Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Skrottefar skrev:

Hvis hele Norge får høre om det og at det resulterer i at han slutter med hva han har gjort og visstnok fortsatt har gjort nylig, så er det absolutt på sin plass at det foregår offentlig

Ja høre om det ja men en offentlig gapestokk er ikke innafor! fortjener det norske folk en unnskyldning og forklaring av han? Eller fortjener ofrene hans det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Baresierdet said:

Jeg mener at det norske folk ikke trenger å høre unnskyldningen han gir til hans ofre.

Jo vi trenger å høre en inderligfølt unnskyldning som fremstår som noe annet enn en bortforklaring. Saken er nå ute ogblir debattert på flere plattform og det er bra at dt blir satt søkelys på dette problemet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marihønepøne skrev:

Også med det profilbildet 😐

Første jeg la merke til og☹️ Her er et godt eksempel på hva som skjer når man ikke klarer å respektere andres privatliv, spesielt de som ikke kan bestemme det selv! Det er så tragisk! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mkigjen skrev:

Jo vi trenger å høre en inderligfølt unnskyldning som fremstår som noe annet enn en bortforklaring. Saken er nå ute ogblir debattert på flere plattform og det er bra at dt blir satt søkelys på dette problemet.

Jeg trenger ikke noen unnskyldning fra Ørjan! For han har ikke gjort meg noe. Jeg ønsker at ofrene hans skal få den unnskyldningen de fortjener, og at den skal være ektefølt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Baresierdet skrev:

Ja høre om det ja men en offentlig gapestokk er ikke innafor! fortjener det norske folk en unnskyldning og forklaring av han? Eller fortjener ofrene hans det? 

Med alt hva han har gjort og at det har pågått i så mange år så er egentlig ikke en gapestokk å unngå dessverre, for han har hatt muligheten så altfor lenge til å slutte med det han har gjort og å forsone seg med sine ofre, og det er først nå at det har kommet en unnskyldning fra den kanten offentlig, noe som mange har etterlyst lenge og ØB har bare strutset seg gjennom det i håp om at det går over.
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Citha skrev:

 

Kan du redigere imguren så ikke bildet synes? Helt forferdelig kombo med det bildet og det som er skrevet! 

Endret av Jobbermedbarn
Tok bort sitat
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Jeg ble voldtatt som barn. Da jeg, fem år senere, betrodde legen min hva som hadde skjedd og prøvde å få ham til å hjelpe meg å snakke med politiet, benyttet han muligheten til å misbruke meg seksuelt. 

Da jeg ble voldtatt igjen som voksen, anmeldte jeg det. Det er syv år siden nå og jeg har fortsatt ikke fått mulighet til å avgi signalement på gjerningsmannen. (Derimot har jeg mottatt en regning på destruering av undertøyet mitt, etter at jeg sa nei takk til å få det sendt hjem i posten. Jeg antar de aldri engang undersøkte det.)

Da jeg startet å få slibrige meldinger av denne komikeren jeg ikke engang visste hvem var bare kort tid etter den siste voldtekten, valgte jeg å ikke anmelde det. Delvis fordi det forrige møtet med politiet var alt annet enn fruktbart, delvis fordi slike meldinger er såpass vanlig å motta for oss kvinner at vi ikke ville fått gjort stort annet enn å anmelde hvis vi skulle anmelde dem alle. Dessuten visste jeg, og det vet alle som følger med i samfunnet, at det ikke ville skjedd noe som helst. Ikke etter den første anmeldelsen, ikke etter den femte og ikke etter anmeldelse nummer 150 heller. Når politiet ikke engang gidder å ta imot signalementet på en voldtektsmann i løpet av de sju første åra etter en anmeldelse, vet man i grunnen hvor landet ligger. 

 

💜 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Jeg ble voldtatt som barn. Da jeg, fem år senere, betrodde legen min hva som hadde skjedd og prøvde å få ham til å hjelpe meg å snakke med politiet, benyttet han muligheten til å misbruke meg seksuelt. 

Da jeg ble voldtatt igjen som voksen, anmeldte jeg det. Det er syv år siden nå og jeg har fortsatt ikke fått mulighet til å avgi signalement på gjerningsmannen. (Derimot har jeg mottatt en regning på destruering av undertøyet mitt, etter at jeg sa nei takk til å få det sendt hjem i posten. Jeg antar de aldri engang undersøkte det.)

Da jeg startet å få slibrige meldinger av denne komikeren jeg ikke engang visste hvem var bare kort tid etter den siste voldtekten, valgte jeg å ikke anmelde det. Delvis fordi det forrige møtet med politiet var alt annet enn fruktbart, delvis fordi slike meldinger er såpass vanlig å motta for oss kvinner at vi ikke ville fått gjort stort annet enn å anmelde hvis vi skulle anmelde dem alle. Dessuten visste jeg, og det vet alle som følger med i samfunnet, at det ikke ville skjedd noe som helst. Ikke etter den første anmeldelsen, ikke etter den femte og ikke etter anmeldelse nummer 150 heller. Når politiet ikke engang gidder å ta imot signalementet på en voldtektsmann i løpet av de sju første åra etter en anmeldelse, vet man i grunnen hvor landet ligger. 

 

❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
48 minutter siden, WoOoW skrev:

Ja, man burde anmelde. Her er ei utfordring: 

Min tidligere sjef benyttet seg av sms når han skulle ytre sine seksuelle fantasier rundt meg. I arbeidstiden og utenfor arbeidstiden. Mange. Jeg har telt: rundt 36 500 sms på 1.5 år. Han brukte e-post også: rundt 2000 stykker. Han sendte meg f.eks bilde av pikken sin da jeg skulle bære min far i grava. Han visste dette, det var han som ga meg fri. Jeg opplevde det som ei ekstrem belastning i en sårbar situasjon. 

Sånn. Nå kan du utforme anmeldelsen for meg. Ta også med hva du tenker vil være konsekvensen for meg om jeg gjør dette. Vis også til aktuelt lovverk.

Hvorfor jobbet du for han i 1,5 år når han holdt på sånn? Hvorfor blokkert du ikke nummeret hans etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
1 minutt siden, xemiliex skrev:

Hvor kommer dette gjentakende behovet for å skyldbelegge ofre fra? Sånn virkelig, gå i deg selv.

Er det meg eller deg som snakker om skyld? Jeg stiller et spørsmål for å prøve å skjønne ofres handling, totalt unødvendig av deg å skyte huet av meg for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justsaying skrev:

Er det meg eller deg som snakker om skyld? Jeg stiller et spørsmål for å prøve å skjønne ofres handling, totalt unødvendig av deg å skyte huet av meg for det. 

Jeg gir det du driver med et navn. Du er en som skyldbelegger ofre. Det har denne tråden helt tydelig vist. Gratulerer med det.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Citha skrev:

https://imgur.com/gallery/hPuUZ

Hva er egentlig "fittemage"?

 

For en ekkel kommentar. Sier vel litt når en voksen mann skriver slikt på en åpen Instagramkonto til en mye yngre jente. tillegg er han «kjendis» og har sin sønn som profilbilde..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Kan du redigere imguren så ikke bildet synes? Helt forferdelig kombo med det bildet og det som er skrevet! 

Nei, det er ikke jeg som har laget den. Linken ligger i den stengte tråden om ØB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Citha skrev:

Nei, det er ikke jeg som har laget den. Linken ligger i den stengte tråden om ØB.

Forstår👍

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...