Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

Jeg forsvarer ikke Ørjan, men i forhold til hva kvinner er i stand til å beskylde menn for er dette ikke nærheten så ille.

Usanne voldtekts anklager, usanne incest anklager.  Som kan ødlegge familier og relasjoner. 

Han bør få litt kreditt for å være en angrende synder, jeg mener det er heller ikke hans oppgave å fortelle hva han har gjort. Det må de han har utsatt for få velge selv om de ønsker å dele dette med offentligheten. 

Regner med at jeg får pepper for denne.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, TEK skrev:

Jeg forsvarer ikke Ørjan, men i forhold til hva kvinner er i stand til å beskylde menn for er dette ikke nærheten så ille.

Usanne voldtekts anklager, usanne incest anklager.  Som kan ødlegge familier og relasjoner. 

Han bør få litt kreditt for å være en angrende synder, jeg mener det er heller ikke hans oppgave å fortelle hva han har gjort. Det må de han har utsatt for få velge selv om de ønsker å dele dette med offentligheten. 

Regner med at jeg får pepper for denne.

 

Asti oppsummerer mye her:

https://influencere.wordpress.com/2019/02/14/komikerfrue-hykleri/

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er en podcast til som tar opp ØB og det er "Heimlaga" med Erlend Osnes- Crosspod med Klagemuren til Kevin Kildal. 

De har lenge kjent til "problematikken" rundt ØB, da de har vært i miljøet en stund.

For de som er interessert så hør episodene onsdag 13. februar og de første 20-25 min av episoden 21. februar. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justsaying skrev:

Sakens kjerne er altså at i mange år, 10-20 år i følge kloke tunger, har ØB trakassert jenter i miljøet og ellers. Alle har visst om det, Tusvik, Antonsen, Elina, venner mm. Men ingen har anmeldt han. Fordi? Av så mange som vet om noe som her på KG kalles overgrep og terror, så har ikke en eneste en ment at det er noe å anmelde. Men nå når det har kommet 3 unnskyldninger fra ØB da mener alle at han burde anmeldes og at han er så grusom. Men fremdeles; ingen som har anmeldt? 

Det er vel derfor det er så vanskelig å forstå at dette ikke handler om noe annet enn for enkelte: flere lyttere, for andre: omtale. 

Trine Grung forteller om en jente som sendte henne melding for flere år siden angående ØB, Kemma kontakter Tusvik og Tønne. Bare det er jo noe å tenke på. Hvorfor kontakter de kjendiser med sine historier og står frem i media, men tør ikke anmelde? Er konsekvensen for å anmelde verre enn all oppmerksomhet? Nei dette blir tynnere og tynnere. 

Hva skjer når/hvis det kommer frem at noen kanskke har oppmuntret til kontakten? Hvem er da den verste? Jeg tror det beste er at alle roer seg litt ned og tenker seg om en gang til, også her på KG. Dere dømmer folk nord og ne og når dere mister gnisten så bare forsvinner tråden ned på listen bokstavlig talt. Så spiser dere videre.

Christoffer Andreas skrev dette på sin facebookside:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10161332718400487&id=793100486 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TEK skrev:

Jeg forsvarer ikke Ørjan, men i forhold til hva kvinner er i stand til å beskylde menn for er dette ikke nærheten så ille.

Usanne voldtekts anklager, usanne incest anklager.  Som kan ødlegge familier og relasjoner. 

Han bør få litt kreditt for å være en angrende synder, jeg mener det er heller ikke hans oppgave å fortelle hva han har gjort. Det må de han har utsatt for få velge selv om de ønsker å dele dette med offentligheten. 

Regner med at jeg får pepper for denne.

 

Så fordi noen kvinner komme med falske voldteksanklager, så gjør det ikke noe at Ørjan har holdt på slik som han har? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan enkelte galant hopper over det faktum at dette i stor grad handler om ulik status og posisjon. Selve fundamentet til metoo. Derfor veit mange, men ingen gjør noe. Derfor er de utsatte bekymret for konsekvensene dersom de melder. Hele denne tråden handler om og forklarer det, men likevel er det altså noen som ikke skjønner det. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
13 minutter siden, TEK skrev:

Jeg forsvarer ikke Ørjan, men i forhold til hva kvinner er i stand til å beskylde menn for er dette ikke nærheten så ille.

Usanne voldtekts anklager, usanne incest anklager.  Som kan ødlegge familier og relasjoner. 

Han bør få litt kreditt for å være en angrende synder, jeg mener det er heller ikke hans oppgave å fortelle hva han har gjort. Det må de han har utsatt for få velge selv om de ønsker å dele dette med offentligheten. 

Regner med at jeg får pepper for denne.

 

Jeg skal ikke gi deg pepper, veldig enig med deg. 

https://www.nrk.no/norge/psykologspesialist_-falsk-anmeldelse-forte-til-selvmord-1.12214955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, The Kitten skrev:

Så fordi noen kvinner komme med falske voldteksanklager, så gjør det ikke noe at Ørjan har holdt på slik som han har? 

Skrev jeg det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 12.46, Justsaying skrev:

Helt enig med dere!

FALSKE anklager kan ødelegge liv og føre til selvmord...  Og det er GRUSOMT!! 

Men anklagene BØ har fått er ikke falske... 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Marriet skrev:

Jeg forstår ikke hvordan enkelte galant hopper over det faktum at dette i stor grad handler om ulik status og posisjon. Selve fundamentet til metoo. Derfor veit mange, men ingen gjør noe. Derfor er de utsatte bekymret for konsekvensene dersom de melder. Hele denne tråden handler om og forklarer det, men likevel er det altså noen som ikke skjønner det. 

Jeg forstår ikke hvorfor meetoo skal være fundamentet i enhver sak? Alle overgrep handler om makt! Om det er en far, en sjef, en fremmed i gaten. Slutt å skal henge alt på en knagg og slutt å helliggjøre de som står frem. Det er slik flere falske anklagere kommer frem også for å få omtale. I veldig mange saker skjer dette og at dere ikke vet det er rart ettersom dere tydeligvis er forskere, advokater, psykologer og bedrevitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke de som støtter ØB her inne skrive kronikk snart? Han trenger virkelig noen som kan stå opp for denne type oppførsel i offentligheten. 👍

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli greit lei av at alle og en hver skal melke denne syke skandalen og bruke det til å få flest mulig lyttere på podkastene sine.. 

Unnskyld meg altså, og bare så det er sagt så er ikke dette rettet mot ofrene i denne saken; men alle i miljøet++ har visst om hva disse stakkars jentene har måtte gå gjennom og har holdt kjeft om det. Da blir det for dumt at de får kreds og hyllest av å stå frem nå som disse tøffe damene endelig har fått nok. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Denobulan skrev:

 

Det er en podcast til som tar opp ØB og det er "Heimlaga" med Erlend Osnes- Crosspod med Klagemuren til Kevin Kildal. 

De har lenge kjent til "problematikken" rundt ØB, da de har vært i miljøet en stund.

For de som er interessert så hør episodene onsdag 13. februar og de første 20-25 min av episoden 21. februar. 

Takk for tips!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor meetoo skal være fundamentet i enhver sak? Alle overgrep handler om makt! Om det er en far, en sjef, en fremmed i gaten. Slutt å skal henge alt på en knagg og slutt å helliggjøre de som står frem. Det er slik flere falske anklagere kommer frem også for å få omtale. I veldig mange saker skjer dette og at dere ikke vet det er rart ettersom dere tydeligvis er forskere, advokater, psykologer og bedrevitere.

Jeg har ingen av de titlene du foreslår... 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor meetoo skal være fundamentet i enhver sak? Alle overgrep handler om makt! Om det er en far, en sjef, en fremmed i gaten. Slutt å skal henge alt på en knagg og slutt å helliggjøre de som står frem. Det er slik flere falske anklagere kommer frem også for å få omtale. I veldig mange saker skjer dette og at dere ikke vet det er rart ettersom dere tydeligvis er forskere, advokater, psykologer og bedrevitere.

Ikke i enhver sak. Men denne tråden handler tross alt om ØB.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Marriet skrev:

Jeg forstår ikke hvordan enkelte galant hopper over det faktum at dette i stor grad handler om ulik status og posisjon. Selve fundamentet til metoo. Derfor veit mange, men ingen gjør noe. Derfor er de utsatte bekymret for konsekvensene dersom de melder. Hele denne tråden handler om og forklarer det, men likevel er det altså noen som ikke skjønner det. 

Tror de fleste "som vil" skjønner det... Noen vil alltid prøve å kvervulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som anser dette som systemsvikt i større grad enn hva ØB faktisk har gjort?

Han er ett individ som har fått duret på i en årrekke, selv om utallige mennesker har visst om det.

Det er tydelig at det har vært et system som har tillat disse ugjerningene. Om vi tar ØB for det han har gjort, så tar vi ett individ. Men hva kan vi gjøre for å sikre at slikt ikke skjer igjen?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg foreslår at dere oppretter en egen tråd om falske anmeldelser

Det var ditt svar på mitt spørsmål? 

De som viste om dette, lot Ørjan få muligheten til å fortsette. Ligger ikke langt bak for det han gjorde. 

Hvis noen er ufine, slemme, trakasserende osv. mot de jeg kjenner. Setter jeg en stopper for det. Er det ikke det vi alle skal gjøre? Hvorfor har ikke Tønne/Tusvik med fler gjort det?

Hvordan skal man beklage sin tidligere oppførsel for at «folket» skal bli fornøyd. Det tror jeg ikke er mulig. Noen vil aldri tilgi uansett. Ikke at bør det forventes av de som han har utsatt for disse episodene.

Men jeg tenker at han forhåpentligvis har lært. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TEK skrev:

Det var ditt svar på mitt spørsmål? 

De som viste om dette, lot Ørjan få muligheten til å fortsette. Ligger ikke langt bak for det han gjorde. 

Hvis noen er ufine, slemme, trakasserende osv. mot de jeg kjenner. Setter jeg en stopper for det. Er det ikke det vi alle skal gjøre? Hvorfor har ikke Tønne/Tusvik med fler gjort det?

Hvordan skal man beklage sin tidligere oppførsel for at «folket» skal bli fornøyd. Det tror jeg ikke er mulig. Noen vil aldri tilgi uansett. Ikke at bør det forventes av de som han har utsatt for disse episodene.

Men jeg tenker at han forhåpentligvis har lært. 

Har du lest linken jeg la ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...