Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Paperwall skrev:

Jeg søkte komikeren som ble nevnt i denne tråden og er - om mulig - enda mer sjokkert over oppførsel til ØB og teamet hans. Er det mulig?! Jeg kopierer et innlegg som jeg fant på facebook-siden:

"Jeg kan gjerne svare på dette! Jeg er personen Ørjan og manageren har sendt brev til via Elden, og dette fordi jeg skrev ‘#MeToo’ i et kommentarfelt om han på Instagram. Manageren sendte meg meldinger, ringte meg, og så ble jeg hengt ut på sosiale medier med navn, bilde, yrke og helt vanvittige løgner om meg personlig og min bedrift. Jeg fikk høre at de skulle knuse karrieren min som payback for å ha snakket om Ørjan på nettet. Dette har skjedd samtidig som han nå gikk ut og sa han var så lei seg og var et bedre menneske. Jeg tror det er derfor folk blir så oppgitt, dette er ikke en oppriktig unnskyldning. Han kan ikke si unnskyld i ene hånda og sende truende advokatbrev med den andre."

ØB er ikke helt i vater. 

Noe av det samme som kommer frem her, ser et mønster....

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet
8 minutter siden, MildeMarie skrev:

Folk som går inn i en tråd hvor folk er glad for at det endelig får konsekvenser å drive omfattende terrorisering og ødelegge andres karriere, og bare «tenk hvis selvmord», «men voldtekt er verre» og «jeg ville anmeldt»! - der har du en gjeng.

Noen må oppdras i voksen alder. Fortsatt glad for at det endelig får konsekvenser å oppføre seg som en dritt. 😀👍

Det virker som om folk ikke skjønner at de det gjelder har prøvd absolutt alle andre alternativer. 

• Folk har gitt (hyggelig) hehe beskjed om at han er gift og har barn - null effekt
  • Folk har gitt streng beskjed om at de ikke er interesserte i noe sånt - null effekt
  • Samarbeidspartnere har trukket seg på grunn av oppførselen hans - null effekt
  • Folk har gitt beskjed på vegne av andre - null effekt og/eller trusler mot en selv eller karrieren
  • Flere scener har nektet ham å stå der fordi han gjør arbeidsmiljøet dårlig - null effekt
  • Folk har varslet om at de ikke vil dra på turné med ham pga oppførsel - null effekt
  • Latter har avsluttet samarbeidet - null effekt

I tillegg, oppi dette, skriver konen ved et tidspunkt en forsvarstale der hun unnskylder det med fyll og enkelthendelser, og at dette egentlig er mobbing samt folk som prøver å posisjonere seg karrieremessig på hans bekostning. 

DETTE er konteksten for den såkalte "gapestokken". Alle steiner er snudd. Dette er siste håp om å få endret oppførsel.

Skrevet
33 minutter siden, Paperwall skrev:

Jeg søkte komikeren som ble nevnt i denne tråden og er - om mulig - enda mer sjokkert over oppførsel til ØB og teamet hans. Er det mulig?! Jeg kopierer et innlegg som jeg fant på facebook-siden:

"Jeg kan gjerne svare på dette! Jeg er personen Ørjan og manageren har sendt brev til via Elden, og dette fordi jeg skrev ‘#MeToo’ i et kommentarfelt om han på Instagram. Manageren sendte meg meldinger, ringte meg, og så ble jeg hengt ut på sosiale medier med navn, bilde, yrke og helt vanvittige løgner om meg personlig og min bedrift. Jeg fikk høre at de skulle knuse karrieren min som payback for å ha snakket om Ørjan på nettet. Dette har skjedd samtidig som han nå gikk ut og sa han var så lei seg og var et bedre menneske. Jeg tror det er derfor folk blir så oppgitt, dette er ikke en oppriktig unnskyldning. Han kan ikke si unnskyld i ene hånda og sende truende advokatbrev med den andre."

ØB er ikke helt i vater. 

Verre enn kommunismen denne bransjen.. 

• Liker 1
Gjest Justsaying
Skrevet
1 time siden, xemiliex skrev:

For all del, les gjerne den, men det finnes de som ikke vil la seg opplyse, men som bare vil destruere, så da er det fint om folk kan lære seg å gjenkjenne disse: https://www.lifewire.com/types-of-internet-trolls-3485894

Hvis du ser med begge øyne åpne ser du at samtlige her inne går inn under en av disse. 

Skrevet

Rart å se fansen som bagatiliserer dette.. 

• Liker 12
Skrevet
12 minutter siden, Bolledeig skrev:

Det virker som om folk ikke skjønner at de det gjelder har prøvd absolutt alle andre alternativer. 

• Folk har gitt (hyggelig) hehe beskjed om at han er gift og har barn - null effekt
  • Folk har gitt streng beskjed om at de ikke er interesserte i noe sånt - null effekt
  • Samarbeidspartnere har trukket seg på grunn av oppførselen hans - null effekt
  • Folk har gitt beskjed på vegne av andre - null effekt og/eller trusler mot en selv eller karrieren
  • Flere scener har nektet ham å stå der fordi han gjør arbeidsmiljøet dårlig - null effekt
  • Folk har varslet om at de ikke vil dra på turné med ham pga oppførsel - null effekt
  • Latter har avsluttet samarbeidet - null effekt

I tillegg, oppi dette, skriver konen ved et tidspunkt en forsvarstale der hun unnskylder det med fyll og enkelthendelser, og at dette egentlig er mobbing samt folk som prøver å posisjonere seg karrieremessig på hans bekostning. 

DETTE er konteksten for den såkalte "gapestokken". Alle steiner er snudd. Dette er siste håp om å få endret oppførsel.

Da blir det enda vaskligere å forstå at INGEN har anmeldt dette. 

Det er så mange grove overtramp av enkelthendelser mot flere kvinner. 

Er det så mange tafatte mennesker i stand up Norge?

• Liker 5
Skrevet (endret)
4 minutter siden, TEK skrev:

Nordmenn er generelt tafatte. Vi er et folk som står og ser på at folk behandler oss dårlig. Det ser man helt fra politikernivå ned til barnehagen.

Endret av WCKD
  • Liker 7
Skrevet

Det er velkjent at det er vanskelig å sette grenser for et grenseløst menneske. Enten det rammer en familie, en arbeidsplass, et nabolag eller en vennegjeng. Dette fordi den grenseløse systematisk utnytter at andre har grenser. 

• Liker 26
Gjest Keikolina
Skrevet
19 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg kjenner en som måtte rømme fra sin samboer pga fysisk og psykisk mishandling. Hun anmeldte han, jeg var i avhør for et år siden, forholdsvis gode bevis. Hun fikk beskjed om at de skulle si fra til henne når ex ble innkalt til avhør, advokaten har purret mange ganger, ennå har hun ikke hørt noe. Går med en angst for hva som skjer når han får vite om anmeldelsen. Hun angrer på at hun anmeldte. Det er en kjempe påkjenning, og ekstremt lite prioriterte saker. 

Anmeldte min for snart 2 år siden.. Ting tar tid.

Skrevet
1 minutt siden, Keikolina skrev:

Anmeldte min for snart 2 år siden.. Ting tar tid.

❤️ Helt grusomt at det er sånn❤️

• Liker 8
Gjest Bolledeig
Skrevet
1 time siden, TEK skrev:

Dette er veldig enkelt. Som komiker er du selvstendig næringsdrivende, og leies inn på enkeltshowsbasis til ulike klubber og scener (ev. du leier en arena selv og kjører soloshowet ditt der).

Dersom folk ikke tåler trynet ditt (eller om du får stempel som en "kranglefant"), kan de slutte å booke deg til jobber, som i bunn og grunn betyr at du ikke lenger tjener penger på jobben din. Ingen vil tvinge en person som booker til å komme med noen skriftlig og begrunnet redegjørelse for hvorfor du ikke lenger blir valgt, vedkommende kan bare si "ikke denne gang". Du har ingen arbeidsgiver å gå til for å få rettferdig behandling, ei heller et verneombud eller en tillitsvalgt.

Dette har ØB etter all sannsynlighet brukt som en brekkstang mot folk som har gjort at folk ikke har turt å si ifra, har sagt ifra for lite direkte eller ikke med riktige personer. Da slipper man unna med å trakassere damene til kolleger, kvinnelige kolleger og up and coming ungjenter som ikke har lyst å bli uvenner med alle første dag på jobben. 

Lurer du på hvorfor det er mer #metoo i yrker der en kan diskriminere profesjonelt på humør og uten begrunnelse enn i vanligere og mer ryddige deler av arbeidslivet? Ikke jeg heller. 

Skrevet

Håper folk unliker han på FB og IG også....

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Denne har det vel ikke vært liv i på mange år? Edit... kanskje man må være medlem for å se, sorry. 

Han har også lagt ned sin "private" facebookside nå, det har kanskje kommet fram tidligere i tråden, men hvis ikke, så vet dere nå :) Trøbbel i gjære, tenker jeg ....  

Får både opp privatsiden hans og den offentlige.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Denne har det vel ikke vært liv i på mange år? Edit... kanskje man må være medlem for å se, sorry. 

Han har også lagt ned sin "private" facebookside nå, det har kanskje kommet fram tidligere i tråden, men hvis ikke, så vet dere nå :) Trøbbel i gjære, tenker jeg ....  

Det var vel fordi en "kunstner" hadde tatt over FB kontoen hans.

• Liker 16
Skrevet
5 timer siden, xemiliex skrev:

.. det finnes de som ikke vil la seg opplyse, men som bare vil destruere, så da er det fint om folk kan lære seg å gjenkjenne disse: https://www.lifewire.com/types-of-internet-trolls-3485894

Morsom og gjenkjennelig. Flere av dem her. Skulle tro noen av dem faktisk hadde lest denne😅

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, A4. skrev:

Det var vel fordi en "kunstner" hadde tatt over FB kontoen hans.

Til meg skrev han fra sin mobil at han var hacket 🙄 

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, persondebatt, brukerdebatt, personangrep, forherligelse av brudd på norsk lov, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, A4. skrev:

Noe av det samme som kommer frem her, ser et mønster....

Det er jo ikke rart at folk ikke anmelder. Dette er jo galskap!!

• Liker 21
Skrevet

Ser at komikerfrue er tilbake på soMe og kjører taktikken «vi later som om ingenting er skjedd». 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...