Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

Gjest Justsaying
6 minutter siden, viren skrev:

Det er flere i tråden som har forsøkt å forklare deg hvordan ting fungerer, du velger ikke å ta det innover deg, og istedet komme med kommentarer hvor du stiller spørsmål ved OFFERET ikke gjerningsmannen. DERFOR anmelder ikke flere, DERFOR går så mange fri - NETTOPP på grunn av mennesker som deg. SLUTT MED DET. Det har ikke ofrene fortjent. Det er mulig du er svært ung og ikke vet hvordan verden og arbeidslivet fungerer, siden du tror det bare er å anmelde, bare er å blokkere sjefen, bare er å slutte i jobben, bare er å - NEI  -det er ikke "bare å". 

Du trenger ikke rope. 

Jeg kjenner flere ofre, for mye, og de har anmeldt, sluttet i jobber, menn har blitt dømt og fått straffer. Så derfor spør jeg disse hvorfor de ikke har klart å gjort de tingene. For dem var det faktisk en selvfølge å gjøre de tingene de måtte for å stoppe det.

Og ØBs ofre klarte jo å stå frem nå. Samtidig, og til og med offentlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Justlooking skrev:

 

For en ekkel kommentar. Sier vel litt når en voksen mann skriver slikt på en åpen Instagramkonto til en mye yngre jente. tillegg er han «kjendis» og har sin sønn som profilbilde..

Det var ikke på instagram, det var på twitter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Justlooking skrev:

 

For en ekkel kommentar. Sier vel litt når en voksen mann skriver slikt på en åpen Instagramkonto til en mye yngre jente. tillegg er han «kjendis» og har sin sønn som profilbilde..

Hva handler dette om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Justsaying skrev:

Du trenger ikke rope. 

Jeg kjenner flere ofre, for mye, og de har anmeldt, sluttet i jobber, menn har blitt dømt og fått straffer. Så derfor spør jeg disse hvorfor de ikke har klart å gjort de tingene. For dem var det faktisk en selvfølge å gjøre de tingene de måtte for å stoppe det.

Og ØBs ofre klarte jo å stå frem nå. Samtidig, og til og med offentlig 

All ære til dine bekjentskaper. Men whataboutism er ikke fruktbart for diskusjonen verken på den ene eller andre måten. For ytterligere forståelse rundt overgrepsofre sin situasjon kan du jo se litt på statestikk når det kommer til anmeldelser og ikke anmeldelser kontra hendelser, siden du ikke forstår argumentene i denne debatten. Det blir ganske meningsløst at man må gjenta seg selv om og om igjen fordi du stiller de samme spørsmålene gang på gang. På tide å ta ansvar og selv prøve å finne ut av det en ikke forstår. 

Endret av Marriet
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Justsaying skrev:

Hvorfor jobbet du for han i 1,5 år når han holdt på sånn? Hvorfor blokkert du ikke nummeret hans etc?

Jeg er synlig handikappet og får meg ikke jobb hvor som helst. 

Det var sjefen min. 

Fornøyd med forklaringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Marriet skrev:

All ære til dine bekjentskaper. Men whataboutism er ikke frultbart for diskusjonen verken på den ene eller andre måten. For ytterligere forståelse rundt overgrepsofre sin situasjon kan du jo se litt på statestikk når det kommer til anmeldelser og ikke anmeldelser kontra hendelser, siden du ikke forstår argumentene i denne debatten. Det blir ganske meningsløst at man må gjenta seg selv om og om igjen fordi du stiller de samme spørsmålene gang på gang. På tide å ta ansvar og selv prøve å finne ut av det en ikke forstår. 

Jeg forstår my mer enn du tror jeg gjør ;) Visste du at da meetoo startet så regnet de med at det kom til å komme rundt 60% falske varsler også? Og tror du det kan være derfor myndighetene er litt varsomme med å ta alt uten å ønske bevis på at det er en enveis trakassering og ikke en annen situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg forstår my mer enn du tror jeg gjør ;) Visste du at da meetoo startet så regnet de med at det kom til å komme rundt 60% falske varsler også? Og tror du det kan være derfor myndighetene er litt varsomme med å ta alt uten å ønske bevis på at det er en enveis trakassering og ikke en annen situasjon?

Jada, du har allerde nevnt på det rundt kritikk av metoo og jeg har svart deg. Nå kverner du rundt på de samme tinga om og om igjen. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
Akkurat nå, WoOoW skrev:

@Justsaying har du blitt utsatt for seksuell trakassering noen gang? Hvordan håndterte du det? 

Ja det har jeg-jeg sluttet på dagen. Anmeldte ikke, flåsete kjeft har folk på byen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Justsaying skrev:

Du trenger ikke rope. 

Jeg kjenner flere ofre, for mye, og de har anmeldt, sluttet i jobber, menn har blitt dømt og fått straffer. Så derfor spør jeg disse hvorfor de ikke har klart å gjort de tingene. For dem var det faktisk en selvfølge å gjøre de tingene de måtte for å stoppe det.

Og ØBs ofre klarte jo å stå frem nå. Samtidig, og til og med offentlig 

Er det så vanskelig å se at offer for samme gjerningsperson finner kraft i hverandre? Det er helt logisk at fler tørr, når først en eller fler har gjort det. Det er basic psykologi. 

Dessuten så har jo flere sagt ifra, til arbeidsplassen hans osv i løpet av årene. Det han har holdt på med er noe folk i bransjen har visst, så det har ikke vært noe hemmelighet som plutselig nå er kommet frem. Fokuset som er nå kom av at han selv valgte å adressere og bagatellisere det. Kemma sitt innlegg f. Eks er jo et direkte svar på det han sa i sin første "beklagelse". 

Det finnes mye lesestoff om hvorfor offer for slikt velger å ikke gå ut med det. Det er bare til å Google seg frem til noen profesjonelle avhandlinger om emnet, så kan du lese og lære, isteden for å bare stå på ditt, bare fordi at du kjenner noen som ditt og datt. 

Endret av neiognei
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, minimymlen skrev:

Det var ikke på instagram, det var på twitter. 

Sorry, men det er kanskje enda verre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justsaying skrev:

Ja det har jeg-jeg sluttet på dagen. Anmeldte ikke, flåsete kjeft har folk på byen også. 

Hadde du mye penger i buffer eller noen til å forsørge deg? Hvorfor anmeldte du ikke da? Var det greit for deg å måtte bytte jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, neiognei skrev:

Er det så vanskelig å se at offer for samme gjerningsperson finner kraft i hverandre? Det er helt logisk at fler tørr, når først en eller fler har gjort det. Det er basic psykologi. 

Dessuten så har jo flere sagt ifra, til arbeidsplassen hans osv i løpet av årene. Det han har holdt på med er noe folk i bransjen har visst, så det har ikke vært noe hemmelighet. 

Det finnes mye lesestoff om hvorfor offer for slikt velger å ikke gå ut med det. Det er bare til å Google seg frem til noen profesjonelle avhandlinger om emnet, så kan du lese og lære, isteden for å bare stå på ditt, bare fordi at du kjenner noen som ditt og datt. 

Det er særlig offer av kjendiser som står sammen. Som med Trond Giske, da var det plutselig veldig mange som hadde opplevd det de kalte overgrep. Men bare 4 varsel ble tatt i betraktning, og disse var kyssing og tafsing. Som en lørdagskveld på byen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Emmy_H skrev:

Hva handler dette om?

Jeg svarte bare angående en imgur som ble lagt ut lenger opp. Det er en tweet skrevet av ØB for noen år siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
2 minutter siden, WoOoW skrev:

Hadde du mye penger i buffer eller noen til å forsørge deg? Hvorfor anmeldte du ikke da? Var det greit for deg å måtte bytte jobb? 

Fant meg ny jobb, ikke så vanskelig. Anmeldte ikke fordi det var flåsete griseprat, jeg sa hva jeg syntes om det og gikk. Og lot politiet bruke tiden på viktigere ting enn noe jeg lever fint med tross alt. Jeg sier ikke at alle må tåle grisete prat men at man må enten tåle det eller gjøre noe med det der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Justsaying
4 minutter siden, WoOoW skrev:

@Justsaying jeg spurte deg om noe. Kan du fortelle oss hvor dine holdninger kommer i fra? Nå har du spurt meg om ganske personlige ting, nå er det din tur. 

Jeg har svart, og jeg har ganske sunne holdninger. Hvis du leser alt jeg skriver så ser du at jeg ikke støtter ØB’s handlinger men heller ikke de som setter folk i gapestokk på vegne av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justsaying said:

Jeg har svart, og jeg har ganske sunne holdninger. Hvis du leser alt jeg skriver så ser du at jeg ikke støtter ØB’s handlinger men heller ikke de som setter folk i gapestokk på vegne av andre.

ØB er ikke i noen gapestokk. Han ansvarliggjøres.

Hvis denne ansvarliggjøringen hadde vært noen gapestokk så er det i tilfellet en han har bygget og plassert seg selv i.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg har svart, og jeg har ganske sunne holdninger. Hvis du leser alt jeg skriver så ser du at jeg ikke støtter ØB’s handlinger men heller ikke de som setter folk i gapestokk på vegne av andre.

Det er da ganske tydelig at du stiller spørsmål ved hvor vidt ting har skjedd eller ei, for du kjenner jo så mange som har blitt utsatt for noe og sagt ifra. 

Kanskje du skal prøve å lete frem litt empati? At det er så lett for deg betyr vel ikke at det er lett for naboen din? 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...