Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å svare på spørsmålet som ble stilt meg. Om hvorfor jeg ikke har anmeldt noen av mine overfallsmenn (ja, det er 3 stk). Men så leser jeg de siste sidene og tenker at jeg fortsatt ikke trenger å forklare, så lenge det er folk der ute som nekter å forstå. Som nekter å anerkjenne at alle har sin historie, sine årsaker og sine sår de bærer på. 

Første gang var jeg 16. Jeg ble svimeslått og forsøkt voldtatt. Jeg var helt ærlig talt ikke klar over at det var en politisak. Jeg visste bare at jeg var redd og skamfull.  

Resten orker jeg ikke forklare. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, TEK skrev:

Det var ditt svar på mitt spørsmål? 

De som viste om dette, lot Ørjan få muligheten til å fortsette. Ligger ikke langt bak for det han gjorde. 

Hvis noen er ufine, slemme, trakasserende osv. mot de jeg kjenner. Setter jeg en stopper for det. Er det ikke det vi alle skal gjøre? Hvorfor har ikke Tønne/Tusvik med fler gjort det?

Hvordan skal man beklage sin tidligere oppførsel for at «folket» skal bli fornøyd. Det tror jeg ikke er mulig. Noen vil aldri tilgi uansett. Ikke at bør det forventes av de som han har utsatt for disse episodene.

Men jeg tenker at han forhåpentligvis har lært. 

Dette innlegget av Vidar på hans facebookside gir på en måte litt svar på ditt spørsmål:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10161302101165034&id=788265033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TEK skrev:

Ja, hvor skrev han om anmeldelsen?

Du spurte hvorfor folk ikke anmelder? Der får du en pekepinn på en person sin grunn... 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Når du blir utsatt for noe å velger å ikke anmelde det så må man nesten leve med det valget. 

Ikke sidestilt, men for å vinkle det sånn at flere forstår hvorfor noen av oss forstår helheten for hvordan systemet virker: 

Densom ikke bruker stemmeretten sin kan ikke sitte å klage på alle i regjeringen heller!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble utsatt for en voldssak, ble truet med reprimande om det ble anmeldt. Jeg anmeldte. 

Om jeg var redd. Ja, veldig. 

Men jeg kunne ikke leve med meg selv om de utsatte noen andre for dette, uten at jeg hadde gitt anmeldte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Justsaying skrev:

Når voldtektsofre og de som har mottatt slibrige sms sidestilles så har alle de som ikke får hjelp for voldtektsanmeldelser tapt også. 

:klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
2 minutter siden, TEK skrev:

Jeg ble utsatt for en voldssak, ble truet med reprimande om det ble anmeldt. Jeg anmeldte. 

Om jeg var redd. Ja, veldig. 

Men jeg kunne ikke leve med meg selv om de utsatte noen andre for dette, uten at jeg hadde gitt anmeldte.

Applaus!! Nettopp derfor skal man anmelde, å la folk gjøre noe som de faktisk kaller overgrep og terror mm og velge å ikke anmelde det er rett å slett å godta oppførselen og legge til rette for at dette fortsetter. Som alle de rundt som går å skryter av å ha visst om dette lenge uten å ha gjort noe også. 

Når noen er vitne til vold og ikke varsler blir de av og til dømt som medskyldige. Just saying

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg observerer at tilhengerne til Burøe ikke skjønner alvoret av handlingene hans og stiller meg undrende til dette. Hva er det som er uklart her? Mannen har trakkasert kvinner og dette sitter noen å forsvarer? Hva er galt med disse menneskene? 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TEK skrev:

Jeg ble utsatt for en voldssak, ble truet med reprimande om det ble anmeldt. Jeg anmeldte. 

Om jeg var redd. Ja, veldig. 

Men jeg kunne ikke leve med meg selv om de utsatte noen andre for dette, uten at jeg hadde gitt anmeldte.

Hvor vil du med dette innlegget? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg observerer at tilhengerne til Burøe ikke skjønner alvoret av handlingene hans og stiller meg undrende til dette. Hva er det som er uklart her? Mannen har trakkasert kvinner og dette sitter noen å forsvarer? Hva er galt med disse menneskene? 

Andrea Voldum, alvorlig! Julio Kopseng, alvorlig. Dette-ikke bra men langt ifra så alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Den maniske pepringen din med "hvorfor anmeldte de/dere ikke" begynner ærlig takt å bli en smule ensformig, all den tid folk svarer og svarer og du overhodet ikke anerkjenner hverken at du får svar eller hva folk svarer deg.

 

Når noen kommer og stiller seg inntil deg på et utested og gir underlivet sitt inntil deg - så virker det rart å skulle anmelde. Det er ekkelt og umusikalsk og dumt - men vanskelig å se for seg at noen anmelder dette. Når noen sender deg et dickpick, så sier du kanskje fra at det ikke er greit, screenshotter det - eller forter deg å slette det. Når du får ekle, slibrige meldinger, sletter man eller sier fra at det er ugreit, eller sier ikke fra at det er ugreit og sletter IKKE hvis det feks er noen man har et underordnet arbeidsforhold til. Man tenker kanskje ikke på å anmelde gang nr 1 - eller 3. Og plutselig har det gått så langt at man er dredd for å bli møtt med "hvorfor har du ikke anmeldt før?" Eller noen kommer  fra sidelinjen og sier - "men hva gjorde du?" "Er du sikker på at du ikke har oppmuntret til slik oppførsel?" "Hva svarte du?"

Når slike ting skjer 100o ganger med bøttevis av ulike jenter, blir det et mønster. Først når alle begynner å snakke om det, ser man hele omfanget. Jeg er temmelig sikker på at også de som har observert oppførselen hans over tid og advart kvinnelige kolleger mot ham, ikke har visst om omfanget før nå. 

SLutt å hyle om at man må anmelde for å kunne fortelle om hva man har vært utsatt for. 

Og slutt å snakke om falske anmeldelser i denne saken  han har jo innrømmet alt dette, så det er ikke ord mot ord. 

 

 

Dette!! 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Den maniske pepringen din med "hvorfor anmeldte de/dere ikke" begynner ærlig takt å bli en smule ensformig, all den tid folk svarer og svarer og du overhodet ikke anerkjenner hverken at du får svar eller hva folk svarer deg.

 

Når noen kommer og stiller seg inntil deg på et utested og gir underlivet sitt inntil deg - så virker det rart å skulle anmelde. Det er ekkelt og umusikalsk og dumt - men vanskelig å se for seg at noen anmelder dette. Når noen sender deg et dickpick, så sier du kanskje fra at det ikke er greit, screenshotter det - eller forter deg å slette det. Når du får ekle, slibrige meldinger, sletter man eller sier fra at det er ugreit, eller sier ikke fra at det er ugreit og sletter IKKE hvis det feks er noen man har et underordnet arbeidsforhold til. Man tenker kanskje ikke på å anmelde gang nr 1 - eller 3. Og plutselig har det gått så langt at man er dredd for å bli møtt med "hvorfor har du ikke anmeldt før?" Eller noen kommer  fra sidelinjen og sier - "men hva gjorde du?" "Er du sikker på at du ikke har oppmuntret til slik oppførsel?" "Hva svarte du?"

Når slike ting skjer 100o ganger med bøttevis av ulike jenter, blir det et mønster. Først når alle begynner å snakke om det, ser man hele omfanget. Jeg er temmelig sikker på at også de som har observert oppførselen hans over tid og advart kvinnelige kolleger mot ham, ikke har visst om omfanget før nå. 

SLutt å hyle om at man må anmelde for å kunne fortelle om hva man har vært utsatt for. 

Og slutt å snakke om falske anmeldelser i denne saken  han har jo innrømmet alt dette, så det er ikke ord mot ord. 

 

 

Så han har innrømmet alt og unnskylder alt, men det er likevel ikke nok? Så lenge han ikke wr anmeldt og kan dømmes så er det vel så mye dere kan få. Eller er det derfor gapestokken får flere spiler fordi det aldri blir nok til dere? 

Dette er mest blitt en sak hvor kjendisene skal melke lyttere,lesere og sympati. Og nettopp derfor begynner flere å høre skurringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Justsaying skrev:

Så han har innrømmet alt og unnskylder alt, men det er likevel ikke nok? Så lenge han ikke wr anmeldt og kan dømmes så er det vel så mye dere kan få. Eller er det derfor gapestokken får flere spiler fordi det aldri blir nok til dere? 

Dette er mest blitt en sak hvor kjendisene skal melke lyttere,lesere og sympati. Og nettopp derfor begynner flere å høre skurringen

Vi er uenige i det med å innrømme og unnskylde alt... 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Justsaying skrev:

Andrea Voldum, alvorlig! Julio Kopseng, alvorlig. Dette-ikke bra men langt ifra så alvorlig. 

Hva er poenget ditt med dette da? Er det innafor fordi at ikke det er voldtekt i bildet, eller hva er det du vil frem til? Har du en slags konklusjon, eller bare slenger du ut en haug med påstander og blir indignert om noen prøver å sette ord på det du sier med disse påstandene dine? 

Andrea Voldum sine voldtektsmenn slapp vel for øvrig unna, måtte bare betale litt bot. Frikjent i lagmannsretten, var det så? Og Julio Kopseng er et flott eksempel på hvor jævlig det skal være for at man skal få noe ordentlig straff for å forgripe seg på noen her til lands. 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.2.2019 den 13.12, HalldirV2 skrev:

men kudos for at han innrømmer det og ber om unnskyldning. 

Innrømmer? Han er låst i et hjørne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Den maniske pepringen din med "hvorfor anmeldte de/dere ikke" begynner ærlig takt å bli en smule ensformig, all den tid folk svarer og svarer og du overhodet ikke anerkjenner hverken at du får svar eller hva folk svarer deg.

 

Når noen kommer og stiller seg inntil deg på et utested og gir underlivet sitt inntil deg - så virker det rart å skulle anmelde. Det er ekkelt og umusikalsk og dumt - men vanskelig å se for seg at noen anmelder dette. Når noen sender deg et dickpick, så sier du kanskje fra at det ikke er greit, screenshotter det - eller forter deg å slette det. Når du får ekle, slibrige meldinger, sletter man eller sier fra at det er ugreit, eller sier ikke fra at det er ugreit og sletter IKKE hvis det feks er noen man har et underordnet arbeidsforhold til. Man tenker kanskje ikke på å anmelde gang nr 1 - eller 3. Og plutselig har det gått så langt at man er dredd for å bli møtt med "hvorfor har du ikke anmeldt før?" Eller noen kommer  fra sidelinjen og sier - "men hva gjorde du?" "Er du sikker på at du ikke har oppmuntret til slik oppførsel?" "Hva svarte du?"

Når slike ting skjer 100o ganger med bøttevis av ulike jenter, blir det et mønster. Først når alle begynner å snakke om det, ser man hele omfanget. Jeg er temmelig sikker på at også de som har observert oppførselen hans over tid og advart kvinnelige kolleger mot ham, ikke har visst om omfanget før nå. 

SLutt å hyle om at man må anmelde for å kunne fortelle om hva man har vært utsatt for. 

1 minutt siden, 2ney skrev:

Vi er uenige i det med å innrømme og unnskylde alt... Har du link? 

slutt å snakke om falske anmeldelser i denne saken  han har jo innrømmet alt dette, så det er ikke ord mot ord. 

 

 

Dette. Dere sier jo han har innrømmet alt så vi trenger ikke late som det ikke har skjedd noe, og 3 offentlige unnskyldinger.  Selv om ordlyden i de ikke er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som forsvarer menn som ØB, de har virkelig ikke forstått det. Det handler ikke nødvendigvis om noe som er så alvorlig at det kan anmeldes, men det handler om en ekstremt manglende respekt for andre mennesker (kvinner) når man ikke skjønner at det oppleves som veldig støtende og få dickpics etc..Ja, det er nok en del kvinner som faktisk liker å få slike bilder, og det er vel det disse mennene vet...Om de får 9 avslag så vil den 10 dama de sender til få full tenning..Og da driter de i de 9 andre. De er jo bare hysteriske feminister liksom...

Har selv fått dicpics fra en fyr som jeg opprinnelig var forelska i, jeg forklarte han at jeg overhodet ikke var interessert i slike bilder, at det føltes respektløst. Og det virket som han lyttet og forsto (dette var i edru tilstand). Så jeg ga han en sjanse til. Ikke vet jeg hva som gikk av han, en stund etter i fylla sendte han et nytt bilde av understellet sitt. Jeg ble så sur at jeg aldri svarte han igjen da han skrev normale meldinger til meg i edru tilstand og ba om unnskyldning. Jeg er usikker på om han og andre menn som gjør sånn virkelig ikke skjønner hvor respektløst dette føles (SPESIELT NÅR MAN HAR SAGT FRA!!).....Og det gjør oss "feminister" bare enda mer sinna, og da har vi det gående....

Endret av Hoppsideisy
.
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 13.29, HalldirV2 skrev:

Har ikke sansen for deres egen trakassering. 

Liker du ikke at idolene dine rives ned foran øynene på deg? T&T sin såkalte trakassering er sannheten, men du er åpenbart ikke i stand til å håndtere sannheten.

Forøvrig tipper jeg du hadde hatt en helt annen holdning til T&T om de var to menn...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...