Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Justsaying skrev:

Dette. Dere sier jo han har innrømmet alt så vi trenger ikke late som det ikke har skjedd noe, og 3 offentlige unnskyldinger.  Selv om ordlyden i de ikke er bra nok.

Hva synes du, da? Han holdt på med slibrigheter for en måned siden. Skal han ikke oppføre seg en stund og bevise sin endrede atferd? Eller er det sånn at folk sier unnskyld også skal alle bare glemme?

Er kanskje det alle du kjenner gjør? 

Han må vise at han har endret seg. Også kan han få tilbake tillit. Med tiden. Ikke her og nå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Jeg lar meg bunnløst fascinere av at alle saker en kan velge å engasjere seg i, i hele verden, så er det å forsvare menn som Trond Giske og Ørjan Burøe der enkelte menn bare bestemmer seg for at:

Ja, akkurat dette er fjellet jeg ønsker å dø på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, neiognei skrev:

Hva synes du, da? Han holdt på med slibrigheter for en måned siden. Skal han ikke oppføre seg en stund og bevise sin endrede atferd? Eller er det sånn at folk sier unnskyld også skal alle bare glemme?

Er kanskje det alle du kjenner gjør? 

Han må vise at han har endret seg. Også kan han få tilbake tillit. Med tiden. Ikke her og nå. 

Helt enig i dette. 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går inn i en tråd hvor folk er glad for at det endelig får konsekvenser å drive omfattende terrorisering og ødelegge andres karriere, og bare «tenk hvis selvmord», «men voldtekt er verre» og «jeg ville anmeldt»! - der har du en gjeng.

Noen må oppdras i voksen alder. Fortsatt glad for at det endelig får konsekvenser å oppføre seg som en dritt. 😀👍

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg glemte argumentet: «siden andre har visst om det fra før så er det ikke så farlig» 🤪

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på forsvaringen av Ørjan Burøe med en viss ironi. Hovedsaklig forferdelse, men også ironi.

"La Ørjan være i fred" ropes det fra flere hold. Både menn og kvinner har gått i hans forsvar av uvisse grunner jeg aldri kommer til å bli klok på. Det ropes om fare for selvmord og den stakkars stakkars familien hans som nå må tåle konsekvensene av hans oppførsel (eller mangel på egentlig).

Hylekoret i hans forsvar er ironisk nok like fånyttes som når hans ofre har bønnfalt om å få være i fred. 

Jeg håper faktisk det blir statuert et eksempel ut av Ørjan, slik at grisene der ute som holder på med det samme forhåpentligvis tar det inn over seg at det ikke er greit.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale dere å søke opp Christoffer Andreas Dedekam Schelderup (komiker) på FB og lese innlegget hans fra 13.feb. I kommentarfeltet under er det flere som forteller at de kjenner til oppførselen hans (bl.a Marit Voldsæther), en av kvinnene han har truet står frem, og Lise Tønne kommenterer også. Der er det svært mange bra kommentarer. Linn Skåber er også innom og syns synd på fyren, men får sitt pass saklig påskrevet av de overnevnte. (Skulle gjerne linket her, men usikker om det kommer opp fra priv fb, uansett er det en åpen profil)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Dette blir for enkelt da vi vet at mennesker som blir utsatt for overgrep reagerer ulikt. 

Ja, ingen reagerer likt.

Jeg er ikke spesiell tøff, har vært konfliktsky i største delen av mitt liv. Men å anmelde er faktisk det eneste rette å gjøre.

Men Tusse klarer å snakke om dette i bloggen. Må ikke komme å fortelle meg at det ikke er økonomiske/kommersielle tanker bakom dette. 

Jeg stiller ingen spørsmål rundt om alle anklagene mot Burøe stemmer, men at ikke EN eneste har anmeldt er helt utrolig.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marissa skrev:

Jeg vil anbefale dere å søke opp Christoffer Andreas Dedekam Schelderup (komiker) på FB og lese innlegget hans fra 13.feb. I kommentarfeltet under er det flere som forteller at de kjenner til oppførselen hans (bl.a Marit Voldsæther), en av kvinnene han har truet står frem, og Lise Tønne kommenterer også. Der er det svært mange bra kommentarer. Linn Skåber er også innom og syns synd på fyren, men får sitt pass saklig påskrevet av de overnevnte. (Skulle gjerne linket her, men usikker om det kommer opp fra priv fb, uansett er det en åpen profil)

Her er facboonsiden til

CHRISTOFFER ANDREAS::

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10161332718400487&id=793100486

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marissa skrev:

Jeg vil anbefale dere å søke opp Christoffer Andreas Dedekam Schelderup (komiker) på FB og lese innlegget hans fra 13.feb. I kommentarfeltet under er det flere som forteller at de kjenner til oppførselen hans (bl.a Marit Voldsæther), en av kvinnene han har truet står frem, og Lise Tønne kommenterer også. Der er det svært mange bra kommentarer. Linn Skåber er også innom og syns synd på fyren, men får sitt pass saklig påskrevet av de overnevnte. (Skulle gjerne linket her, men usikker om det kommer opp fra priv fb, uansett er det en åpen profil)

VIDAR HODNEKVAM

skriver dette på sin facebookside. Det viser litt av hvordan folk i miljøet har følt / føler det:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10161302101165034&id=788265033

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TEK skrev:

Ja, ingen reagerer likt.

Jeg er ikke spesiell tøff, har vært konfliktsky i største delen av mitt liv. Men å anmelde er faktisk det eneste rette å gjøre.

Men Tusse klarer å snakke om dette i bloggen. Må ikke komme å fortelle meg at det ikke er økonomiske/kommersielle tanker bakom dette. 

Jeg stiller ingen spørsmål rundt om alle anklagene mot Burøe stemmer, men at ikke EN eneste har anmeldt er helt utrolig.

 

 

Det er ikke alle som klarer å anmelde men flott at du klarte det. 

Jeg spekulerer ikke i om det er økonomisk vinning vedkommende er ute etter da jeg ikke vet noe om det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp hørt podcasten til Tusvik&Tønne, og er virkelig sjokkert! 

Har jo lest om denne saken i media, men jeg ante ikke at det var så alvorlig! :hakeslepp:

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, WCKD skrev:

Liker du ikke at idolene dine rives ned foran øynene på deg? T&T sin såkalte trakassering er sannheten, men du er åpenbart ikke i stand til å håndtere sannheten.

Forøvrig tipper jeg du hadde hatt en helt annen holdning til T&T om de var to menn...

*Gjesp*... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Marissa skrev:

Jeg vil anbefale dere å søke opp Christoffer Andreas Dedekam Schelderup (komiker) på FB og lese innlegget hans fra 13.feb. I kommentarfeltet under er det flere som forteller at de kjenner til oppførselen hans (bl.a Marit Voldsæther), en av kvinnene han har truet står frem, og Lise Tønne kommenterer også. Der er det svært mange bra kommentarer. Linn Skåber er også innom og syns synd på fyren, men får sitt pass saklig påskrevet av de overnevnte. (Skulle gjerne linket her, men usikker om det kommer opp fra priv fb, uansett er det en åpen profil)

For all del, les gjerne den, men det finnes de som ikke vil la seg opplyse, men som bare vil destruere, så da er det fint om folk kan lære seg å gjenkjenne disse: https://www.lifewire.com/types-of-internet-trolls-3485894

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Burøe hevder i sitt FB innlegg at han skal ta ansvar, er det ikke da på sin plass at han melder seg selv inn til politiet?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Emmelise skrev:

Jeg ser på forsvaringen av Ørjan Burøe med en viss ironi. Hovedsaklig forferdelse, men også ironi.

"La Ørjan være i fred" ropes det fra flere hold. Både menn og kvinner har gått i hans forsvar av uvisse grunner jeg aldri kommer til å bli klok på. Det ropes om fare for selvmord og den stakkars stakkars familien hans som nå må tåle konsekvensene av hans oppførsel (eller mangel på egentlig).

Hylekoret i hans forsvar er ironisk nok like fånyttes som når hans ofre har bønnfalt om å få være i fred. 

Jeg håper faktisk det blir statuert et eksempel ut av Ørjan, slik at grisene der ute som holder på med det samme forhåpentligvis tar det inn over seg at det ikke er greit.

Jeg er enig. Fyren har fått nok sjanser til å endre oppførselen sin, men han har gitt faen. Nå får han tåle konsekvensene, finnes ikke synd på han. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte komikeren som ble nevnt i denne tråden og er - om mulig - enda mer sjokkert over oppførsel til ØB og teamet hans. Er det mulig?! Jeg kopierer et innlegg som jeg fant på facebook-siden:

"Jeg kan gjerne svare på dette! Jeg er personen Ørjan og manageren har sendt brev til via Elden, og dette fordi jeg skrev ‘#MeToo’ i et kommentarfelt om han på Instagram. Manageren sendte meg meldinger, ringte meg, og så ble jeg hengt ut på sosiale medier med navn, bilde, yrke og helt vanvittige løgner om meg personlig og min bedrift. Jeg fikk høre at de skulle knuse karrieren min som payback for å ha snakket om Ørjan på nettet. Dette har skjedd samtidig som han nå gikk ut og sa han var så lei seg og var et bedre menneske. Jeg tror det er derfor folk blir så oppgitt, dette er ikke en oppriktig unnskyldning. Han kan ikke si unnskyld i ene hånda og sende truende advokatbrev med den andre."

ØB er ikke helt i vater. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xemiliex skrev:

For all del, les gjerne den, men det finnes de som ikke vil la seg opplyse, men som bare vil destruere, så da er det fint om folk kan lære seg å gjenkjenne disse: https://www.lifewire.com/types-of-internet-trolls-3485894

Jeg ser ikke helt hvordan den siden du liker til er relevant for fb tråden jeg nevnte?  I fb tråden diskuterer flere av de involverte partene saken på en for det meste god måte, også andre kjente navn fra miljøet uttaler seg. Hvordan mener du det er troll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marissa skrev:

Jeg ser ikke helt hvordan den siden du liker til er relevant for fb tråden jeg nevnte?  I fb tråden diskuterer flere av de involverte partene saken på en for det meste god måte, også andre kjente navn fra miljøet uttaler seg. Hvordan mener du det er troll?

Jeg henviser til enkelte brukere i denne tråden. Det var tilfeldig at jeg svarte på ditt innlegg, det var en anmodning til alle, inkludert meg selv, som stadig ønsker å opplyse de som ganske enkelt ikke deltar i debatten for å bli opplyst. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...