skruf Skrevet 23. februar 2019 #621 Skrevet 23. februar 2019 8 minutter siden, rebella81 skrev: Hvilken kvinnegruppe er det, @skruf? Kvinnesnakk 2
Jobbermedbarn Skrevet 23. februar 2019 #622 Skrevet 23. februar 2019 Jeg er enig med deg @skrufat dette sannsynligvis er toppen av isfjellet, men vi bare påpeke at han ikke kom med noen unnskyldning i forrige runde! Da var jo det jo helt stille, foruten Marnas blogginnlegg. Det virket som de prøvde å tie det hele ihjel. Og det klarte de jo forsåvidt, til han selv unnskyldte seg i egen podcast. Det tror jeg er mye av årsaken til det eksploderte nå, mange følte nok at han «slapp unna» i forrige runde, og når det da kommer en «unnskyldning» hvor du bagatelliserer det og dytter barn og død bror foran deg, da hadde nok mange fått nok! 26
skruf Skrevet 23. februar 2019 #623 Skrevet 23. februar 2019 Apropros det med at han har familie; det burde han tenkt på selv alle disse årene han har turet frem som en løs seksuell kanon. Det kan ikke være sånn at man skal kunne ture frem som man vil uten at det skal komme frem i dagslyset bare pga man har familie. Selvfølgelig skal barna holdes utenfor, men det er ikke riktig at media ikke skal kunne skrive og skyve det under teppet bare pga den personen har barn. Det er helt riktig at dette kommer frem i lyset, og at det er så omfattende og så mye er ØB´s egen feil all den tid han har turet frem med sine handlinger i mange år. Det er heller ikke riktig at han nå skal få frikort mot å bli omtalt i media siden han tidligere har bedt om unnskyld (ikke mye til unnskyldning spør du meg) når han ikke lærte noe etter første runde og har fortsatt med de dårlige handlingene. Siste hendelse fra hans side var for bare tre uker siden. Ber man om unnskyld så bør man mene det og stoppe med det man har gjort, det som man ba om unnskyld for. Som jeg lærte barna mine da de var små: det er ikke vits å si unnskyld hvis du fortsetter å gjøre de samme dårlige handlingene eller si de slemme ordene. Skal du si unnskyld så må du slutte å gjøre det du sier unnskyld for. 36
skarpegg Skrevet 23. februar 2019 #624 Skrevet 23. februar 2019 1 hour ago, Isild said: Jeg har skumlest siste ukes artikler og dannet meg et bilde av hva Burøe har holdt på med. Jeg er på alder med han og husker godt da vi først fikk mobiltelefon og deretter også kameratelefon. Det tok av for så mange. SMS-flørting oppsto. Alle fikk dilla. Sex-meldinger og hemmelige forhold over hele linja. Da kameraene kom, kom dick-picks`ene ganske raskt, - sammen med puppebilder og .. ja. Det er mange som burde gått fra mannen sin - og kona si. Mange tok av på det der. Mange! Han er en av de tydeligvis. Men han har vært klåfingra også, og lurt damer med at han skal gi privattimer osv? Der syns jeg det ble for drøyt. Fortjener han en sjanse til? Jeg mener JA. Hvis denne oppførselen tilhører fortiden og ikke er noe han fortsatt holder på med. Ifølge varslarane holdt han framleis på for berre nokre veker sidan. Syns ikkje det kvalifiserer til "fortid", ikkje nok til å få ein ny sjanse her og no. 22
Isild Skrevet 23. februar 2019 #625 Skrevet 23. februar 2019 19 minutter siden, Vipser skrev: Sexmeldinger, dickpics og puppebilder er strålende i alle tilfeller begge synes dette er ok å motta/sende. At det er avklart på forhånd. I tilfellet Burøe har han ikke sendt dickpics og slibrige meldinger til kvinner som har ønsket å motta dem, tvert i mot. Han har fortsatt selv om kvinnene har vist avsky og bedt ham om å stoppe (eksempel: Kemma). Dette er en vesentlig forskjell jeg opplever at spesielt enkelte menn har vanskelig for å forstå. Alle menn (og kvinner) som startet å sende sexmeldinger og dickpics uavtalt "kun fordi de kunne" ("fikk dilla") den gangen, var faktisk bedritne folk. Merk at jeg understreker ordet uavtalt. Om mottaker synes det er greit, er det så klart noe annet. Ser den! Og du har helt rett. To helt forskjellige settinger. "Innafor" hvis det går "begge veier".. noe helt annet når og hvis mottaker IKKE vil motta, og får det helt "uanmeldt". Jeg fikk noen sånne selv i sin tid, ikke bra ! 1
Isild Skrevet 23. februar 2019 #626 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, Lanolin skrev: Ifølge varslarane holdt han framleis på for berre nokre veker sidan. Syns ikkje det kvalifiserer til "fortid", ikkje nok til å få ein ny sjanse her og no. Nei, et par uker er ikke fortid. Fortid er når man har endret og bevist noe over tid... 13
miss summers Skrevet 23. februar 2019 #627 Skrevet 23. februar 2019 Han har ikke bedt om unnskyldning. Han har unnskyldt seg. 34
Gjest Macimba Skrevet 23. februar 2019 #628 Skrevet 23. februar 2019 (endret) 2 timer siden, Vipser skrev: Og tidligere har hun skrevet innlegg hvor hun sår tvil om det Lisa og Sigrid sier. Marna mener varslerne lyver. Det kan være hun har skrevet det, men har du tenkt på at det er en beskyttelsesmekanisme. Hun vil sikkert la være å «bli avkledd»offentlig. Hun er et slags offer, hun og Endret 23. februar 2019 av Macimba
Gjest Hoppetau Skrevet 23. februar 2019 #629 Skrevet 23. februar 2019 Det er jo tydelig at mange ikke har hørt podcaaten og ikke skjønner at dette ikke bare handler om dickpics. Det denne jenta har bevis for er jo ekstremt grove meldinger om å knulle til blods i snåle , blowjob til en spyr, at en trenger ei jente med på turen som kan knulles på omgang. Dette er et lite utvalg av meldingene hun ble utsatt for og dette er noe helt annet enn noen "uskyldige" ufrivillige dickpics.
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #630 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, Hoppetau skrev: Det er jo tydelig at mange ikke har hørt podcaaten og ikke skjønner at dette ikke bare handler om dickpics. Det denne jenta har bevis for er jo ekstremt grove meldinger om å knulle til blods i snåle , blowjob til en spyr, at en trenger ei jente med på turen som kan knulles på omgang. Dette er et lite utvalg av meldingene hun ble utsatt for og dette er noe helt annet enn noen "uskyldige" ufrivillige dickpics. Kunne du linket til disse bevisene? Jeg har hverken sett de eller hva hun har svart på disse meldingene. Personlig ville jeg blokkert en mann etter første slibrige melding, så hadde man sluppet å fått så mange?
Gjest Hoppetau Skrevet 23. februar 2019 #631 Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, Justsaying skrev: Kunne du linket til disse bevisene? Jeg har hverken sett de eller hva hun har svart på disse meldingene. Personlig ville jeg blokkert en mann etter første slibrige melding, så hadde man sluppet å fått så mange? Når personen er arbeidsgiveren din er det ikke så lett å blokkere de, da må man faktisk ha kontakt. Mediene har i alle fall sett fremlagte bevis OG Ørjan selv sier at han tar ansvar for alt han er beskyldt for. Så i disse sakene trenger vi ikke bevis for Ørjan har jo innrømmet og tatt ansvar for alt.
Populært innlegg neiognei Skrevet 23. februar 2019 Populært innlegg #632 Skrevet 23. februar 2019 3 minutter siden, Justsaying skrev: Kunne du linket til disse bevisene? Jeg har hverken sett de eller hva hun har svart på disse meldingene. Personlig ville jeg blokkert en mann etter første slibrige melding, så hadde man sluppet å fått så mange? Slutt med den idiotiske victim blaminga. Hun jobbet altså med han på dette tidspunktet og var veldig ung. Fint å sitte på fasiten, men det er hans skyld hva han har gjort. Hun gjorde noe med det etter å ha vært igjennom nok, og det får holde! 59
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #633 Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, Hoppetau skrev: Når personen er arbeidsgiveren din er det ikke så lett å blokkere de, da må man faktisk ha kontakt. Mediene har i alle fall sett fremlagte bevis OG Ørjan selv sier at han tar ansvar for alt han er beskyldt for. Så i disse sakene trenger vi ikke bevis for Ørjan har jo innrømmet og tatt ansvar for alt. Men har det kommet frem hva folk har svart på disse meldingene?
neiognei Skrevet 23. februar 2019 #634 Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, Hoppetau skrev: Når personen er arbeidsgiveren din er det ikke så lett å blokkere de, da må man faktisk ha kontakt. Mediene har i alle fall sett fremlagte bevis OG Ørjan selv sier at han tar ansvar for alt han er beskyldt for. Så i disse sakene trenger vi ikke bevis for Ørjan har jo innrømmet og tatt ansvar for alt. Hans innrømmelse betyr tydeligvis ikke en dritt for de som er så opptatt av å forsvare han og legge skylda på jentene. 30
pøbelsara Skrevet 23. februar 2019 #635 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, Justsaying skrev: Men har det kommet frem hva folk har svart på disse meldingene? Kan du ikke høre podcasten - hun forteller jo der hva han har sagt og hva hun har svart. Det blir litt lettere å diskutere når du vet hva du snakker om. 47
neiognei Skrevet 23. februar 2019 #636 Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, Justsaying skrev: Men har det kommet frem hva folk har svart på disse meldingene? I bildebevis, ut i offentligheten, nei. Til VG og andre medier som har sett bevis, ja. Hva forventer du deg? At bilder og samtalelogger skal postes ut sånn at alle kan se? Fordi at hans innrømmelse ikke er nok? 28
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #637 Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, neiognei skrev: Slutt med den idiotiske victim blaminga. Hun jobbet altså med han på dette tidspunktet og var veldig ung. Fint å sitte på fasiten, men det er hans skyld hva han har gjort. Hun gjorde noe med det etter å ha vært igjennom nok, og det får holde! Handler ikke om å skylde på offeret? Jeg etterspør bare link til å se denne kommunikasjonen, vil tro at hennes svar også er der-vært interessant å sett.
Gjest Hoppetau Skrevet 23. februar 2019 #638 Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, Justsaying skrev: Men har det kommet frem hva folk har svart på disse meldingene? Har du hørt podcasten eller stiller du bare ledende spørsmål for debatten (og victom blamingens) skyld? Uansett har han selv tatt ansvar for alt som sies om ham, så det er beviser nok.
Gjest Justsaying Skrevet 23. februar 2019 #639 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, neiognei skrev: I bildebevis, ut i offentligheten, nei. Til VG og andre medier som har sett bevis, ja. Hva forventer du deg? At bilder og samtalelogger skal postes ut sånn at alle kan se? Fordi at hans innrømmelse ikke er nok? Ja og litt fordi jeg ser at i saken til ABD så skal det nesten bevises med IP-adresse og mer til for å bevise at trusselen til datteren er reell og virkelig relatert til en trussel, mens her har det jo vært mange ulike variasjoner av hva som har hendt. Så derfor vært kjekt å sett dialogen det også.
pøbelsara Skrevet 23. februar 2019 #640 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, Justsaying skrev: Ja og litt fordi jeg ser at i saken til ABD så skal det nesten bevises med IP-adresse og mer til for å bevise at trusselen til datteren er reell og virkelig relatert til en trussel, mens her har det jo vært mange ulike variasjoner av hva som har hendt. Så derfor vært kjekt å sett dialogen det også. Kan du ikke høre podcasten først - det ligger link i denne tråden til den delen av podden som handler om dette. ØB har innrømmet det, så det er ikke noe ord-mot-ord her. 26
Fremhevede innlegg