det på bloggen, om hvordan det gikk han til å føle seg og bla bla bla. Når kvinner han har trakassert og krenket seksuelt i årevis forteller om sine erfaringer med ham, så forsøker han å kneble dem og presterer å sette seg selv i offerrollen. Hvordan i alle dager er det han som er offer opp i det her?! «Jeg er en familiefar, har mistet et familiemedlem, hatt det vondt!» Helt ubegripelig. 

Hadde nesten glemt den Antonsen-saken. Selv om jeg er stor Antonsen-fan så kjøpte jeg litt Ørjan Burøe sin offergreie. Delvis iallfall, kjenner jo "noen som kjenner noen" og fikk høre at i komikermiljøet så fikk Antonsen en del tommel opp i det skjulte, Burøe var sterkt mislikt av veldig mange. Nå forstår jeg noe av grunnen til det.

Og ja, det er jo litt ironisk at ØB satt den gang og publiserte skjermdumper av meldingene og presenterte seg som et offer, og så har han sendt minst like trakasserende meldinger (bare på en annen måte) selv, til mange personer og over flere år. Og sender advokater og manager på de som offentliggjør det.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Million skrev:

"Jeg VAR et ræva menneske"??? Har ikke han sendt meldinger av samme slaget så sent som for to-tre uker siden til kvinner?

Jo. Det han sier er bullshit,og det at så og si ALLE støtter han i kommentarfelt i media er kvalmende.. Skjønner ikke at det går an jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
4 timer siden, Isild skrev:

Jeg har skumlest siste ukes artikler og dannet meg et bilde av hva Burøe har holdt på med. Jeg er på alder med han og husker godt da vi først fikk mobiltelefon og deretter også kameratelefon. Det tok av for så mange. SMS-flørting oppsto. Alle fikk dilla. Sex-meldinger og hemmelige forhold over hele linja. Da kameraene kom, kom dick-picks`ene ganske raskt,  - sammen med puppebilder og .. ja. Det er mange som burde gått fra mannen sin - og kona si. 

Mange tok av på det der. Mange! Han er en av de tydeligvis. Men han har vært klåfingra også, og lurt damer med at han skal gi privattimer osv? Der syns jeg det ble for drøyt. 

Fortjener han en sjanse til? Jeg mener JA. Hvis denne oppførselen tilhører fortiden og ikke er noe han fortsatt holder på med.

Må ikke legge skylden på teknologien. Jeg har også gått gjennom et «generasjonsskifte» når det kom til mobil, Internett osv. Men det får ikke meg til å oppføre meg som en drittsekk for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...